Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Fordømmelse..? Vel, Jesus kom ikke for å fordømme, men frelse oss. Men han kom også for å dømme denne verdens fyrste, mørkets fyrste. Det ble gjort ved det store under som fant sted på korset. Frelsesverket ER fullbragt! Satan har ikke den posisjonen lengre som han hadde før Jesu korsfestelse. Frelsesgaven er oss gitt av Guds nåde, ingen har fortjent det, ikke du, ikke jeg. Vi kan fritt velge om vi vil ta imot Guds kjærlighetsgave til oss, eller om vi vil si; nei takk, det passer ikke meg.
Og her kommer selvmotsigelsen inn igjen.

Du tror på en allmektig Gud. En gud som skapte universet - skapte alt, også Satan.
En allmektig gud som er istand til å skape absolutt alt, er også istand til å fjerne det. Hvis din gud ville, så kunne han lett fjerne hele Satan/Helvete-aspektet, men det gjør han altså ikke. Enten betyr dette at han er en sadist som ønsker å straffe folk som ikke følger akkurat hans vilje, eller så betyr det at han ikke er allmektig.

Eller hva sier du, hvis du i det hele tatt klarte å forstå dette?
Antall ord: 195
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Du velger selv, Kimbara. Men vit at denne verdens fyrste er dømt, og han vet det selv.
Antall ord: 18
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Du velger selv, Kimbara. Men vit at denne verdens fyrste er dømt, og han vet det selv.
Vis heller at du er istand til å tenke, og svar meg på det jeg spurte deg om. Du makter jo ikke selv den enkleste ting.
Antall ord: 46
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:Du velger selv, Kimbara. Men vit at denne verdens fyrste er dømt, og han vet det selv.
Vis heller at du er istand til å tenke, og svar meg på det jeg spurte deg om. Du makter jo ikke selv den enkleste ting.
Sett fra ditt ståsted, ikke mitt.
Antall ord: 55
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:
Nei, dette gjelder generelt, og kalles refleksjon.
Kan du vise meg hvorfor Gud ikke fjerner Satan/Helvete, eller om han ikke er istand til det?
Antall ord: 83
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:
Nei, dette gjelder generelt, og kalles refleksjon.
Kan du vise meg hvorfor Gud ikke fjerner Satan/Helvete, eller om han ikke er istand til det?
Det er ikke mere rom i himmelen for Satan og hans engler. Som Gud, og hans engler, og oss mennesker, er også alle de falne englene skapt for evigheten.

Satans opprør mot Gud ble ham et evig tap. Men for menneskene er det nåde å få.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Det er ikke mere rom i himmelen for Satan og hans engler. Som Gud, og hans engler, og oss mennesker, er også alle de falne englene skapt for evigheten.

Så Gud er altså ikke i stand til å fjerne Satan, er det det du sier?
Antall ord: 83
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

misty- for meg er gud så levende som livet selv - For meg er gud en bestevenn- Gud er i tankene mine og følelsene. Jeg ser gud i deg, og alt annet - foruten de ganger jeg ikke gjør det, her kommer arbeidet med bevissthet å gjøre- I innsikten finner jeg svarene- når jeg ikke leter kommer det til meg, og ting faller på plass - slik GUD sier til meg.. Alle veier fører til gud - som er alt og ingenting på samme tid. Satan er et dualistisk begrep - jeg distanserer meg ikke fra dualismen, men henger meg heller ikke opp i det slik at jeg lar meg forhindre å leve i nuet - Da lar jeg ikke tankene løpe løpsk - For jeg er verken tankene eller følelsene mine. bare Jeg Og gud kjenner Min Intensjon - For meg er Livet en dialog med GUD - Jeg ba Gud om å få mine drømmer Oppfyllt. Her er Jeg - Og føler meg velsignet og så høyt elsket jeg bare klarer å forestille meg i mine høyeste tanker å visjoner... Jeg kjenner godt til Jesus bevisstheten - Og i visjoner gitt til meg av GUD har jeg sett og følt prosessen - Ord kommer helt til kort i beskrivelsen av mine opplevelser.. jeg ønsker å yttre sannhet - min vei er bare en annen vei.. Å se verden fra Jesus sine Øyne er det jeg vil, for et glimt av himmelriket har gitt meg mot og styrke - tvilen smuldrer bort.. Mange mestre har gått den veien - og det er min Vilje også
Antall ord: 258
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:

Så Gud er altså ikke i stand til å fjerne Satan, er det det du sier?
Satan dømte seg selv i den ytterste konsekvens, ved å gjøre opprør mot Gud.

Kan Satan tilintetgjøre seg selv, for å slippe en evighet uten Gud tror du?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Satan dømte seg selv i den ytterste konsekvens, ved å gjøre opprør mot Gud.

Bare svar meg på det jeg spør deg om du; er Gud istand til å fjerne Satan, eller er han ikke?
Antall ord: 54
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Satan dømte seg selv i den ytterste konsekvens, ved å gjøre opprør mot Gud.

Bare svar meg på det jeg spør deg om du; er Gud istand til å fjerne Satan, eller er han ikke?
Gud er kjærlighet. Gud er sannhet Gud er Liv. Og Han gir alt som har liv ånde, ja Gud er Ånd.

Satan hater Gud og mennesker. Satan er løgnens far. Satan tror på Gud og skjelver, selv om han ikke viser dette for verden, kan skjønne. Men Jesus Kristus avvæpnet maktene og myndighetene, og stilte dem åpenlyst til skue, da Han viste seg som seierherre over dem på korset.

Satan skulle nok ønske selv å bli tilintetgjort istedet for å lide en evig straff, borte fra Gud.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Gud er kjærlighet. Gud er sannhet Gud er Liv. Og Han gir alt som har liv ånde, ja Gud er Ånd.
Ja, jeg forstår at noen har fyllt hodet ditt med disse tankene.
Satan hater Gud og mennesker. Satan er løgnens far. Satan tror på Gud og skjelver, selv om han ikke viser dette for verden, kan skjønne. Men Jesus Kristus avvæpnet maktene og myndighetene, og stilte dem åpenlyst til skue, da Han viste seg som seierherre over dem på korset.
Ifølge Guds ord - Bibelen, ja. Ikke ulikt propagandavirksomheten til gamle Soviet. "Fienden vår skjelver - vi er mektigst i verden".
Satan skulle nok ønske selv å bli tilintetgjort istedet for å lide en evig straff, borte fra Gud.
Så du vil påstå at Gud lar Satan eksistere som en straff? Hvorfor da gi ham gleden av å fange sjeler?
Antall ord: 147
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev: Så du vil påstå at Gud lar Satan eksistere som en straff?
Det er bare denne verdens nåværende form som ikke er evig. Dette har med menneskets fall fra Gud å gjøre.

Men der hvor synden ble stor, ble nåden større.
Hvorfor da gi ham gleden av å fange sjeler?
Det ligger i den ondes natur å glede seg over allt som går tapt, bortsett fra seg selv, ja det er hans vesen. Så også som, falskhet, urettferdighet, sammensvergelser, forførelser, etc.

Men for oss er det håp.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev: Så du vil påstå at Gud lar Satan eksistere som en straff?
Det er bare denne verdens nåværende form som ikke er evig. Dette har med menneskets fall fra Gud å gjøre.

Men der hvor synden ble stor, ble nåden større.
Du svarer ikke på det jeg spør deg om. Vil du påstå at Gud lar Satan eksistere som straff?
Hvorfor da gi ham gleden av å fange sjeler?
Det ligger i den ondes natur å glede seg over allt som går tapt, bortsett fra seg selv, ja det er hans vesen. Så også som, falskhet, urettferdighet, sammensvergelser, forførelser, etc.

Men for oss er det håp.
Du svarer ikke på det jeg spør deg om. Hvorfor da gi ham gleden av å fange sjeler?
Antall ord: 137
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Du svarer ikke på det jeg spør deg om. Vil du påstå at Gud lar Satan eksistere som straff?
Les heller det jeg svarer istedet for å spørre om og om igjen Jeg sier sannheten.

Hvorfor er du så opptatt av Satans evige skjebne i fortapelsen?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links