Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Reinkarnasjon/kristendom
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Aug 2008 20:10
- 16
Reinkarnasjon/kristendom
Jeg vil gjerne høre andres meninger om dette.
Jeg har trodd på reinkarnasjon i 18 år, men i fjor lånte jeg en bok av en jeg kjenner, en bok om helvete. Det handler om at forfatteren har vært der. Som dere sikkert skjønner, var det ingen hyggelig lesning. Jeg må si at jeg ble såpass skremt at jeg begynte å gå i menigheten. For noen uker siden var denne forfatteren på et kristent norsk tv-program. Nok en gang forferdelig beskrivelser av helvete, og nok en gang ba jeg om å bli frelst (,og nok en gang følte jeg ingenting). Jeg ble i veldig dårlig humør, og tenkte: "Hvorfor vil ikke Gud frelse meg? Jeg har hørt om folk som har blitt skremt til å bli frelst, så hvorfor ikke meg?". Jeg begynte å føle stikking av smerte i brystet/mageregionen. Samtidg oppdaget jeg et sted hvor jeg kunne få oppleve regresjon. Jeg hadde blandede følelser, for på det kristne programmet fikk jeg inntrykk av at alt som har med spåing, astrologi og det paranormale var synd, og de som synder havner i helvete. Men jeg bestemte meg for å gjennomføre det, i hvertfall for én gang skyld.
Og det gjorde jeg. Hva som skjedde? Da jeg dro fra healerens hus, var jeg så glad til sinns, jeg hadde endelig hatt en regresjon, etter 18 år med tro! Og samme kveld kjente jeg at stikkingen inni meg, den hadde nesten forsvunnet, kjente den bare så vidt.
Men neste dag gikk jeg til menigheten. Det skulle jeg aldri gjort. Smertene kom tilbake, i voldsom grad, jeg følte det stakk omtrent helt tiden mens jeg var på møtet. Jeg var helt fortvilet, og måtte snakke med meg selv resten av kvelden (noe som jeg ellers aldri gjør).
Jeg har fortsatt behandlingen hos healeren (uten regresjoner), men har ikke vært i menigheten siden den dagen. Vil heller betale for å få det bra, enn å gå gratis til et sted som gir meg smerter.
Kanskje det er som noen sier, at det man tror på, det er.
Jeg har trodd på reinkarnasjon i 18 år, men i fjor lånte jeg en bok av en jeg kjenner, en bok om helvete. Det handler om at forfatteren har vært der. Som dere sikkert skjønner, var det ingen hyggelig lesning. Jeg må si at jeg ble såpass skremt at jeg begynte å gå i menigheten. For noen uker siden var denne forfatteren på et kristent norsk tv-program. Nok en gang forferdelig beskrivelser av helvete, og nok en gang ba jeg om å bli frelst (,og nok en gang følte jeg ingenting). Jeg ble i veldig dårlig humør, og tenkte: "Hvorfor vil ikke Gud frelse meg? Jeg har hørt om folk som har blitt skremt til å bli frelst, så hvorfor ikke meg?". Jeg begynte å føle stikking av smerte i brystet/mageregionen. Samtidg oppdaget jeg et sted hvor jeg kunne få oppleve regresjon. Jeg hadde blandede følelser, for på det kristne programmet fikk jeg inntrykk av at alt som har med spåing, astrologi og det paranormale var synd, og de som synder havner i helvete. Men jeg bestemte meg for å gjennomføre det, i hvertfall for én gang skyld.
Og det gjorde jeg. Hva som skjedde? Da jeg dro fra healerens hus, var jeg så glad til sinns, jeg hadde endelig hatt en regresjon, etter 18 år med tro! Og samme kveld kjente jeg at stikkingen inni meg, den hadde nesten forsvunnet, kjente den bare så vidt.
Men neste dag gikk jeg til menigheten. Det skulle jeg aldri gjort. Smertene kom tilbake, i voldsom grad, jeg følte det stakk omtrent helt tiden mens jeg var på møtet. Jeg var helt fortvilet, og måtte snakke med meg selv resten av kvelden (noe som jeg ellers aldri gjør).
Jeg har fortsatt behandlingen hos healeren (uten regresjoner), men har ikke vært i menigheten siden den dagen. Vil heller betale for å få det bra, enn å gå gratis til et sted som gir meg smerter.
Antall ord: 355
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Psykiske plager (og da snakker jeg ikke nødvendigvis om psykisk sykdom) kan gi seg til kjenne fysisk slik som du beskriver. Er man stresset, bekymret, engstelig osv., kan man lett kjenne fysiske symptomer som kan virke skumle.
Stikking i brystet, som du beskriver, kan høres ut som luftsmerter som egentlig kommer fra magen. Slikt er veldig vanlig.
Nå er ikke jeg lege, så hvis du er bekymret for smertene ville jeg oppsøkt fastlegen for å få stadfestet nøyaktig hva det dreier seg om.
Jeg vet ikke hvilken forfatter du snakker om, men han høres ut som er sjarlatan som er ute etter å suge penger fra troende. Kristne TV-kanaler er som regel ekstreme og fulle av idioti som predikanter og andre mennesker som til forveksling kan minne om bilselgere.
Jeg syns du skal heve deg over denne skremselspropagandaen du får høre om helvete og synd. Stort sett alt de kristne ikke liker personlig er synd. Husker jeg fikk presentert bandet Iron Maiden som djevelen selv en gang - og det var av en lokal, vanlig menighet.
Hev deg over det, og finn heller roen med deg selv. Om det innebærer "healing", sport, frimerkesamling eller TV-spill er et fett, så lenge du føler at det gjør deg godt.
Personlig ville jeg sett med skepsis på å betale for "healing", men det er dine penger og din psykiske velvære
Stikking i brystet, som du beskriver, kan høres ut som luftsmerter som egentlig kommer fra magen. Slikt er veldig vanlig.
Nå er ikke jeg lege, så hvis du er bekymret for smertene ville jeg oppsøkt fastlegen for å få stadfestet nøyaktig hva det dreier seg om.
Jeg vet ikke hvilken forfatter du snakker om, men han høres ut som er sjarlatan som er ute etter å suge penger fra troende. Kristne TV-kanaler er som regel ekstreme og fulle av idioti som predikanter og andre mennesker som til forveksling kan minne om bilselgere.
Jeg syns du skal heve deg over denne skremselspropagandaen du får høre om helvete og synd. Stort sett alt de kristne ikke liker personlig er synd. Husker jeg fikk presentert bandet Iron Maiden som djevelen selv en gang - og det var av en lokal, vanlig menighet.
Hev deg over det, og finn heller roen med deg selv. Om det innebærer "healing", sport, frimerkesamling eller TV-spill er et fett, så lenge du føler at det gjør deg godt.
Personlig ville jeg sett med skepsis på å betale for "healing", men det er dine penger og din psykiske velvære
Antall ord: 236
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2007 22:41
- 17
- Kjønn (valgfri): jiiinte
- Lokalisering: rygge
Re: Reinkarnasjon/kristendom
Eneste helvete som finnes, er vel ganske så menneskeskapt?PastLifeFreak skrev:Jeg vil gjerne høre andres meninger om dette.
Antall ord: 366
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Aug 2008 20:10
- 16
Takk for svar, begge to. Grunnen til at jeg går til healer, er ikke for healingens skyld, i hvertfall ikke ennå. Han jeg går til, har greie på mye forskjellig.
Er enig i at psykiske plager kan gi utslag fysisk. Det jeg tror, er at jeg tenker for mye på helvete, i hvertall når jeg hører så mye snakk om det. Det kan høres veldig overbevisende ut, men på den annen side, det kan også en bok om reinkarnasjon gjøre. Det kommer alltid til å være en side av meg, så hvis jeg skulle slutte å tro helt på det, så hadde jeg jo ikke vært helt meg selv. Da hadde det ikke vært noen mening med livet, hvis man skullle slutte å være seg selv. Dessuten, å gå hele livet og være bekymret for at både meg selv og folk jeg kjenner skal havne i helvete, det kan jo ikke være bra.
Og det at jeg begynte å gå til denne healeren, det gjorde sånn at jeg begynte med en idrett som jeg elsker å holde på med. Det kan jo ikke være noe galt i det.
:mozilla_smile:
Er enig i at psykiske plager kan gi utslag fysisk. Det jeg tror, er at jeg tenker for mye på helvete, i hvertall når jeg hører så mye snakk om det. Det kan høres veldig overbevisende ut, men på den annen side, det kan også en bok om reinkarnasjon gjøre. Det kommer alltid til å være en side av meg, så hvis jeg skulle slutte å tro helt på det, så hadde jeg jo ikke vært helt meg selv. Da hadde det ikke vært noen mening med livet, hvis man skullle slutte å være seg selv. Dessuten, å gå hele livet og være bekymret for at både meg selv og folk jeg kjenner skal havne i helvete, det kan jo ikke være bra.
Og det at jeg begynte å gå til denne healeren, det gjorde sånn at jeg begynte med en idrett som jeg elsker å holde på med. Det kan jo ikke være noe galt i det.
:mozilla_smile:
Antall ord: 199
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Som Kimbara sier så bør du se på dette som ett medisinsk problem.
Og husk og att psykiske tilstander kan manifestere seg fyskisk. Som stress kan gi stiv nakke o.sv ettersom det påvirker hvordan du knyter deg etc. Sover etc.
Det er skrevet tykke bøker om att den orginale Krtistendommen hadde reinkarnsjon med som tema, men att dette ble redigert bort på møtet i konstantinopel av biskpoer og pave der ca 500 etter kristus da de liksom skulle striggle bibelen og troen etter det de mente var best.
Jeg tror og på reinkarnasjon etter allt jeg har lest og sett har det blitt min tro.
Og husk og att psykiske tilstander kan manifestere seg fyskisk. Som stress kan gi stiv nakke o.sv ettersom det påvirker hvordan du knyter deg etc. Sover etc.
Det er skrevet tykke bøker om att den orginale Krtistendommen hadde reinkarnsjon med som tema, men att dette ble redigert bort på møtet i konstantinopel av biskpoer og pave der ca 500 etter kristus da de liksom skulle striggle bibelen og troen etter det de mente var best.
Jeg tror og på reinkarnasjon etter allt jeg har lest og sett har det blitt min tro.
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2008 15:29
- 16
spåing, astrologi og det paranormale.. eg det synd?
Jeg er kristen, å vi har aldri snakket om sånn..
Jeg begynner å tro litt mere på dette.. men har ikke kjent noe forsjell sån sett..
Men jeg tror alt har noe med Gud å gjøre.. =)
Så lenge du tror på Jesus så blir du frelst. Og da kan du være sikker på å komme til himmelen =)
Jeg begynner å tro litt mere på dette.. men har ikke kjent noe forsjell sån sett..
Så lenge du tror på Jesus så blir du frelst. Og da kan du være sikker på å komme til himmelen =)
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Synd er akkurat det du selv eller andre -vil- skal være synd - enten ut ifra personlige tolkninger av gamle skrifter, eller etter eget forgodtbefinnende.Minnet skrev:spåing, astrologi og det paranormale.. eg det synd?
I realiteten er synd et menneskeskapt begrep, i likhet med "godt" og "ondt".
Antall ord: 106
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 06 Jan 2007 21:47
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i fantasiverdenen min
Re: Reinkarnasjon/kristendom
Hvilken bok var det du leste? Synes sånt er så interessant jegPastLifeFreak skrev:Jeg vil gjerne høre andres meninger om dette.
Antall ord: 370
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 17
Det står jo til og med i Bibelen at spådomskunst og slikt er synd, men jeg anntar at dette ikke er noe alle menigheter tar oppMinnet skrev:spåing, astrologi og det paranormale.. eg det synd?
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Bibelen er skrevet av mennesker, og forandret utallige ganger oppigjennom...Amunet skrev: Det står jo til og med i Bibelen at spådomskunst og slikt er synd, men jeg anntar at dette ikke er noe alle menigheter tar opp
Hørte om en som sa en gang "Jeg tror på Gud, men ikke på kristendommen"
Kloke ord...
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ja.. det var egentli ganske klokt..
Jeg for min del sjønner egentli ikke noe.. når det gjelder bibelen, og vel jeg har vel valgt å ikke lese den grundig.. x)
Det viser seg jo nå, at det er forskere osv, som har funnet en hau med feil i bibelen, som foreksempel så mener de jo at Johannes var en dame..
Jeg for min del sjønner egentli ikke noe.. når det gjelder bibelen, og vel jeg har vel valgt å ikke lese den grundig.. x)
Det viser seg jo nå, at det er forskere osv, som har funnet en hau med feil i bibelen, som foreksempel så mener de jo at Johannes var en dame..
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 17
Ja, jeg vet det. Jeg er ikke kristen , jeg bare tenkte siden Minnet er kristen og ikke har hørt om at det er skrevet noe om det i bibelen.Lilja skrev:Bibelen er skrevet av mennesker, og forandret utallige ganger oppigjennom...Amunet skrev: Det står jo til og med i Bibelen at spådomskunst og slikt er synd, men jeg anntar at dette ikke er noe alle menigheter tar opp
Hørte om en som sa en gang "Jeg tror på Gud, men ikke på kristendommen"
Kloke ord...
"Jeg tror på Gud, men ikke på kristendommen", den står jeg helt for
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 17
Btw, Minnet. Hvilken bok var det du lånte?
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Kan ikke huske noen om at jeg har lest en bok..
kan du mene PastLifeFreak ?
Chaa.. det står vel noe sånn i bibelen da.. jeg vet ikke.. neij vi har ikke snakket om det i min menighet.. nåja.. får da ikke håpe at jeg er på denne siden er noe synd da.. =)
Chaa.. det står vel noe sånn i bibelen da.. jeg vet ikke.. neij vi har ikke snakket om det i min menighet.. nåja.. får da ikke håpe at jeg er på denne siden er noe synd da.. =)
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 17
Shit, sorry. Det var visst PastLifeFreak som hadde leste den boken jahMinnet skrev:Kan ikke huske noen om at jeg har lest en bok..
Nei, vi får alle be til gud om at vi ikke kommer til helvette for å tilbringe vår tid her innpå para
Antall ord: 94
Hide post links |