Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Four Problems with Evolution: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 3ab345e618
Må du fortsette å mobbe denne Charlie da? :(

Han er vel det mest kunnskapsløse mennesket evolusjonen noen gang har frembrakt?
  • Termodynamikkens andre lov:
    • Varme går alltid fra et objekt med høy temperatur til et objekt med lavere temperatur. Aldri omvendt. Det innebærer at i et lukket system vil alle endringer føre nærmere kaos. Jorden er et åpent system, og her kan varme fra solen sørge for at endringer også kan nærme seg orden.
  • Manglende fossiler:
    • Missing link igjen. Han snakker om manglende overgangsformer, men vi har plenty av overgangsformer, alt er overgangsformer, men stakkars Charlie har ikke forstått dette heller.
  • Ingen kjente mekanismer:
    • Det er veldig godt kjente mekanismer som fører til at mutasjoner gir flest skadevirkninger, men også positive virkninger. De negative ender der og da, mens de positive virkningene fører til nye arter.
    • Det var bare tre. Han klarte visst ikke å telle heller. :lol:
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Fotavtrykk av menneske og dinosaur funnet i samme jord/leire lag. Og da skjønner vel mange at jorden ikke kan være millioner av år. Jeg minner om vannflommen som vi kan lese om i Bibelen.

Man and Dinosaur Footprints Together: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... ae249e3abd
Her møter vi arkeolog, nei, det står visst antropolog, unnskyld, det er visst heller ikke sant, det skal være prest Carl Baugh. :)

Paluxysporene viser ikke menneskespor, bare dinosaurspor. Det var nok en tridactyl som hadde gått der, og gjørmen hadde delvis fylt igjen sporene, så det lignet menneskespor. Høyre/venstremønsteret viser at det åpenbart er dinosaurspor.

Glen Kuban m.fl. har undersøkt sporene og også funnet fargehentydninger til dinosaurtær i de såkalte menneskesporene.
Heisann, nå har Charlie funnet ut at han bare hadde tre såkalte problemer for evolusjonsteorien.

Nå skal han konstruere ett til. :)

Jeg tar bare et par eksempler. Jordmagnetismen. Vi har noe som heter polskifte. Det er noe som tyder på at vi er på vei mot et polskifte nå. Da vil de magnetiske polene avta, forsvinne og gjenoppstå på motsatte poler. Det er noe som har skjedd flere ganger, sist for 780 000 år siden. På sola skjer dette hvert ellevte år. Utregningen til Charlie er selvfølgelig på feil jorde.

Missisippi fører med seg jord ut til deltaet. Det er ikke nok gjørme der til at jorden kan være millioner år gammel. Hihihi. :D Nå er vel ikke Missisippi millioner av år. Det er jorden som er det. Siden den gang har kontinentene flyttet på seg, nye fjell, nye daler, nye hav, nye elver er kommet og gått flere ganger i løpet av jordens eksistens. :D

Dette tenker jeg er mer enn nok til at du klarer å kommentere saklig.
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
madjava skrev:Sku ynskje du såg dine egne løgner og all den løgnpropagandaen du serverer...
Mine løgner har jeg tatt et oppgjør med, alt er blitt nytt. Nå sier jeg sannheten, tror på og opplever Gud (Jesus) i hverdagen. Var åndelig blind, men er nå seende.

Jeg står støtt, ingen grunn til å slippe taket i sannhetens Gud.

- I den svarte natta ser en kaptein et lys som ligger på kollisjonskurs med hans båt. Han sender ut en advarsel: ”Forandr din kurs 10 grader øst!” Lyset signaliserer tilbake: ”Forandr din kurs, 10 grader vest!” Kapteinen svarer i sinne: ”Jeg er en kaptein i marinen! Forandr din kurs!”. ”Jeg er en annenklasses sjømann,” kommer svaret: ”Forandr din kurs!” Nå er kapteinen rasende: ”Jeg er et krigsskip! Jeg forandrer ikke retning.” Til slutt kommer svaret: ”Jeg er et fyr! Det er ditt valg!”
Ekko?
Antall ord: 153
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

- Nå kan jeg høre fuglesangen!

Ulykken har forfulgt Karl Helmer Karlsen, opprinnelig fra Skjervøy i Nord-Troms. Han kom på helbredelsesmøtet på The River den 7. juli med en grusom sterk øresus og en smertefull kjeve. Nå ville han ha forbønn av Svein-Magne Pedersen. Lidelsen begynte i 1980 da en pickup lastebil kjørte over hodet hans.

- Jeg holdt på å bli gal av øresusen og tenkte på å ta livet mitt, sier 43-åringen. – I fallet mot støtfangeren ble kjeven vridd og presset inn mot hammeren inne i øret. Smertene var nesten uutholdelige, og jeg måtte spise en mengde smertestillende tabletter, sovemedisin og muskelavslappende tabletter. Dette førte til en ytterligere svekket hørsel. Jeg var nesten døv på det høyre øret og hørte dårlig på det venstre, sier Karl Helmer på ekte tromsdialekt.

Karl Helmer søkte frem til forbønn, og Svein-Magne ba for ham. Plutselig kunne han høre normalt: – Takk Jesus! Takk Jesus! Nå hører jeg normalt, roper han av glede så alle i salen kunne høre det. Folk i salen jubler og klapper i hendene.

Så var det kjeven. Guds kraft rørte også ved den. I 16 år hadde han ikke kunnet åpne kjeven uten store smerter. Kjeven var skakkjørt, derfor åpnet han den alltid skjevt. En kiropraktor sa til ham: «Kjeven din er ødelagt.» Han kunne ikke hjelpe ham. Under forbønnen rettet Gud opp kjeven. Plutselig kunne han åpne munnen normalt – helt opp.

– Se hva jeg kan gjøre nå, jeg kan åpne munnen! Det er ikke vondt lenger! Takk Jesus, takk Jesus! Igjen stor jubel i salen.

MJL: http://www.mjl.no/art.php?i=365

2Sam 7:16 Fast skal ditt hus og ditt kongedømme stå til evig tid for ditt åsyn; din trone skal være grunnfestet til evig tid.
Antall ord: 316
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

Sir Arthur Keith, som var sin tids främste expert på teorierna om människans ursprung:
Evolutionen är obevisad och obevisbar. Vi tror på den eftersom enda alternativet är skapelse, vilket är otänkbart.

Biokemisten Ernest Kahane uttrycker ungefär samma sak, när han säger:
Det är absurt och absolut vansinnigt att tro att en levande cell skulle kunna uppstå av sig själv; trots detta så tror jag det i alla fall, eftersom jag inte kan föreställa mig att det gått till på något annat sätt.[10]

Ja, någonting måste man ju tro på. :(
Antall ord: 104
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

Här ytterligare några som är skeptiska till evolutionsläran.

http://gluefox.com/skap/darwinad.pdf
Antall ord: 17
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

En artikkel her. Siterer bare en del og linker til hele artikkelen for den, de som er interessert.

- Som svar på dette vil neodarwinistene vise til at naturlig seleksjon slett ikke er tilfeldig, og gjør at slike beregninger er uinteressante (f.eks. Steigen, Naturen, 4, 1987, s. 134). Naturlig seleksjon (eller naturlig utvalg) vil si at de individer som er best tilpasset miljøet, vinner i konkurransen og overfører sine gode egenskaper til neste generasjon.

Men det evolusjonistene da overser er det som er nevnt ovenfor om genenes sammensetning. Hvis de ikke virker sammen, vil de være helt uten mening. Før alle genene er der samtidig, og i riktig rekkefølge, har de ingen fysiologisk virkning. Et eksempel kan kanskje klargjøre dette. «Det er omtrent som om en komponist skulle finne på å omskrive en del av en symfoni. Det ville ikke være tilstrekkelig å omskrive partituret for soloinstrumentene i forhold til hverandre, han må også ta hensyn til resten av orkesteret» (Gordon Taylors «The great Evolution Mystery»). Hele orkesteret må fungere sammen. Hvis ikke blir det ikke musikk.

Tilsvarende i naturen, før alle genene for et organ er der, har de ikke noen virkning. Om en organisme har ett av de 30-40 nødvendige gener for en vingestruktur, vil den ikke ha noen fordel i kampen for tilværelsen. Fordelen er ikke der før alle genene er der, og vingestrukturen er et faktum. Den svenske zoologiprofessoren Søren Løvtrup sier det slik: «Nyskapende forandringer kan ikke skje ved oppsamling av mange små steg, og selv om de kan, ville ikke naturlig utvalg være noen hjelp, fordi mellomformene ikke er fordelaktige» («Darwinism: The refutation of a Myth»).

Naturlig utvalg er ikke mulig før organene er ferdig dannet. Derfor vil ikke naturlig utvalg rokke ved beregningene som er referert ovenfor. En eventuell evolusjon etter neo-darwinistisk modell må stort sett ha foregått ved tilfeldighet, uten noe styring fra naturlig utvalg. Evolusjonens trøstesløse tall nevnt ovenfor er like trøstesløse om en tar naturlig utvalg med i betraktning! Polykondensasjonen kan ikke ha foregått ved tilfeldighet. Den må være styrt av noe eller noen. Mekanismen som neodarwinismen forfekter, naturlig utvalg, kan ikke styre polykondensasjonen. Eneste alternativ synes å være at polykondensasjonen er styrt av et intelligent vesen.

- Fra «Mikroevolusjon og makroevolusjon», en artikkel av dr scient Willy Fjeldskaar.
http://www.enhet.no/evo01.php
Antall ord: 407
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:Du har nok hatt hallusinasjoner.
Det er det du ønsker at sannheten skal være, men sannheten er ingen hallusinasjon.
Nei, jeg har ingen slike ønsker, men hvis jeg skal la tvilen komme deg til gode, og tro at du snakker sant for en gangs skyld, så er hallusinasjoner mest sannsynlig.
Det er din tro, men du tror nå på så mange slags usannsynligheter, etter som jeg har forstått.

Men til sak, limer inn dette, og håper at du snart kan begynne å forstå hvor usannsynlig utop..oops..evolusjonsteorien er.

- «Det er ikke riktig at molekylærbiologien har styrket evolusjonslæren. Jo mer man ser hvor kompleks selv den enkleste celle er og fungerer, jo mindre troverdig er det at en urcelle skal ha oppstått bare ved naturlover og tilfeldighet. Komplekse organer er finstemte maskiner som ikke kan fungere før alle deler er på plass. Dette har molekylærbiologen Michael Behe påvist i sin bok «Darwin's Black Box», New York 1996.
- Fra «Evolusjonslæren», et debattinnlegg av Jon Kvalbein, Vårt Land, onsdag 7. januar 2004.
http://www.enhet.no/evo02.php
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 17:40
18
Har takket: 2 ganger

Innlegg av hipstank »

fra spøk til revolver...

jeg fant en video om cellen og som beskriver dets kompleksitet...

http://video.google.com/videoplay?docid ... zUAw&hl=un
(redigert lenke)

det må helt klart finnes en skaperkraft som har skapt alt liv!
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

misty-gutt skrev:- Nå kan jeg høre fuglesangen! [...]
Du må erkjenne at poengene du tidligere har gjort er ugyldige der f.eks. BA eller jeg har påpekt det, eller forklare. Du får ikke bare kaste ut nye påstander og sitater og så melde deg ut som en feiging.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

rhonersen skrev:
Du må erkjenne at poengene du tidligere har gjort er ugyldige der f.eks. BA eller jeg har påpekt det, eller forklare. Du får ikke bare kaste ut nye påstander og sitater og så melde deg ut som en feiging.
Troen, opplevelsene, vissheten og heller ikke Bibelen kan gjøres ugyldig.

Det spiller ingen rolle hva du mener om meg.

Bless ya! :)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
rhonersen skrev:
Troen, opplevelsene, vissheten og heller ikke Bibelen kan gjøres ugyldig.

Det spiller ingen rolle hva du mener om meg.

Bless ya! :)
Der vrir du deg unna igjen.
Antall ord: 85
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

hipstank skrev:fra spøk til revolver...
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6564112296
(redigert lenke)
Videoen påstår kort sagt at 'celler som de er i dag ikke kan ha oppstått ved en tilfeldighet', som er en misforståelse. Ingen mener at 'urcellen' er lik i kompleksitet som celler i dagens organismer som har undergått år på år med evolusjon. Videoen forklarer heller ikke hvorfor evolusjonens mekanisme ikke kan ha forårsaket kompleksiteten vi ser idag.

Videoen er til og med så uærlig at den trekker ut feilaktige sitater fra Darwin.
Sitat tatt ut av sammenheng:
Darwin, 1872 skrev:To suppose that the eye, with all its inimitable contrivances for adjusting the focus to different distances, for admitting different amounts of light, and for the correction of spherical and chromatic aberration, could have been formed by natural selection, seems, I freely confess, absurd in the highest possible degree.
Resten av skriveriet fortsetter:
Darwin, 1872 skrev:Yet reason tells me, that if numerous gradations from a perfect and complex eye to one very imperfect and simple, each grade being useful to its possessor, can be shown to exist; if further, the eye does vary ever so slightly, and the variations be inherited, which is certainly the case; and if any variation or modification in the organ be ever useful to an animal under changing conditions of life, then the difficulty of believing that a perfect and complex eye could be formed by natural selection, though insuperable by our imagination, can hardly be considered real. How a nerve comes to be sensitive to light, hardly concerns us more than how life itself first originated; but I may remark that several facts make me suspect that any sensitive nerve may be rendered sensitive to light, and likewise to those coarser vibrations of the air which produce sound.
(+3 sider. Mer: http://talkorigins.org/indexcc/CA/CA113_1.html )

http://talkorigins.org/indexcc/ finner du flere av de ofte brukte argumentene for kreasjonisme. Du finner også svar på hvorfor argumentene er uriktige eller basert på feilinformasjon.

Hvis du mener at noe vi ikke kan forklare nå, ikke kan forklares (med 'vanlig' vitenskap):
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance

edit: de skal ha cred for 3D-animasjonene da :)
Antall ord: 404

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

hipstank skrev:fra spøk til revolver...

http://video.google.com/videoplay?docid ... zUAw&hl=un
(redigert lenke)

Ja, denne var artig å se.

Så at koranen ble sitert på slutten av videoen. Håper at de også finner ut av at Jesus Kristus er verdens frelser, ja Guds Sønn, ved hvem alt er skapt.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

kjære lille vænnen,kan du ikke være så snill å si ting uten å dra inn religion hele tiden.jeg blir mere anti for hver gang(og jeg har faktisk vurdert å forstå hva du snakker om)jesus ble den han var pga evnen til å være seg selv,ikke pga en bok.kan vi ikke få snakke med deg uten religion.(kom inn å lær meg å kjenne)hvis du er i kristus,hvorfor må du da hele tiden bekrefte hvem du er.hvis du er den du er trenger du ikke å bekrefte.jeg ser på slik overbevisnings/dra frem kristus er alt:som en usikkerhet.må herren og bibelen bekrefte hvem du er eller er du frelst å kan snakke for deg selv
Antall ord: 123
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links