Drømmer, NDO & ut av kroppenKan noen fortelle litt?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

anette32
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2007 18:31
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Kan noen fortelle litt?

Innlegg av anette32 »

Ja, kan noen fortelle litt om sine opplevelser med .. ja, alt som er innenfor dette temaet.
Lucid drømmer, søvnparalyse, etc. etc. Jeg vil gjerne fortelle om mine 2 (:b) opplevelser med dette.

Ja, jeg forteller om min eneste lucid drøm jeg da. Jeg var liten, 3-års-alderen kanskje? Jeg hadde mye mareritt på den tiden, tror det var på grunn av Grøsserne som gikk på Fox Kids ...Ohh :b Tror ikke mamma likte det, hehe. Men, hvertfall. Jeg gikk ned i kjelleren (liker ikke kjelleren .. den er så møøøørk :b). Og døren inn der hvor fryseren og hundematen står, åpnet seg, og jeg så en skygge. Egentlig så den litt ut sånn som jeg har tenkt djevelen ser ut. Hvis han fins da, selvfølgelig. Hele han var helt utrolig tynn, så bare ut som bein. Og han åpnet munnen og jeg så tennene :b Ja, og, jeg prøvde å løpe men så skjønte jeg at det var en drøm, og jeg sa til meg selv; bare en drøm, bare en drøm, bare en drøm .. og jeg slo meg selv for å vekke meg :b Jeg våknet til slutt.

Også var det søvnparalysen. Det var for kanskje .. 6 mnd siden? Jeg hadde en normal natts søvn, men når jeg våknet fikk jeg ikke puste, klarte ikke å røre på meg. Jeg har hørt at når man har søvnparalyse, som jeg mest sannsynlig hadde da, skal man først prøve å bare røre litt på seg, bare en lillefinger. Så jeg prøvde med lillefingeren da, og til slutt pustet jeg og kunne røre på meg. Søvnparalysen varte bare i 2-3 sek.

Kanskje noen kan kommentere noe av det jeg har skrevet, si om de syns også dette hørtes ut som søvnparalyse og en lucid drøm. Jeg er 95 % sikker :b.
Fortell gjerne litt om deres opplevelser med dette!
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zerocool
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jul 2008 12:18
16

Innlegg av zerocool »

:mozilla_cool:
Søvnparalyse blir av mange tolket som en slags tilstand hvor den fysiske kroppen er ute av sync med den astrale/ ikke fysiske kroppen. Har selv opplevd det mange ganger. Ved flere anledninger har jeg ikke klart å puste heller.

Ved trening og meditasjon kan man fremprovosere denne tilstanden, og ved hjelpe av enkle teknikker kan man lære seg til å kontrollere den astrale kroppen og reise ut av kroppen (UKO) og dette er en fantastisk følelse.

Temaet er veldig omdiskutert og det finnes mange teorier, selv tror jeg eneste måten å finne svar på er å utforske dette på egen hånd og sammelikne ens egne erfaringer med andre. Men tror på teorier som er beskrevet av blant andre Robert Monroe og William Buhlman.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tomaandr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 08:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

Re: Kan noen fortelle litt?

Innlegg av tomaandr »

anette32 skrev:Ja, kan noen fortelle litt om sine opplevelser med .. ja, alt som er innenfor dette temaet.
Lucid drømmer, søvnparalyse, etc. etc. Jeg vil gjerne fortelle om mine 2 (:b) opplevelser med dette.

Ja, jeg forteller om min eneste lucid drøm jeg da. Jeg var liten, 3-års-alderen kanskje? Jeg hadde mye mareritt på den tiden, tror det var på grunn av Grøsserne som gikk på Fox Kids ...Ohh :b Tror ikke mamma likte det, hehe. Men, hvertfall. Jeg gikk ned i kjelleren (liker ikke kjelleren .. den er så møøøørk :b). Og døren inn der hvor fryseren og hundematen står, åpnet seg, og jeg så en skygge. Egentlig så den litt ut sånn som jeg har tenkt djevelen ser ut. Hvis han fins da, selvfølgelig. Hele han var helt utrolig tynn, så bare ut som bein. Og han åpnet munnen og jeg så tennene :b Ja, og, jeg prøvde å løpe men så skjønte jeg at det var en drøm, og jeg sa til meg selv; bare en drøm, bare en drøm, bare en drøm .. og jeg slo meg selv for å vekke meg :b Jeg våknet til slutt.

Også var det søvnparalysen. Det var for kanskje .. 6 mnd siden? Jeg hadde en normal natts søvn, men når jeg våknet fikk jeg ikke puste, klarte ikke å røre på meg. Jeg har hørt at når man har søvnparalyse, som jeg mest sannsynlig hadde da, skal man først prøve å bare røre litt på seg, bare en lillefinger. Så jeg prøvde med lillefingeren da, og til slutt pustet jeg og kunne røre på meg. Søvnparalysen varte bare i 2-3 sek.

Kanskje noen kan kommentere noe av det jeg har skrevet, si om de syns også dette hørtes ut som søvnparalyse og en lucid drøm. Jeg er 95 % sikker :b.
Fortell gjerne litt om deres opplevelser med dette!
Antall ord: 339
Tom A Andreassen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links