Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon/kristendom

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

I utgangspunktet sier man at GUD er lys og kjærlighet...
Og om man ikke retter seg etter ganske så bestemte regler, så så synder man, og ved å synde blir man henvist til et varmt sted... Det er ikke kjærlighet, det er tyranni.

Enten gjør du som jeg sier, ellers....

Nei, jeg tror på at Gud er kjærlighet, men jeg tror og på paranormale fenomen, osv.

I visse religioner blir forskjellige ting kalt for "synd"; "djevelens verk", og du vil "Havne i helvete" - om du nærmer deg slikt...

Jeg har et lite problem ; en plass i bibelen, så dømmes sannsigersker, og spåmenn nord og ned, mens i et annet kapittel, så har bibelen sine egne "sannsigersker" - men med den forskjell at nå kalles de profeter.... og DA er det visst ok ????

Jeg tror personlig at det finnes en GOD GUD... men forskjellige folk har laget forskjellige beskrivelser på hvordan denne GUD er, og visse retningslinjer som man skal følge for å tekkes Gud...
Og om du ikke gjør det, så....

Det er religioner....

Helvete finnes. Men det er ikke et sted du kommer til dersom du ikke er snill i dette livet,
Derimot tror jeg at helvete ER HER - NÅ...
Se bare rundt i verden, på all nød, elendighet, naturkatastrofer, sykdommer, osv...
for ikke å snakke om vold, drap, krig, voldtekt, undertrykking, osv som finnes rundt oss i hverdagen.
Kansje ikke rett uttafor stuedøra, men - man trenger ikke reise til andre planeter...

Helvete er her. Bare spør de som mister familie og venner i krig, naturkatastrofer, sult, osv.

Jeg tror vi er her for å erfare, lære om hvordan vi vil takle forskjellige situasjoner, ikke en eller to ganger, men liv etter liv.
I ett liv er vi som konge, i et annet som slave, så er vi hattemaker eller baker, eller smed..
variasjonene er uendelige, og det må de være for at vi skal oppleve alle nyanser.

Derfor kan man se tilbake til ltidligere liv, og man har og "sjelevenner" - mennesker man har levet sammen med i tidligere liv, kansje i tusentalls av liv...
Noen ganger man møter på folk, får man allerede fra første blikk enten sympati eller antipati mot.
Hvorfor ? Kansje det er fordi man i tidligere liv faktisk har hatt et godt eller dårlig forhold til de man får slike reaksjoner på ?
Og så senere oppdager man at den følelsen man fikk om et menneske ikke stemmer, fordi sjelen har denne gang valgt en annen vei for seg ?

Jeg tror og at det er ikke GUD selv som dømmer oss, men oss selv, vår egen sjel ser tilbake på livet vi har levet, og ser på hvordan vi har reagert i gitte situasjoner.
Og så velger sjelen et nytt liv, med andre omstendigheter, for at vi skal teste oss ut i andre omgivelser, med andre forutsetninger osv.
Og etter noen millioner reinkarnasjoner, skal vi ha opplevet og erfart det meste...

Så moralen er ; lev slik at din samvittighet er ren. Ikke i frykt for en dømmende GUD, men heller slik at du kan leve godt med deg selv.

Regler satt opp av mennesker, er somregel satt opp for å gjøre livet enklere for folk flest.
Men når reglene undertrykker mennesker, da er de feil laget.

Vi skal leve i et fellesskap, men vi behøver ikke å undertrykkes.
vi skal leve for alles beste.

Det er min tro og mening om dette... ;-)

Ha en bra dag, da !

mvh Asbjørn
Antall ord: 593

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Bra Asbjørn ! =D> Lurer på hvor mange liv man har hatt før dette livet,kanskje det livet man fører her og nå kan fortelle litt om hvor langt man har kommet i antall reinkarnasjoner? :-k
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Asbjørn skrev:I utgangspunktet sier man at GUD er lys og kjærlighet...
Og om man ikke retter seg etter ganske så bestemte regler, så så synder man, og ved å synde blir man henvist til et varmt sted... Det er ikke kjærlighet, det er tyranni.

Enten gjør du som jeg sier, ellers....

Nei, jeg tror på at Gud er kjærlighet, men jeg tror og på paranormale fenomen, osv.

I visse religioner blir forskjellige ting kalt for "synd"; "djevelens verk", og du vil "Havne i helvete" - om du nærmer deg slikt...

Jeg har et lite problem ; en plass i bibelen, så dømmes sannsigersker, og spåmenn nord og ned, mens i et annet kapittel, så har bibelen sine egne "sannsigersker" - men med den forskjell at nå kalles de profeter.... og DA er det visst ok ????

Jeg tror personlig at det finnes en GOD GUD... men forskjellige folk har laget forskjellige beskrivelser på hvordan denne GUD er, og visse retningslinjer som man skal følge for å tekkes Gud...
Og om du ikke gjør det, så....

Det er religioner....

Helvete finnes. Men det er ikke et sted du kommer til dersom du ikke er snill i dette livet,
Derimot tror jeg at helvete ER HER - NÅ...
Se bare rundt i verden, på all nød, elendighet, naturkatastrofer, sykdommer, osv...
for ikke å snakke om vold, drap, krig, voldtekt, undertrykking, osv som finnes rundt oss i hverdagen.
Kansje ikke rett uttafor stuedøra, men - man trenger ikke reise til andre planeter...

Helvete er her. Bare spør de som mister familie og venner i krig, naturkatastrofer, sult, osv.

Jeg tror vi er her for å erfare, lære om hvordan vi vil takle forskjellige situasjoner, ikke en eller to ganger, men liv etter liv.
I ett liv er vi som konge, i et annet som slave, så er vi hattemaker eller baker, eller smed..
variasjonene er uendelige, og det må de være for at vi skal oppleve alle nyanser.

Derfor kan man se tilbake til ltidligere liv, og man har og "sjelevenner" - mennesker man har levet sammen med i tidligere liv, kansje i tusentalls av liv...
Noen ganger man møter på folk, får man allerede fra første blikk enten sympati eller antipati mot.
Hvorfor ? Kansje det er fordi man i tidligere liv faktisk har hatt et godt eller dårlig forhold til de man får slike reaksjoner på ?
Og så senere oppdager man at den følelsen man fikk om et menneske ikke stemmer, fordi sjelen har denne gang valgt en annen vei for seg ?

Jeg tror og at det er ikke GUD selv som dømmer oss, men oss selv, vår egen sjel ser tilbake på livet vi har levet, og ser på hvordan vi har reagert i gitte situasjoner.
Og så velger sjelen et nytt liv, med andre omstendigheter, for at vi skal teste oss ut i andre omgivelser, med andre forutsetninger osv.
Og etter noen millioner reinkarnasjoner, skal vi ha opplevet og erfart det meste...

Så moralen er ; lev slik at din samvittighet er ren. Ikke i frykt for en dømmende GUD, men heller slik at du kan leve godt med deg selv.

Regler satt opp av mennesker, er somregel satt opp for å gjøre livet enklere for folk flest.
Men når reglene undertrykker mennesker, da er de feil laget.

Vi skal leve i et fellesskap, men vi behøver ikke å undertrykkes.
vi skal leve for alles beste.

Det er min tro og mening om dette... ;-)

Ha en bra dag, da !

mvh Asbjørn

Wow, kjempe bra skrevet Asbjørn! Dette er akkurat det jeg tror og! At man skal leve mange forskjellige liv. Såde som for eksempel voldtekts offeret og voltekts mannen for å lære begge sitt synspunkt på en måte. jeg er ikke så flinkt til å sette ord på det som du, men jeg er ihvertfall enig :)
Antall ord: 653
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Aug 2008 20:10
16

Re: Reinkarnasjon/kristendom

Innlegg av PastLifeFreak »

Amunet skrev:
Hvilken bok var det du leste? Synes sånt er så interessant jeg :)
Jeg husker ikke hva boken het. Har lyst til å glemme alt som stod der. Men hvis du vil prøve å finne den, så heter forfatteren Baxter. Håper for din skyld at du ikke finner på å lese den, men det er jo ditt valg.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
16

Det er jo også sånn at homofili skal være synd. Jeg har en venn som er homofil, og han er helt fortvilet, for han er samtidig kristen. Han kan ikke se på kristne programmer, og kan ikke engang gå i menighen eller i kirken, for det er alltid snakk om homofili og hvor syndig det er, sier han.

Derfor synes jeg det hadde vært veldig urettferdig hvis helvete skulle finnes. Skal liksom det eneste som betyr noe, være å adlyde Gud? Ikke noe mer? Da høres det jo ut som om Gud bare leker med menneskene, bare for å more seg. "Neimen, havnet du i helvete? Så synd, da." Og så er alt glemt om det mennesket. Hvis jeg skal tro på det der, da må jeg også tro at Gud er ond.

Når det gjelder bibelen, så synes jeg det står så mye "rart" der. Har ikke bibel selv, men har lest sitater. Flere av de sitatene er jo så voldelige! "Den personen gjorde det og det, derfor skal han hogges ned", en annen ble kastet til krokodillene, en annen fikk kappet av hodet (for ingen grunn i hele tatt), og hodet ble forært til en annen person. Det høres jo helt sykt ut!
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PastLifeFreak
Nybegynner
Nybegynner
16

Asbjørn skrev:
Helvete er her.
Høres logisk ut det, ja.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GeirGrusom
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Aug 2008 12:11
16
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av GeirGrusom »

PastLifeFreak skrev:Det er jo også sånn at homofili skal være synd. Jeg har en venn som er homofil, og han er helt fortvilet, for han er samtidig kristen.
Merk at homofili er "styggedom" i tredje mosebok 18:22, men at helvete ikke blir nevnt i GT overhode (idéen om helvete er noe som ble innført i Matteus evangeliet)
Straffen for homofili er som følger:
Tredje Mosebok 18:27 skrev:for alle disse avskyelige gjerninger gjorde de som bodde i landet før dere, og landet ble urent. 28 Ellers kommer landet til å spy dere ut fordi dere gjør det urent, likesom det har spydd ut det folk som var der før dere. 29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk. 30 Så hold dere da til det jeg har bestemt, og følg ikke noen av de skamløse skikkene som de har fulgt før dere! Gjør dere ikke urene ved dem! Jeg er Herren deres Gud.
Jeg mener at en ikke kan dømme et menneske basert på hva folk trodde i bronsealderen, et menneskes verdi er ikke satt utifra hvem den personen har sex med. Det er en ren privatsak så lenge begge samtykker.

Din homofile venn får spørre de kristne som sier dette om de spiser svin eller skalldyr, for dette er også forbudt i følge tredje mosebok.

Disse religiøse fanatikerne får vokse opp og tenke seg litt bedre om før de dømmer noen etter noe som ikke angår dem overhode.

edit: la til sitat fra PastLifeFreak
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Re: Reinkarnasjon/kristendom

Innlegg av Amunet »

PastLifeFreak skrev:
Amunet skrev:
Hvilken bok var det du leste? Synes sånt er så interessant jeg :)
Jeg husker ikke hva boken het. Har lyst til å glemme alt som stod der. Men hvis du vil prøve å finne den, så heter forfatteren Baxter. Håper for din skyld at du ikke finner på å lese den, men det er jo ditt valg.
Tror ikke på det der uansett, synes bare det er interessant :)
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av Amunet »

Var det "A Divine Revelation of Hell" boken het? Fant nemlig en nettbok, leste begynnelsen på boken, men alt virket som kristen fanatiker sprøyt, så jeg gidder ikke lese mer, haha :)
Antall ord: 32
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Men altså, om forfatteren har vært i helvete, er det jo ganske paradoksalt. Hele greia med helvete er jo at du skal brenne, for evig og alltid, og det er hvertfall ingen som slipper ut! I såfall må han ha vært der mellom to inkarnasjoner, og reinkarnasjon er alternativt, som igjen er en stor synd å tro på. Så dette stemmer jo ikke overens.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Lilja skrev:
Amunet skrev: Det står jo til og med i Bibelen at spådomskunst og slikt er synd, men jeg anntar at dette ikke er noe alle menigheter tar opp
Bibelen er skrevet av mennesker, og forandret utallige ganger oppigjennom...

Hørte om en som sa en gang "Jeg tror på Gud, men ikke på kristendommen"
Kloke ord...
Det kan ha vært meg, sier nemlig det ganske ofte. Har en veldig sterk gudstro jeg, men når man i tillegg tror på ånder og reinkarnasjon, og syns bibelen er pølsevev, kvalifiserer man nok ikke til å kalle seg kristen. Noe som forøvrig ikke gjør meg noen ting :)
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

GeirGrusom skrev:
PastLifeFreak skrev:Det er jo også sånn at homofili skal være synd. Jeg har en venn som er homofil, og han er helt fortvilet, for han er samtidig kristen.
Merk at homofili er "styggedom" i tredje mosebok 18:22, men at helvete ikke blir nevnt i GT overhode (idéen om helvete er noe som ble innført i Matteus evangeliet)
Straffen for homofili er som følger:
Tredje Mosebok 18:27 skrev:for alle disse avskyelige gjerninger gjorde de som bodde i landet før dere, og landet ble urent. 28 Ellers kommer landet til å spy dere ut fordi dere gjør det urent, likesom det har spydd ut det folk som var der før dere. 29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk. 30 Så hold dere da til det jeg har bestemt, og følg ikke noen av de skamløse skikkene som de har fulgt før dere! Gjør dere ikke urene ved dem! Jeg er Herren deres Gud.
Jeg mener at en ikke kan dømme et menneske basert på hva folk trodde i bronsealderen, et menneskes verdi er ikke satt utifra hvem den personen har sex med. Det er en ren privatsak så lenge begge samtykker.

Din homofile venn får spørre de kristne som sier dette om de spiser svin eller skalldyr, for dette er også forbudt i følge tredje mosebok.

Disse religiøse fanatikerne får vokse opp og tenke seg litt bedre om før de dømmer noen etter noe som ikke angår dem overhode.

edit: la til sitat fra PastLifeFreak

Det som står i gamletestamentet "er utgått på dato" - fordi det var før Jesus sin oppstandelse.
Jeg er ikke kristen selv, ( har vært engang , men det er en annen sak ), men såvidt jeg vet snakket Jesus om "den nye tid" - at han hadde tatt på seg alle disse syndene...

Dermed kan jeg ikke forstå hvorfor de som er kristne tar på seg oppgaven å dømme de som ikke tenker etter gamletestamentet sine regler ? forsvant da vitterlig ikke de for alle de som "tror på ham" ?

De som sier seg å være kristne skal jo tro på Jesus, og da må de vel for pokker akseptere at Jesus har tatt på seg alle de synder som overhodet finnes ?
Og at om et menneske ikke kan leve etter gammeltestamentets regler, men tror på Jesus, så må da vel de kristne kritikere og forstå at dette er en sak mellom Jesus og den personen som tror på ham ?

Dette og annet hykleri blant kristne er medvirkende årsak at jeg nå ser på kristendom som religion, - regler bestaltet av mennesker, - og at jeg ikke kan tro på en Gud som skal være kjærlig, og samtidig drive på på denne måten , som kristne og mange andre religioner påstår at Gud gjør...

Jeg tror på Gud, men ikke på den måten....

Selv om jeg ikke er homofil, så kan da vel for svarte andre være det, sålenge de ikke plager meg, men skjønner at et nei er et nei ?
Det er samme sak som ei dame sier nei, dersom hu får et forslag ?
Sålenge det er voksne folk, og de i felleskap vil hygge seg, så la de... men ikke bland meg oppi det...

Det er ikke opp til meg å dømme enkeltmennesker, det får de jaggu gjøre sjøl. - når den tid kommer.

Om noen har en legning, så får de ha den , sålenge det ikke går på tvers av Norsk lov !
Om noen har en legning som kommer på tvers av Norsk lov, og de lever ut den legningen, så er det en politisak !

Homofili er ikke en politisak, såsant ikke det medfører krenkning av andre voksne mennesker !
Blir barn involvert i slike handlinger, stiller det seg annerledes.

Si til vennen din at sålenge han tror som han gjør, så skal han bry seg om det, og ikke bry seg om andre som ikke ser hva religion egentlig er...

Hvert menneske er verdifullt på sin måte.
Hver sjel har sin oppgave å leve her på jorden, og lære . .
Men man må ikke på død og liv leve det samme liv som andre....

Sålenge det er felleskap, et samfunn, så har vi lover og regler, noe vi må ha.
Tro er et vanskelig tema, spesielt når man blander inn menneskelige meninger i den.

Asbjørn
Antall ord: 772

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GeirGrusom
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Aug 2008 12:11
16
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av GeirGrusom »

Asbjørn skrev: Det som står i gamletestamentet "er utgått på dato" - fordi det var før Jesus sin oppstandelse.
Jeg er ikke kristen selv, ( har vært engang , men det er en annen sak ), men såvidt jeg vet snakket Jesus om "den nye tid" - at han hadde tatt på seg alle disse syndene...
Vel, dette er ikke helt riktig.
Først og fremst må en være klar over at GT står for rundt 75% av bibelen, og dessuten sa Jesus visstnok dette:
Matteus 5:17 skrev:Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.
Så lovene i GT skal egentlig fortsatt gjelde, men det er mye motstridende ting i bibelen, og siden de fleste ikke tar bibelen bokstavelig, blir dette ignorert.

Dette med homofili er bare cherry-picking fra idiotene sin side, fordi det passer deres egen homofobi.
Nå er ikke jeg hverken kristen eller homofil, så da burde jeg ha en slags nøytral stilling til dette (så langt det er mulig)
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

GeirGrusom skrev: Vel, dette er ikke helt riktig.
Først og fremst må en være klar over at GT står for rundt 75% av bibelen, og dessuten sa Jesus visstnok dette:
Matteus 5:17 skrev:Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.
Så lovene i GT skal egentlig fortsatt gjelde, men det er mye motstridende ting i bibelen, og siden de fleste ikke tar bibelen bokstavelig, blir dette ignorert.
Nei, det er så, men som han sier ( husker ikke hvor ), så skal enhver som tror på ham, ikke fortapes...
Og også snakker om at han bærer hele verden sine synder på hans skuldre...

Dersom det ikke holder for de som tror på ham å tro, ja da er hele greia fånyttes....

Men nok om det, jeg er ikke kristen, og hva andre tror er deres sak...
Men dobbeltmoral og " om ikke du tror som jeg" - mentalitet, det klarer jeg meg uten... ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Ja ja,da er det mange mennesker som havner i helvete,rart ikke kristne gjennomskuer dette,bruker de ikke fornuften?? Så å tro er viktigere enn ens handlinger? Man kan være kristen og en drittsekk,men man blir tilgitt uansett? av en kjærlighetens gud...:mozilla_undecided:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links