Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Jordisk lykke kan oppleves individuelt ja, men også i fellesskap med andre. Det er alt ettersom det.

Mange finner lykke i religioner, filosofier. Andre i politikk, vitenskap, penger og diverse avguder. En blanding av mange stimuli f.eks. Mange dyrker popstjerner, filmstjerner og sportsatleter, seg selv, etc. Ja hva er det som ikke kan dyrkes?

Grunnen til dette er at vi er skapt til å dyrke, ja til å tilbe. Og det gjør vi da også på ulike måter uten at vi trenger å tenke så nøye over det, en lar seg ofte rive med når noe "stort" er på gang, for slik er nå engang menneskenaturen.
Ja, psykologisk sett er det mange som føler et behov for å tro på noe; dyrke noe. Kanskje bunner dette ut i usikkerhet og hunger etter svar. Religioner tilbyr enkle svar, og lovnader om en fin bonus eller tre om man følger reglene.
Når alt kommer til alt, så er det verden har å tilby bare tomhet. En tomhet bestående av alternativer av ulikt slag. Man har ingenting her i verden som ikke man en dag kommer til å miste. Ja, selv ens eget liv skal en dag opphøre her på jorden.

Da jeg for allvor innså dette, forstod jeg meningen i disse sanne ord. Jesus sier: For den som vil berge sitt liv, skal miste det; men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.
Du bruker ordet "avguder". Ikke glem at din gud også er en avgud for de som tror på noe annet.
Er klar over det. Men Gud er alikevel ingen avgud, og det skal en dag åpenbares for de som regner han for å være en avgud. Da vil de forstå at han både var, og er kilden til alt liv.
Dette er mennesker som ofte bruker nøyaktig de samme argumentene som deg, og er like påståelige. Du skal være forsiktig med å ha den holdningen.
Deres argumenter vil ikke være dem til noen nytte, de som hevder at Jesus Kristus ikke er den eneste sanne Gud, og da den eneste som kan gi menneskene evig frelse.

Forsiktig overfor hvem? deg? Du bommer igjen. Jeg er ikke usikker i min sak, og troen min er forvandlet, ja blitt til full visshet. Altså, ingen vage antakelser bare. Hadde det vært slik, ja da hadde jeg nok holdt mere munn, men slik er det altså ikke.

Gud er sannhet. Gud er kjærlighet. Gud er liv, evig liv. Jesus har vist oss veien, han som er veien, sannheten og livet.
Du gjentar dette hele tiden, men det er tomme ord. Som sagt blir det ikke mer sant av at du gjentar deg selv som en ødelagt LP.
Sannheten er ikke tomme ord. Hvor hardt tror du ikke det vil komme til å bli for deg i lengden å stampe imot brodden?
Hvis du prøver å gjøre troen din mer sannsynlig ved å hele tiden peke på at du var ateist, så tar du feil.
Heh..nei, men jeg var en innbarka ateist. Så jeg har den erfaringen med meg, og kan tenke selvstendig tilbake på den tiden. Nå er ikke jeg alene blandt den kategorien som har fått møte Jesus, eksemplene er mange.

Her kan du høre historien til en sådan som fikk en drøm som forandret hans liv, og den ateistiske åndsmakten måtte legge på flukt, om du skjønner?

Her: http://www.youtube.com/watch?v=Ivvvs8ZqPUA
Men i bunn og grunn bedriver både kirken og Bibelen skremselspropaganda. Du unngikk hele kjernen i det jeg skrev.
Jeg er ikke redd. Jesus har ikke skremt meg, tvert imot. Men det virker nesten som om du er redd siden du skriver "skremselspropaganda" Jeg har ikke hatt inntrykk av det før, men er du redd?
Satan og hans hær viste seg aldri under 2. verdenskrig så vidt det er meg bekjent, men Tyskerne gjorde en del faenskap.
Adolf Hitler og hans nettverk lot seg styre av Satan, og vi vet jo hvordan det gikk.
Når kommer denne enorme nye verdenskrigen og diktatoren du snakker om da?
Dato og årstall for Antikrist, fortapelsens sønn, når han tar makten, vet jeg ikke. Men at han kommer er garantert. Guds profetier slår aldri feil.

Men krigen om menneskenes sjeler, den raser for fullt nå, og har gjort det lenge.
Kun en påstand. Bevis det.
Beviset er deg nærmere enn du vil tro.
For rundt 2000 år siden - i en tid med utallige slike profeter som sa og gjorde det samme som Jesus. Alt du har å gå etter er en bok, men likevel velger du å kalle dette for "sannhet".
Jesus er oppstanden og Guds Ånd har vi fått del av, han svikter aldri sine løfter, men innfrir dem alle. Bibelen er unik, og ordene blir levende når de leses under Den Hellige Ånds veiledning.
Antall ord: 832
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Når alt kommer til alt, så er det verden har å tilby bare tomhet. En tomhet bestående av alternativer av ulikt slag. Man har ingenting her i verden som ikke man en dag kommer til å miste. Ja, selv ens eget liv skal en dag opphøre her på jorden.
Det var et voldsomt pessemistisk syn på verden, og totalt feil.

Kanskje er verden så tom for deg, som er indoktrinert med kristen lære og troen på Paradis, men du har ikke lov til å snakke på vegne av alle.

Nettopp fordi vi ikke lever evig burde vi søke å få mest ut av den tiden vi har her, og det er mye man kan få og gi.
Da jeg for allvor innså dette, forstod jeg meningen i disse sanne ord. Jesus sier: For den som vil berge sitt liv, skal miste det; men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.
Jeg kunne ikke gitt mer faen i hva som står i Bibelen for å være helt ærlig. Til syvende og sist er det kun mennesker som har skrevet den. Mennesker hvis mening ikke teller noe mer enn andres.
Du bruker ordet "avguder". Ikke glem at din gud også er en avgud for de som tror på noe annet.
Er klar over det. Men Gud er alikevel ingen avgud, og det skal en dag åpenbares for de som regner han for å være en avgud. Da vil de forstå at han både var, og er kilden til alt liv.
Nei, for deg er han ikke det, men for mennesker som tror på andre guder så er han det. Du er passe egoistisk og frekk som skriver det du gjør.
Dette er mennesker som ofte bruker nøyaktig de samme argumentene som deg, og er like påståelige. Du skal være forsiktig med å ha den holdningen.
Deres argumenter vil ikke være dem til noen nytte, de som hevder at Jesus Kristus ikke er den eneste sanne Gud, og da den eneste som kan gi menneskene evig frelse.
For noe vås. Du er så overlesset med egoisme at du ikke virker som du er i stand til å forstå noe som helst.
Forsiktig overfor hvem? deg? Du bommer igjen. Jeg er ikke usikker i min sak, og troen min er forvandlet, ja blitt til full visshet. Altså, ingen vage antakelser bare. Hadde det vært slik, ja da hadde jeg nok holdt mere munn, men slik er det altså ikke.
Nei, jeg bommer ikke. Du behandler alle andre enn deg selv og de med nøyaktig din tro som om de var totalt verdiløse og dumme.
Bare de som i utgangspunktet er usikre på seg selv kan bli så sikker i sin tro som det du er. Har et dårlig selvbilde gjort deg til den narsissisten du er?
Sannheten er ikke tomme ord. Hvor hardt tror du ikke det vil komme til å bli for deg i lengden å stampe imot brodden?
Hvis du mener den brodden du setter ut når du arrogant avfeier absolutt alt annet enn det du selv tror du vet, så er ikke det noe å kjempe imot engang, men jeg lærer en del om psyken og hvor mye religion kan ødelegge den på veien.
Hvis du prøver å gjøre troen din mer sannsynlig ved å hele tiden peke på at du var ateist, så tar du feil.
Heh..nei, men jeg var en innbarka ateist. Så jeg har den erfaringen med meg, og kan tenke selvstendig tilbake på den tiden. Nå er ikke jeg alene blandt den kategorien som har fått møte Jesus, eksemplene er mange.
Ja, dessverre.
Her kan du høre historien til en sådan som fikk en drøm som forandret hans liv, og den ateistiske åndsmakten måtte legge på flukt, om du skjønner?

Her: http://www.youtube.com/watch?v=Ivvvs8ZqPUA
Dette er helt uinteressant.
Men i bunn og grunn bedriver både kirken og Bibelen skremselspropaganda. Du unngikk hele kjernen i det jeg skrev.
Jeg er ikke redd. Jesus har ikke skremt meg, tvert imot. Men det virker nesten som om du er redd siden du skriver "skremselspropaganda" Jeg har ikke hatt inntrykk av det før, men er du redd?
Man trenger ikke å frykte bjørneangrep selv om man skriver "bjørneangrep", trenger man vel?

Kirken og kristendommen har siden kristendommens start bedrevet skremselspropaganda. "Hvis du ikke tror, kommer du til Helvete", er budskapet.
Adolf Hitler og hans nettverk lot seg styre av Satan, og vi vet jo hvordan det gikk.
Hvis du kan bevise at Hitler ble styrt av Satan, så bevis det. Du hører vel også til den gruppen mennesker som mener sinnsykdom er Satan, og at alle sinnsyke burde drepes.
Faktisk så har din religion sørget for flere drap og mer faenskap i verden enn det Hitler klarte i sin tid.
Når kommer denne enorme nye verdenskrigen og diktatoren du snakker om da?
Dato og årstall for Antikrist, fortapelsens sønn, når han tar makten, vet jeg ikke. Men at han kommer er garantert. Guds profetier slår aldri feil.
Joda, de slår feil. Eneste grunnen til at man kan påstå at de ikke slår feil er fordi de er så vage at man kan tolke dem akkurat som man vil.
Hvis du ikke kjenner datoen eller årstallet for Antikrist, så kan du jo be Gud fortelle deg det. Han ordnet småpenger til deg når du var tørst, gjorde han ikke? Da kan han sikkert fortelle deg dette også. Eller tror du ikke nok på ham?
Men krigen om menneskenes sjeler, den raser for fullt nå, og har gjort det lenge.
Kun en påstand. Bevis det.
Beviset er deg nærmere enn du vil tro.
Tåkeprat. Bevis det.
Jesus er oppstanden og Guds Ånd har vi fått del av, han svikter aldri sine løfter, men innfrir dem alle. Bibelen er unik, og ordene blir levende når de leses under Den Hellige Ånds veiledning.
Be ham innfri spørsmålet om datoen for Antikrist da.

Bibelen er unik. Ringenes Herre er unik. Smaken på Cola er unik. Osv. Osv. For deg har ordene fra den gamle boken blitt så levende at de har korrupert hele tankegangen din og gjort deg til det jeg vil kalle et dårlig menneske.
Antall ord: 1074
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Når alt kommer til alt, så er det verden har å tilby bare tomhet. En tomhet bestående av alternativer av ulikt slag. Man har ingenting her i verden som ikke man en dag kommer til å miste. Ja, selv ens eget liv skal en dag opphøre her på jorden.
Det var et voldsomt pessemistisk syn på verden, og totalt feil.
Nei, mitt syn er ikke pessemistisk i det hele tatt. Da jeg var vantro hadde jeg nok min del av pessemistiske stunder, det skal jeg ikke legge skjul på.

Nå står jeg opp om morgenen og priser Gud, takker ham for den nye dagen, og gleder meg over hans skaperverk.
Kanskje er verden så tom for deg, som er indoktrinert med kristen lære og troen på Paradis..
Verden er for meg tom for avguder, jeg ser de jo, men de har ingen makt over meg. Og jeg, ja jeg bare fortsetter å prise Herren.
..men du har ikke lov til å snakke på vegne av alle.
Hvem snakker du på vegne av, vantroen? Kjenner meg faktisk litt igjen i deg fra mine fordums dager.
Nettopp fordi vi ikke lever evig burde vi søke å få mest ut av den tiden vi har her, og det er mye man kan få og gi.
Vi lever evig, men ikke på jorden i våre nåverende legemeer. Ellere er jeg enig i det du her skriver. Det er viktig å gi, men det er også viktig hva man gir. Vi gir ulikt, er vel riktig å si.
Jeg kunne ikke gitt mer faen i hva som står i Bibelen for å være helt ærlig. Til syvende og sist er det kun mennesker som har skrevet den. Mennesker hvis mening ikke teller noe mer enn andres.
Som jeg skulle ha sagt det selv da jeg levde ut min vantro. Men heldigvis så lærer man, og får mer kunnskap som dagene går.

Gud er ingen avgud.
Nei, for deg er han ikke det, men for mennesker som tror på andre guder så er han det. Du er passe egoistisk og frekk som skriver det du gjør.
Sannheten er aldri frekk. Men den provoserer, slik løgnen også gjør, men løgnen er i tillegg også frekk.

Jesus Kristus er den eneste sanne Gud.
For noe vås. Du er så overlesset med egoisme at du ikke virker som du er i stand til å forstå noe som helst.
Du er forblindet av denne verdens gud, gud med liten g, vel å merke.

Du bommer igjen. Jeg er ikke usikker i min sak, og troen min er forvandlet, ja blitt til full visshet.
Nei, jeg bommer ikke. Du behandler alle andre enn deg selv og de med nøyaktig din tro som om de var totalt verdiløse og dumme.
Menneskene er det mest verdigfulle Gud har skapt. Derfor kom Jesus slik at vi igjen kunne få ha samfunn med Gud, altså ham selv.
Bare de som i utgangspunktet er usikre på seg selv kan bli så sikker i sin tro som det du er. Har et dårlig selvbilde gjort deg til den narsissisten du er?
Jeg innså at jeg kom til kort uten Gud i mitt liv. Men hvem kommer ikke til kort overfor Gud den allmektige? På lengre sikt iallefall, vil det vise seg for alle.

Hvis du mener den brodden du setter ut når du arrogant avfeier absolutt alt annet enn det du selv tror du vet, så er ikke det noe å kjempe imot engang, men jeg lærer en del om psyken og hvor mye religion kan ødelegge den på veien.
Takk og lov at vi har alt vi trenger i Jesus Kristus. All religion er en uting! Kan jo vise til min tidligere ateistiske religion, for bare å ta et eksempel på det.

Du ønsker deg bevis på mangt å meget. Og bevisene er deg nærmere enn du vil tro.
Tåkeprat. Bevis det.
Da må du komme deg ut av tåkehavet, for da vil du se bevisene klart og tydelig.
Antall ord: 703
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Nei, mitt syn er ikke pessemistisk i det hele tatt. Da jeg var vantro hadde jeg nok min del av pessemistiske stunder, det skal jeg ikke legge skjul på.
Nå står jeg opp om morgenen og priser Gud, takker ham for den nye dagen, og gleder meg over hans skaperverk.[/quote]

Fint for deg.
Verden er for meg tom for avguder, jeg ser de jo, men de har ingen makt over meg. Og jeg, ja jeg bare fortsetter å prise Herren.
Synd du trenger at noen har makt over deg for å finne glede. Personlig er jeg fri og frank foruten landets lover.
Hvem snakker du på vegne av, vantroen? Kjenner meg faktisk litt igjen i deg fra mine fordums dager.
Nei, jeg snakker i egenskap av å være et menneske som ikke tåler slike som deg (egosentrisk, narsissistisk) som konstant forsøker å trumfe igjennom sin egen tro og framstiller den som det eneste riktige.
Vi lever evig, men ikke på jorden i våre nåverende legemeer. Ellere er jeg enig i det du her skriver. Det er viktig å gi, men det er også viktig hva man gir. Vi gir ulikt, er vel riktig å si.
Har du vært død? Hvis ikke kan du ikke uttale deg om hva som skjer når man dør. At du har lest det i en bok gjør det ikke sant.
Som jeg skulle ha sagt det selv da jeg levde ut min vantro. Men heldigvis så lærer man, og får mer kunnskap som dagene går.
Til å være middelaldrende har du forbausende lite kunnskap. Kunnskap er ikke å låse seg fast i en dogmatisk tro.

Sannheten er aldri frekk. Men den provoserer, slik løgnen også gjør, men løgnen er i tillegg også frekk.
Sannheten er ikke frekk nei, men å hevde sin subjektive sannhet på vegne av alt og alle - det er frekt. Det å kalle alle som ikke har din tro for vantro - det er frekt. Å hinte til at alle som ikke tror det samme som deg er kunnskapsløse - det er frekt.

At du ikke innser dette sier litt...
Du er forblindet av denne verdens gud, gud med liten g, vel å merke.
Nei, jeg forholder meg ikke til overtro.
Menneskene er det mest verdigfulle Gud har skapt. Derfor kom Jesus slik at vi igjen kunne få ha samfunn med Gud, altså ham selv.
Men det skjedde heldigvis ikke. Heldigvis beholdt noen fornuften på tross av religionens brutale frammarsj opp igjennom tidene.
Jeg innså at jeg kom til kort uten Gud i mitt liv. Men hvem kommer ikke til kort overfor Gud den allmektige? På lengre sikt iallefall, vil det vise seg for alle.
Ja, dette er hva du tror. Ifølge Islam kommer du til Helvete.
Takk og lov at vi har alt vi trenger i Jesus Kristus. All religion er en uting! Kan jo vise til min tidligere ateistiske religion, for bare å ta et eksempel på det.
Ateisme er ingen religion.
At du kaller all religion en uting sier meg at du ikke forstår at du selv følger en religion, og dette igjen (sammen med din øvrige oppførsel) tyder på diagnoser jeg ikke skal gå nærmere inn på.
Da må du komme deg ut av tåkehavet, for da vil du se bevisene klart og tydelig.
Jeg beklager, men du er helt på viddene i argumentasjonen din.

Jeg venter forresten fremdeles på at du skal svare meg på de kritiske spørsmålene jeg tidligere har stilt deg.

Når kommer Antikrist?
Hvorfor pågår ikke evolusjonen?
Forklar alle eller noen av selvmotsigelsene i Bibelen.
Hvorfor skaffer Gud deg vekslepenger og vedsekker?
Hvorfor er din tro den eneste riktige i ditt hode?
Hvordan kan du vite hva som skjer etter døden?
Hvorfor er det mer sannsynlig at Gud eksisterer enn at f.eks. Zevs eksisterer?
Hvorfor er ikke troen bare psykisk?
Dokumenter Guds eksistens.
Dokumenter Satans eksistens.
Osv.

Og for aller siste gang; dette skal du forklare med dine egne ord, uten Bibelsitater og formaninger om at jeg "må komme meg ut av tåkehavet".
Hvis du er så "opplyst" og full av "kunnskap" og "sannheter", så skal du kunne gi meg svar på disse spørsmålene.

Hvis ikke, så antar jeg at du er en løgner.
Antall ord: 765
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Nei, mitt syn er ikke pessemistisk i det hele tatt. Da jeg var vantro hadde jeg nok min del av pessemistiske stunder, det skal jeg ikke legge skjul på.

Nå står jeg opp om morgenen og priser Gud, takker ham for den nye dagen, og gleder meg over hans skaperverk.
Fint for deg.
Ja, det er en sann glede.
Synd du trenger at noen har makt over deg for å finne glede. Personlig er jeg fri og frank foruten landets lover.
Landets lover gjelder for alle landets borgere, også deg, såfremst du bor her. Alle skattepliktige må jo betale skatt. Og så alle avgiftene da. Den rødgrønne regjeringen er jo ikke kjent for å ikke innkreve skatter og avgifter i fleng da, nei tvert imot. De er skatte og avgifts kåte.

Ikke lenge siden vi hadde 1. mai, med første mai tog og internasjonalen som runget fra de rødgrønne. Mange av deres hengivne stemmegivere toget vel, og sang med.

En strofe i internasjonalen lyder slik "I mot oss statens lover bøyes,
av skatter blir vi tynget ned." Selv dette ser ikke tilhengerne deres klart, verden bedras.

Og flere avgifter er i vente, for politikerne, mange av de, har tatt mål av seg til å frelse verden og miljøet, må vite. Ja, de har høye tanker om seg selv.
Nei, jeg snakker i egenskap av å være et menneske som ikke tåler slike som deg (egosentrisk, narsissistisk) som konstant forsøker å trumfe igjennom sin egen tro og framstiller den som det eneste riktige.
Med andre ord, din vantro møter min tro. Ja, da går det som det går. Jeg synes synd på deg.
Har du vært død? Hvis ikke kan du ikke uttale deg om hva som skjer når man dør. At du har lest det i en bok gjør det ikke sant.
Nei, jeg har ikke vært fysisk død. Men jeg har vært åndelig død, var det i min ateistiske tilværelse. Men Herren ga meg liv og overflod. Han åpnet mine øyne, og nå ser jeg klart og tydelig. Denne gave kan bli hvem som helst til del, bare en åpner seg fra sin fastlåste stilling.
Til å være middelaldrende har du forbausende lite kunnskap. Kunnskap er ikke å låse seg fast i en dogmatisk tro.
Jeg sier som Paulus:.. ja, jeg akter og i sannhet alt for tap, fordi kunnskapen om Kristus Jesus, min Herre, er så meget mere verd, han for hvis skyld jeg har lidt tap på alt, og jeg akter det for møkk, forat jeg kan vinne Kristus.
Sannheten er ikke frekk nei, men å hevde sin subjektive sannhet på vegne av alt og alle - det er frekt. Det å kalle alle som ikke har din tro for vantro - det er frekt. Å hinte til at alle som ikke tror det samme som deg er kunnskapsløse - det er frekt.
Sannheten står løgnen imot. Løgnen utfordrer sannheten, men den har i utgangspunktet tapt. Hvorfor tviholde på løgnens forførelse, når sannheten er tilgjengelig?
Hvem og hva mener du at du forholder deg til?

Menneskene er det mest verdifulle Gud har skapt. Derfor kom Jesus slik at vi igjen kunne få ha samfunn med Gud, altså ham selv.
Men det skjedde heldigvis ikke. Heldigvis beholdt noen fornuften på tross av religionens brutale frammarsj opp igjennom tidene.
Jesus er ingen religion, men en person. Jeg tror på personen Jesus Kristus, og ikke en religion. Jeg er ikke religiøs.

All religion er menneskeskapt, uansett hva en gjør til religion i sitt jordiske liv. Ingen religion kan gi menneskene frelse til evig liv.

Har du studert islam?
... Ifølge Islam kommer du til Helvete.
Det tar jeg med den største ro. Ser ingen grunn til å la meg skremme.

En araber jeg kjenner, og som ble frelst, ja han fikk møte Jesus og ble dratt ut av islam religionens dype mørke. Han fikk da en stor nød for sine arabiske venner og gikk til de med budskapet om Jesus Kristus, Guds Sønn, og fortalte de om sin store frelse og at de også kunne få del i denne. Vel, han ble ikke truet med helvete, men han ble truet på livet. De skulle drepe han om han ikke vendte tilbake til islam.

Ja, islam brer om seg, også i Norge.
Når kommer Antikrist?
Se mitt svar lengre opp i tråden.

Ønsker deg en god dag. :)
Antall ord: 772

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Landets lover gjelder for alle landets borgere, også deg, såfremst du bor her. Alle skattepliktige må jo betale skatt. Og så alle avgiftene da. Den rødgrønne regjeringen er jo ikke kjent for å ikke innkreve skatter og avgifter i fleng da, nei tvert imot. De er skatte og avgifts kåte.
Som du ser så skrev jeg ikke at jeg var fritatt landets lover.
Ikke lenge siden vi hadde 1. mai, med første mai tog og internasjonalen som runget fra de rødgrønne. Mange av deres hengivne stemmegivere toget vel, og sang med.

En strofe i internasjonalen lyder slik "I mot oss statens lover bøyes,
av skatter blir vi tynget ned." Selv dette ser ikke tilhengerne deres klart, verden bedras.
Skatter er nødvendige for å opprettholde økonomien, selv om de kan være litt i overkant høye, men dette hører ikke med i vår diskusjon her.
Og flere avgifter er i vente, for politikerne, mange av de, har tatt mål av seg til å frelse verden og miljøet, må vite. Ja, de har høye tanker om seg selv.
Nå skal ikke du snakke så høyt om å ha høye tanker om seg selv.
Med andre ord, din vantro møter min tro. Ja, da går det som det går. Jeg synes synd på deg.
Ikke prøv deg med den "jeg synes synd på deg"-holdningen. Det beviser bare mer hvor narsissistisk du er.
Nei, jeg har ikke vært fysisk død. Men jeg har vært åndelig død, var det i min ateistiske tilværelse. Men Herren ga meg liv og overflod. Han åpnet mine øyne, og nå ser jeg klart og tydelig. Denne gave kan bli hvem som helst til del, bare en åpner seg fra sin fastlåste stilling.
Da har du altså intet grunnlag for å uttale deg om hva som skjer etter døden.
Selv om du ikke skjønner det selv, så er det deg som er den fastlåste her. Du nekter å ta til deg den kunnskapen vi har i dag til fordel for en egosentrisk tro.
Selv er jeg åpen for alt som kan forklares skikkelig.
Jeg sier som Paulus:.. ja, jeg akter og i sannhet alt for tap, fordi kunnskapen om Kristus Jesus, min Herre, er så meget mere verd, han for hvis skyld jeg har lidt tap på alt, og jeg akter det for møkk, forat jeg kan vinne Kristus.
Jeg driter i hva en av karakterene i Bibelen liksom skal ha sagt. Bruk dine egne ord.
Sannheten står løgnen imot. Løgnen utfordrer sannheten, men den har i utgangspunktet tapt. Hvorfor tviholde på løgnens forførelse, når sannheten er tilgjengelig?
Ja, Misty-Gutt, hvorfor gjør du det?
Hvem og hva mener du at du forholder deg til?
Jeg forholder meg til virkeligheten. Vitenskap, psykologi og forskning.
Jesus er ingen religion, men en person. Jeg tror på personen Jesus Kristus, og ikke en religion. Jeg er ikke religiøs.
Du forholder deg til alle elementene i kristendommen. Du er religiøs. Du tilhører en religion. Du har selv sagt at du er medlem av Guds Menighet.
All religion er menneskeskapt, uansett hva en gjør til religion i sitt jordiske liv. Ingen religion kan gi menneskene frelse til evig liv.
Helt riktig.
Har du studert islam?
Nei, men jeg vet nok til at jeg vet de ser på deg som vantro.
... Ifølge Islam kommer du til Helvete.
Det tar jeg med den største ro. Ser ingen grunn til å la meg skremme.
Det er jeg ikke overrasket over, for du er jo den eneste som tror det riktige, er det ikke så?
En araber jeg kjenner, og som ble frelst, ja han fikk møte Jesus og ble dratt ut av islam religionens dype mørke. Han fikk da en stor nød for sine arabiske venner og gikk til de med budskapet om Jesus Kristus, Guds Sønn, og fortalte de om sin store frelse og at de også kunne få del i denne. Vel, han ble ikke truet med helvete, men han ble truet på livet. De skulle drepe han om han ikke vendte tilbake til islam.
Du er en jævla ignorant fyr, og er ikke noe bedre enn de som truet ham på livet.
Når kommer Antikrist?
Se mitt svar lengre opp i tråden.
Du har ikke svart annet enn at du ikke vet. Jeg ber deg spørre Gud, siden han fikser alle mulige småting for deg.
Men siden du ikke svarte på de andre spørsmålene så vet jeg nå at du er en løgner, så du kan egentlig bare glemme det.
Antall ord: 930
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Som du ser så skrev jeg ikke at jeg var fritatt landets lover.
Ja, jeg vet jo det.
Skatter er nødvendige for å opprettholde økonomien, selv om de kan være litt i overkant høye, men dette hører ikke med i vår diskusjon her.
Mange mener att skatter og avgifter er alt for omfattende, og de har nok rett i det. En god del mennesker føler seg tynget ned av dette, forståelig nok.

I den kommende verden, hos Gud i himmelen, finnes ingen skatter og avgifter. Men til da så betaler vi vår skatt og mange avgifter til staten. Men politikerne snakker ofte om inflasjon, om skattepengene brukes for mye på skattebetalerne. Da burde politikerne enten ta inn mindre penger, eller bruke milliardene på verdens fattig, synes du ikke? Og en kan jo spørre, hvor bliver store deler av skatte og avgiftspengene av? (for ikke å snakke om oljepengene)

Politikere har ofte høye tanker om seg selv, slik som det å frelse verden, eller late som det f.eks.
Du mener da at den biffen klarer du selv, ja, nei, skal ikke motsi deg der.
Ikke prøv deg med den "jeg synes synd på deg"-holdningen. Det beviser bare mer hvor narsissistisk du er.
For din vantros skyld kan jeg ikke annet en å synes synd på deg.
Da har du altså intet grunnlag for å uttale deg om hva som skjer etter døden.
Selv om du ikke skjønner det selv, så er det deg som er den fastlåste her. Du nekter å ta til deg den kunnskapen vi har i dag til fordel for en egosentrisk tro.
Selv er jeg åpen for alt som kan forklares skikkelig.
Hva mener du kan forklares skikkelig? Big Bang teorien? At verden er blitt til av seg selv, uten inteligens, bare sånn helt tilfeldig?
Jeg driter i hva en av karakterene i Bibelen liksom skal ha sagt. Bruk dine egne ord.
Jeg kjenner jo alt nå godt til din negative og selvsikkre holdning.

Nei, Kimbara, jeg gjør ikke det.

Du forholder deg til alle elementene i kristendommen. Du er religiøs. Du tilhører en religion. Du har selv sagt at du er medlem av Guds Menighet.
Les hva jeg skrev, og forstå det om du kan.

Religion er egne gjerninger som menneskene gjør og tror på. Men når man kommer til den levende Gud da blir man satt fri, også fra religionens slaveri. For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud forut har lagt ferdige, at vi skal vandre i dem.

Ingen religion kan gi menneskene frelse til evig liv.
Helt riktig.
Jepp. Bare Jesus kan det.

Du er en jævla ignorant fyr, og er ikke noe bedre enn de som truet ham på livet.
Din holdning sammenfaller bedre med disse enn min.

Jeg ønsker deg og disse alt godt. :)

Angående fortapelsens sønn, så har du alt fått svar. Men datoen for hans komme er det ingen som vet, men vi får nok det å vite også når tiden er der for det.
Antall ord: 763

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: I den kommende verden, hos Gud i himmelen, finnes ingen skatter og avgifter. Men til da så betaler vi vår skatt og mange avgifter til staten. Men politikerne snakker ofte om inflasjon, om skattepengene brukes for mye på skattebetalerne. Da burde politikerne enten ta inn mindre penger, eller bruke milliardene på verdens fattig, synes du ikke? Og en kan jo spørre, hvor bliver store deler av skatte og avgiftspengene av? (for ikke å snakke om oljepengene)
Kanskje ikke skatter og avgifter i økonomisk forstand, men du og dine meningsfeller underkaster dere frivillig et system som begrenser dere utviklingsmessig og kunnskapsmessig ved å avkreve dere for all kritisk tenking.

Jeg akter ikke å diskutere økonomipolitiske aspekter noe videre i denne diskusjonen.
Du mener da at den biffen klarer du selv, ja, nei, skal ikke motsi deg der.
Hvor har jeg utvist høye tanker om meg selv? Det er ikke jeg som kontinuerlig hevder min enerådende viten om dogmatiske "sannheter". Det er ikke jeg som avskriver alle andre enn meg selv som uvitende og vantro.
Nei, jeg stiller spørsmål ved din dogmatiske og egosentriske tro, og søker å få deg til å innse at du ikke har eneretten på "sannheter" innen tro.
For din vantros skyld kan jeg ikke annet en å synes synd på deg.
Typisk retorikk for å gi inntrykk av at du er en god person som bare bryr deg om andres ve og vel. Spar deg. Det eneste du oppnår er å gjøre meg kvalm.
Hva mener du kan forklares skikkelig? Big Bang teorien? At verden er blitt til av seg selv, uten inteligens, bare sånn helt tilfeldig?
Big Bang-teorien er god, men vitenskapen er ikke så fastlåst at de hevder den er Sann, og de påstår ikke å vite årsakene.
Jeg vet ikke hvor du har dette med tilfeldigheter fra, men det er ikke slik at det må en intelligent entitet til for at noe ikke skal være tilfeldig. Alt har årsak og virkning, vi kjenner bare ikke til den opprinnelige årsaken, om det i det hele tatt finnes noen opprinnelse.

Du mener derimot at det finnes en gud som har skapt alt. Gi meg da en god forklaring på hvordan denne guden ble til. Du kommer nå sikkert til å si "Gud har vart evig", men isåfall; kan du gi meg et godt argument på hvorfor ikke selve Universet kan ha vart evig?
Jeg kjenner jo alt nå godt til din negative og selvsikkre holdning.
Jeg skjønner du begynner å bli tom for argumenter når du nå aper etter meg i argumentasjonen.
Nei, Kimbara, jeg gjør ikke det.
Jo, og det har du bevist gjentatte ganger, og jeg har vist deg hvorfor. Du klarer kun å fremsette påstander, men evner ikke å fremsette gode argumenter, bevis eller dokumentasjon. Du makter ikke engang å svare meg på spørsmål som skal være enkle for deg å svare på hvis du sitter på "sannheten". Derfor vet jeg at du enten er en løgner, eller en utrolig naiv person som aldri tenker kritisk.

Les hva jeg skrev, og forstå det om du kan.
Du skrev at du tilhører Guds Menighet. Enten kan dette bety at du tilhører den sekteriske "Guds Menighet", eller så kan det bety at du ikke kjenner til denne, og brukte "Guds Menighet" som en beskrivelse av troen din i seg selv.

Uansett har ditt tankesett og trossystem alt til felles med middelaldersk kristendom, og det eneste som skulle tilsi at du ikke tilhører noen religion er din bastante ytring om at du ikke gjør det.
Men det gjør du.
Religion er egne gjerninger som menneskene gjør og tror på. Men når man kommer til den levende Gud da blir man satt fri, også fra religionens slaveri. For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud forut har lagt ferdige, at vi skal vandre i dem.

Blablabla.
Ingen religion kan gi menneskene frelse til evig liv.
Helt riktig.
Jepp. Bare Jesus kan det.
Jesus, hvis han i det hele tatt fantes, døde for lenge siden.

Din holdning sammenfaller bedre med disse enn min.

Jeg ønsker deg og disse alt godt. :)
Tull og tøys. Jeg avfeier ikke alle, jeg avfeier deg fordi du er en løgner og egoist med mer eller mindre tydelige sosiopatiske trekk slik det fremgår av innleggene dine.
Angående fortapelsens sønn, så har du alt fått svar. Men datoen for hans komme er det ingen som vet, men vi får nok det å vite også når tiden er der for det.
Da må jeg gjenta meg selv; spør Gud. Hvis ikke, forklar hvorfor.

Men du har jo allerede bevist at du er en løgner.
Antall ord: 911
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Jeg akter ikke å diskutere økonomipolitiske aspekter noe videre i denne diskusjonen.
Nei, men når vi først er inne på dette så ser vi av nyhetene idag at avgiften på flere matprodukter vil bli økt kraftig. Ikke så farlig for fete byråkrater, men småbarnsfamilier og minstepensjonister vil få føling med dette. Hadde rammene for jordbruket vært lagt bedre til rette, så hadde ikke matavgiftene trengt om til å være så høye som de er, de kunne istedet ha blitt redusert kraftig.
Hvor har jeg utvist høye tanker om meg selv? Det er ikke jeg som kontinuerlig hevder min enerådende viten om dogmatiske "sannheter". Det er ikke jeg som avskriver alle andre enn meg selv som uvitende og vantro.
Nei, du bygger dine tanker på vage teorier og spekulasjoner. Så inndirekte sier du jo at du ikke sier sannheten for du kjenner ikke til sannheten. Men inntrykket du gir, er høye tanker om din uvitenhet. Ved bare å si - Big Bang - forklarer jo ingen ting, du kommer ikke videre med det i din søken og streben.

Jeg sier at Jesus Kristus er veien, sannheten og livet. Og dette for du vridd til er høye tanker om meg selv, og ber meg være varsom. Forstå det den som kan.
Typisk retorikk for å gi inntrykk av at du er en god person som bare bryr deg om andres ve og vel. Spar deg. Det eneste du oppnår er å gjøre meg kvalm.
Gud er god, og det er sannheten. Men du liker ikke sannheten, den gjør deg kvalm tydeligvis.
Big Bang-teorien er god
Tydeligvis for deg er den det, selv om den gir flere spørsmål enn svar.
men vitenskapen er ikke så fastlåst at de hevder den er Sann, og de påstår ikke å vite årsakene.
Men så fastlåst er den såkalte vitenskapen at den aldre vil finne svaret. For årsaken til universets tilblivelse og alt liv, er Gud.

I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, og uten ham er ikke noget blitt til av alt som er blitt til.

Tenk om alle penger og resurser hadde gått til verdens fattige og lidende istedet for til en forskning som alldri vil kunne gi svaret de søker ved å fornekte vår alles Skaper. Noe å tenke på.

Du sier at du driter i hva Paulus skulle ha sagt. Ja jeg skjønner jo at du gjør det. Dine selvsikre utsagn er modige om ikke annet, men lite gjenomtenkte.
Jeg skjønner du begynner å bli tom for argumenter når du nå aper etter meg i argumentasjonen.
Hvor har du det fra?

Det vises jo ved dette at det er du som går tom for argumenter. Argumenter som nok i dine egene øyne er gode selv om de bare bygger på antakelser. Årsakene glimrer jo med sitt fravær som vi vet.
Du skrev at du tilhører Guds Menighet
Ja, og det er ingen sekt. Kristne som deler min tro finnes over hele jorden. Bare Gud har hele oversikten. Han som også kjenner til anntall hårstrå på hver enkelts hode, ja også ditt.
Uansett har ditt tankesett og trossystem alt til felles med middelaldersk kristendom
Nei, du må nok lengre tilbake i tid. Start med apostlene så skulle du være på sikker grunn. Og apostlene var sterke i troen på Jesus.
Jesus er oppstanden og lever. I dette øyeblikk sitter han Ved Majestetens høyer hånd og har full kontroll. Han kaller på mennesker enn i dag, og tilbyr frelse for alle som ønsker det.

Da jeg ble frelst åpenbarte Jesus seg i et syn for meg. Han utstrålte en ufattelig kjærlighet, en dyp fred, tilgivelse, nåde og barmhjertighet, og, ja mye mer enn mine ord kan gi uttrykk for. Ord blir fattige i denne sammenheng. Jeg fikk se inn i evighetens øyne, det er rett og slett ubeskrivelig. Men absolutt mulig å nå om man vender seg til ham.

Jeg var bare en ungdom da jeg fikk dette lykksalige møtet. Og at slike hendelser var profetert før Jesus kom til vår jord i sitt jordiske legeme, ved profeten Joel var virkelig godt å lese. Ja, disse sanne og troverdige ordene:

- Og derefter skal det skje at jeg vil utgyde min Ånd over alt kjøtt, og deres sønner og deres døtre skal tale profetiske ord; deres gamle skal ha drømmer, deres unge menn skal se syner.

Profetien om at fortapelsens sønn skal fremstå og føre mange med seg i den siste forførelsen er sann. Men som sagt jeg kjenner ikke datoen for hans intreden på verdensarenaen.
Jeg lever dag for dag med Herren, og har intet behov av å vite dagen og timen for den siste antikrists komme.
Men hvorfor ikke spørre Herren selv, Kimbara, han svarer alle som oppriktig søker ham. Men da må du være oppriktig i ditt hjerte, ellers nytter det ikke. Du vet det du trenger å vite nå, så det er helt og holdent opp til deg.
Du sier det, men jeg er ikke som du sier.

Men du er alikevel med i mine bønner, dine løgner til tross.

Bless ya! :)
Antall ord: 940

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Nei, du bygger dine tanker på vage teorier og spekulasjoner. Så inndirekte sier du jo at du ikke sier sannheten for du kjenner ikke til sannheten. Men inntrykket du gir, er høye tanker om din uvitenhet. Ved bare å si - Big Bang - forklarer jo ingen ting, du kommer ikke videre med det i din søken og streben.
Jeg finner det fantastisk at du ikke fatter mer enn dette.

Forklar hvorfor Big Bang-teorien er vag.
Forklar hvorfor evolusjonsteorien er vag.
Forklar hvorfor alt vi vet om psyken i dag er vagt.

Det eneste du klarer å få fram er "Gud er sannheten. Gud er god". DET er vagt.
Jeg sier at Jesus Kristus er veien, sannheten og livet. Og dette for du vridd til er høye tanker om meg selv, og ber meg være varsom. Forstå det den som kan.
Er du virkelig så dum?

Du påstår breialt at du sitter på den eneste sannheten. Du påstår at alle som ikke følger din tro er vantro, kunnskapsløse, og har tomme liv. Du hevder å sitte på sannheter, men argumentasjonen din er ikke bedre enn om jeg hadde spurt en boks makrell i tomat om svar. Du har absolutt ingenting å fare med, men likevel snakker du om sannheter.
Gud er god, og det er sannheten. Men du liker ikke sannheten, den gjør deg kvalm tydeligvis.
Menneskets dumhet kjenner ingen grenser. Du er et levende eksempel på det.
Big Bang-teorien er god
Tydeligvis for deg er den det, selv om den gir flere spørsmål enn svar.
Og det gir ikke din påstand om Guds eksistens? Alvorlig talt...er du så inn i hampen dum at du ikke er i stand til å forstå at selv om noe står skrevet i en bok, så blir det ikke automatisk sant?
men vitenskapen er ikke så fastlåst at de hevder den er Sann, og de påstår ikke å vite årsakene.
Men så fastlåst er den såkalte vitenskapen at den aldre vil finne svaret. For årsaken til universets tilblivelse og alt liv, er Gud.
Isåfall får du se til å dokumentere det.
I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, og uten ham er ikke noget blitt til av alt som er blitt til.
Blablablabla... Hvordan ble Gud til, spør jeg da.
Tenk om alle penger og resurser hadde gått til verdens fattige og lidende istedet for til en forskning som alldri vil kunne gi svaret de søker ved å fornekte vår alles Skaper. Noe å tenke på.
Tenk om Gud hadde gitt de fattige og lidende like mange luksusgoder som du hevder å ha fått. Forbannede hykler.
Du sier at du driter i hva Paulus skulle ha sagt. Ja jeg skjønner jo at du gjør det. Dine selvsikre utsagn er modige om ikke annet, men lite gjenomtenkte.
Jeg skriver ihvertfall med egne ord istedet for å klippe og lime fra Bibelen.
Hvor har du det fra?
Så fort jeg kaller deg selvsikker og egoistisk, kaller du meg det samme. Er du et barn? Må jeg forklare alt i klartekst og mate deg med teskje?
Det vises jo ved dette at det er du som går tom for argumenter. Argumenter som nok i dine egene øyne er gode selv om de bare bygger på antakelser. Årsakene glimrer jo med sitt fravær som vi vet.
Er det mulig? Her gjør du det samme igjen. Du nekter bastant å svare på mine spørsmål, men har mage nok til å bruke mine ord mot meg? Bare spør hva du vil ha svar på, så skal jeg svare, "kjære deg".
Du skrev at du tilhører Guds Menighet
Ja, og det er ingen sekt. Kristne som deler min tro finnes over hele jorden. Bare Gud har hele oversikten. Han som også kjenner til anntall hårstrå på hver enkelts hode, ja også ditt.
Nei, din tro har ikke noe med meg å gjøre, da den er totalt subjektiv. Det er sannheten.

(nå brukte jeg din måte å argumentere på - å hardnakket hevde at jeg vet hva som er sannheten, uten å vise hvorfor).
Uansett har ditt tankesett og trossystem alt til felles med middelaldersk kristendom
Nei, du må nok lengre tilbake i tid. Start med apostlene så skulle du være på sikker grunn. Og apostlene var sterke i troen på Jesus.
Åh, beklager...jeg glemte at du utviser så lite kunnskap at selv middelaldersk kristendom virker vitenskaplig og belært i forhold. Selvfølgelig må vi lengre tilbake i tid, når kunnskapsnivået var ennå lavere. Min feil.
Jesus er oppstanden og lever. I dette øyeblikk sitter han Ved Majestetens høyer hånd og har full kontroll. Han kaller på mennesker enn i dag, og tilbyr frelse for alle som ønsker det.
Påstander og atter påstander. Med mindre du kan dokumentere dette, er det ikke sant.
Da jeg ble frelst åpenbarte Jesus seg i et syn for meg. Han utstrålte en ufattelig kjærlighet, en dyp fred, tilgivelse, nåde og barmhjertighet, og, ja mye mer enn mine ord kan gi uttrykk for. Ord blir fattige i denne sammenheng. Jeg fikk se inn i evighetens øyne, det er rett og slett ubeskrivelig. Men absolutt mulig å nå om man vender seg til ham.
Næmen, så flott a gitt! Alltid fint å få høre hvordan psykoser blir til.

Ja, jeg satte det på spissen her, men du er ikke langt unna.
Jeg var bare en ungdom da jeg fikk dette lykksalige møtet. Og at slike hendelser var profetert før Jesus kom til vår jord i sitt jordiske legeme, ved profeten Joel var virkelig godt å lese. Ja, disse sanne og troverdige ordene:
At du leser noe i en gammel og utdatert bok, og tar det for god fisk, sier litt om din dømmekraft. Tydeligvis er den totalt fraværende.
Profetien om at fortapelsens sønn skal fremstå og føre mange med seg i den siste forførelsen er sann. Men som sagt jeg kjenner ikke datoen for hans intreden på verdensarenaen.
Hvis den er sann - dokumenter det. Bevis det. Hvis du ikke er istand til dette, kan du heller ikke si at det er sant.
Jeg lever dag for dag med Herren, og har intet behov av å vite dagen og timen for den siste antikrists komme.
Det overrasker meg ikke at du snor deg unna på denne måten, hykler som du er.
Men hvorfor ikke spørre Herren selv, Kimbara, han svarer alle som oppriktig søker ham. Men da må du være oppriktig i ditt hjerte, ellers nytter det ikke. Du vet det du trenger å vite nå, så det er helt og holdent opp til deg.
Jeg vet ikke hvordan din persepsjon er, men jeg mener å ha gjort det klinkende klart at jeg ikke tror på noen gud.
Du, derimot hevder skråsikkert både det ene og det andre, blant annet at du sitter på "sannheten". Hvis du sitter på "sannheten", så skal du også være istand til å fortelle den. Men siden du kun farer med løgn så har du nok ikke mye å si.
Du sier det, men jeg er ikke som du sier.
Du har selv bevist det ved ikke å svare på det jeg spør deg om.
Men du er alikevel med i mine bønner, dine løgner til tross.

Bless ya! :)
Haha xD. Smålig.

Hvordan lyver jeg?
Antall ord: 1365
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla blabla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla bla bla blabla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla bla bla bla blabla bla bla bla bla bla bla bla bla

Antall ord: 1073

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jeg tror dette er første gang jeg faktisk er enig i et av OT-innleggene dine, Sol@ngelica.
Antall ord: 19
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Da kan vi konkludere med at du ikke har lært noe som helst av de løgnhistoriene jeg har vist at du har skrevet her. Du fortsetter bevisst å forurense forumet med løgner.
Du kan ikke med dine teorier og antagelser overbevise meg om at mine opplevelser, ja erfaringer med Gud, ikke stemmer. Det har du ennå ikke vært i nærheten av engang å gjøre. Så konklusjonen er at du ikke kan og aldri vil klare det heller.
Jeg kan ikke overbevise en som tror blindt. Det forsøker jeg heller ikke å gjøre, men jeg viser at dy lyver. Det er det hele.

Du lyver og/eller holder sannheten skjult ved disse mirakelhistoriene dine.
Legene som var på stedet, kunne ingen forklaring gi, hoderistende og overrasket som de var da min mor ble fullstendig helbredet. Ikke det at jeg var i noe behov av en eventuell forklaring fra legenes side, for Guds mirakel talte mer enn klart nok for seg selv. Og troen, ja vissheten var som nå klarere enn dagen.

Grunnen til at jeg meldte meg inn her på para, var en tur vi gjorde i 05, og et bilde vi tok på den turen. Selv hadde jeg ikke tenkt å stå frem som kristen, for min tanke var i den anledning bare å få synspunkter og en diskusjon rundt min åpningshistorie. Altså om bankeånder og det jeg da trodde var et gjenferd som viste seg på det spesifike bilde.

Tenkte å ikke tilkjennegi at jeg var kristen her på para, men Herren ville det anderledes, som du vet. :)
Slik mange kristne lyver og holder sannheten tilbake, hjør nok du også i dette tilfellet. Det bildet du tok fram i 2005 tok jo helt av, med fantasier om pistoler og alt mulig. Farger som var bortimot like ble tatt til inntekt for gjennomsiktighet osv.

Min teori rundt dette bildet var at det var en mann der, som du/dere rett og slett ikke hadde lagt merke til. Han befant seg helt i utkanten av bildet og var ikke i nærheten av det som du kikket etter da du tok bildet.
Nå vet jeg, lærte det av en annen kristen her på forumet, Jael, at avdøde personer ikke kan gå igjen. Så skikkelsen på bildet er en demon fra den falne åndeverdenen. Man lærer så lenge man lever her i verden. :D
Slikt har jeg fortalt deg og andre her i årevis, men jeg har brukt logikk og fornuft. Det viser seg altså at bare en annen tro kunne overbevise deg om slikt. :(
Du tror ikke på Gud, og heller ikke på åndeverdenen forøvrig. men siden du ikke var der på universitetssykehuset i Tromsø da miraklet, ja miraklene fant sted i 1997, så kan jeg ikke overbevise deg med sannferdig tale, du er ikke mottagelig for det.

Men bildet av en demon kan jeg jo vise deg, også får du tenke og tro hva du vil om også det. Her er demonen på bildet:

Bilde

Dette hendte en sommer natt langt fra nærmeste menneske, ved et gammelt bittelite hus som stod der falleferdig for seg selv, og som det ikke hadde bodd folk i på årtider. Vi så ikke skikkelsen, demonen da vi tok bildet, men på bildet ses den klart og tydelig.
Jeg har allerede sagt min mening om bildet, og jeg kommer tilbake til Universitetssykehuset i Tromsø.
Antall ord: 572

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Googlet nå frem bladet - Legedom - Og det var godt å se historien til Hildegunn Jørgensen, og med tanke på egen erfaring at det også hendte i 1997. :) Og at hun var på universitetssykehuset i Tromsø.

For ordens skyld; jeg hadde ikke hørt om denne historien før jeg kom over den nå idag.

Fra bladet: Legene undret seg da kreften de lette etter var søkk borte. Men Hildegunn røpet ikke hemmeligheten sin.

Hele historien: http://www.mjl.no/art.php?i=409

Bilde
FIKK HJELP: – Jeg blir irritert over folk som sier at
helbredelse ved bønn er tull!
Jeg har opplevd det med egne øyne,
følt det på kroppen, sier Hildegunn Jørgensen.
Dette er en løgn.

Jeg har vært i kontakt med sykehuset, og de kjenner overhodet ikke til denne historien. Sykehuspresten burde ikke ha noen grunn til å tilbekeholde slike opplysninger.

Jeg spurte ikke om din mor, men dersom det hadde vært et kjent mirakel ved dette sykehuset i denne tiden, ville det nok kommet fram i svaret jeg fikk.

Du har nok bare løyet igjen.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Ja si det du, fortell, fortell. Du kan jo begynne med å forklare hvorfor du ikke tror at Gud kan helbrede syke enn idag.

Bare et tips da. :)
Fordi disse historiene ikke dokumenteres med annet enn muntlige utsagn, og disse utsagnene er følgelig farget av den personens personlige tro. Denne personen vil kanskje velge å overse legevitenskap, legenes metoder, og metodenes resultat til fordel for en subjektiv "bekreftelse" på sin tro.
Men da vil jeg spørre deg. Hva med legene da, og deres utsagn? De var ikke kristne, de trodde ikke på Gud. Og de kunne ikke gi noen som helst forklaring på at pasienten våknet opp av koma med en totalt ødelagt hjerne, og plutselig var blitt helt helbredet, uten at de hadde foretatt seg noe som helst, annet en å koble pasienten til en respirator. De så det jo selv. Og de visste at de intet mere kunne gjøre, at sykdommens art var uhelbredelig.

Tror du ikke engang på legene som sa at slikt ikke skjer, men at det likevel hadde skjedd, og at de ikke hadde noen som helst rasjonell forklaring?
Legen bekrefter ikke denne historien. Sykehuspresten vedkjenner seg ikke å kjenne til historien. Det er bare MJL som påstår dette.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links