Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Dette skjer kansje etter døden eller kansje ikke.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mai 2008 02:54
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Karmøy.
Dette skjer kansje etter døden eller kansje ikke.
Har vi bare et liv eller har vi flere mon tro? Hva skjer etter døden mon tro? Og den andre siden hva er egentlig det mon tro? Min teori på det første spørsmålet er følgende: Jeg er forberett på at vi bare har et liv og ikke noe mer. Men si nå at vi har flere liv etter døden, da tror jeg at sjelen vår svever over til den andre siden som de kaller det, og der får vi et nytt liv av gud. Når vi får vite hva vi skal bli i vårt neste liv, svever vi ned til jorden og inn i maven på et dyr eller menneske og blir omgjort til en sædcelle, der vi da får en ny sjangse til å komme til verden igjen. Sånn fortsetter det i det uendelige. Min teori på det andre spørsmålet er følgende: Jeg er forberett på at ingen ting skjer etter døden at vi er stein dø. Men si nå at det skjer noe etter døden, da tror jeg at sjelen vår svever ut av en kroppsåpning og at vi er helt usynlige og kan vise oss frem når vi måtte ønske det. Vi kan velge å forlate jorden eller bli værende på jorden en stund til. Vi kan sveve hvor vi vil tror jeg rett og slett, besøke andre planeter og den andre siden og besøke jorden når det måtte passe. Vi forblir sjel og kan sveve glade og muntre ut i det store verdensrommet på nye oppdagelses ferder i det uendelige. Min teori på det tredje spørsmålet er følgende: Jeg er forberett på at det ikke finnes noen annen side og at det bare er tull og tøys. Men si nå at det finnes en annen side, da tror jeg at det er der vi havner når vi dør og at sjelen vår svever ut av kroppen og opp til den andre siden, hvor vi forblir sjeler og lever der i det uendelige. Jeg tror den andre siden befinner seg bakom verdensrommet utrolig langt borte fra jorden et sted. Det er en vedunderlig og fredfull plass der det ikke er biler og hus og slikt, det er rett og slett ingen ting der bare en masse sjeler som svever rundt om kring å prater med verandre om løst og fast. Mat og drikke trenger vi heller ikke vi lever på luft der borte. Utseende på den andre siden er veldig forskjellig i fra jorden sitt utseende, den andre siden er helt hvit som et stort hvitt lys som vi svever rundt i. Ellers vet jeg ikke, jeg tror vi er våkne hele tiden på den andre siden og at vi slipper og være trøtte å sove der borte. Dette er min teori folkens, hva mener dere? Er dere enige eller uenige?
Antall ord: 499
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... r++%F8nske
(Vet ikke hvorfor alle "jeg" i tråden har blitt røde men.....)
Antall ord: 22
*** OOO***
Hide post links |
Du har søkt på "jeg"Brenda skrev:https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... r++%F8nske
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Velkommen Mr. Angel. Tror jeg så at du akkurat har kommet. Et par ting jeg la merke til.
Jeg tror også at vi er like mye skapere der, som det vi er her på jorden. Men der skaper vi eteriske virkligheter. Derfor tror jeg også at noen skaper sine egen helvete opplevelser, fordi de føler så mye skyld og skam, at de er overbevist at de fortjener det.
Som du forstår så er jeg temmelig overbevist om at det er noe mer. Skulle det derimot ikke være det, så taper jeg allikvel ingenting. Har de senere år vært med flere av mine nærmeste, til det siste. Har selv også hatt kreft, og innsett min egen dødlighet. Og jeg er sikker på at det er i møte med døden, vi først kan lære å leve. Våge å bevisst velge å leve.
Vel, hvorfor en sædcelle? Det er jo bare et halvt individ. Jeg tror nok heller at vi venter til det har blitt et menneske. Gjerne litt på besøk, fram og tilbake. Overgangen fra en svevende fri tilværelse til en fysisk kropp er nok minst like vanskelig som anddre veien. Flere, før de dør, lever i en slag mellom tilstand. Enten gjennom demens, eller i koma, bevisst ubevisst. De blir rett og slett litt fjerne for de som lever her. Ser ut som om de forbereder seg til å forflytte seg ut av kroppen over til en svevende tilstand.svever vi ned til jorden og inn i maven på et dyr eller menneske og blir omgjort til en sædcelle, der vi da får en ny sjangse til å komme til verden igjen
Det hadde kanskje vært skjønt om det var slik for alle. Men jeg tror nok at mange som dør, rett og slett går litt i stå. De har ikke som deg åpnet seg for at det finnes noe mer, og at dette mer ikke bare er himmel og helvete. Når du da dør, og opplever at du fortsatt er, så kan de ikke tro at de er døde. Og henger derfor igjen. Eller at de er så knyttet til sitt hjem, deres identitet er kun det jordiske livet, og de vet ikke noe annet. Derfor våger de ikke å gå videre.Vi kan velge å forlate jorden eller bli værende på jorden etn stund til. Vi kan sveve hvor vi vil tror jeg rett og slett, besøke andre planeter og den andre siden og besøke jorden når det måtte passe.
Jeg tror også at vi er like mye skapere der, som det vi er her på jorden. Men der skaper vi eteriske virkligheter. Derfor tror jeg også at noen skaper sine egen helvete opplevelser, fordi de føler så mye skyld og skam, at de er overbevist at de fortjener det.
Som du forstår så er jeg temmelig overbevist om at det er noe mer. Skulle det derimot ikke være det, så taper jeg allikvel ingenting. Har de senere år vært med flere av mine nærmeste, til det siste. Har selv også hatt kreft, og innsett min egen dødlighet. Og jeg er sikker på at det er i møte med døden, vi først kan lære å leve. Våge å bevisst velge å leve.
Antall ord: 435
I choose the easy button.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Dét kan jeg skrive under på.Shania skrev:...Og jeg er sikker på at det er i møte med døden, vi først kan lære å leve. Våge å bevisst velge å leve.
Antall ord: 35
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mai 2008 02:54
- 16
- Lokalisering: Karmøy.
Shania skrev:Velkommen Mr. Angel. Tror jeg så at du akkurat har kommet. Et par ting jeg la merke til.Vel, hvorfor en sædcelle? Det er jo bare et halvt individ. Jeg tror nok heller at vi venter til det har blitt et menneske. Gjerne litt på besøk, fram og tilbake. Overgangen fra en svevende fri tilværelse til en fysisk kropp er nok minst like vanskelig som anddre veien. Flere, før de dør, lever i en slag mellom tilstand. Enten gjennom demens, eller i koma, bevisst ubevisst. De blir rett og slett litt fjerne for de som lever her. Ser ut som om de forbereder seg til å forflytte seg ut av kroppen over til en svevende tilstand.svever vi ned til jorden og inn i maven på et dyr eller menneske og blir omgjort til en sædcelle, der vi da får en ny sjangse til å komme til verden igjen
Det hadde kanskje vært skjønt om det var slik for alle. Men jeg tror nok at mange som dør, rett og slett går litt i stå. De har ikke som deg åpnet seg for at det finnes noe mer, og at dette mer ikke bare er himmel og helvete. Når du da dør, og opplever at du fortsatt er, så kan de ikke tro at de er døde. Og henger derfor igjen. Eller at de er så knyttet til sitt hjem, deres identitet er kun det jordiske livet, og de vet ikke noe annet. Derfor våger de ikke å gå videre.Vi kan velge å forlate jorden eller bli værende på jorden etn stund til. Vi kan sveve hvor vi vil tror jeg rett og slett, besøke andre planeter og den andre siden og besøke jorden når det måtte passe.
Takk for det, ble medlem i går jeg. Du har et godt poeng i det du skriver, jeg også tror det er noe mer mellom himmel og jord så vi ikke helt kan forstå.
Antall ord: 472
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Det virker som du intereserer deg for hva som skjer etter dette livet.. Virker heller ikke som du er så opptatt av den bibelske troen... Jeg har lest en del bøker som mennesker som jobber som medium har skrevet. De ar sine opplysninger fra åndene og hjelperene de har kontakt med... :mozilla_smile:
Så da vil jeg anbefale deg å lese noen bøker som Marion Dampier-Jeans har skrevet om den andre siden:
"Mitt liv med åndele", "Mellom to verdener","stemmer fra en annen verden"
Holder nå på med boken "mellom to verdener"- Sylvia Brownie, den virker også bra.. Forteller egentlig det samme som Marion, men på en litt annen måte.. Det er greit og få høre det i flere versjoner...
Du får låne slike bøker på biblioteket.. De vil nok forklare en del til deg... Åsså er det selfølgelig lov å spørre her ja, det er derfor vi er her.. :mozilla_smile:
Så da vil jeg anbefale deg å lese noen bøker som Marion Dampier-Jeans har skrevet om den andre siden:
"Mitt liv med åndele", "Mellom to verdener","stemmer fra en annen verden"
Holder nå på med boken "mellom to verdener"- Sylvia Brownie, den virker også bra.. Forteller egentlig det samme som Marion, men på en litt annen måte.. Det er greit og få høre det i flere versjoner...
Du får låne slike bøker på biblioteket.. De vil nok forklare en del til deg... Åsså er det selfølgelig lov å spørre her ja, det er derfor vi er her.. :mozilla_smile:
Antall ord: 160
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2008 02:57
- 16
- Lokalisering: Et hus en plass..
Jeg har lest "Livet på den andre siden" av Sylvia browne
Det står i den at livet er evig, og det er akkuratt det jeg tror
Jeg mener, vi TRENGER ikke å reise tilbake til jorden når vi er døde, for vi hører egentlig hjemme på den andre siden.. Litt vanskelig å forklare men
Vi reiser bare til jorden for at sjelen skal lære mer.. Det tror jeg
Jeg mener, vi TRENGER ikke å reise tilbake til jorden når vi er døde, for vi hører egentlig hjemme på den andre siden.. Litt vanskelig å forklare men
Antall ord: 71
Go fast..
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Fordi menneske er en ganske treg rase,stor hjerne men full av drittSol@ngelica skrev:Hvorfor i hælvete lærer vi aldri da?
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Vi lærer.. bare vi.. ehm nei nå datt jeg ut
Antall ord: 11
Go fast..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Hvis det er slik da, så betyr det at meningen med livet er å lære så mye som mulig? Eller noe den duren...Tragisk skrev:Jeg har lest "Livet på den andre siden" av Sylvia browne
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jepp...TheMartine skrev:Hvis det er slik da, så betyr det at meningen med livet er å lære så mye som mulig? Eller noe den duren...Tragisk skrev:Jeg har lest "Livet på den andre siden" av Sylvia browne
Antall ord: 99
Go fast..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Tenk om poenget ikke er å lære mest mulig om og alt og alle andre, men å lære seg selv å kjenne, altså finne ut hvem en er? Og leve det ut.Sol@ngelica skrev:Hvorfor i hælvete lærer vi aldri da?
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2006 16:25
- 18
- Lokalisering: kristiansund
les sjelereiser med michael newton