Fakta, teori & skepsisWalk on water

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Walk on water

Innlegg av Shania »

Denne må dere bare se. Helt herlig.....

http://www.youtube.com/watch?v=sBQLq2VmZcA

En som virkelig går på vannet....
Antall ord: 21
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Angel er en illusjonist på linje med David Copperfield. Det du ser i videoen er et triks med en bro av plexiglass under vannflaten. Det er filmet slik at vi ikke kan se broen selvfølgelig.

Det er mange videoer av Angel på youtube hvor han tilsynelatende utfører de villeste ting, som å fly mellom to byggninger bla.a. Publikum er kjøpt og betalt, og det hele er laget for show.
Antall ord: 72
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

http://www.youtube.com/watch?v=hTTd68t1 ... re=related

Legg også merke til krusningene på vannet hun lager, hun som svømmer under ham.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

Han gikk nok på solid glass, og alt tilrettelagt. ;)
Antall ord: 9
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

Jeg skjønte det, synes bare det var noen herlige bilder. Drømmer vel om tanken på en dag å gjøre noe lignende. Bare at det handler om å fly.

Hvorfor ikke egentlig?
Antall ord: 32
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

Shania skrev:Jeg skjønte det, synes bare det var noen herlige bilder. Drømmer vel om tanken på en dag å gjøre noe lignende. Bare at det handler om å fly.

Hvorfor ikke egentlig?
Ja, hvem har vel ikke drømt om å kunne fly, fri som fugelen. Sveve som på ørnens vinger.

Men, så var det disse naturlovene da. ;) Men jeg tror alikevel at i den kommende verden, at der vil det å fly ikke være noe problem, da naturlovene der er opphevet.

Så en får smøre seg med tolmodighet inntil videre. Men det hadde vært kult å kunne gjøre det nå også.. men vi kan jo drømme om det.

Har foresten drømt endel ganger at jeg flyr, utrolig behagelige drømmer. Untatt en av de drømmene hvor jeg mistet flyveevnen, jeg fløy ikke men gikk oppe i luften, bestemte selv hvor høyt jeg ville gå og farten. Mistet kraften, begynte å dale, ble omgitt av mange muslimer av den ekstreme sorten som alle begynte å stige mens jeg sank..da våknet jeg heh.. og godt var det :)
Antall ord: 185
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Hadde blitt mer imponert hvis han hadde gjort det på åpent hav. lett å fake sånt i et basseng, skjønt man må stole på at tilskuerne som var oppi bassenget og godt kunne strekke seg ut og ta på underlaget han gikk på, eller støte på det når de svømte, holder tett.

Men David Copperfields gjennomtrenging av den Kinesiske Mur, står for meg som utrolig. Jeg har da skjønt såpass at han ikke fysisk gikk igjennom, selv om det er det han vil ha oss til å tro, men uansett hvor mange løsninger jeg prøver å finne, finner jeg stadig nye ting somg taler mot. "Han har gjemt seg under den trappa", tenkte jeg for eksempel, men den er jo åpen.. Noen som har kommet pånoen gode idéer om hva hemmeligheten hans er?

http://www.youtube.com/watch?v=jtG6t6LcNAU

Og er fortsatt amazed over DETTE trikset:

http://www.youtube.com/watch?v=gcEqM8z1wgA

Hvis noen kan avsløre disse triksene for meg, fortjener vedkomne en medalje! Lurt på det i årevis..!
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Diablesse skrev:

Hvis noen kan avsløre disse triksene for meg, fortjener vedkomne en medalje! Lurt på det i årevis..!
Du kan jo ta en titt på denne for mulige forklaringer på hvordan han gjorde det: http://www.youtube.com/watch?v=j0LlNBIu ... re=related
Antall ord: 59
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det er kuber av plexiglass.
Slik kan noen svømme mellom dem og gi illusjon av att det ikke er noe i veien.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Kimbara skrev:
Diablesse skrev:

Du kan jo ta en titt på denne for mulige forklaringer på hvordan han gjorde det: http://www.youtube.com/watch?v=j0LlNBIu ... re=related
Ahaa! :idea: Tanken med "pre-recorded video" har jo falt meg inn før, men jeg syns det var så rart siden utvelgingen av folk skjedde SÅ tilfeldig og han hadde med seg bildet og skriften på armen... men hvis ankomsten ble tatt opp i et studio og "teletransporteringen" skjedde på den måten, og kun fra ett studio til et annet, da skjønner jeg det bedre. :mozilla_smile:
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eneri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2008 23:57
16

Innlegg av eneri »

Kimbara skrev:Angel er en illusjonist på linje med David Copperfield. Det du ser i videoen er et triks med en bro av plexiglass under vannflaten. Det er filmet slik at vi ikke kan se broen selvfølgelig.

Det er mange videoer av Angel på youtube hvor han tilsynelatende utfører de villeste ting, som å fly mellom to byggninger bla.a. Publikum er kjøpt og betalt, og det hele er laget for show.
Og der han deler en dame i to i parken... hmmmm... nesten ekkelt å se hehe
og man blir nesten frustrert for man veit at det er en illusjon, men man skjønner ikke hva man ikke ser...hva er det vi ikke ser!!!?? hmmmm...

men såg en snutt på youtube hvor han står ved en fruktdisk og det er en gutt som får velge en frukt... hvor angel deler frukten på midten med kniv, hvor det ligger en annen frukt og han gjør det samme en eller to ganger til og tilslutt mener jeg huske det lå ett egg inne den siste frukten og en kylling i egget... alt dette inne den ene frukten gutten valgte

Hvordan i huleste går det ann da!!!??? hehe AH!! det hadde vert en lettelse å få vite ;) hehe
Antall ord: 212
universet er nok ikke så stort...det er bare vi som er så bittebitte små ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links