Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen vil høre min historie?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Blaze_01
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2006 00:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bleikvasslia

Noen vil høre min historie?

Innlegg av Blaze_01 »

Takk, fint :)

Håper på noen kommentarer angående texten og gjærne tips, hjelp, info osv.
vet ikke så mye selv enda.

Hele greia handler om opplevelser i søvnet.

(starten)

Jeg var liten, veldig liten. ca 5-7 år, noe sånnt. da alt begynnte.
jeg hadde ikke EN natt uten drøm.
Jeg var mest plaget med mareritt, ofte som handlet om ''Hufsa'' fra mumitrollet, som skremte meg mest av alt da jeg var liten :o

Hver gang jeg hadde en slik drøm var jeg så redd at jeg skulle aldrig klare og sove.
Andre drømmer som var skummle var at jeg kjørte bil (som 5-7 åring)
jeg syns det var forferdelig skummelt.

en av de verre drømmene jeg har hatt var om døde folk og vold.
på den alderen hadde jeg aldrig sett et dødt meneske, et som var misshandlet eller brutalt ødelagt.

likevel hadde jeg disse drømmene om Familien og vennene mine som serriøst var drepte på brutale metoder. jeg drømte at min mors seng var full av blod and hun var halshugget, da jeg i drømmen også fant hennes hode i nermeste skuffe på siden av senga.
(hvordan går dette til? på min alder da hadde jeg aldrig fantasier om slike brutale ting og aldrig sett det på film eller ligende, likevel dukket det opp i drømmene mine)

etter mange slike drømmer begynnte jeg og oppdage noe nytt.

Jeg drømte samme drømmen med samme handlinger hver eneste dag i mange uker.
Jeg drømmte også om ting som aldrig ble ferdige, som jeg fortsatte og drømme natten etter.
Det var en veldig ny og spesiell opplevelse.

Etter noen år med dette opplevde jeg noe jeg syns var helt sykt...
Jeg visste om jeg drømmte eller ikke.
Så hver gang jeg drømte en drøm jeg ville drømme så ble jeg glad (i drømmen) med tanken; yess denne drømmen igjen yeey :D

Jeg opplevde også en gang jeg drømmte at jeg om familien var på hyttetur..
var det noe mere jeg virkelig hatet ? -.-
Så jeg (i drømmen) la meg ned på rygg på gulvet, sa til meg selv; denne drømmen bare gidder jeg ikke.
Tellte til 10, og da jeg nådde 10, våknet jeg i senga mi med en veldig forvirret følelse.

Så disse typer drømmer og opplevelser hadde jeg fra 5 år og oppover.

da jeg kom i tenårene begynnte nye ting og dukke opp.

(Disse tider)

Jeg er akkuratt på tur og sovne, da en svak lyd begynner, en slags bass (VELDIG kraftig)
Øynene mine blekner og det svartner mere og mere mens lyden samtidig blir høyere og får kraftigere tempo.

Denne bass lyden er ikke noe; bam bam bam bam, men ''baaaaaaaaaaaaaaaaam''
når alt er blitt helt svart og lyden er på sitt verste så smeller det noe jævligt. helt sykt.
sinnsykt faktisk.
jeg hopper opp av sengen i all frykt og blir sinnsykt redd.
hodet mitt ''eksploderte'' o.0

Dette har ikke hendt så mye, men når det hender så blir jeg redd.

Så fikk jeg min første paralyse.
for real. det skremte meg nesten hvit (tror jeg)

Så disse paralysene begynnte og bli en vane/uvane.
Har hatt dem mange ganger.
Er blitt ganske vant med dem nå og syns dem er veldig ''kule''
har ikke i mot paralyse lengere, men dem er en slags plage uansett.

Nye ting jeg har begynnt og oppleve i drømmene er ting jeg gjør som gir meg en følelse.
(ikke følelse i drømmen men ''meg selv'' ''in real world'')

For eksempel; alle drømmer nå, uansett hvilke, om jeg gjør raske bevegelser eller hopper eller gjør noe dumt, så blir jeg (i drømmen) sendt i luften så jeg nesten ikke ser bakken.
Begynner og falle ned i høy fart og kjenner et adrenalin (Irl) bli kraftigere og kraftigere.
Jeg treffer altid bakken uten og våkne fra drømmen eller skade meg.
Men det er dette kraftig adrenalinet som gir et veldig ubehag som noen ganger får meg til og våkne med høy puls og kraftige hjerte slag.

Dette er ting som har skjedd med meg om netterne i siden jeg var 5 år.
Har opplevd mye gjennom drømmer og det skjer nye ting med åra.

Jeg blir mere og mere fasinert av dette og vil opplevel flere ting.
Jeg skaffa meg I-doser for og se om den kunne hjelpe meg og oppleve nye ting, (noe den ikke har gjort ENDA).

Så om noen kunne gi meg en 'Summary' over alt jeg har opplevd,
Oppgi navn på hendelsene hvis dem er kjennt allerede så vil jeg vere takknemmelig for det.

Det som skjer om natte er rare ting.
Og uten tvil ting som ikke alle opplever igjennom livet.
Har spurt alle mine venner.. INGEN har hatt noe som ligner engang=/
Antall ord: 844

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Hmm... Drømmetydning du vill frem til ? :mozilla_undecided:
Antall ord: 7
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vampen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2004 03:53
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vampen »

altså, hufsa ER skummel! Måtte bare si det, husker jeg var redd henne som liten. Jeg trodde jeg så henne i vinduet (var bare gardinene som laget en hufsa form). De tingene jeg tenker på som vanlig her er at man vet man drømmer, og derfor kan påvirke drømmen.

Ellers kan jeg dvserre ikke gi noen svar. Skal krysse alt som krysses kan om at du får noen svar :) Du kan jo forsøke å studere litt rundt drømmer og drømmetydning på egen hånd?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eneri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2008 23:57
16

Re: Noen vil høre min historie?

Innlegg av eneri »

Blaze_01 skrev:Takk, fint :)

Håper på noen kommentarer angående texten og gjærne tips, hjelp, info osv.
vet ikke så mye selv enda.

Hele greia handler om opplevelser i søvnet.

(starten)

Jeg var liten, veldig liten. ca 5-7 år, noe sånnt. da alt begynnte.
jeg hadde ikke EN natt uten drøm.
Jeg var mest plaget med mareritt, ofte som handlet om ''Hufsa'' fra mumitrollet, som skremte meg mest av alt da jeg var liten :o

Hver gang jeg hadde en slik drøm var jeg så redd at jeg skulle aldrig klare og sove.
Andre drømmer som var skummle var at jeg kjørte bil (som 5-7 åring)
jeg syns det var forferdelig skummelt.

en av de verre drømmene jeg har hatt var om døde folk og vold.
på den alderen hadde jeg aldrig sett et dødt meneske, et som var misshandlet eller brutalt ødelagt.

likevel hadde jeg disse drømmene om Familien og vennene mine som serriøst var drepte på brutale metoder. jeg drømte at min mors seng var full av blod and hun var halshugget, da jeg i drømmen også fant hennes hode i nermeste skuffe på siden av senga.
(hvordan går dette til? på min alder da hadde jeg aldrig fantasier om slike brutale ting og aldrig sett det på film eller ligende, likevel dukket det opp i drømmene mine)

etter mange slike drømmer begynnte jeg og oppdage noe nytt.

Jeg drømte samme drømmen med samme handlinger hver eneste dag i mange uker.
Jeg drømmte også om ting som aldrig ble ferdige, som jeg fortsatte og drømme natten etter.
Det var en veldig ny og spesiell opplevelse.

Etter noen år med dette opplevde jeg noe jeg syns var helt sykt...
Jeg visste om jeg drømmte eller ikke.
Så hver gang jeg drømte en drøm jeg ville drømme så ble jeg glad (i drømmen) med tanken; yess denne drømmen igjen yeey :D

Jeg opplevde også en gang jeg drømmte at jeg om familien var på hyttetur..
var det noe mere jeg virkelig hatet ? -.-
Så jeg (i drømmen) la meg ned på rygg på gulvet, sa til meg selv; denne drømmen bare gidder jeg ikke.
Tellte til 10, og da jeg nådde 10, våknet jeg i senga mi med en veldig forvirret følelse.

Så disse typer drømmer og opplevelser hadde jeg fra 5 år og oppover.

da jeg kom i tenårene begynnte nye ting og dukke opp.

(Disse tider)

Jeg er akkuratt på tur og sovne, da en svak lyd begynner, en slags bass (VELDIG kraftig)
Øynene mine blekner og det svartner mere og mere mens lyden samtidig blir høyere og får kraftigere tempo.

Denne bass lyden er ikke noe; bam bam bam bam, men ''baaaaaaaaaaaaaaaaam''
når alt er blitt helt svart og lyden er på sitt verste så smeller det noe jævligt. helt sykt.
sinnsykt faktisk.
jeg hopper opp av sengen i all frykt og blir sinnsykt redd.
hodet mitt ''eksploderte'' o.0

Dette har ikke hendt så mye, men når det hender så blir jeg redd.

Så fikk jeg min første paralyse.
for real. det skremte meg nesten hvit (tror jeg)

Så disse paralysene begynnte og bli en vane/uvane.
Har hatt dem mange ganger.
Er blitt ganske vant med dem nå og syns dem er veldig ''kule''
har ikke i mot paralyse lengere, men dem er en slags plage uansett.

Nye ting jeg har begynnt og oppleve i drømmene er ting jeg gjør som gir meg en følelse.
(ikke følelse i drømmen men ''meg selv'' ''in real world'')

For eksempel; alle drømmer nå, uansett hvilke, om jeg gjør raske bevegelser eller hopper eller gjør noe dumt, så blir jeg (i drømmen) sendt i luften så jeg nesten ikke ser bakken.
Begynner og falle ned i høy fart og kjenner et adrenalin (Irl) bli kraftigere og kraftigere.
Jeg treffer altid bakken uten og våkne fra drømmen eller skade meg.
Men det er dette kraftig adrenalinet som gir et veldig ubehag som noen ganger får meg til og våkne med høy puls og kraftige hjerte slag.

Dette er ting som har skjedd med meg om netterne i siden jeg var 5 år.
Har opplevd mye gjennom drømmer og det skjer nye ting med åra.

Jeg blir mere og mere fasinert av dette og vil opplevel flere ting.
Jeg skaffa meg I-doser for og se om den kunne hjelpe meg og oppleve nye ting, (noe den ikke har gjort ENDA).

Så om noen kunne gi meg en 'Summary' over alt jeg har opplevd,
Oppgi navn på hendelsene hvis dem er kjennt allerede så vil jeg vere takknemmelig for det.

Det som skjer om natte er rare ting.
Og uten tvil ting som ikke alle opplever igjennom livet.
Har spurt alle mine venner.. INGEN har hatt noe som ligner engang=/
Ta en titt i tråden - søvnparalyse, 11-12 års lang smertehelvete
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=16013

:)
Antall ord: 870
universet er nok ikke så stort...det er bare vi som er så bittebitte små ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
danmoe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2008 17:46
16

Innlegg av danmoe »

Hei.

Håper dette kan gi deg noen svar.

(klippet fra nettet)

Hei!
Takk for spørsmålet.
Jeg kan selvsagt ikke stille noen diagnoser over nettet, men kan ikke unngå å si at dette minner svært om det vi kaller "Exploding head syndrome". Dette skjer mellom våkenhet og søvn. Det som imidlertid er typisk for «exploding head syndrome», og som skiller seg fra andre plutselige, symptomer er at de bare opptrer ved insovningen, at det ikke gjør vondt, at EEG-aktiviteten er normal og at det hele er ufarlig.
Det er viktig at du søker lege for dette, nærmere nbestemt en nevrolog, som kan stille riktig diagnose. Årsaken er at exploding head syndrom kan ligne litt på en type frontallapssepilepsi. Altså må nevrologen tatt et EEG, en test av hjernefunksjonen din, fordi en epilepsi ofte vil vise deg her.
Det finnes en rekke slike "hypnagoge fenomener" som det kalles og noen er fobundet med svært livaktige og skremmende mareritt. Det kan da lønne seg å bli utredet for narkolepsi, populært kalt sovesyke, fordi det ofte er et sentralt symptom ved denne tilstanden.

Håper svaret er til hjelp, og lykke til med utredningen.

Les også dette....

Exploding head syndrome
Det mest dramatiske av innsovningsfenomen er «exploding head syndrome». Personen opplever et kort og kraftig smell i hodet som man til og med kan høre. Man kjenner ingen smerte. En slik opplevelse er selvfølgelig truende og mange søker lege for å få svar på alle sine spørsmål: Hva er egentlig dette? Hvem er det som rammes? Hvordan utløses dette og hvorfor opplever jeg slikt? Kan man se det på EEG? Er det farlig? Kan det behandles?

I litteraturen er det beskrevet 59 slike tilfeller og ytterligere tolv er fortalt muntlig. Trolig er det ganske vanlig. Det kan ramme folk i alle aldre, mest vanlig hos middelaldrende og eldre. Grunnen til det kan være at man sover lettere med årene og mye av tiden i sengen tilbringes i en halvvåken tilstand.

Anfallets mønster varierer fra person til person. Vanligst er ett eller flere anfall om natten i noen uker eller måneder. Anfallene blir færre med tiden og slutter så helt. Likevel kan de komme tilbake etter en tid. Det synes som om stressperioder kan være en utløsende faktor.

Følg linken http://www.astrazeneca.no/azmedica/CNS/ ... sovne.html
Antall ord: 407

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Jeg hadde også ofte mareritt om Hufsa før, hun ER fryktinngytende :badgrin:
Så jeg skjønner godt at du hadde mareritt om henne 8)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links