Healing og annen alternativ medisin ⇒ Mirakelet i Stavanger
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Lære å kjenne? Jesus kjenner deg fra innerst til ytterst. Det er ved Ham du også er skapt.reina skrev:kjære lille vænnen,kan du ikke være så snill å si ting uten å dra inn religion hele tiden.jeg blir mere anti for hver gang(og jeg har faktisk vurdert å forstå hva du snakker om)jesus ble den han var pga evnen til å være seg selv,ikke pga en bok.kan vi ikke få snakke med deg uten religion.(kom inn å lær meg å kjenne)hvis du er i kristus,hvorfor må du da hele tiden bekrefte hvem du er.hvis du er den du er trenger du ikke å bekrefte.jeg ser på slik overbevisnings/dra frem kristus er alt:som en usikkerhet.må herren og bibelen bekrefte hvem du er eller er du frelst å kan snakke for deg selv
Vil du bli kjent med din Skaper? da søk Ham, og Han vil ta bolig i deg ved sin Ånd, og du får kjenne kraften fra det høye.
Åp 3:20 Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Kan du høre Hans røst? Vil du slippe Ham inn?
Antall ord: 226
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
nei,æ villa bli kjent med deg.er du i kristus trenger jeg ikke å høre om kristus.jeg ville bli kjent med deg.
Antall ord: 23
reina
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Mitt gamle jeg har jeg kvittet meg med, det ville bare ført meg i fortapelsen.reina skrev:nei,æ villa bli kjent med deg.er du i kristus trenger jeg ikke å høre om kristus.jeg ville bli kjent med deg.
Mitt nye jeg kan du bli kjent med om du vil, men det skjer gjenom Kristus.
Antall ord: 57
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
Jeg tror du skal roe deg ned litt. Like før du vipper over fra fanatisk til psykopatisk tror jeg.misty-gutt skrev:Lære å kjenne? Jesus kjenner deg fra innerst til ytterst. Det er ved Ham du også er skapt.reina skrev:kjære lille vænnen,kan du ikke være så snill å si ting uten å dra inn religion hele tiden.jeg blir mere anti for hver gang(og jeg har faktisk vurdert å forstå hva du snakker om)jesus ble den han var pga evnen til å være seg selv,ikke pga en bok.kan vi ikke få snakke med deg uten religion.(kom inn å lær meg å kjenne)hvis du er i kristus,hvorfor må du da hele tiden bekrefte hvem du er.hvis du er den du er trenger du ikke å bekrefte.jeg ser på slik overbevisnings/dra frem kristus er alt:som en usikkerhet.må herren og bibelen bekrefte hvem du er eller er du frelst å kan snakke for deg selv
Vil du bli kjent med din Skaper? da søk Ham, og Han vil ta bolig i deg ved sin Ånd, og du får kjenne kraften fra det høye.
Åp 3:20 Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Kan du høre Hans røst? Vil du slippe Ham inn?
Antall ord: 249
Don't be so open assed. Your poop falls out.
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
For de som er efter kjødet, søker det som hører kjødet til, men de som er efter Ånden, søker det som hører Ånden til.jaha skrev:Jeg tror du skal roe deg ned litt. Like før du vipper over fra fanatisk til psykopatisk tror jeg.
Slik er det nå engang.
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- 19
Hau. Du hadde vært litt mer troverdig om du brukte dine egne ord innimellom.misty-gutt skrev:For de som er efter kjødet, søker det som hører kjødet til, men de som er efter Ånden, søker det som hører Ånden til.jaha skrev:Jeg tror du skal roe deg ned litt. Like før du vipper over fra fanatisk til psykopatisk tror jeg.
Slik er det nå engang.
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg skiller meg klart fra evolusjonistene f.eks. i min skrivemåte, naturlig nok.jaha skrev:Hau. Du hadde vært litt mer troverdig om du brukte dine egne ord innimellom.misty-gutt skrev:For de som er efter kjødet, søker det som hører kjødet til, men de som er efter Ånden, søker det som hører Ånden til.jaha skrev:Jeg tror du skal roe deg ned litt. Like før du vipper over fra fanatisk til psykopatisk tror jeg.
Slik er det nå engang.
Det som bor i hjertet taler munnen vet du.
Antall ord: 100
Hide post links |
-
- 19
Din skrivemåte = klipp og lim.misty-gutt skrev:Jeg skiller meg klart fra evolusjonistene f.eks. i min skrivemåte, naturlig nok.jaha skrev:Hau. Du hadde vært litt mer troverdig om du brukte dine egne ord innimellom.misty-gutt skrev:For de som er efter kjødet, søker det som hører kjødet til, men de som er efter Ånden, søker det som hører Ånden til.jaha skrev:Jeg tror du skal roe deg ned litt. Like før du vipper over fra fanatisk til psykopatisk tror jeg.
Slik er det nå engang.
Det som bor i hjertet taler munnen vet du.
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det også.
Antall ord: 2
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Ja, å tro at du ville holde deg til sannheten var nok for usannsynlig.misty-gutt skrev:Det er din tro, men du tror nå på så mange slags usannsynligheter, etter som jeg har forstått.BA. skrev:Nei, jeg har ingen slike ønsker, men hvis jeg skal la tvilen komme deg til gode, og tro at du snakker sant for en gangs skyld, så er hallusinasjoner mest sannsynlig.misty-gutt skrev:Det er det du ønsker at sannheten skal være, men sannheten er ingen hallusinasjon.BA. skrev:Du har nok hatt hallusinasjoner.
Ikkereduserbar kompleksitet. Dette forstår du neppe, og du forstår nok heller ikke hvorfor argumentet ikke er gyldig. Jeg har mange ganger skrevet om hvorfor en slik tilnærming er feil. Dagens biologi er et resultat av evolusjon, ikke et mål for evolusjonen. Komplekse organer har gradvis utviklet seg, og de beste løsningene har hele tiden gitt fortrinn.Men til sak, limer inn dette, og håper at du snart kan begynne å forstå hvor usannsynlig utop..oops..evolusjonsteorien er.
- «Det er ikke riktig at molekylærbiologien har styrket evolusjonslæren. Jo mer man ser hvor kompleks selv den enkleste celle er og fungerer, jo mindre troverdig er det at en urcelle skal ha oppstått bare ved naturlover og tilfeldighet. Komplekse organer er finstemte maskiner som ikke kan fungere før alle deler er på plass. Dette har molekylærbiologen Michael Behe påvist i sin bok «Darwin's Black Box», New York 1996.
- Fra «Evolusjonslæren», et debattinnlegg av Jon Kvalbein, Vårt Land, onsdag 7. januar 2004.
http://www.enhet.no/evo02.php
Antall ord: 270
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
- Nelson [Paul A. Nelson, en av de ledende skikkelser innen Intelligent Design-bevegelsen i USA og assisterende professor i Vitenskap & religion ved Biola-universitetet i California] bruker Stonehenge som eksempel på teorien om ID [Intelligent Design]. Ingen vet hvem som reiste byggverket, og heller ikke når, hvorfor eller hvordan. Men ingen vil si at det har reist seg selv.
- Kan man bruke samme resonnement om tilblivelsen av e.coli-bakterier? spør Nelson.
E.coli-bakteriens flageller er slik at ingen del og ingen kjemisk forbindelse kan fjernes uten at organismen kollapser. Den kan heller ikke bygges opp del for del, men trenger alle deler på plass samtidig.
Dette kalles ikke-reduserbar kompleksitet, og er Darwins akilleshæl. [...] fritt oversatt skrev Darwin at en organisme eller funksjon som var ikke-reduserbar ville være det eneste som kunne motbevise evolusjonsteorien. Nelson og kollegene har hele arsenal med slike organismer.
- Naturen selv peker mot en designer, hevder han.
- Kan man bruke samme resonnement om tilblivelsen av e.coli-bakterier? spør Nelson.
E.coli-bakteriens flageller er slik at ingen del og ingen kjemisk forbindelse kan fjernes uten at organismen kollapser. Den kan heller ikke bygges opp del for del, men trenger alle deler på plass samtidig.
Dette kalles ikke-reduserbar kompleksitet, og er Darwins akilleshæl. [...] fritt oversatt skrev Darwin at en organisme eller funksjon som var ikke-reduserbar ville være det eneste som kunne motbevise evolusjonsteorien. Nelson og kollegene har hele arsenal med slike organismer.
Antall ord: 164
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Paul Nelson var i Norge i fjor, tror jeg. Var du og hørte på ham? Han hadde ikke noen gode argumenter han heller.misty-gutt skrev:- Nelson [Paul A. Nelson, en av de ledende skikkelser innen Intelligent Design-bevegelsen i USA og assisterende professor i Vitenskap & religion ved Biola-universitetet i California] bruker Stonehenge som eksempel på teorien om ID [Intelligent Design]. Ingen vet hvem som reiste byggverket, og heller ikke når, hvorfor eller hvordan. Men ingen vil si at det har reist seg selv.
Ikkereduserbar kompleksitet skrev jeg om i forrige innlegg. Hvis du hadde forstått noe som helst av det, så hadde du ikke behøvd å gjenta denne misforståelsen.
Antall ord: 218
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Min personlige mening :misty-gutt skrev:<klippet ned bittelitt... >
Lære å kjenne? Jesus kjenner deg fra innerst til ytterst. Det er ved Ham du også er skapt.Vil du bli kjent med din Skaper? da søk Ham, og Han vil ta bolig i deg ved sin Ånd, og du får kjenne kraften fra det høye.Åp 3:20 Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.Kan du høre Hans røst? Vil du slippe Ham inn?
Dette har INGENTING med paranormal diskusjon å gjøre, men derimot et fortvilet forsøk på å "frelse" brukere her på forumet...
De aller fleste brukere her, HAR allerede sin religiøse mening, noen er kristne, noen muslimer, noen er hekser, noen spåmenn, osv....
At man diskuterer religion, kontra det paranormale er en ting, men vi ønsker ikke ren misjonering som du viser her.... og i diverse andre innlegg...
Å komme med slike "frelsesbudskap" som svar på de fleste spørsmål, er IKKE å diskutere, det er SVADA !
Det norske uttrykket svada har sine røtter i suadela/suadus, men har beveget seg litt bort fra opprinnelig betydning. På norsk betyr svada 'tomme ord, fraser, ordgyteri'.
Å forsøke å stappe Jesus ned i halsen på folk, får motsatt effekt av hva du ønsker ; folk kveles / spyr av det.
De som er interresert, har masser av egne websider og forum som går på slike ting. Det er bare å søke på google...
Søk : på "Jesus Kristus Forum"
Resultater 1 - 20 av ca. 547 000 for jesus kristus forum.
Så Admin- svar :
Så et lite tips ; dere som reagerer på at noen misjonerer på denne måten ; det enkleste er å ignorere de meldingene han kommer med.
Regelverket er likt for alle, alle har lov å skrive, men alle har og lov til å la være å svare / eller hisse seg opp...
Dersom disse selvbestaltede "misjonærene" ikke får svar, vil de miste interessen...
Dersom slike "misjonærer" spammer forumet, vil reglene gjelde, slik at man blir utestengt :
Gjentatte meldinger om samme tema i flere tråder - av samme bruker, og iløpet av kort tid, kalles spamming, og er ikke tillatt.
SE REGELVERKET
Jeg vil kommentere at man har lov å komme med egne meninger, men å sitere etter en allerede kjent bok, gang på gang, kan minne om spamming....
Iallfall når vedkommende IKKE kommer med egne kommentarer / utfylling / eller relle svar på spørsmål som kommer.
vi ønsker med andre ord ikke sitater, men egne svar....
A
Antall ord: 445
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Asbjørn skrev:Jeg vil kommentere at man har lov å komme med egne meninger, men å sitere etter en allerede kjent bok, gang på gang, kan minne om spamming....
Iallfall når vedkommende IKKE kommer med egne kommentarer / utfylling / eller relle svar på spørsmål som kommer.
vi ønsker med andre ord ikke sitater, men egne svar....
Det var godt sagt det andre også, men dette var en sann fornøyelse å lese Asbjørn.
Antall ord: 74
Hide post links |