Drømmer, NDO & ut av kroppenkan noen fortelle meg litt om reinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Få ting er vanskelig å svelge for meg.

Men du spissformulerer. Du stempler allt folk har og si som synsing om det ikke kan dokumenteres på vanlig måte.

Skjønner du det ? Jeg er ikke imot fakta. Jeg er for fakta.

Men morgendagens fakta er nødvendigvis ikke kjent i dag, og jeg er ikke med på å sitte å vente på den ettablerte vitenskapen til å slå fast noe som så ekstremt uhåndgripeligt.
Da liker jeg og høre på vanlige folk som her på forumet. Selv om minst 90% av det er bomskudd i mørket.

Når du utrykker deg sånn du gjør, er det arrogant i mine ører.
Jeg oppfatter det som du bevisst ignorer det som skrives og att du bare kverulerer.
Att du bringer inn fakta er bare supert, men en av feilene du gjør er att du ikke vet nok om det som finnes i den paranormale verden av observasjoner å rapporter.
Det merkes lang vei.
Det du sier er ikke noe nytt for oss som leser litt om disse tingene. Det er gammelt nytt.

Derfor alltså, om noe ikke har verdi om det ikke kan bevises på en klassiek måte, er det andre forum som er mere passende en dette.
Vet ikke om det går inn. Sikkert ikke?
Heldivis er jeg så tålmodig å snill av meg att jeg bare fortsetter å gjenta meg selv. Akkurat som med små unger. :mozilla_smile:
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Vi holder oss til wikipedia.
http://no.wikipedia.org/wiki/Anekdote

Jeg foreslår att du lærer deg alle disse Norske ordene først, så kan du snakke
OK, la oss se på hva wikipedia sier da.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bevis_%28anekdotisk%29 .

Alle eksemplene er riktige. Din kilde i wikipedia sier klart og tydelig (Det du valgte å ikke ta med); Opprinnelig kommer ordet fra det greske «ανέκδοτον, anékdotoni» i betydninga «ikke utgitt» og betegna et skrift som bygger på en muntlig fortelling . Altså en ikke dokumenterbar historie, slik Kimbara viser til.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:
Metodisten skrev:Vi holder oss til wikipedia.
http://no.wikipedia.org/wiki/Anekdote

Jeg foreslår att du lærer deg alle disse Norske ordene først, så kan du snakke
OK, la oss se på hva wikipedia sier da.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bevis_%28anekdotisk%29 .

Alle eksemplene er riktige. Din kilde i wikipedia sier klart og tydelig (Det du valgte å ikke ta med); Opprinnelig kommer ordet fra det greske «ανέκδοτον, anékdotoni» i betydninga «ikke utgitt» og betegna et skrift som bygger på en muntlig fortelling . Altså en ikke dokumenterbar historie, slik Kimbara viser til.
Jeg bare legger meg på hennes nivå og tuller litt. :D
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev:Få ting er vanskelig å svelge for meg.

Men du spissformulerer. Du stempler allt folk har og si som synsing om det ikke kan dokumenteres på vanlig måte.
Når det er snakk om påstander så gjør jeg det ja. Hva er galt med det?
Skjønner du det ? Jeg er ikke imot fakta. Jeg er for fakta.

Men morgendagens fakta er nødvendigvis ikke kjent i dag, og jeg er ikke med på å sitte å vente på den ettablerte vitenskapen til å slå fast noe som så ekstremt uhåndgripeligt.
Da liker jeg og høre på vanlige folk som her på forumet. Selv om minst 90% av det er bomskudd i mørket.
Hvem har sagt at man ikke skal lese hva folk har å komme med? Jeg vil dog ikke la ville påstander stå i fred uten å spørre om bakgrunnen for disse. De som ikke vet hva de snakker om blir raskt avslørt når man spør om en grundigere avklaring.
Når du utrykker deg sånn du gjør, er det arrogant i mine ører.
Jeg oppfatter det som du bevisst ignorer det som skrives og att du bare kverulerer.
Att du bringer inn fakta er bare supert, men en av feilene du gjør er att du ikke vet nok om det som finnes i den paranormale verden av observasjoner å rapporter.
Det merkes lang vei.
Dette blir du nesten nødt til å forklare nærmere. Eksempler?
Det du sier er ikke noe nytt for oss som leser litt om disse tingene. Det er gammelt nytt.
Kanskje for enkelte, men slik de fleste skriver her virker det ikke som om det er gammelt nytt.
Derfor alltså, om noe ikke har verdi om det ikke kan bevises på en klassiek måte, er det andre forum som er mere passende en dette.
Vet ikke om det går inn. Sikkert ikke?
Heldivis er jeg så tålmodig å snill av meg att jeg bare fortsetter å gjenta meg selv. Akkurat som med små unger. :mozilla_smile:
Jeg vet hvordan du føler deg.
Antall ord: 350
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Kimbera,
Når noen forteller om en opplevelse av paranormal natur, vil det alltid være en påstand.

Det er derfor vi samles her, vi som har grunn til å tro det litt mere mellom himmel å jord.
Se ett av Solangelicas siste innlegg f.eks, der hun forteller om en opplevelse når hun var liten som gjør att hun er åpen for ting på en annen måte enn hva hun ellers ville vert, om hun ikke hadde hatt den.
Jeg som selv har opplevd litt som har hatt samme effekt er mere tilbøylig til å tro att det hun opplevde sammen med faren sin ikke var hallusinasjoner, paralyser og hva det måtter være av de der standard forklaringene.

Jeg kan og forstå att har man aldri hatt noen sånne opplevelser, så ser man heller ingen grunn til å tro på saker som enda ikke har fått sin forklaring.
Jeg vet ikke jeg, om du forstår att det biter ikke med de der argumentene på sånne folk.
Skjønner du ikke det, må jeg kansje gå til det skritt og aller høfligest be om å få rise deg litt på rumpa. Bjerkeris. :mozilla_tongue:
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev:Kimbera,
Når noen forteller om en opplevelse av paranormal natur, vil det alltid være en påstand.

Det er derfor vi samles her, vi som har grunn til å tro det litt mere mellom himmel å jord.
Det er også derfor vi som er mer skeptiske kommer hit - for å gi våre meninger om hva mulige årsaker kan være, og i noen tilfeller forklare hva årsaken faktisk er. Diskusjon ang. det paranormale bør ikke være begrenset til kun et paranormalt perspektiv.
Se ett av Solangelicas siste innlegg f.eks, der hun forteller om en opplevelse når hun var liten som gjør att hun er åpen for ting på en annen måte enn hva hun ellers ville vert, om hun ikke hadde hatt den.
Jeg som selv har opplevd litt som har hatt samme effekt er mere tilbøylig til å tro att det hun opplevde sammen med faren sin ikke var hallusinasjoner, paralyser og hva det måtter være av de der standard forklaringene.
Den viktigste faktoren for opplevelser av paranormal art er ikke slike fysiske aspekter, det er de psykiske, og det prøver jeg å forklare i de saker det kan være en mulighet. Bildet er veldig nyansert, og det er ikke så enkelt som å si at "det var en hallusinasjon". Man må blant annet tenke over hvordan hukommelsen kan skape falske minner via mer eller mindre ubevisst ønsketenking.
Jeg kan og forstå att har man aldri hatt noen sånne opplevelser, så ser man heller ingen grunn til å tro på saker som enda ikke har fått sin forklaring.
Jeg vet ikke om du har lest dem, men jeg har flere ganger påpekt at også jeg har opplevd ting jeg ikke kan forklare, eller som virker mystisk. Det betyr dog ikke at jeg anser det som noe overnaturlig - jeg har bare ikke forklaringen klart for meg.
Jeg vet ikke jeg, om du forstår att det biter ikke med de der argumentene på sånne folk.
Skjønner du ikke det, må jeg kansje gå til det skritt og aller høfligest be om å få rise deg litt på rumpa. Bjerkeris. :mozilla_tongue:
Ofte så er det ikke sånn at jeg forsøker å argumentere mot de som forteller om sine opplevelser, jeg søker heller å gi dem en jordnær forklaring. Når det kommer noen og snakker om noe de tror på som en sannhet - da argumenterer jeg mot dem.
Antall ord: 412
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: kan noen fortelle meg litt om reinkarnasjon

Innlegg av Mick Wild »

savoir84 skrev:hei alle sammen!

har dere noen gang følt at dere har vært et sted dere aldri har vært?
rare drømmer om mennesker dere aldri har møtt?
og minner og føleser som plutselig flasher opp uten at du noen gang har opplevd de minnene?

vel det har jeg....av ren nysgjerrighet var min første tanke reinkarnasjon.

en kveld satt jeg alene og begynnte og filisofere litt og begynnte og tenke på døden.
hvor havner vi når vi dør?
jeg har litt vannsklig for og tro at du kommer til himmelen og alt er perfekt.

jeg tenkte og bestille meg time hos en som holder til i asker altså www.innerjourney.no
men før jeg gjør dette vil jeg gjerne vite om noen qandre har gjort dette og hva de fikk ut av det..kan det hjelpe deg med og forstå litt mere enn du selv forstår?
som plutselig ubehagelige føleser og minner jeg aldri har opplevd..

jeg fortalte min bestemor om hva jeg hadde lyst til,men der var hun meget negativ.
i vår familie er alle damene veldig følsomme for det paranormale og da sa min bestemor at det kunne være farlig siden jeg er så følsom,at jeg kansje blir hengende tilbake i mitt tidligere liv.

noen meninger om dette?

obs om du ikke har noe hyggelig og si og bare legger igjen spydige komentarer og ect vennligst ikke legg igjen svar

Jeg kan si meg litt enig i bestemoren din på dette.

Jeg er med i en stiftelse som lærer bort kunnskap om drømmer, og det paranormale som hører til. Og det som ofte skjer når folk får se sine tideligere liv, er at de blir sykelig oppslukte av det. Å være sykelig oppslukt av noe som ikke er viktig i det hele tatt er jo ganske meningsløst.

Om man skal gjøre sånt, foreslår jeg at man først er med på noen kurs i drømme-kunnskap, sånn at man får en bra introduksjon til dette, sånn at man ikke blir så oppslukt av det. For ofte blir man det, enten man vil det eller ikke.

Her er nettsiden om du er interessert:

www.norskdrommeforening.net
Antall ord: 391
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
savoir84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2007 00:52
17

Re: kan noen fortelle meg litt om reinkarnasjon

Innlegg av savoir84 »

tusen takk for alle flotte svar og hjelp..jeg har ikke vært aktiv på denne siden på en laaaaaaang stund jeg beklager det..men igjen tusen takk
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links