Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Reinkarnasjon

Innlegg av Satsuki »

Dette er sikkert et litt teit spørsmål, men det er nå noe jeg lurer på.

1, Folk som har hatt nær døden-opplevelser, forteller gjerne at de på "den andre siden" ble mottatt av avdøde familiemedlemmer.

2, Dersom reinkarnasjon er tilfelle, vil det ikke da være en fare for at de avdøde slektningene allerede er reinkarnert? Hvordan kan de da møte en person som opplever å komme over til den andre siden, sett at de er en sjel?

Kort og godt er vel det jeg lurer på: NÅR finner reinkarnasjon sted? Må alle kjente og kjære dø først? Eller er det noen som venter på å ta i mot deg når du dør, og som ikke kan gå videre før det har skjedd? En sjel som allerede har vandret videre, og tatt bolig i en annen kropp, kan vel dermed ikke være på "den andre siden" samtidig?

Noen synspunkter på saken?
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Dette er en bra tanke, jeg lurer på det samme selv.
Vi har forsøkt å diskutere dette før, men det ble bråslutt da noen hadde innvendiger på ordvalg etc.

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... nkarnasjon

Det er et veldig godt spørsmål, jeg mener å huske at noen sa at sjelen "deler seg" i den andre dimmensjonen. Håper du får noen gode svar her da :)
Antall ord: 71
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Satsuki »

Brenda skrev:Dette er en bra tanke, jeg lurer på det samme selv.
Vi har forsøkt å diskutere dette før, men det ble bråslutt da noen hadde innvendiger på ordvalg etc.

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... nkarnasjon

Det er et veldig godt spørsmål, jeg mener å huske at noen sa at sjelen "deler seg" i den andre dimmensjonen. Håper du får noen gode svar her da :)
Se der ja, har ikke fått med meg den tråden.

På en måte kan jeg si jeg har blitt litt klokere av å lese den, men likevel blir jo det meste subjektive tolkninger, eller erfaringer for den saks skyld. Som du skrev, det kan vel vanskelig finnes noe fasitsvar på det. Jeg liker litt den tanken om at man skaper sin egen sannhet, at det du tror vil skje etter din død, er det som skjer. Men dette med reinkarnasjon og møte med gamle kjente får jeg altså ikke til å stemme. Uansett interessant å få input i form av andres syn på saken!
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Jeg tror ikke kan kan svare på spørsmålene her, men kan ihvertfall si noe som gjør at spørsmålene kanskje vil stilles på en litt annen måte.

Hvis vi ser på sjelen som noe som ikke dør, som lever evig. Da må vi gå forbi den lineære tidsregningen. Altså vil det ikke lenger være snakk om noe som går inn og ut av inkarnasjoner fordi sjelen er utenfor tid og i alle inkarnasjoner samtidig. Både i fortid og fremtid.

Slike konsepter er vanskelig å fatte med den linære tankegangen vi har i vår kultur. Så jeg tror ikke jeg tør å si mer uten å skyte meg selv i foten, snuble inn i skeptikerenes ord-definisjoner og grave denne tråden dypt ned i kverrulasjonens uendelige mørke...hvis dere skjønner hva jeg mener.

Loffedotten...kan ikke du komme og si ting på en enklere måte?? Det er så mye mer befriende...
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Satsuki »

Jeg tror jeg skjønner hva du mener Jon Blund, og det høres egentlig ganske fornuftig ut. Jeg har vært inne på tanken selv, om at tiden ikke eksisterer utenfor dette livet, i alle fall på en annen måte. Om dette er tilfelle, vil det også forklare hvordan noen får opplevelsen av å være i en tidligere del av sitt eget liv, ved en nær døden-opplevelse. Det er i alle fall lett å henfalle til denne tanken, om man antar at alle sjeler, og all energi (åhå! Jeg tør å ta ordet i min munn) er en del av en større helhet, en evig, allstedsnærværende "gud".
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

Hvert liv som leves, er skapt av vår høyere sjel. Den puster liv, invester en del av seg selv i en kropp. Det er som vi skal skrive en bok, og personene i boken lever etterhvert sitt eget liv. Når vi dør, kan den investerte delen henge fast i denne identiteten og denne fysiske tilværelsen. Når noen da hjelper dette menneske over, inn i lyset, hjelper de mennesket til å gi slipp på menneske identiten å gå tilbake til den høyere sjels lys.

Men energi mønsteret, det vi har levd, kan fortsette i andre dimensjoner. De er da ikke sjelevesener på samme måte som vi er på jorden. Men de kan fortsette å "leve" i andre dimensjoner.
Endel av dette energi mønsteret går til jorden. Og denne jorden Gaia, bærer denne energien videre.
Når det sto at de døde skal stå opp, handler det om at det kommer et punkt for alle, at for å inntegrere den høyere bevisstheten ned til jorden. Våkne opp, ascension og bevisstgjøring. Så må vi også møte og frigjøre denne energien som Gaia har båret. Bildet om en dommer, er helt feil her. Det er ingen som skal dømme til helvete eller himmel. Det er vi som er på vei til å våkne opp som møter våre tidligere liv, for å gi dem aksept, og sette dem helt fri til å fortsette i andre dimensjoner.

Det er vår høyere sjel som er Gud. Men det er også en personlig identitet som vi har skapt gjennom eoner. Både gjennom før-jordiske erfaringer, og essensen av alle de liv vår sjel har skapt og pustet sin ånd inn i.
Derfor er det også gjennom bevisst pusting, vi kan puste inn vår egen guddommelige sjel.

Tror jeg.... Så at ingen skal beskylde at jeg ikke har bevis :mozilla_laughing:
Antall ord: 324
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Satsuki »

Veldig interessante tanker du kommer med, Shania. Har heller ingen tro på gud som noen dommer.

Men det var noen ord der jeg ikke forstår, ascension og eoner. Kan du forklare disse begrepene? :)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Shania skrev:Hvert liv som leves, er skapt av vår høyere sjel. Den puster liv, invester en del av seg selv i en kropp. Det er som vi skal skrive en bok, og personene i boken lever etterhvert sitt eget liv. Når vi dør, kan den investerte delen henge fast i denne identiteten og denne fysiske tilværelsen. Når noen da hjelper dette menneske over, inn i lyset, hjelper de mennesket til å gi slipp på menneske identiten å gå tilbake til den høyere sjels lys.

Men energi mønsteret, det vi har levd, kan fortsette i andre dimensjoner. De er da ikke sjelevesener på samme måte som vi er på jorden. Men de kan fortsette å "leve" i andre dimensjoner.
Endel av dette energi mønsteret går til jorden. Og denne jorden Gaia, bærer denne energien videre.
Når det sto at de døde skal stå opp, handler det om at det kommer et punkt for alle, at for å inntegrere den høyere bevisstheten ned til jorden. Våkne opp, ascension og bevisstgjøring. Så må vi også møte og frigjøre denne energien som Gaia har båret. Bildet om en dommer, er helt feil her. Det er ingen som skal dømme til helvete eller himmel. Det er vi som er på vei til å våkne opp som møter våre tidligere liv, for å gi dem aksept, og sette dem helt fri til å fortsette i andre dimensjoner.

Det er vår høyere sjel som er Gud. Men det er også en personlig identitet som vi har skapt gjennom eoner. Både gjennom før-jordiske erfaringer, og essensen av alle de liv vår sjel har skapt og pustet sin ånd inn i.
Derfor er det også gjennom bevisst pusting, vi kan puste inn vår egen guddommelige sjel.

Veldig bra tanker!
Jeg tror ikke på en dømmende Gud jeg heller. Jeg har hørt om flere som har vært skinndøde og fått et glimt inn i den andre dimmensjonen for et øyeblikk. Der står det ingen Gud å venter, enten for å sende deg videre til lyset eller rakt til helvete
Antall ord: 382
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

ascension, er engelsk og betyr oppvåkning, eller opphøyning, oppreising. Det handler om å komme til en sannhetserkjennelse og våkne opp fra den søvnen eller illusjonen vi lever i her på jorden. Noen har trodd at det kunne bare skje gjennom Nirvana. Men flere ascendede kommer tilbake for å fungere som lærere på jorden. Eller fra den andre siden.

eoner, er tidsaldre på tusener av år. Det er mange måter å bruke dette ordet på. Men mange mener at mesteparten av tiden det har vært mennesker på jorden, er en eon, og den nærmer seg slutten. Uten at det betyr at vi slutter å leve på jorden. Det var det mayaene så når de pekte på 2012. Og fram til da, og ennå mer etter, vil mange flere oppleve en ascension mens de lever på jorden.
Antall ord: 140
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Satsuki »

Shania skrev:ascension, er engelsk og betyr oppvåkning, eller opphøyning, oppreising. Det handler om å komme til en sannhetserkjennelse og våkne opp fra den søvnen eller illusjonen vi lever i her på jorden. Noen har trodd at det kunne bare skje gjennom Nirvana. Men flere ascendede kommer tilbake for å fungere som lærere på jorden. Eller fra den andre siden.

eoner, er tidsaldre på tusener av år. Det er mange måter å bruke dette ordet på. Men mange mener at mesteparten av tiden det har vært mennesker på jorden, er en eon, og den nærmer seg slutten. Uten at det betyr at vi slutter å leve på jorden. Det var det mayaene så når de pekte på 2012. Og fram til da, og ennå mer etter, vil mange flere oppleve en ascension mens de lever på jorden.
Takk for oppklaringen!
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17

Innlegg av dagnass »

Shania skrev:Hvert liv som leves, er skapt av vår høyere sjel. Den puster liv, invester en del av seg selv i en kropp. Det er som vi skal skrive en bok, og personene i boken lever etterhvert sitt eget liv. Når vi dør, kan den investerte delen henge fast i denne identiteten og denne fysiske tilværelsen. Når noen da hjelper dette menneske over, inn i lyset, hjelper de mennesket til å gi slipp på menneske identiten å gå tilbake til den høyere sjels lys.

Fascinerende!
Antall ord: 327
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mester83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2006 16:25
18
Lokalisering: kristiansund

Innlegg av mester83 »

les boken sjelereiser av michael newton,anbefales sterkt hvis du grubler på reinkarnasjon ass:))
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skessa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2008 13:07
16
Lokalisering: tønsberg

Innlegg av skessa »

det er slik at man har en dobbelt gjenger når du går opp går dobbelt gjenger en din ned.
på denne måten utvikler du deg som du skall.

så det er nokk dobbelt gjengeren til familien isåfal.

( dobbel gjengeren og deg har en slaks kollektiv hukommelse.)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links