Fakta, teori & skepsisNLP Magick huna og Timeline?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hecate skrev:zind og jeg er soul sista's. D.v.s. vi har litt kontakt utenom forumet. :lol:
Hun fortalte at meg at hun hadde spurt deg da jeg lurte på om det var mange fra forumet som skulle være med. Og at du ikke kunne. Det var jo dumt, men sjansen byr seg jo på nytt for snille gutter ;) Og ja, det er litt skummelt dersom en analyserer det som skjer. Jeg fikk det ikke til i starten fordi jeg analyserte. Nå får jeg det til litt bedre og analysene er ikke lenger basert på skepsis, men på ren fasinasjon over hva dette innebærer. Det føles utrolig digg, rett og slett!
Spar penger og kom til Oslo til høsten!
Hecate... er du i rekrutteringsmodus for denne skumle sekta deres? :lol:
Hmm. Ja, kanskje jeg burde være med.
Jeg trenger definitivt nye impulser og nye frø å så til resten av livet mitt.
Kanskje dette er tingen.

Så det skjer på høsten også?
Synes jeg ser meg på vill ferd i Tigerstaden.
Har faktisk aldri vært der, utenom at vi har kjørt forbi i utkanten og at jeg har vært på Burger King på Oslo S. mens jeg har venta på tog videre nordover :mozilla_undecided:
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

hehehe :D

Joda, det høres nok passe sprøtt ut det vi skriver i den tråden her. Og det er det også, men begrepene blir liksom eneste måten å få forklart noe som helst på. Egentlig skjønner jeg ikke særlig mye av hva dette er selv, men er som Hecate fascinert over hvordan effekt det har...

Alt til sin tid :) Hvis noen spør meg om dette med Kunlun så sier jeg at de må kjenne på det selv, og finne ut om det er riktig. Jeg tror vel på en måte at de som skal være med finner frem til det på en eller annen måte... Dessuten er det mange veier å gå, kunlun er jo bare en av de.

Jeg kan jo i allefall fortelle at Red Phoenix er en øvelse for å åpne det tredje øyet. Kunlun går ut på å oppleve "bliss" (lykksalighet), renser kroppen og oppleves tydeligvis ganske forskjellig fra person til person. Det er her eventuell risting i kroppen kommer inn, da det ikke er noe mer mystifistisk enn at kroppen renser seg selv for gammel dritt. Ellers så skal vi jobbe med å lage en norsk side nå, så kan vi jo henvise til den senere hvis det er noen som lurer på hva dette er. Og Max dette om Kunlun selv:
Hello Taobums,
What is Kunlun? It is the one sympathetic vibration that connects every living thing in the seen and unseen world. It is the one law as the essence of unconditional love and compassion. It bridges space, time, energy and matter. The shaman see it as a glowing spiderweb of living brightness, or the glue that gives connectivity to all things within the great mystery.

Kunlun is a practice that allows us to express our individuality with total freedom of body, mind and spirit.

Kunlun isn't power, it isn't something to be harnessed within the body, rather it is a free flowing essence, giving the practitioner understanding of this one law, to enjoy life for what it is, to become compassionate towards self and others, to become the drop of individuality that merges with the ocean of wisdom.

Kunlun is the natural essence of our being, free of obstruction, it emanates through us from the source and empowers us through personal interaction with each other. It is direct experience with the Tao. It is personal and subjective. Once you are tapped into it, amazing thing begin to happen.

My understanding may be different or not in perfect relation with others, but it doesn't matter, what's important is the effect of its virtues on you.

I am just a simple person, still seeking to understand the Tao. I don't consider myself a master, nor do I call myself "teacher," I just like to be friends with others on the path, through compassion for those seeking the greatness within themselves.

What is Kunlun? only you can answer.

Max
Antall ord: 494
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Er det kundulini dere snakker om?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

[quote="zind"]Og Max dette om Kunlun selv:
[quote]
Eh? Var Max på taobums og skrev dette personlig? og gått meg hus forbi?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Oi, når posta han den? Er det i den "hva er kunlun-energitråden"? Er han medlem der selv eller er det via Chris?
Antall ord: 25
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

KB skrev:Er det kundulini dere snakker om?
Nei, kunlun nei gong. Jeg vet ikke så mye om kundalini. zind og jeg begynte med kundaliniyoga for et par år siden, men vi er så skeptiske til alt, så vi droppet ut etter et par ganger :lol:
Kunlun er på en måte motsatt av kundalini, der kundalini går opp langs ildkanalen, kommer kunlun ned langs vannkanalen. Hvis jeg ikke har misforstått dette helt. Det betyr egentlig ikke så mye, kropp og sjel vet mer enn forstanden og kanskje er det klokere å ikke tenke så mye :P
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Det var Chris som postet det i "what is kunlun" tråden, og posten begynner med "From Max;", så da regner jeg med at det er Max som har skrevet det. Syntes i allefall det var en fint svar :)
Antall ord: 39
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ja, det var et fint svar. Det avmystifiserer en hel del og ikke minst står Max for det synet jeg også deler, at vi må finne fram til målet og gå veien selv. Vi kan spørre om veiforklaring, men ikke ledes noe sted.
Det blir litt som quoten til Lone: "Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend."
Antall ord: 81
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Er det noen her som er opptatt av "enlightment" ? Eller kjenner noen som er det?

Hva vil det si å være enlighted?

Ikke ha noen illusjoner? Være i ETT med alle sidene av seg selv? være i ett med universet (bevisstheten) ?

fryktløs? Indre ro? Hva tenker folk.
Buddister snakker iallfall om enlightment. buddister tror også på astral reiser.
spennende spennede :D
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Enlightenment, eller opplysning er vel noe vi alle strever mot i vår åndelige utvikling :)

Hva akkurat det vil si, finnes det sikkert mange svar på, men for meg handler det om å se ting for akkurat det det er. Å dra sløret vekk fra øynene og oppleve verden slik den er, så mye mer enn bare bundet av tre dimensjoner. Og, selvfølgelig det du sier her KB, med å være i ett med alle sidene av selv og være ett med alt.
Jeg har aldri vært spesielt inn i denne med buddhistisk og taoistisk filosofi før nylig, men jeg elsker taoismens måte å se ting på. At Tao er flyten i alt, og at det er tao vi opplever når vi blir opplyste og når vi føler "flyt i livet".

Buddhisme er en fantastisk flott tro. Jeg tør påstå at verden hadde vært et mye bedre sted hadde alle vært buddhister, men slik er det desverre ikke. Nå føler ikke jeg noe behov for å tilhøre en religion, men skulle jeg ha gått til et slikt steg så er buddhismen mitt hjerte nærmest.
Jeg ramlet innom bokhandleren her om dagen og plukket ut en utrolig liten bok som heter "et åpent hjerte". Den er skrevet av Dalai Lama, og selv om jeg ikke har kommet lenger enn halvveis har jeg bestemt at denne boken havner under juletreet til alle jeg kjenner neste jul :D

Bare jeg får ræva i gir her, og litt ekstra tid, så skal jeg oversette og legge ut noen teknikker for astralreise på forumet. Jeg har ikke kommet så langt at jeg er ute å flyr helt selv ennå (litt frykt inni bildet kanskje. harumph!), men kan jo dele uansett, så kan vi dele litt erfaringer etterhvert :)
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Hecate skrev:Ja, det var et fint svar. Det avmystifiserer en hel del og ikke minst står Max for det synet jeg også deler, at vi må finne fram til målet og gå veien selv. Vi kan spørre om veiforklaring, men ikke ledes noe sted.
Det blir litt som quoten til Lone: "Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend."
Noe sier meg at Max hadde likt det sistatet. hehe

Jeg er helt enig med deg, og det er dette som gjør at Kunlun føles så trygt og riktig. Nå har vi vært interessert i og kjent til mye av det som har skjedd innenfor det alternative i Norge i lang tid, og en trenger ikke kaste bort penger på -eller prøve ut- mange av disse utøverne for å skjønne at det enten er bare tull, eller at de både lurer seg selv og andre.

Jeg bare visste at dette var annerledes, og jeg er sååå glad for at intuisjonen min virker fortsatt :) Jeg har alltid ment at de som ikke er empatiske og ekte, ikke har en dritt å lære meg når det gjelder åndelighet.(og slik ender man jo opp med kun seg selv som veiledning) Så kanskje ikke medfølelse og evner går hånd i hånd slik vi har snakket om tidligere, men med ekte opplysning tror jeg aldri man kommer utenom å utvikle medfølelse. Og det var spesielt hvordan bare det å være rundt disse menneskene ga en uvanlig ro i kropp og sjel.

Jeg skjønner så godt at folk er skeptiske til dette. Men, som det nye sitatet til Chris sier:
"The people who say something can't be done should get out of the way of those who are already doing it." :D

Ps: sitter å har oversatt en god del av KunlunBliss sia til norsk. Sliter litt med at ikke alle ord lar seg oversette så lett, men tror det har gått greit. Kan jeg sende til deg, hvis du har tid til å lese igjennom og eventuelt komme med korreksjoner?
Pretty please with sugar on top :mozilla_kiss:
Antall ord: 376

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Jepp kult. Hadde vært morsomt hvis flere har mestret obe. og astral reise. Og at vi kunne perfeksjonert en metode som kunne gjøre det lettere for alle å få til.

Nå har jeg et spørsmål om symbolbruk. Kan symbolbruk som f.eks å stå inni en sirkel/pentagram brukes til å kontakte ånder og Entities ?
Hvordan henger disse tingene sammen? noen som vil gi meg et kjappt sammendrag av Symboler , åndeverdenen og entities? og forholdene mellom de.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Hehe...jeg prøvde en oppskrift her...jeg beveget meg ikke, men jeg følte at jeg var på "vippen" til å gjøre det...utrolig frustrerende :mozilla_yell: :D

Er det vanlig med hodeverk etterpå? Til å begynne med, mener jeg...
Antall ord: 37
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Astarte skrev:Hehe...jeg prøvde en oppskrift her...jeg beveget meg ikke, men jeg følte at jeg var på "vippen" til å gjøre det...utrolig frustrerende :mozilla_yell: :D

Er det vanlig med hodeverk etterpå? Til å begynne med, mener jeg...
hvis du snakker om OBE..
Hodeverk? jeg blir ekstrem rastløs. og irritert.
Men det hjelper på hvis man lyter på hemi sync på høre telefoner. Legge seg kl 2 på natten f.eks. Stå opp kl 8. surre rundt en time. drikke f.eks en energi drikk, så legge seg ned for å sove med "hemi sync" på..
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Ja, jeg mener OBE...jeg syns dette er kjempespennende, men får prestesjonsangst av alle ord og uttrykk...beklager :mozilla_wink: :D
Antall ord: 21
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links