Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Livredd etter drøm
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2008 15:29
- 16
Livredd etter drøm
Det er veldi mye.. å gidder du ikke å lese alt så kan du lese fra her er poenge mitt.
Jeg føler meg litt nedenfor om dagen.. så blir glad for svar og hjelp.. =)
Dette året har vert utrolig dramatisk og trist.. Mye har sjedd og vel.. jeg vet ikke om det har noe me dette å gjøre, men alike vell.
I slutten av sommerferien i fjor, fikk jeg vite at en i klassen min hadde fått kreft, en ganske spesiell og sjelden en.. Jeg er veldig kristen så jeg har bedt for ham (automatisk) hvær natt siden da..
Nermere jul skilte tanten og en onkelen min seg (d blir da to skillsmisser), noe som jeg syntes var veldig trist.
Rundt mars i år så byttet veninnen min skole, noe som jeg hadde litt problemer med i starten, alltid vert veldig sjenert og hun var den eneste jeg hag med. (Det har blitt bedre, jeg har venner i klassen nå)
Like etter døde broren til en annen gammel klasse veninne, og en kamerat i nærheten i en bilulykke. Det gikk veldig inn på meg og vennene mine.
Og i midten av sommerferien ble morfaren min syk.. De trudde han kom til å dø flere ganger, men nå har han det sånn passe bra.. =)
I vertfall.. Han som fikk kreft, ble nå vertfall bedre rundt mars, å alle håpet på at han kom til bake til skolen. Men så hadde det spredd seg, og han måtte begynne me strålinger i gjen.. :S
I sommer ferien tok han seg en "pause" fra behandlingen, slik at han kunne ha en fin sommerferie.
Plutselig i helgen etter skolestart kom jeg over tarot kort (eller hva det nå heter), og begynte å tenke på hvor kult det hadde vert å vert synsk eller lignende.. Tenkte ikke så voldsomt på det men litt.. =)
På Tirsdagen i denne uken, gikk det ett rykte om et han som hadde kreft døde den dagen. Ingen var sikre, men alle ble så klart veldig triste..
HER KOMMER POENGE MITT:
Den natten hadde jeg en forferdelig drøm!
Har alltid hatt veldig levende detaljerte drømmer men denne var forferdelig!
Vel først så drømte jeg helt venlig, om han som kansje døde og om skolen osv..
Men så væknet jeg (tror jeg)
det var som jeg fikk besked fra noen at det var to personer som hadde dødd og jeg skulle finne ut hvem det var..
Jeg konsentrerte meg dypt. Og det var som om jeg ble sunket ned i sengen.. Som om jeg kom dypere og dypere inn i drømmen.
I starten var det lave rop/skrik av "neineinei!" og alt var helt svart. Det var som om jeg fikk en følelse av at Gud la en kappe over meg, og at jeg ble presset nedover inn i drømmen. Skrikene ble bare høyere og høyere.. Det var som om jeg fikk en følelse av at jeg var på sykehuset, og at det handlet om han som hadde kreft.
Skrikene skar i hode og alle neiene ble bare til høye hyl!
Jeg greide ikke mere å prøvde å bryte det eller våkne eller noe, for å få det bort, men det gikk ikke..
Og plutselig fikk jeg en slags klump i halsen! Jeg pustet utrolig tunkt som bare ble verre og verre, jeg var sikker på at kom til å dø! Det var grusomt! jeg vrei og vrenkte på meg, og til slutt pustet jeg på en måte klumpen bort, og bråvoknet!
Jeg var helt skrekkslagen! Tenkte mye på det men forsto det ikke helt..
Når vi kom på skolen neste dag, hadde lærerne lagt til en minnestund for han som hadde kreft.
Og det bare sa et stort Pang! innvendi da kontaktlæreren fortalte hva som hadde sjedd!
For han skulle egentli på besøk til han som hadde kreft, men da han kom fikk han besked om at han hadde blitt så dårlig at han måtte på sjukehuset.
Og vel..
På sykehuset hadde han som hadde kreft fått store problemer med å puste og døde!
Det var utrolig ekkelt!
Har tenkt veldig på det.. Det jeg tror det kan være er at det enten var ett bønnesvar fra Gud, som sa at jeg IKKE vil blir noe synsk, eller så .. chaa vet jeg ikke.. =S
På en måte håper jeg at det var noe spesielt, på en annen måte ikke, for det var så skremmende..
Noen som har noen ideer? =)
Jeg føler meg litt nedenfor om dagen.. så blir glad for svar og hjelp.. =)
Dette året har vert utrolig dramatisk og trist.. Mye har sjedd og vel.. jeg vet ikke om det har noe me dette å gjøre, men alike vell.
I slutten av sommerferien i fjor, fikk jeg vite at en i klassen min hadde fått kreft, en ganske spesiell og sjelden en.. Jeg er veldig kristen så jeg har bedt for ham (automatisk) hvær natt siden da..
Nermere jul skilte tanten og en onkelen min seg (d blir da to skillsmisser), noe som jeg syntes var veldig trist.
Rundt mars i år så byttet veninnen min skole, noe som jeg hadde litt problemer med i starten, alltid vert veldig sjenert og hun var den eneste jeg hag med. (Det har blitt bedre, jeg har venner i klassen nå)
Like etter døde broren til en annen gammel klasse veninne, og en kamerat i nærheten i en bilulykke. Det gikk veldig inn på meg og vennene mine.
Og i midten av sommerferien ble morfaren min syk.. De trudde han kom til å dø flere ganger, men nå har han det sånn passe bra.. =)
I vertfall.. Han som fikk kreft, ble nå vertfall bedre rundt mars, å alle håpet på at han kom til bake til skolen. Men så hadde det spredd seg, og han måtte begynne me strålinger i gjen.. :S
I sommer ferien tok han seg en "pause" fra behandlingen, slik at han kunne ha en fin sommerferie.
Plutselig i helgen etter skolestart kom jeg over tarot kort (eller hva det nå heter), og begynte å tenke på hvor kult det hadde vert å vert synsk eller lignende.. Tenkte ikke så voldsomt på det men litt.. =)
På Tirsdagen i denne uken, gikk det ett rykte om et han som hadde kreft døde den dagen. Ingen var sikre, men alle ble så klart veldig triste..
HER KOMMER POENGE MITT:
Den natten hadde jeg en forferdelig drøm!
Har alltid hatt veldig levende detaljerte drømmer men denne var forferdelig!
Vel først så drømte jeg helt venlig, om han som kansje døde og om skolen osv..
Men så væknet jeg (tror jeg)
det var som jeg fikk besked fra noen at det var to personer som hadde dødd og jeg skulle finne ut hvem det var..
Jeg konsentrerte meg dypt. Og det var som om jeg ble sunket ned i sengen.. Som om jeg kom dypere og dypere inn i drømmen.
I starten var det lave rop/skrik av "neineinei!" og alt var helt svart. Det var som om jeg fikk en følelse av at Gud la en kappe over meg, og at jeg ble presset nedover inn i drømmen. Skrikene ble bare høyere og høyere.. Det var som om jeg fikk en følelse av at jeg var på sykehuset, og at det handlet om han som hadde kreft.
Skrikene skar i hode og alle neiene ble bare til høye hyl!
Jeg greide ikke mere å prøvde å bryte det eller våkne eller noe, for å få det bort, men det gikk ikke..
Og plutselig fikk jeg en slags klump i halsen! Jeg pustet utrolig tunkt som bare ble verre og verre, jeg var sikker på at kom til å dø! Det var grusomt! jeg vrei og vrenkte på meg, og til slutt pustet jeg på en måte klumpen bort, og bråvoknet!
Jeg var helt skrekkslagen! Tenkte mye på det men forsto det ikke helt..
Når vi kom på skolen neste dag, hadde lærerne lagt til en minnestund for han som hadde kreft.
Og det bare sa et stort Pang! innvendi da kontaktlæreren fortalte hva som hadde sjedd!
For han skulle egentli på besøk til han som hadde kreft, men da han kom fikk han besked om at han hadde blitt så dårlig at han måtte på sjukehuset.
Og vel..
På sykehuset hadde han som hadde kreft fått store problemer med å puste og døde!
Det var utrolig ekkelt!
Har tenkt veldig på det.. Det jeg tror det kan være er at det enten var ett bønnesvar fra Gud, som sa at jeg IKKE vil blir noe synsk, eller så .. chaa vet jeg ikke.. =S
På en måte håper jeg at det var noe spesielt, på en annen måte ikke, for det var så skremmende..
Noen som har noen ideer? =)
Antall ord: 767
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2008 04:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
oi, litt av en historie... Jeg kondolerer Du er hvertfall et godt menneske, det skal du ta med deg videre Det at du ba for ham hver natt gjorde inntrykk på meg.. Lykke til videre..
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Takk =)
Jeg kommer faktisk rett fra minnestund nå.. Og vi fikk vite litt mere, det viser seg at han fikk vite noen dager eller uker (litt usikker) at han ville dø..
Og da han ble dårli sjønte han at han kom til å dø.. Og når de var på sykehuset trøstet han foreldrene å lille broren.. :'(
Det er så utroli trist! Og jeg klarer ikke å tenke på noe annet.. Og jeg er på en måte litt redd også.. Og jeg føler jeg bare spruter ut med negativ energi..
...
Jeg kommer faktisk rett fra minnestund nå.. Og vi fikk vite litt mere, det viser seg at han fikk vite noen dager eller uker (litt usikker) at han ville dø..
Og da han ble dårli sjønte han at han kom til å dø.. Og når de var på sykehuset trøstet han foreldrene å lille broren.. :'(
Det er så utroli trist! Og jeg klarer ikke å tenke på noe annet.. Og jeg er på en måte litt redd også.. Og jeg føler jeg bare spruter ut med negativ energi..
...
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Triste når slikt skjer.
Er bedre å slippe det ut enn å holde det inne hvertfall.
Er bedre å slippe det ut enn å holde det inne hvertfall.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Finn noen ordentlige å snakke med. Si til foreldrene dine eller helsesøster på skolen at du vil ha en (gjerne proffesjonell) person å snakke med om det som har skjedd. Her inne sier vi så mye rart.
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det at han trøstet sine foreldre og lille bror, det gjør inntrykk på en. Det er tegn på at han var veldig sterk i seg selv.Minnet skrev:Takk =)
...
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg og min bror har selv mistet en av våre aller nærmeste.
Det er veldig tungt. Jeg føler selv at jeg fikk vist hvor mye personen betydde for meg, jeg var der til siste slutt.
Det er veldig tungt. Jeg føler selv at jeg fikk vist hvor mye personen betydde for meg, jeg var der til siste slutt.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg er litt usikker utifra det du skriver på om du drømte dette natta etter du hadde fått beskjed om at han var død, eller den natta han døde?
Drømmer hjelper deg å bearbeide ting som skjer i ditt våkne liv, og at man får mareritt etter sånne hendelser er helt normalt! Underbevisstheten vår jobber på høygir om natta!
Dersom du drømte dette den natta han døde, kan det være at dere har hatt en slags kontakt idet han forlot denne verden, men muligheten for at dette bare er tilfeldigheter er absolutt til stede :mozilla_wink:
Mvh Lilja
Drømmer hjelper deg å bearbeide ting som skjer i ditt våkne liv, og at man får mareritt etter sånne hendelser er helt normalt! Underbevisstheten vår jobber på høygir om natta!
Dersom du drømte dette den natta han døde, kan det være at dere har hatt en slags kontakt idet han forlot denne verden, men muligheten for at dette bare er tilfeldigheter er absolutt til stede :mozilla_wink:
Mvh Lilja
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ja.. kansje d..
Han døde om ettermiddagen..
Men jeg var ikke sikker på om det var sant, for vi fikk ingen informasjon før dagen etter..
Har vel egentli ikke hatt så veeldi nært forhold til han heller..
Det som var så skummelt var jo at alt var så utrolig ekte..
Og det med at jeg ikke fikk puste..
nåjaa.. alt er vel egentli bare veldi merkli..
Han døde om ettermiddagen..
Men jeg var ikke sikker på om det var sant, for vi fikk ingen informasjon før dagen etter..
Har vel egentli ikke hatt så veeldi nært forhold til han heller..
Det som var så skummelt var jo at alt var så utrolig ekte..
Og det med at jeg ikke fikk puste..
nåjaa.. alt er vel egentli bare veldi merkli..
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det høres ut som om du rett og slett fikk en skikkelig reaksjon i drømme.
Redsel og angst setter seg ofte i bryst og strupe, så det med pusteproblemer er i seg selv ikke så merkelig... Men det er ikke noe godt å ha så livaktige drømmer uansett!!
Det er forferdelig når sånne ting skjer med folk på vår egen alder, man får en påminnelse om hvor skjørt livet er, og at man faktisk ikke er udødelig. Det i seg selv er skremmende nok til å gi kraftige reaksjoner, uavhengig av forholdet man har til den som dør.
Mvh Lilja
Redsel og angst setter seg ofte i bryst og strupe, så det med pusteproblemer er i seg selv ikke så merkelig... Men det er ikke noe godt å ha så livaktige drømmer uansett!!
Det er forferdelig når sånne ting skjer med folk på vår egen alder, man får en påminnelse om hvor skjørt livet er, og at man faktisk ikke er udødelig. Det i seg selv er skremmende nok til å gi kraftige reaksjoner, uavhengig av forholdet man har til den som dør.
Mvh Lilja
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
hm.. ja.. =)
håper vertfall at det ikke sjer om i gjen..
håper vertfall at det ikke sjer om i gjen..
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Aug 2008 12:11
- 16
- Lokalisering: Tønsberg
Re: Livredd etter drøm
Gud synes ikke noe om klarsynte allikevel: 3. Mosebok 19:26 (egentlig en spøk, jeg er ikke kristen selv, og skal ikke fortelle deg hva du selv tror på, det er det bare du som kan)Minnet skrev:Har tenkt veldig på det.. Det jeg tror det kan være er at det enten var ett bønnesvar fra Gud, som sa at jeg IKKE vil blir noe synsk
Uansett så er det leit når slike ting skjer, og det kan gå ganske hardt innpå en fordi det kan minne en selv om at slike ting kan hende hvem som helst.
Det var egentlig alt jeg hadde å si, lykke til videre!
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2008 17:29
- 16
Vi skal alle dø uansett. Men når skal vi voksne begynne å tenke på barna? Det er ikke gøy å spise kake med en skje. Men det er ikke derfor vi er her heller! Om du skjønner poenget mitt.
Antall ord: 40
=(
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Chaa.. jeg tenkte mest på hvor fort man kunne dø da noen døde første gangen..
denne gangen tenkte jeg ikke så mye på det liksom.. for da viste jeg de jo allerede..
det ver liksom bare trist..
denne gangen tenkte jeg ikke så mye på det liksom.. for da viste jeg de jo allerede..
det ver liksom bare trist..
Antall ord: 39
Hide post links |