Lenge har jeg nå opplevd at det skjer noe ubehagelig og merkelig. Det er en helt åpen følelse som om det skulle vært som å kjøre bil,eller ta en berg-og-dalbane.
Det er da at når jeg halvsover,og like før jeg faller til ro i en behagelig søvn,så åpner et hull,like stort som akkurat sovestillingen min,og på en måte sluker meg ned. Og jeg tuller ikke. Det er som om det åpner seg et hull,og det føles hudne prosent sånn ut også,at det åpner seg og sluker meg ned. Men akkurat før det "sluker" meg så skvetter jeg opp,hopper i senga plutselig fra halvsovingen,og kaldsvetter. Kan noen værsåsnill og fortelle meg hva dette er for noe? Jeg håper inderlig på å få et raskt og tydelig svar.
Hilsen Den Ene Gnomen [/b]
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Det store hullet jeg faller ned i
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jul 2008 18:19
- 16
Det store hullet jeg faller ned i
Antall ord: 153
Kryp tilbake i hullet ditt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Det store hullet jeg faller ned i
For mange er det å kunne være våken i det øyeblikket du sovner er stor og vanskelig oppgave. Høres ut som at du bare er halvvåken når du halvsoverGnomene skrev:Lenge har jeg nå opplevd at det skjer noe ubehagelig og merkelig. Det er en helt åpen følelse som om det skulle vært som å kjøre bil,eller ta en berg-og-dalbane.
Det er da at når jeg halvsover,og like før jeg faller til ro i en behagelig søvn,så åpner et hull,like stort som akkurat sovestillingen min,og på en måte sluker meg ned. Og jeg tuller ikke. Det er som om det åpner seg et hull,og det føles hudne prosent sånn ut også,at det åpner seg og sluker meg ned. Men akkurat før det "sluker" meg så skvetter jeg opp,hopper i senga plutselig fra halvsovingen,og kaldsvetter. Kan noen værsåsnill og fortelle meg hva dette er for noe? Jeg håper inderlig på å få et raskt og tydelig svar.
Hilsen Den Ene Gnomen [/b]
Når vi sovner slukkes dagsbevisstheten og vi går inn i en annen bevissthet. Det kan kjennes som at vi trekkes ut av kroppen, ned i et hull, mister oss selv, eller lignende. Når du er fullstendig våken i innsovningsøyeblikket kjennes det bare som å flytte bevisstheten fra den ytre verden til en utrolig mye større og friere indre verden.
For vanlige folk slukkes bevisstheten lenge før dette skjer, men noen er så heldige(eller cursed, kommer vel an på hvordan det føles) at de er halvvåkne mens det skjer. Og det kan virke skremmende, men er ikke det.
Jeg kan betrygge deg og si at det er ikke farlig, ikke uvanlig og det er ikke noe galt i at det skjer. Det er bare at du sovner. Du trekkes ikke inn i et stort svart hull, du bare slukker dagsbevisstheten og "våkner" i en ny bevissthet. Kan vel kalle det "drømmebevisstheten". Lucid Dreaming kalles det når du er fullstendig bevisst i "drømmebevisstheten".
Det du opplever er ikke farlig, og det er ikke uvanlig. Alle opplever det. Men de færreste er bevisste på det. Så når det skjer bare slapp helt av, vær trygg og la deg selv sovne. Da blir drømmene mye bedre også
Jeg synes slikt er kjempespennende og har lekt masse med å være våken i innsovningsøyeblikket. Men så er jeg en som trives veldig godt i berg-og-dalbaner :mozilla_cool:
Antall ord: 440
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2008 18:27
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jul 2008 18:19
- 16
Haha,da er det vel bare bra jeg skvetter opp igjen da xDChronii skrev:Senga di prøver å spise deg.
Nei,ærlig talt,det er faktisk veldig ekkelt.
Antall ord: 29
Kryp tilbake i hullet ditt!
Hide post links |