Drømmer, NDO & ut av kroppenVåken UKO

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Våken UKO

Innlegg av karina »

En jeg kjenner har til tider ut av kroppen-opplevelser mens han er våken og gjør ting.Hadde f eks fått det en gang han gikk tur med en kompis. Prata og det hele samtidig, men husket ingenting etterpå. Er ikke det litt spesielt? Hva tenker folk om dette?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Våken UKO

Innlegg av Svartepus »

karina skrev:En jeg kjenner har til tider ut av kroppen-opplevelser mens han er våken og gjør ting.Hadde f eks fått det en gang han gikk tur med en kompis. Prata og det hele samtidig, men husket ingenting etterpå. Er ikke det litt spesielt? Hva tenker folk om dette?
Husket ingenting av snakkingen, eller ingenting overhodet? Hvis han husker selve UKO'en er det jo kjempespesielt. Hvis han bare hadde en slags blackout som føltes som en UKO, kan det jo være en mild form for epilepsi. Da faller man jo bare ut og blir fjern mens man fortsetter med det man holder på med. Og så husker man ingenting etterpå.
Antall ord: 118
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Nei, han husket å fly at av kroppen og sveve noen sekunder oppunder taket før han gikk tilbake. Alt var helt ukontrollerbart. Men det kroppen hans hadde foretatt seg mens han var borte. Ganske rart.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

karina skrev:Nei, han husket å fly at av kroppen og sveve noen sekunder oppunder taket før han gikk tilbake. Alt var helt ukontrollerbart. Men det kroppen hans hadde foretatt seg mens han var borte. Ganske rart.
Så fascinerende... Da er det ihvertfall ikke epilepsi, vil jeg tro.
Antall ord: 48
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Nei... Men jeg skjønner på en måte ikke hvordan kroppen kan fungere når sjelen eller hva det er er ute på tur. Man kan kaaanskje gå med på det når kroppen ligger fullstendig passiv i en seng, men. Dette er liksom noe annet.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

karina skrev:Nei... Men jeg skjønner på en måte ikke hvordan kroppen kan fungere når sjelen eller hva det er er ute på tur. Man kan kaaanskje gå med på det når kroppen ligger fullstendig passiv i en seng, men. Dette er liksom noe annet.
Kanskje kroppen går på autopilot, at hjernen og kroppen fungerer på ren automatikk. Det er jo ikke sikkert at hjernen er så uløselig knyttet til sjelen at kroppen slutter å fungere når sjelen er borte en liten stund. En robot kan jo gjøre mye på bare automatikk hvis vi bare gir den en kommando. Den slutter ikke å røre på seg før den er tom for energi. Sånn er kanskje vi bygd, at hvis sjelen/bevisstheten har gitt en slags kommando kan kroppen fortsette uten at sjelen styrer den...? Så lenge sjelen vender tilbake lider ikke kroppen noen nød, men hvis sjelen mister kontakten (kanskje via den berømte sølvtråden), dør kroppen fordi den ikke klarer seg alene...
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Lurer på hva som skal til for å ''miste'' kontakten. I teorien skal jo sjelen kunne fly til en helt annet del av verden under astralreise.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

karina skrev:Lurer på hva som skal til for å ''miste'' kontakten. I teorien skal jo sjelen kunne fly til en helt annet del av verden under astralreise.
Jaa. At "sølvtråden" mellom astrallegeme og jordisk kropp ryker...? Jeg er litt i tvil om denne sølvtråden som noen snakker om, men kanskje den er uendelig lang og kun kan ryke når tiden vår er omme... Eller noe sånt... Men det innebærer igjen at alt er forutbestemt, og det tror jeg ikke.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Svartepus skrev:
karina skrev:Lurer på hva som skal til for å ''miste'' kontakten. I teorien skal jo sjelen kunne fly til en helt annet del av verden under astralreise.
Jaa. At "sølvtråden" mellom astrallegeme og jordisk kropp ryker...? Jeg er litt i tvil om denne sølvtråden som noen snakker om, men kanskje den er uendelig lang og kun kan ryke når tiden vår er omme... Eller noe sånt... Men det innebærer igjen at alt er forutbestemt, og det tror jeg ikke.
Dette med sølvtråden kommer opp hele tiden på dette forumet. Vi skulle hatt en automatisk svarer som popper opp hver gang "sølvtråden" nevnes. Sølvtråden ryker ikke!

Den er av en helt annen kvalitet enn noe annet. Det nærmeste bildet jeg kommer på i farta på hvor annerledes kvalitet sølvtråden har, er Petronus-charm i Harry Potter, husker ikke helt hva de heter men jeg tenker på den lyset som skremmer bort selv den største ondskap. Sølvtåden er litt sånn.

Den kan rett og slett ikke kuttes.

Så til alle som er redd for å dø eller miste kroppen under en UKO, DET SKJER IKKE, så slapp av og enjoy the ride heller :)

Det at sjelen kan fly rundt i astralreiser og UKO er ikke at selveste sjelen flyr bort fra kroppen, det er bare at EN DEL av sjelen flyr bort. Du bare bytter perspektiv. Istedet for å se verden fra øynenes utgangspunkt, bruker du andre øyne. Sjelen er ikke et svakt og subtilt lite vesen. Det er en udødelig, fullstendig guddommelig og allstedsværende livskraft.

Så det er ingen ting å være redd for ;)
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Men den ryker når man dør?

Jeg syns det er en fin metafor, det minner litt om forholdet mellom daimonene og menneskene i den mørke materien-trilogien.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

I går hadde jeg en Våken , nesten UKO, det som skjedde var at jeg la meg ned for å sløve.

Etter en liten time kanskje merker jeg at føttene mine begynner å sveve mot taket. Deretter bena.. så magen.. så brystet. Så til slutt hodet. Men når hodet begynnte å sveve, så var bena allerede for lengst en meter over meg. slik at jeg svevde oppover mot taket med bena først og hodet i bunn. Det var HELT opp ned land. Vittig, litt surrelistisk. men jeg måtte SELVFØLGELIG bryte inn.. Les: Fucke opp alt.

Er dette vanlig?? :mozilla_surprised:
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links