Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

misty-gutt skrev:
madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....
Yepp...di religiøse ruster til kamp nå når di marsjerer på den brede sti...redselen for å miste sin religiøse maktposisjon er nok tung for mange...spesiellt viss kunnskapen om kreasjonistenes løgner sprer om seg og viser religionenes sanne ansikt...
Antall ord: 80
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:BA, prøv da iallefall, om du kanskje kan være istand til å se galskapen i det at..si, en mygg blir til en elefant, selv hvor mange miliarder eller milioner av år du tror det måtte ta.
Ja, dette er galskap.
Ja, og galskapen vil ikke bli avslørt for de mange, de som ikke vil eller kan tro på Gud av diverse personlige grunner, før den store dagen er der.

Men når Jesus vender tilbake i egen Person, da, og først da. Evolusjonsteorien, ja læren har festet sitt klamme grep i menneskers sinn, og skolene lærer dette til barna fra tidlig alder av. Propagandaen, ja løgnen er stor, men sannheten er større. Dagen vil komme da skal alle se at Gud alene er stor. Nå lever vi i skyggenes dal.
Vis meg hva som helst, uten religiøs sirkelargumentasjon, som kan bekrefte en slik påstand. Hvilket fossilt funn bekrefter noe slikt?
Ingen fossile funn motbeviser Gud, men mange mener at de motbeviser Skaperen. Det er fordi at de ønsker det slik, ønsketenkning med andre ord.
Nei, mitt syn på dette er veldig fleksibelt, og endres til stadighet, i takt med egen kunnskapsutvikling.
Ja, hvem vet hvor du vil ende opp? Mitt syn ble radikalt endret da Gud åpenbarte seg for meg ved min søken. Da først begynte jeg å forstå at livet ikke bare er en tilfeldighet.

Gud står over alt sitt skaperverk. Han er og miraklenes Gud. Dette har jeg opplevd og erfart.

Lamme går, blinde ser og mørket blir erstattet av lys, Guds Lys.
Antall ord: 276
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:..og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Dette er riktig.
Bibelen går ikke i detalj, det er nok riktig. Ingen hadde vel alikevel forstått hvordan Gud skaper. Men verden er kommet til ved Guds Ord, ja Han ville det.

I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden.

I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, og uten ham er ikke noget blitt til av alt som er blitt til. (Jesus Kristus)

Se hvilken verdslig makt menneskeordene har, særlig når de brukes av maktmennesker. En presidents ord, ja ordre kan ødelegge store land ved å gå til krig, urettferdig krig for eksempel. Maktmenneskene forstår at det ligger makt i ord. Men urettferdige ord vil aldri lønne seg i lengden, men en kortvarig verdslig gevinst kan det gi og gir.

Derfor, som det og står skrevet; hvert unyttig ord mennesket taler skal det stå til regnskap for en dag.

Jak 3:6 Også tungen er en ild; som en verden av urettferdighet står tungen blandt våre lemmer; den smitter hele legemet og setter livets hjul i brand, og settes selv i brand av helvede.
Antall ord: 216
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:BA, prøv da iallefall, om du kanskje kan være istand til å se galskapen i det at..si, en mygg blir til en elefant, selv hvor mange miliarder eller milioner av år du tror det måtte ta.
Ja, dette er galskap.
Ja, og galskapen vil ikke bli avslørt for de mange, de som ikke vil eller kan tro på Gud av diverse personlige grunner, før den store dagen er der.
Dette er sitatfusk, og viser hvor uredelig du er. Den som går tilbake og leser hva jeg skrev ser umiddelbart at galskapen er din påstand om evolusjonsteorien.
Men når Jesus vender tilbake i egen Person, da, og først da. Evolusjonsteorien, ja læren har festet sitt klamme grep i menneskers sinn, og skolene lærer dette til barna fra tidlig alder av. Propagandaen, ja løgnen er stor, men sannheten er større. Dagen vil komme da skal alle se at Gud alene er stor. Nå lever vi i skyggenes dal.
Bevisene peker alene på evolusjonsteorien.
Vis meg hva som helst, uten religiøs sirkelargumentasjon, som kan bekrefte en slik påstand. Hvilket fossilt funn bekrefter noe slikt?
Ingen fossile funn motbeviser Gud, men mange mener at de motbeviser Skaperen. Det er fordi at de ønsker det slik, ønsketenkning med andre ord.
Bortforklaring.

Vis meg beviset for skaperen. Ikke bortforklarmed at det ikke er motbevist. Alle vet at man ikke kan bevise negativt.

Pek på fossilfunnet som bekrefter påstanden om gud.
Nei, mitt syn på dette er veldig fleksibelt, og endres til stadighet, i takt med egen kunnskapsutvikling.
Ja, hvem vet hvor du vil ende opp? Mitt syn ble radikalt endret da Gud åpenbarte seg for meg ved min søken. Da først begynte jeg å forstå at livet ikke bare er en tilfeldighet.
At livet ikke er en tilfeldighet har jeg visst lenge, At du i din blinde tro mener du har fått en åpenbaring har jeg fått med meg, men jeg liker ikke dine løgner og de uredelige metodene jeg har sett du har begynt med.
Gud står over alt sitt skaperverk. Han er og miraklenes Gud. Dette har jeg opplevd og erfart.

Lamme går, blinde ser og mørket blir erstattet av lys, Guds Lys.
Du har nok hatt hallusinasjoner.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:..og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Dette er riktig.
Bibelen går ikke i detalj, det er nok riktig.
Ikke nok med at den ikke går i dtalj, men det står mye som er direkte feil i den. Da ut fra hva vitenskapen har funnet av beviser.
Derfor, som det og står skrevet; hvert unyttig ord mennesket taler skal det stå til regnskap for en dag.
Unyttig er så sin sak, men løgnene dine, hvordan stiller det seg med dem?

Og hvordan er det med de urettferdige ordene dine? Slik som når du fusker med sitater, f.eks.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Du har nok hatt hallusinasjoner.
Det er det du ønsker at sannheten skal være, men sannheten er ingen hallusinasjon.

Du kommer ikke på noen måte unna menneskers opplevelser av Gud. Du er forblindet fra å se sannheten, et valg du selv har tatt, kan hende med "hjelp" mest sannsynlig, av dine teser om bare materiens eksistens, uinteligent sådan.

Uten noen å stå til ansvar for blir det så som så med menneskeverdet. Foster f. eks. aborteres i mengder, for de regnes bare som celleklumper uten egenverd. Jeg vil si at slikt er et djevelsk syn på mennesket som er det kjæreste Gud har skapt.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Fotavtrykk av menneske og dinosaur funnet i samme jord/leire lag. Og da skjønner vel mange at jorden ikke kan være millioner av år. Jeg minner om vannflommen som vi kan lese om i Bibelen.

Man and Dinosaur Footprints Together: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... ae249e3abd

How Old is the Earth?: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 22d2077d34
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

misty-gutt skrev:Four Problems with Evolution: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 3ab345e618
Emner tatt opp i videoen;

Termodynamikkens "2." lov
http://talkorigins.org/indexcc/CF/CF001.html

"missing links"
Dette er tidligere tatt opp i tråden. Hvert eneste individ av hver generasjon vil ikke fossileres.

Ingen 'mekanisme'
Mutasjoner skaper variasjon. http://talkorigins.org/indexcc/CB/CB102.html . Evidens og falsifiserbare teorier utgjør vitenskap.

Hvorfor linker du til en video full av stråmannsargumentasjon?

edit: Angående de andre to videoene du postet, er de også fulle av feilinformasjon og kreasjonistpropaganda. Skriv heller ned noen poeng som du mener stemmer, så er det kanskje verd å svare. Det er ikke vanskelig å spy ut linker videoer med feilinformasjon og misforståelser av vitenskap, og det er urealistisk at vi skal svare på dem alle når du selv ikke kommer med argumenter.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

At linkene ikke er populære blandt skeptikere undrer jeg meg ikke over i det hele tatt, tvert om. Evolusjonsteorien er forkastet av mange vitenskapsmenn, har linket til det også i en annen tråd.

Sannheten er at Gud holder oppe hele sitt skaperverk med sin veldige kraft, for å si det mildt.

Dette er et så omfattende emne, og man ser bare mer og mer etter som en dveler ved dette, som for eksempel i et politisk lys. Forstår nå mer og klarere hvorfor det er så viktig for etablisimentet å ha kontroll på læreplanen hvor også evolusjonsteorien fremholdes som sannhet, hvilket den ikke er.

Skolen er obligatorisk og da burde den ikke lære barna løgnproppaganda. Men slik er utviklingen, og verden styres mot sin skjebne. Når skuta er så skakkjørt at den er i ferd med å synke, da kommer den mange vil tro er redningsmannen, men det skal vise seg at det er den siste antikrist som fremstår på verdensarenaen. Den siste diktator.

Forholdene legges til rette for dette nå, løgn, avansert teknologi etc.. Men jeg og mange med meg står fast ved Gud, himmelen og jordens Skaper.

Velsignelsen og prisen og visdommen og takken og æren og makten og styrken tilhører vår Gud i all evighet!
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

madjava skrev:
misty-gutt skrev:
madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....
Yepp...di religiøse ruster til kamp nå når di marsjerer på den brede sti...redselen for å miste sin religiøse maktposisjon er nok tung for mange...spesiellt viss kunnskapen om kreasjonistenes løgner sprer om seg og viser religionenes sanne ansikt...
Gud ledet og leder meg fortsatt klar av enhver form for religion. Tror ikke på noen religioner, går heller ikke i STATS-kjerka. Og evolusjonsreligionen har heller ingen makt over meg.

Jeg tror på den levende Gud, Jesus Kristus, og Ham alene. Og han gjør mirakler enn idag.

Kjærligheten faller aldri bort, går ei heller ut på dato. :)

Hva gjelder verden og denne verdens skikkelse, så vil den forgå, utgå på dato når tiden for det kommer.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

misty-gutt skrev:At linkene ikke er populære blandt skeptikere undrer jeg meg ikke over i det hele tatt, tvert om. Evolusjonsteorien er forkastet av mange vitenskapsmenn, har linket til det også i en annen tråd.

Sannheten er at Gud holder oppe hele sitt skaperverk med sin veldige kraft, for å si det mildt.

Dette er et så omfattende emne, og man ser bare mer og mer etter som en dveler ved dette, som for eksempel i et politisk lys. Forstår nå mer og klarere hvorfor det er så viktig for etablisimentet å ha kontroll på læreplanen hvor også evolusjonsteorien fremholdes som sannhet, hvilket den ikke er.

Skolen er obligatorisk og da burde den ikke lære barna løgnproppaganda. Men slik er utviklingen, og verden styres mot sin skjebne. Når skuta er så skakkjørt at den er i ferd med å synke, da kommer den mange vil tro er redningsmannen, men det skal vise seg at det er den siste antikrist som fremstår på verdensarenaen. Den siste diktator.

Forholdene legges til rette for dette nå, løgn, avansert teknologi etc.. Men jeg og mange med meg står fast ved Gud, himmelen og jordens Skaper.

Velsignelsen og prisen og visdommen og takken og æren og makten og styrken tilhører vår Gud i all evighet!
Sku ynskje du såg dine egne løgner og all den løgnpropagandaen du serverer...
Antall ord: 237
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

misty-gutt skrev:
madjava skrev:
misty-gutt skrev:
Gud ledet og leder meg fortsatt klar av enhver form for religion. Tror ikke på noen religioner, går heller ikke i STATS-kjerka. Og evolusjonsreligionen har heller ingen makt over meg.

Jeg tror på den levende Gud, Jesus Kristus, og Ham alene. Og han gjør mirakler enn idag.

Kjærligheten faller aldri bort, går ei heller ut på dato. :)

Hva gjelder verden og denne verdens skikkelse, så vil den forgå, utgå på dato når tiden for det kommer.
Din religiøse tro kan garantert festast til ein religion...over 3000 varianter tror på ein gud samt jesus...så ditt stadige gnål om at du ikkje kan definerast inna ein religion for di religiøse tro er generellt pisspreik...

Evolusjonen har da medført at du oxo kom til liv da du ble født/unnfanget/osv...enkelt forklart er evolusjon at du har arva noko fra dine foreldre samt det dei har arva fra sine foreldre osv...noko dukker opp direkt mens noko hopper bukk over generasjonane...så evolusjonen har ganske sikkert spilt terninger med dine gener oxo...

Med verden...meiner du da jorda eller universet?...uannsett har vi ikkje nokon klar formeining om korleis jorda eller universet endrer seg over tid...til det er det enda mykje som gjenstår for vitenskapen å kartlegge...religiøse derimot har gjerne ein klar dommedags-oppfatning av kva som vil skje med jorda eller universet alt etter kor langt kunnskapen deres strekker seg...det funker greit for å skremme fleire inn i ei religiøs tro...men over tid vil nok det generelle kunnskapsnivået kvele den løgnpropagandaen oxo...det som er verre er at nokre religiøse er såpass gal at di prøver å sette i gang dommedags-oppfatninga si under påskudd om at det er guds vilje osv...det er forkastelig at religiøse kan synke så dypt i si fanatiske overbevisning...
Antall ord: 403
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

madjava skrev:Sku ynskje du såg dine egne løgner og all den løgnpropagandaen du serverer...
Mine løgner har jeg tatt et oppgjør med, alt er blitt nytt. Nå sier jeg sannheten, tror på og opplever Gud (Jesus) i hverdagen. Var åndelig blind, men er nå seende.

Jeg står støtt, ingen grunn til å slippe taket i sannhetens Gud.

- I den svarte natta ser en kaptein et lys som ligger på kollisjonskurs med hans båt. Han sender ut en advarsel: ”Forandr din kurs 10 grader øst!” Lyset signaliserer tilbake: ”Forandr din kurs, 10 grader vest!” Kapteinen svarer i sinne: ”Jeg er en kaptein i marinen! Forandr din kurs!”. ”Jeg er en annenklasses sjømann,” kommer svaret: ”Forandr din kurs!” Nå er kapteinen rasende: ”Jeg er et krigsskip! Jeg forandrer ikke retning.” Til slutt kommer svaret: ”Jeg er et fyr! Det er ditt valg!”
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Du har nok hatt hallusinasjoner.
Det er det du ønsker at sannheten skal være, men sannheten er ingen hallusinasjon.
Nei, jeg har ingen slike ønsker, men hvis jeg skal la tvilen komme deg til gode, og tro at du snakker sant for en gangs skyld, så er hallusinasjoner mest sannsynlig.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links