Fakta, teori & skepsisHomofile

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg tviler på at Odin er homse, men jeg tror han har et enormt behov for å definere seg som maskulin. Dette gjør han ikke ved å faktisk oppføre seg eller vise at han er mann(for sin hatt), men ved å stadig påpeke at han ikke er feminin eller noe annet han ikke liker. Dette gjør han da selvfølgelig ikke for oss, men for seg selv. Det er en finurlig teknikk for å ta vekk oppmerksomheten fra indre anliggende.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Dr. Doktor skrev:Jeg tviler på at Odin er homse, men jeg tror han har et enormt behov for å definere seg som maskulin. Dette gjør han ikke ved å faktisk oppføre seg eller vise at han er mann(for sin hatt), men ved å stadig påpeke at han ikke er feminin eller noe annet han ikke liker. Dette gjør han da selvfølgelig ikke for oss, men for seg selv. Det er en finurlig teknikk for å ta vekk oppmerksomheten fra indre anliggende.
Du er sannelig ikke så dum du, Doktoren! Tror den diagnosen er ganske så rett...
Antall ord: 99
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2008 18:27
16
Kjønn (valgfri): Mann

Innlegg av Chronii »

Jeg er ekstremt homofob. :mozilla_undecided:
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Chronii skrev:Jeg er ekstremt homofob. :mozilla_undecided:
Synd for deg da :)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av shadowgirl »

de som er homo er like mye mennesker som oss, og hvorfor respekterer vi de ikke da??

hvorfor skal de bli sett ned på?? De er jo like mye verdt som alle andre...

Odin: det du sier om at det er koblingsfeil gjør meg forbanna...
Antall ord: 46
Et Kyss Om Dagen, Er Bra For Magen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg har heller ingenting i mot homofile mennesker (Somregel). Men Homofili liker jeg ikke.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av shadowgirl »

det er jo snakk om homofile mennesker her...
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

shadowgirl skrev:det er jo snakk om homofile mennesker her...
Jepp :D Derfor har jeg ikke nevnt mine holdninger til homofili enda heller :mozilla_wink:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av shadowgirl »

men hvorfor ser folk ned på homofile mennesker, de er jo akkurat som oss... jeg støtter heller homofile mennesker enn å gå mot dem
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

shadowgirl skrev:men hvorfor ser folk ned på homofile mennesker, de er jo akkurat som oss... jeg støtter heller homofile mennesker enn å gå mot dem
Nja, ikke akkurat som oss hetrofile, de er jo tross alt homofile :D

Men homofile har ikke BARE en side som er homofil. De har jo maaange sider i seg selv som er verdt å bli kjent med sant? De vennene jeg har som er homofile er jo helt fullstendig normale. Og jeg tenker aldri over at de er homser, det temaet går vi heller skjeldent inn på. Unntatt når jeg forhører meg om han er enig i at den og den typen er kjekk da :D De er kjekke sånn :mozilla_tongue:

Jeg støtter dem ikke i sin legning men i alt ellers.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av shadowgirl »

det er jo nettopp det som er saken, de er som oss ellers, men det er mange som ser ned på dem bare fordi de er homo, og det blir feil...

jeg ser ikke på det å ha venner som er homo som noe galt, jeg koser meg heller med det og har lange samtaler med dem... vennene mine kler seg også helt normalt, og ikke etter den såkalte homsemoten
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

shadowgirl skrev:det er jo nettopp det som er saken, de er som oss ellers, men det er mange som ser ned på dem bare fordi de er homo, og det blir feil...

jeg ser ikke på det å ha venner som er homo som noe galt, jeg koser meg heller med det og har lange samtaler med dem... vennene mine kler seg også helt normalt, og ikke etter den såkalte homsemoten
Ja da syns jeg det bare er umodent og teit. Det viser bare at den personen ikke er særlig gløgg.

Jeg har møtt mange som følger homsemoten og jeg har en kompis som ikke gjør det, men som er en smule femi fordet. Desutten bodde jeg med en engang som man aldri kunne gjette var homo. Så ja, de finnes i alle varianter de der :D
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av shadowgirl »

da er vi enige da Akasha :D
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

shadowgirl skrev:da er vi enige da Akasha :D
Som alltid :mozilla_innocent: :mozilla_cool:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Helt ok å være homofil. Jeg tror de som er homofobe, sannsynligvis er usikkre på seg selv. Dersom en er sikker på sin egen seksualitet så kan en også snakke om -Tema- 'et homofili uten å på liv og død understreke at de selv ikke er det.

Samme med andre lignende syn som handler om rang og mer "verdi" enn andre.
Forskning har vist at dem som er -negative- mot andre mennesker har dårlig selvbilde selv.

Det samme med f.eks mobbing. En må hakke på andre for å føle seg litt bedre for en liten periode, før en må hakke på noen nye når rusen av dette har gått ut.

Dersom en vil føle seg bra, kan en jo jobbe med seg selv, prøve å være hyggelig med folk, se hvordan folk reagerer tilbake til en da.. se hva det gjør med selvfølelsen til en forandring.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links