Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMine nyeste erfaringer rundt Nes Kirkeruiner med bilder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2008 08:32
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skedsmo

Innlegg av Anitaen »

MostHauntedFan skrev:Mener det er en utvendig inngang men er ikke hundre prosent sikker
Utsnittet er fra nøyaktig samme sted på veggen ;)
Antall ord: 23
COGITO ERGO FEMINA SUM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Det er nok noe ved Nes kirkeruiner, ja. Har aldri vært der, men etter den orben å dømme, så er det energier, der :mozilla_wink:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

jeg vil si at den orben der er nok mere blitsen på camera som er tatt.Tenk jeg som ikke er skeptiker og tror på det åndelige er faktisk skeptisk til om dette egentlig er noe orb,for jeg har tatt orber selv og sett ganske mange og etter mitt syn vil jeg si det er blitsen og ikke noe åndelig over dette,men det er min mening bare og tror folk det er noe åndelig og noe annet en blitsen som reflekterer så får dem tro det :D
Hørte du det Kimbara jeg er skeptisk hehe :mozilla_tongue:
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

Mantropolix skrev:jeg vil si at den orben der er nok mere blitsen på camera som er tatt.Tenk jeg som ikke er skeptiker og tror på det åndelige er faktisk skeptisk til om dette egentlig er noe orb,for jeg har tatt orber selv og sett ganske mange og etter mitt syn vil jeg si det er blitsen og ikke noe åndelig over dette,men det er min mening bare og tror folk det er noe åndelig og noe annet en blitsen som reflekterer så får dem tro det :D
Ok, men reflekterer hva?
Antall ord: 104
COGITO ERGO FEMINA SUM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MostHauntedFan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 23:29
16
Lokalisering: Bamble

Innlegg av MostHauntedFan »

Anitaen skrev:
MostHauntedFan skrev:Mener det er en utvendig inngang men er ikke hundre prosent sikker
Utsnittet er fra nøyaktig samme sted på veggen ;)
ja men du lurte på hvor inngangen til kjelleren var hen og den mener jeg er på utsiden ;)
Antall ord: 43
Jeg skriver en signatur når jeg finner den.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Mantropolix skrev:jeg vil si at den orben der er nok mere blitsen på camera som er tatt.Tenk jeg som ikke er skeptiker og tror på det åndelige er faktisk skeptisk til om dette egentlig er noe orb,for jeg har tatt orber selv og sett ganske mange og etter mitt syn vil jeg si det er blitsen og ikke noe åndelig over dette,men det er min mening bare og tror folk det er noe åndelig og noe annet en blitsen som reflekterer så får dem tro det :D
Ja, det er blits, har fått det samme de 100 gangene jeg har vært på Nes1
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

MostHauntedFan- jeg bomma litt på siteringen der jeg ;) Har du vært der? Altså i/ved selve kjelleren?
Antall ord: 18
COGITO ERGO FEMINA SUM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MostHauntedFan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 23:29
16
Lokalisering: Bamble

Innlegg av MostHauntedFan »

har vært både i og ved men mener att innganen er murt igjen
Antall ord: 15
Jeg skriver en signatur når jeg finner den.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

MostHauntedFan skrev:har vært både i og ved men mener att innganen er murt igjen
Kan du forklare meg hvor den er?
Antall ord: 23
COGITO ERGO FEMINA SUM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Torrarn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Sep 2008 18:31
16

Innlegg av Torrarn »

Anitaen skrev:Jeg tenkte jeg skulle mase litt om dette bildet igjen jeg da ;) Her har jeg tatt et utsnitt av feltet. Bildene er tatt med ca. 40 sek mellomrom, og cameraet er en Canon 350 d. Har noen en formening om hva det kan være?
Det er støv som setter seg på objektivet. Det er derfor mange speilreflekskamera er utstyrt med støvfjerner, for å hindre dette!
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DiMalo
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Mai 2007 22:08
17
Kjønn (valgfri): Male
Lokalisering: I en koffert

Innlegg av DiMalo »

Det er ganske mye en kan få på Nes... Lure på om det blir abbor, gjedde eller ørret på meg når jeg skal dit igjen. Tar med fiskestang i tilegg til kamera. Kanskje kommer det en ånd og holder meg med selskap. Det hadde vært hyggelig for sist jeg var der var det stille, ikke et fnust av noe som kunne tolkes til noe paranormalt. Mulig LSD må til for å føle/se noe der, men shit au... Gir plassen en sjans til.

Edit:Noen som vet hvor en får kjøpt fiskekort?
Antall ord: 96
tiocfaidh ar la

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Mine nyeste erfaringer rundt Nes Kirkeruiner med bilder

Innlegg av KetMas »

Anitaen skrev:Nes Kirkeruiner Mandag 11.08.2008

Mandag kveld var jeg, min kjæreste (T) , min bror (E) og hans kjæreste (M) på Nes Kirkeruiner cirka 00:15. Det ble bare en kort tur inne i kirken, da M ikke følte seg helt komfertabel med å være der når det var bekmørkt. Det er jo forståelig nok, for det var bekmørkt og det eneste lyset vi hadde var fra en mobil.
Da vi skulle reise trykket jeg på sentrallåsknappen så bilen skulle låses opp, da jeg sto en meter fra bilen, den ble låst opp, alle lysene gikk på inne i bilen og med en gang jeg tok hånda på håndtaket låste den seg igjen. Jeg tror jeg ble mest skremt av det, for det var bare jeg som visste at jeg ikke hadde låst bilen igjen, at den låste seg selv... Vi satt oss i bilen og lyste mot kirken, og la merke til at til tross for at vinden blåste ganske friskt så var det et tre som sto helt helt stille. Ingen av bladene bevegde seg til tross for at alle trærne rundt vaiet og raslet. Vi forlot da kirken, og da vi nesten hadde kommet hjem la E merke til et håndtrykk på vinduet bak. Det kan best forklares at det så ut som en barnehånd, kanskje hånden til en 6-8 åring. Det var dogg på vinduene bak, og det var i denne duggen at avtrykket vistes, altså på innsiden av glasset. Jeg har ikke hatt barn i bilen på evigheter, og når jeg slo på viftene forsvant duggen og håndtrykket, og den kom ikke tilbake etterpå selv om duggen kom tilbake...

Jeg har ingen tvil om at det er "noe" der, men har egentlig ikke noe "håndfast" annet enn det jeg har opplevd der med venner og kjente. Skygger av ting som går på taket, det kan regne på den ene siden av kirken men ikke på et punkt på midten, man føler at man går i vann (dette er blitt nevnt, at man bruker mange skritt på å bevege seg korte distanser), jeg har hørt barneskrik der, bjellelyder, skritt fra andre personer når vi er rimelig sikre på at vi er alene der, og sikkert en del mer. Men en ting som aldri slår feil, er at elektronikk begynner å oppføre seg merkelig. Vinduer på bilen går opp og igjen, knapper begynner å lyse, lysene oppfører seg merkelig og sentrallåsen lever sitt eget liv.

Torsdag 14.08.2008

Jeg og M dro opp til Nes alene, for vi ville se hvordan det var å være der i dagslys. Vi ankom cirka klokka 1730, og en annen bil med to personer dro da vi kom. Vi gikk først ned mot vannet, det var egentlig ikke noe vi pratet om, men M begynte å gå, og jeg fulgte etter. Vi gikk ned til en slags utkikkspost ved vannet, kan ikke kalle det en brygge, for det var langt over vannet, sto der litt, og begynte så å gå oppover igjen. Da vi kom opp til den første lysningen der det er en benk, følte M at noen tok henne på hodet. Det var ingen grener e.l. i nærheten, men hun sa høyt og tydelig "slutt å ta med på hodet", og da sluttet det. Hun følte så at hun ble ført bortover kirkegården mot trehuset som står på nedsiden, jeg følgte etter, hun turer rett forbi huset og går mot doene, og bråstopper ved siden av utedoen. Vi sto lenge og lyttet og prøvde å kjenne om det kunne være noe der, og rundt den tiden kom det en bil til med en mann. Vi vandret rundt en stund, tok noen bilder og etter en stund reiste mannen, og vi gikk inn i kirken. M gikk mot alteret, snudde seg fort, og sa "ta bilde av meg". Hun følte at det var noe på siden hennes. Jeg knipset et bilde, så på kameraet og skvatt til. Bilde er vedlagt og det er seff den med lyskulen jeg mener. Jeg tok et bilde til rett etterpå, 40 sekunder i følge kameraet, og da er lyskulen borte. M skal da til å gå opp på alterplassen, men føler at hun blir dyttet ned den første gangen. Vi var borte og sjekket på veggen om det kunne være noe der som reflekterte blitsen, men det er bare mur der. Begge bildene er tatt med blitz. Jeg reagerer også på motivet i steinen som lyset var i, men vil se om dere legger merke til det. Begynner man å lete finner man så mye i de steinene at det er til å få frysninger av :)
Er mulig det er orb på det bilde du tok av din kjære!
Sjekka begge 2, og stein plassene så ikke særlig ut som om det skulle vært noe som reflekterte lyset tilbake akkurat for og si det sånn!
Vurderer og ta med min kjære og sjekke ut NES, men vi får se:)
Historien din er enestående bra:)
Antall ord: 884
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

Jeg har såå lyst til å dra til Nes, har hørt så mye om det, har vært der før, men det har bare vært disse hyggelige søndagsturene med mor og far:P nå er det påtide at jeg står på mine egne bein. Eh, saken er at jeg vet ikke om jeg tør.P haha, jeg og en vennine har snakket om at vi skal ta oss en tur, men jeg er ganske så bestemt på at jeg skal ha emd meg flere enn to for å dra dit:P
er det en veldig sterk energi der eller går det ann å dra dit hvis man kun er to.
takk for alle svar:)
Antall ord: 119
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ingenting skjer på nes, gå deg heller en tur på østre akersvei, da opplever man mer spennende ting.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18