Fakta, teori & skepsis ⇒ gud elsker oss alle!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mai 2008 00:02
- 16
hvis gud elsker alle betyr det at gud er en person med menneskelige egenskaper?
Antall ord: 14
what's on your mind?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Ja, det stämmer vi är alla en del av dirigenten/skaparen samtidigt som vi alla bär på var sin identitet.Eyes_only skrev:hvis gud elsker alle betyr det at gud er en person med menneskelige egenskaper?
Enkelt eller hur, därför blir det mesta tillåtet och i en värld där alla får kärlek. Vårt sätt att leva och verka får bli allt i den takt som vi själva utvecklar vår personlighet och den totala utvecklingen på vår vackra planet.
Antall ord: 94
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
HAHAHAHAHA....du er en artig kar
Antall ord: 6
what's on your mind?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Tja,hvis du ser på mistroisk sjalu, løgnaktig, ondskapsfull og hevngjerrig som menneskelige egenskaper så. Jeg ser det mer som djevelske egenskaper.Eyes_only skrev:hvis gud elsker alle betyr det at gud er en person med menneskelige egenskaper?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
ifølge mange kriste så finnes ikke djevel da xDBA. skrev:Tja,hvis du ser på mistroisk sjalu, løgnaktig, ondskapsfull og hevngjerrig som menneskelige egenskaper så. Jeg ser det mer som djevelske egenskaper.Eyes_only skrev:hvis gud elsker alle betyr det at gud er en person med menneskelige egenskaper?
Antall ord: 52
what's on your mind?
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 06 Jan 2007 21:47
- 17
- Lokalisering: i fantasiverdenen min
hallelujah!
Antall ord: 1
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mai 2008 02:54
- 16
- Lokalisering: Karmøy.
Alle er likeverdige, og gud ville aldrig ha drept noen, han er bare god. Det som du skriver er bare sprøyt, du mobber andre og har ikke respekt for andres legning. Du burde skamme deg, du kan ikke være mye kristen du som skriver alt dette sprøyte.
Ingen blir dømt til døden på grunn av at folk jobber på søndager og at noen har en annen legning og for at man ikke hører på mor og far bestandig. Går det virkelig ann å være så dum i hodet å tro noe slikt? Eneste jeg er enig med deg i er at man ikke skal være utro, men man blir jo ikke drept for det om noen er utro, det er det dummeste jeg noen sinne har hørt.
Skjerp deg og les bibelen en gang til før du begynner å utale deg, tror ikke du har fulgt med i timen. Kan ikke tro at bibelen er så slem. Vist det er bibelen du har fått alt dette sprøyte i fra da? Jeg vet ikke hvor du har fått dette sprøyte i fra.
Ingen blir dømt til døden på grunn av at folk jobber på søndager og at noen har en annen legning og for at man ikke hører på mor og far bestandig. Går det virkelig ann å være så dum i hodet å tro noe slikt? Eneste jeg er enig med deg i er at man ikke skal være utro, men man blir jo ikke drept for det om noen er utro, det er det dummeste jeg noen sinne har hørt.
Skjerp deg og les bibelen en gang til før du begynner å utale deg, tror ikke du har fulgt med i timen. Kan ikke tro at bibelen er så slem. Vist det er bibelen du har fått alt dette sprøyte i fra da? Jeg vet ikke hvor du har fått dette sprøyte i fra.
Antall ord: 194
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Hvilken bibel er det du leser?Mr.Angel skrev: Skjerp deg og les bibelen en gang til før du begynner å utale deg, tror ikke du har fulgt med i timen. Kan ikke tro at bibelen er så slem. Vist det er bibelen du har fått alt dette sprøyte i fra da? Jeg vet ikke hvor du har fått dette sprøyte i fra.
http://skepticsannotatedbible.com/
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna.Mr.Angel skrev:Alle er likeverdige, og gud ville aldrig ha drept noen,
Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra – ned fra Herren, fra himmelen. Han ødela disse byene og hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som grodde på marken.han er bare god.
Det er vel trådstarter du sikter til. Det ser ut til at vedkommende har lest bibelen selv, og ikke bare tror det andre forteller om denne boken.Det som du skriver er bare sprøyt, du mobber andre og har ikke respekt for andres legning. Du burde skamme deg, du kan ikke være mye kristen du som skriver alt dette sprøyte.
Dere skal holde sabbaten; den skal være hellig for dere. Den som vanhelliger sabbaten, må dø. Hver den som gjør noe arbeid på den, han skal utryddes av sitt folk.Ingen blir dømt til døden på grunn av at folk jobber på søndager
Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. ...og at noen har en annen legning
... For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk.
Den som slår sin far eller mor, skal dø.og for at man ikke hører på mor og far bestandig.
Når en mann blir grepet i å ha samleie med en gift kvinne, skal de begge dø, både kvinnen og mannen som hadde samleie med henne.Går det virkelig ann å være så dum i hodet å tro noe slikt? Eneste jeg er enig med deg i er at man ikke skal være utro, men man blir jo ikke drept for det om noen er utro, det er det dummeste jeg noen sinne har hørt.
Fra bibelen.Skjerp deg og les bibelen en gang til før du begynner å utale deg, tror ikke du har fulgt med i timen. Kan ikke tro at bibelen er så slem. Vist det er bibelen du har fått alt dette sprøyte i fra da? Jeg vet ikke hvor du har fått dette sprøyte i fra.
Antall ord: 434
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
oiii, står alt det her i bibelen?BA. skrev:Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna.Mr.Angel skrev:Alle er likeverdige, og gud ville aldrig ha drept noen,
Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra – ned fra Herren, fra himmelen. Han ødela disse byene og hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som grodde på marken.han er bare god.
Det er vel trådstarter du sikter til. Det ser ut til at vedkommende har lest bibelen selv, og ikke bare tror det andre forteller om denne boken.Det som du skriver er bare sprøyt, du mobber andre og har ikke respekt for andres legning. Du burde skamme deg, du kan ikke være mye kristen du som skriver alt dette sprøyte.
Dere skal holde sabbaten; den skal være hellig for dere. Den som vanhelliger sabbaten, må dø. Hver den som gjør noe arbeid på den, han skal utryddes av sitt folk.Ingen blir dømt til døden på grunn av at folk jobber på søndager
Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. ...og at noen har en annen legning
... For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk.
Den som slår sin far eller mor, skal dø.og for at man ikke hører på mor og far bestandig.
Når en mann blir grepet i å ha samleie med en gift kvinne, skal de begge dø, både kvinnen og mannen som hadde samleie med henne.Går det virkelig ann å være så dum i hodet å tro noe slikt? Eneste jeg er enig med deg i er at man ikke skal være utro, men man blir jo ikke drept for det om noen er utro, det er det dummeste jeg noen sinne har hørt.
Fra bibelen.Skjerp deg og les bibelen en gang til før du begynner å utale deg, tror ikke du har fulgt med i timen. Kan ikke tro at bibelen er så slem. Vist det er bibelen du har fått alt dette sprøyte i fra da? Jeg vet ikke hvor du har fått dette sprøyte i fra.
Antall ord: 444
what's on your mind?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
det finne flere versjoner av alt i kristendomen, johannes,markus osv...+det er blitt omskrevet mange ganger gjennom tidene så man kan ikke vite hva som er rett og nesten alle tror forskjellig. noen sier det finnes et helvete andre sier det ikke finnes...noen sier man blir straffet for sine synder andre sier gud tilgir alt. Så ingen kan egentlig si at de tror og følger bibelen korrekt siden det er så mange forskjellig versjoner
Antall ord: 77
what's on your mind?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Mr Angel: Du går på en smell her...kanskje du burde lese Bibelen selv, og lese med ÅPNE øyne hva den onde guden har gjort. Og se nyhetene for å se hva han fremdeles gjør.
"Takk Gud for at jeg ikke tror på Ham!!"
"Takk Gud for at jeg ikke tror på Ham!!"
Antall ord: 45
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Aldri g i aldriMr.Angel skrev:gud ville aldrig ha drept noen, han er bare god
Og du skal aldri si aldri, for gud er ikke bare god, gud er ALT. Det er ikke slik at det er gud som dreper, eller satan for den saks skyld. Dette er ikke to utenforliggende herremenn eller krefter. "Satan" er symbolsk for de negative følelsene vi henger oss opp i, det som gjør at vi handler mot Gud/kjærligheten i oss.
Gud er ikke noe "der ute", Gud er overalt. Gud er i deg, ikke fordi du har oppført deg slik eller sånn, eller fordi du har latt deg frelse....men fordi Gud er din essens, sjelen er din essens. Vi er alle forbundet til Gud/kjærlighet/altet.....men ikke gjennom bibelen eller koranen....vi er forbundet i sjelen.
Det er ikke rart folk fortsatt kriger så lenge de sverger til hver sin ytre skrift, og ikke til den ene sannheten og kjærligheten vi alle er en del av.
Så veien inn til gud/sannheten i deg, er ved å skrelle av alle lag av bevisstheten som ikke er deg. D.v.s alle tankemønstre og trosmønstre som har låst seg fast i kroppens blokkerte følelser. Vi er ikke det som kroppens følelser har en tendens til å identifisere oss med, dette ser vi når vi har latt disse følelsene forgå. Da har vi ikke lenger limpapir som fluene kan feste seg på, fluene passerer fritt. Tanker og tro blir aldri fastlåst, men passerer fritt. Og det vi sitter igjen med da...er vissheten om hvem vi er i nuet. En innsikt som gir oversikt.
Til de som sier at gud må være ond siden vi ser dødsfall og "elendighet" på nyhetene hver dag..... Joda, hvis den kristne ytre guden hadde fantes så. Men det er jo ikke noen å skylde på for dette. Det vi ser på nyhetene er bare et resultat av oss menneskene slik vi lever her og nå og av hvordan vi HAR levd i fortiden. Vi høster det vi sår alle sammen. Det er ikke synd på ett eneste menneske i verden i dag, det er ingen som "lider unødig". ALT som skjer er et naturlig resultat av noe annet. Årsak - virkning. "Guds straff" er misforstått. Det er ingen som straffes, alle gjennomgår virkningen av et tidligere valg fra dette eller tidligere liv.
Så det er bare å ta det helt med ro. Verden blir ikke fredelig før folk har funnet freden i seg selv, så vi må altså begynne med oss selv.
Antall ord: 445
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mai 2008 02:54
- 16
- Lokalisering: Karmøy.
Bibelen er en eventyr bok, det finnes ingen bevis på at det som står der er sant. Jeg har ikke lest bibelen på lenge, sist jeg leste litt i bibelen hvar når jeg gikk på skolen, så jeg husker ikke noe fra den.
Vist gud er så slem at han vil la folk dø på grunn av at folk jobber på en søndag, og for de andre har en annen legning, og man ikke hører på sin far eller mor og er utro, så vil jeg i vertfall ikke tro på gud. Hvis det nå finnes en gud, så tror jeg at han bare er god og tilgir våre synder, det jeg har lært om gud vertfall.
Vist gud er så slem at han vil la folk dø på grunn av at folk jobber på en søndag, og for de andre har en annen legning, og man ikke hører på sin far eller mor og er utro, så vil jeg i vertfall ikke tro på gud. Hvis det nå finnes en gud, så tror jeg at han bare er god og tilgir våre synder, det jeg har lært om gud vertfall.
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Nå ble jeg litt nyskjerrig på hvilken gud du tror på da, siden kristendommen baserer seg på Bibelen?
Antall ord: 18
Memento mori
Hide post links |