Når alt kommer til alt, så er det verden har å tilby bare tomhet. En tomhet bestående av alternativer av ulikt slag. Man har ingenting her i verden som ikke man en dag kommer til å miste. Ja, selv ens eget liv skal en dag opphøre her på jorden.Kimbara skrev:Ja, psykologisk sett er det mange som føler et behov for å tro på noe; dyrke noe. Kanskje bunner dette ut i usikkerhet og hunger etter svar. Religioner tilbyr enkle svar, og lovnader om en fin bonus eller tre om man følger reglene.misty-gutt skrev: Jordisk lykke kan oppleves individuelt ja, men også i fellesskap med andre. Det er alt ettersom det.
Mange finner lykke i religioner, filosofier. Andre i politikk, vitenskap, penger og diverse avguder. En blanding av mange stimuli f.eks. Mange dyrker popstjerner, filmstjerner og sportsatleter, seg selv, etc. Ja hva er det som ikke kan dyrkes?
Grunnen til dette er at vi er skapt til å dyrke, ja til å tilbe. Og det gjør vi da også på ulike måter uten at vi trenger å tenke så nøye over det, en lar seg ofte rive med når noe "stort" er på gang, for slik er nå engang menneskenaturen.
Da jeg for allvor innså dette, forstod jeg meningen i disse sanne ord. Jesus sier: For den som vil berge sitt liv, skal miste det; men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.
Er klar over det. Men Gud er alikevel ingen avgud, og det skal en dag åpenbares for de som regner han for å være en avgud. Da vil de forstå at han både var, og er kilden til alt liv.Du bruker ordet "avguder". Ikke glem at din gud også er en avgud for de som tror på noe annet.
Deres argumenter vil ikke være dem til noen nytte, de som hevder at Jesus Kristus ikke er den eneste sanne Gud, og da den eneste som kan gi menneskene evig frelse.Dette er mennesker som ofte bruker nøyaktig de samme argumentene som deg, og er like påståelige. Du skal være forsiktig med å ha den holdningen.
Forsiktig overfor hvem? deg? Du bommer igjen. Jeg er ikke usikker i min sak, og troen min er forvandlet, ja blitt til full visshet. Altså, ingen vage antakelser bare. Hadde det vært slik, ja da hadde jeg nok holdt mere munn, men slik er det altså ikke.
Gud er sannhet. Gud er kjærlighet. Gud er liv, evig liv. Jesus har vist oss veien, han som er veien, sannheten og livet.
Sannheten er ikke tomme ord. Hvor hardt tror du ikke det vil komme til å bli for deg i lengden å stampe imot brodden?Du gjentar dette hele tiden, men det er tomme ord. Som sagt blir det ikke mer sant av at du gjentar deg selv som en ødelagt LP.
Heh..nei, men jeg var en innbarka ateist. Så jeg har den erfaringen med meg, og kan tenke selvstendig tilbake på den tiden. Nå er ikke jeg alene blandt den kategorien som har fått møte Jesus, eksemplene er mange.Hvis du prøver å gjøre troen din mer sannsynlig ved å hele tiden peke på at du var ateist, så tar du feil.
Her kan du høre historien til en sådan som fikk en drøm som forandret hans liv, og den ateistiske åndsmakten måtte legge på flukt, om du skjønner?
Her: http://www.youtube.com/watch?v=Ivvvs8ZqPUA
Jeg er ikke redd. Jesus har ikke skremt meg, tvert imot. Men det virker nesten som om du er redd siden du skriver "skremselspropaganda" Jeg har ikke hatt inntrykk av det før, men er du redd?Men i bunn og grunn bedriver både kirken og Bibelen skremselspropaganda. Du unngikk hele kjernen i det jeg skrev.
Adolf Hitler og hans nettverk lot seg styre av Satan, og vi vet jo hvordan det gikk.Satan og hans hær viste seg aldri under 2. verdenskrig så vidt det er meg bekjent, men Tyskerne gjorde en del faenskap.
Dato og årstall for Antikrist, fortapelsens sønn, når han tar makten, vet jeg ikke. Men at han kommer er garantert. Guds profetier slår aldri feil.Når kommer denne enorme nye verdenskrigen og diktatoren du snakker om da?
Men krigen om menneskenes sjeler, den raser for fullt nå, og har gjort det lenge.
Beviset er deg nærmere enn du vil tro.Kun en påstand. Bevis det.
Jesus er oppstanden og Guds Ånd har vi fått del av, han svikter aldri sine løfter, men innfrir dem alle. Bibelen er unik, og ordene blir levende når de leses under Den Hellige Ånds veiledning.For rundt 2000 år siden - i en tid med utallige slike profeter som sa og gjorde det samme som Jesus. Alt du har å gå etter er en bok, men likevel velger du å kalle dette for "sannhet".