Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: De fleste miraklene i dagens verden skjer i fattige land. Men vi hører ikke så mye om det her på berget. Troen er nok mye større og mer utbredt der enn i f.eks. "rike", iallefall materialistisk rike Norge.
Kan ikke dette like gjerne henge sammen med kunnskapsnivået?
Det kan heller henge sammen med at behovet for å tro på mirakler i fattige land er større enn i det materialistiske vesten, hvor de da søker overnaturlig hjelp for deres trengsler og får oppleve overnaturlig inngripen i deres liv. Vestlig kultur er basert på materialisme og vitenskap, og som vi kan lese i artikkelen ovenfor kan ikke mirakler etterprøves med vitenskapen, siden mirakler er singulære hendelser.
Antall ord: 127
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Nei, jeg mente det generelle kunnskapsnivået. Mennesker med lav utdanning og lite kunnskap om annet enn akkurat det de trenger, er mer tilbøyelige til å tro på det ene og det andre. Ting virker lettere som mirakler om man ikke kjenner til de nødvendige elementene i legevitenskap og psykologi.
Jeg verken kan eller skal sette meg til dommer over fattige menneskers kunnskapsnivå. Det ville være av det onde.

Men fattige mennesker er ofte mere ydmyk enn si..rike pamper som setter sin lit til denne verdens rikdom og som lever i stor overflod. Og jo mer en har dess mer gjerrig blir man, slik er nå engang den menneskelige natur. Men klart det finnes da grader av grådighet og unntak fra regelen, heldigvis. Men over alt dette skal Gud dømme en rettferdig dom, når tiden er inne for det.

Legevitenskapen ja, vel den er nå ikke allmektig. Jeg har jo opplevd det ved selvsyn at den kommer til kort når virkelig allvorlig sykdom foreligger.

Nå skal det forresten forskes på mirakler, ved universitetet i Tromsø.
Antall ord: 184
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Nei, jeg mente det generelle kunnskapsnivået. Mennesker med lav utdanning og lite kunnskap om annet enn akkurat det de trenger, er mer tilbøyelige til å tro på det ene og det andre. Ting virker lettere som mirakler om man ikke kjenner til de nødvendige elementene i legevitenskap og psykologi.
Jeg verken kan eller skal sette meg til dommer over fattige menneskers kunnskapsnivå. Det ville være av det onde.

Men fattige mennesker er ofte mere ydmyk enn si..rike pamper som setter sin lit til denne verdens rikdom og som lever i stor overflod. Og jo mer en har dess mer gjerrig blir man, slik er nå engang den menneskelige natur. Men klart det finnes da grader av grådighet og unntak fra regelen, heldigvis. Men over alt dette skal Gud dømme en rettferdig dom, når tiden er inne for det.

Legevitenskapen ja, vel den er nå ikke allmektig. Jeg har jo opplevd det ved selvsyn at den kommer til kort når virkelig allvorlig sykdom foreligger.

Det er en kjennsgjerning at kunnskaps- og utdanningsnivået i den tredje verden er lavere enn i den vestlige verden.

Fattige mennesker har lettere for å tro fordi de ofte ser på det som eneste mulighet til å få det bedre. Rike mennesker har ikke det samme behovet sånn sett.

Legevitenskapen er ikke allmektig nei, heldigvis. Men den lærer av sine feil, og utvikler seg stadig. Bare vent til nanoteknologien og kybernetikk slår igjennom for alvor.
Antall ord: 264
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

misty-gutt skrev:

Hej misty
Hur tolkar du nedanstående, har fått hjälp med följande.
1. när jag gick i en isig backe och bara halkade fick jag helt plötsligt någon form av små "moln" som la sig runt mina fötter. Kunde då gå obehindrat.

2. har dragits med ryggproblem tidigare. för några år sedan är dessa bara borta.

3. en gång när jag låg och solade på mage så var det plötsligt en liten fågel som pickade på min rygg. Den fågelarten finns ej på våra breddgrader utan påminde om en liten colibri.

4. vid några tillfällen har jag varit på väg att ramla från en stege. Plötligt kunde jag då känna en kraft som rättade upp stegen och höll mig kvar.

5. en gång kom jag alldeles för fort in i en rondell när jag körde bil. Plötslig fick jag en enorm bromsverkan på bilen. Jag var övertygad om att jag skulle krocka.

6. en gång när jag räddade två människor i snöstorm leddes jag av en tunnel där sikten var fri.

7. vid ett flertal tillfällen när jag kört bil och det dykt upp vilda djur på vägen, har vinden tilltagit rejält och djuren tryckts mot vägen kant.

8. vid ett till fälle har jag med mina egna händer berört en livsform som var rund c.a 25-30 cm. Jag kunde dock ej se denna. Den var osynlig för ögat.

9. har tidigare haft åderbrock på benen men en sommarkväll när jag promenerade kunde jag känna en vind som kom smekande runt benen med ett lätt tryck. När jag tittade på benen så var alla åderbrock borta.

10. en gång när jag och min son var och vinterfiskade stannade vi till vid en fjällsjö. Jag startade motorborren och skulle börja borra. Till min förvåning var isen en 1-cm tjock. Jag blev livrädd och sa till min son att vi måste smyga till land. Utan hjälp så bör vi nog ha hamnat under isen.
11. kan berätta mer men vi börjar så här. :)
Antall ord: 585
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Hei på deg, First Day.

Ja, Gud og den åndelige verdenen forøvrig finnes, er virkelig.

Vi opplever mirakler og uforklarlige hendelser som vi bare må erkjenne skjer uten at vi kan forklare hvordan det går til. Selv Satan kan gjøre mirakler til en viss grad.

Men det som er større enn alle mirakler, er frelsen som er oss tilbydt i Jesus Kristus, Guds Sønn. Frelsen til ånd, sjel og legeme, og som gjelder for evigheten. Det er det som er det viktigste.

Bare gode ønsker til deg fra meg. :)
Antall ord: 94
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Det er en kjennsgjerning at kunnskaps- og utdanningsnivået i den tredje verden er lavere enn i den vestlige verden.
Det er en kjennsgjerning ja.

Men troen på og kunnskapen om Gud, er langt større i fattige land enn i de rike landene med utdanning, gods og gull. Bedre å være fattig, men rik i Herren, enn rik, men fattig i Herren. Men dog, det finnes da fattige som ikke tror på Gud, slik at det også er sagt.
Fattige mennesker har lettere for å tro fordi de ofte ser på det som eneste mulighet til å få det bedre. Rike mennesker har ikke det samme behovet sånn sett.
Ja, det har lett for å bli slik, og er det ofte. Men alikevel opplever mange rike mennesker på gods og gull en tomhet midt i all sin rikdom. Eksemplene på det er mange. Grunnen er at vi var ment til å leve i fellesskap med Gud. Men når Gud ikke er i menneskenes liv , så søker man til alskens annet, ja til alternativer på mange ulike nivåer. For mennesket lever ikke bare av brød alene, men av hvert ord som går ut av hans munn. Og når man da alikevel ikke bryr seg om Gud, så vil hele ens byggverk rase sammen en dag, før eller siden.

Også blandt kristne er jaget etter verdslig rikdom høyst tilstedeværende. Gud er det ikke så farlig med, tenker de, og lar ham i beste fall komme i annen rekke.

Gud vet jo selvsagt også dette, og taler advarende ord, for han krever førsteplassen i sine barns hjerter. Så jeg siterer Gud:
Jeg vet om dine gjerninger, at du hverken er kald eller varm; gid du var kald eller varm!

Derfor, da du er lunken, og hverken kald eller varm, vil jeg utspy deg av min munn.

Fordi du sier: Jeg er rik og har overflod og mangler intet, og du vet ikke at du er ussel og ynkelig og fattig og blind og naken,

så råder jeg deg at du kjøper av meg gull, glødet i ild, forat du kan bli rik, og hvite klær, forat du kan kle deg i dem og din nakenhets skam ikke skal bli åpenbaret, og øiensalve til å salve dine øine med, forat du kan se!

Alle dem jeg elsker, dem refser og tukter jeg; vær derfor nidkjær og omvend deg!

Legevitenskapen er ikke allmektig nei, heldigvis. Men den lærer av sine feil, og utvikler seg stadig. Bare vent til nanoteknologien og kybernetikk slår igjennom for alvor.
Ja, fint at utvikklingen går fremover, og at flere får hjelp. Men de får se til å skynde seg litt, for Jesu gjenkomst nærmer seg, og da blir alle menneske oppfinnelser overflødige tror jeg, eller.. jeg vet det.
Antall ord: 516

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Det er en kjennsgjerning at kunnskaps- og utdanningsnivået i den tredje verden er lavere enn i den vestlige verden.

Men troen på og kunnskapen om Gud, er langt større i fattige land enn i de rike landene med utdanning, gods og gull. Bedre å være fattig, men rik i Herren, enn rik, men fattig i Herren. Men dog, det finnes da fattige som ikke tror på Gud, slik at det også er sagt.
Selvfølgelig er bildet alltid nyansert. Jeg forklarte en av årsakene til at folk i fattige land ofte tyr til religion og tro.
Ja, det har lett for å bli slik, og er det ofte. Men alikevel opplever mange rike mennesker på gods og gull en tomhet midt i all sin rikdom. Eksemplene på det er mange. Grunnen er at vi var ment til å leve i fellesskap med Gud. Men når Gud ikke er i menneskenes liv , så søker man til alskens annet, ja til alternativer på mange ulike nivåer. For mennesket lever ikke bare av brød alene, men av hvert ord som går ut av hans munn. Og når man da alikevel ikke bryr seg om Gud, så vil hele ens byggverk rase sammen en dag, før eller siden.
Som jeg skrev over så er bildet alltid nyansert. Det er snevert å tenke at det er fordi vi "er ment å leve i felleskap med Gud" at mange rike ikke er lykkelige. Følelsen av tomhet kan komme av lite eller falsk sosial kontakt, lite spenning, stress, følelsen av å ikke kunne oppleve mer fordi man allerede kan kjøpe seg til alt, osv.

Du impliserer at alle som ikke tror på Gud får det jævlig i livet sitt. Det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, og viser hvor lite menneskekunnskap du har. Du har ikke eneretten på oppskriften til et godt liv, Misty-Gutt.
Også blandt kristne er jaget etter verdslig rikdom høyst tilstedeværende. Gud er det ikke så farlig med, tenker de, og lar ham i beste fall komme i annen rekke.
Ja, det er helt sant. USA har en del menigheter som er gode eksempler på slikt.
Gud vet jo selvsagt også dette, og taler advarende ord, for han krever førsteplassen i sine barns hjerter. Så jeg siterer Gud:
Jeg vet om dine gjerninger, at du hverken er kald eller varm; gid du var kald eller varm!

Derfor, da du er lunken, og hverken kald eller varm, vil jeg utspy deg av min munn.

Fordi du sier: Jeg er rik og har overflod og mangler intet, og du vet ikke at du er ussel og ynkelig og fattig og blind og naken,

så råder jeg deg at du kjøper av meg gull, glødet i ild, forat du kan bli rik, og hvite klær, forat du kan kle deg i dem og din nakenhets skam ikke skal bli åpenbaret, og øiensalve til å salve dine øine med, forat du kan se!

Alle dem jeg elsker, dem refser og tukter jeg; vær derfor nidkjær og omvend deg!

For det første siterer du ikke Gud, du siterer Bibelen.
For det andre representerer dette et dårlig syn på mennesker og psyken all den tid den kaster dom over selvstendige veier til lykken. "Alle er sin egen lykkes smed", husk det.
Ja, fint at utvikklingen går fremover, og at flere får hjelp. Men de får se til å skynde seg litt, for Jesu gjenkomst nærmer seg, og da blir alle menneske oppfinnelser overflødige tror jeg, eller.. jeg vet det.
[/quote]

:D Ja, det sies så. Hadde vært morsomt å skrive en ny "Bibel", og se hvor mange som fulgte den 2000 år inn i fremtiden.
Antall ord: 737
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:

Selvfølgelig er bildet alltid nyansert. Jeg forklarte en av årsakene til at folk i fattige land ofte tyr til religion og tro.
Som jeg skrev over så er bildet alltid nyansert. Det er snevert å tenke at det er fordi vi "er ment å leve i felleskap med Gud" at mange rike ikke er lykkelige. Følelsen av tomhet kan komme av lite eller falsk sosial kontakt, lite spenning, stress, følelsen av å ikke kunne oppleve mer fordi man allerede kan kjøpe seg til alt, osv.

Du impliserer at alle som ikke tror på Gud får det jævlig i livet sitt. Det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, og viser hvor lite menneskekunnskap du har. Du har ikke eneretten på oppskriften til et godt liv, Misty-Gutt.
Ja, det er helt sant. USA har en del menigheter som er gode eksempler på slikt.

For det andre representerer dette et dårlig syn på mennesker og psyken all den tid den kaster dom over selvstendige veier til lykken. "Alle er sin egen lykkes smed", husk det.
:D Ja, det sies så. Hadde vært morsomt å skrive en ny "Bibel", og se hvor mange som fulgte den 2000 år inn i fremtiden.[/quote]
Den er vel allerede skrevet. Den heter Harry Potter.
Antall ord: 748
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Her ble det nå krøll med siteringa??????????
Antall ord: 8
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Som jeg skrev over så er bildet alltid nyansert. Det er snevert å tenke at det er fordi vi "er ment å leve i felleskap med Gud" at mange rike ikke er lykkelige. Følelsen av tomhet kan komme av lite eller falsk sosial kontakt, lite spenning, stress, følelsen av å ikke kunne oppleve mer fordi man allerede kan kjøpe seg til alt, osv.
Joda, helt riktig, vi må ha øye for nyansene, det er klart.

Men det de fleste mangler og egentlig søker er Gud, han som har skapt oss i sitt bilde. Men ikke alle, langt derifra, er klar over dette selv, og årsakene kan være mange. Da jeg var ateist, var jeg slettes ikke klar over dette faktum. Harde hjerter er en grunnleggende årsak. Det er Guds kjærlighet alle trenger, om en tror det eller ikke. Ja den evigvarende kjærligheten, den som menneskene vendte seg vekk fra i sitt svik, ulydighet mot Gud.

Tilstanden i verden er et eneste stort bevis i seg selv på hvordan det har gått siden da. Men Gud er god, han lar sin sol gå opp over både gode og onde som det skrevet står. Han kaller inderlig på menneskene, men tvinger ingen til seg.

Gud gråter, og Satan ler for hver sjel som går fortapt. For menneskene er det kjæreste Gud har skapt. For Gud er vi dyrebare, men for Satan er vi intet verd.

Gud er den som alene kan tilfredsstille menneskets innerste lengsel. Men mange, mengder og horder søker dette i verdens virrvar av alternativer, materialisme, forskjellige religioner, politikk, vitenskap, ja en blanding av diverse etc. Hver især på sitt plan.

Joda, mange finner jordisk lykke i mangt og er fornøyd med det, selv om de har sine nedturer iblandt, de også. Men jordelivet skal nå engang opphøre for alle, både rike, fattige og alle andre.

Ingen religioner, ingen filosofier eller vitenskap, ingen penger, gods og gull, ingen venner eller slektninger er der for å ta oss imot når vi slår opp våre øyne på den andre siden, når vårt jordiske legeme er dødt, og livsånden har ebbet ut.

Heller ikke våre gode gjerninger det kan på den dag, men alene Jesus Kristus og bare han, da om vi har satt vår lit til ham, og latt ham få lede oss til saligheten hjemme hos Gud.
Neida, jordisk lykke finnes, her er det mange nyanser fra person til person, samt skiftende tider. Ingen er vel konstant lykkelige vel?

Ikke jeg, men Gud (Jesus) har/er oppskriften. :)

Til bibelsitatet, Guds Ord, Jesus, men nedskrevet av Johannes. Og du responderer:
Du opplever det nok slik. Men Gud vet best.
Ja, det sies så. Hadde vært morsomt å skrive en ny "Bibel", og se hvor mange som fulgte den 2000 år inn i fremtiden.
Og du kunne tenkt deg å skrive den? Nei du. De 2000 nådesårene er snart over, og tusenårsriket er snart i annmars. Men først skal fortapelsens sønn gjøre sin intreden på verdensarenaen. Han som Jesus selv skal ta seg av ved sitt annet komme. Og da først blir det tusen år med ekte FRED over hele Guds jord.
Antall ord: 641

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Joda, helt riktig, vi må ha øye for nyansene, det er klart.

Men det de fleste mangler og egentlig søker er Gud, han som har skapt oss i sitt bilde. Men ikke alle, langt derifra, er klar over dette selv, og årsakene kan være mange. Da jeg var ateist, var jeg slettes ikke klar over dette faktum. Harde hjerter er en grunnleggende årsak. Det er Guds kjærlighet alle trenger, om en tror det eller ikke. Ja den evigvarende kjærligheten, den som menneskene vendte seg vekk fra i sitt svik, ulydighet mot Gud.
Nei, det er her du tar feil. Lykke er individuelt, og ligger ikke forutbestemt i noen religion. Jeg vet hva som skal til for å få meg lykkelig, og det innebærer så absolutt ikke kristendommen eller noen som helst form for gud.
Tilstanden i verden er et eneste stort bevis i seg selv på hvordan det har gått siden da. Men Gud er god, han lar sin sol gå opp over både gode og onde som det skrevet står. Han kaller inderlig på menneskene, men tvinger ingen til seg.
Tilstanden i verden er et resultat av menneskets natur og utvikling.
Ifølge din tro tvinger Gud mennesker til seg ved å fremsette trusler om Helvete og harde dommer om man ikke følger ham. Dette kommer klinkende klart fram.
Du kan gjerne argumentere med at Gud prøver å redde oss fra Helvete, men dette er pisspreik. Hvis Gud er allmektig og har skapt verden, så har han også skapt helvete og de pinslene som finnes der.
Historien du tror på er full av slike selvmotsigelser.
Gud gråter, og Satan ler for hver sjel som går fortapt. For menneskene er det kjæreste Gud har skapt. For Gud er vi dyrebare, men for Satan er vi intet verd.
Vis meg gjerne et sted i Bibelen der Satan utrykker glede over andres pinsler.
Gud er den som alene kan tilfredsstille menneskets innerste lengsel. Men mange, mengder og horder søker dette i verdens virrvar av alternativer, materialisme, forskjellige religioner, politikk, vitenskap, ja en blanding av diverse etc. Hver især på sitt plan.
Feil. Jeg er den eneste som kan tilfredstille mine innerste lengsler.
Du må bare innse at du ikke sitter på eneretten til veien til lykke, Misty-Gutt. Husk hva slags tankegang som førte til 2. verdenskrig.
Joda, mange finner jordisk lykke i mangt og er fornøyd med det, selv om de har sine nedturer iblandt, de også. Men jordelivet skal nå engang opphøre for alle, både rike, fattige og alle andre.
Ja, og da merker man mest sannsynlig ikke noe mer.
Ingen religioner, ingen filosofier eller vitenskap, ingen penger, gods og gull, ingen venner eller slektninger er der for å ta oss imot når vi slår opp våre øyne på den andre siden, når vårt jordiske legeme er dødt, og livsånden har ebbet ut.
Mest sannsynlig er det absolutt ingen.
Heller ikke våre gode gjerninger det kan på den dag, men alene Jesus Kristus og bare han, da om vi har satt vår lit til ham, og latt ham få lede oss til saligheten hjemme hos Gud.
Dette har du bare lest i en bok, og vet ingenting om det.
Neida, jordisk lykke finnes, her er det mange nyanser fra person til person, samt skiftende tider. Ingen er vel konstant lykkelige vel?
Nei, du påstår at den eneste veien til sann lykke er via Gud. Mener du dette, eller mener du det ikke?
Ikke jeg, men Gud (Jesus) har/er oppskriften. :)
Så absolutt ikke.
Til bibelsitatet, Guds Ord, Jesus, men nedskrevet av Johannes. Og du responderer:
Du opplever det nok slik. Men Gud vet best.
For å kunne si det, må du også kunne påvise at Gud eksisterer. Jeg følger ikke "oppskriften" til noe ikke-eksisterende.
Den eneste som vet best hvordan man kan oppnå lykke, er en selv (med mindre man har en psykisk lidelse eller liknende).
Ja, det sies så. Hadde vært morsomt å skrive en ny "Bibel", og se hvor mange som fulgte den 2000 år inn i fremtiden.
Og du kunne tenkt deg å skrive den? Nei du. De 2000 nådesårene er snart over, og tusenårsriket er snart i annmars. Men først skal fortapelsens sønn gjøre sin intreden på verdensarenaen. Han som Jesus selv skal ta seg av ved sitt annet komme. Og da først blir det tusen år med ekte FRED over hele Guds jord.
[/quote]

Tull og tøys. Du påstår og påstår, men har ingen dokumentasjon eller klare svar.

Eller kan du kanskje svare meg på når Jesus kommer tilbake? Du kan jo spørre Gud og videreformidle svaret.
Antall ord: 897
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:Men det de fleste mangler og egentlig søker er Gud, han som har skapt oss i sitt bilde. Men ikke alle, langt derifra, er klar over dette selv, og årsakene kan være mange. Da jeg var ateist, var jeg slettes ikke klar over dette faktum. Harde hjerter er en grunnleggende årsak. Det er Guds kjærlighet alle trenger, om en tror det eller ikke. Ja den evigvarende kjærligheten, den som menneskene vendte seg vekk fra i sitt svik, ulydighet mot Gud.
Nei, det er her du tar feil. Lykke er individuelt, og ligger ikke forutbestemt i noen religion. Jeg vet hva som skal til for å få meg lykkelig, og det innebærer så absolutt ikke kristendommen eller noen som helst form for gud.
Jordisk lykke kan oppleves individuelt ja, men også i fellesskap med andre. Det er alt ettersom det.

Mange finner lykke i religioner, filosofier. Andre i politikk, vitenskap, penger og diverse avguder. En blanding av mange stimuli f.eks. Mange dyrker popstjerner, filmstjerner og sportsatleter, seg selv, etc. Ja hva er det som ikke kan dyrkes?

Grunnen til dette er at vi er skapt til å dyrke, ja til å tilbe. Og det gjør vi da også på ulike måter uten at vi trenger å tenke så nøye over det, en lar seg ofte rive med når noe "stort" er på gang, for slik er nå engang menneskenaturen.

Den dyrkelse og tilbedelse som fører til himmelsk evig lykke. Vel, lykke blir egentlig et alt for svakt ord, men som fører til salighet, finner ikke noe sterkere ord, er Gudsdyrkelsen. Ja tilbedelsen av ham som har skapt oss, den tilbedelsen må finne sted i Ånd og sannhet.

Gud er sannhet. Gud er kjærlighet. Gud er liv, evig liv. Jesus har vist oss veien, han som er veien, sannheten og livet.
Tilstanden i verden er et resultat av menneskets natur og utvikling.
Ifølge din tro tvinger Gud mennesker til seg ved å fremsette trusler om Helvete og harde dommer om man ikke følger ham. Dette kommer klinkende klart fram.
Du kan gjerne argumentere med at Gud prøver å redde oss fra Helvete, men dette er pisspreik. Hvis Gud er allmektig og har skapt verden, så har han også skapt helvete og de pinslene som finnes der.
Jeg hadde selvsagt også hørt om helvete lenge før jeg ble kristen. Men jeg trodde ikke noe på det. Det gjorde ikke noe særlig inntrykk på meg. Det fikk meg bare til å hate den eventuelle guden alt mere. Jeg ble ikke skremt, for jeg trodde ikke noe på det.

Nei, det var ikke skremsler, men Guds kjærlighet som drev meg til omvendelse. Jeg innså at livet mitt manglet noe vesentlig, men hva? Jeg søkte i mang en ting og tang. Men mitt hjertes dypeste lengsel ble ordentlig tilfredsstilt først da jeg sa Ja til Jesus. Nådens og kjærlighetens Gud. Og dåpen i Den Hellige Ånd savner sitt sidestykke av hva et menneske får oppleve av Gud her i denne verden, det kan ikke beskrives med ord. Og siden så stadfester han sitt ord med tegn og under, ja mirakler som strider mot alle naturlover.
Det er åpenbart, han kommer bare for å stjele, myrde og ødelegge. Les Joh. kap.10.

Gud er den som alene kan tilfredsstille menneskets innerste lengsel.
Du må bare innse at du ikke sitter på eneretten til veien til lykke, Misty-Gutt. Husk hva slags tankegang som førte til 2. verdenskrig.
2. verdenskrig var også et resultat av menneskets syndenatur, og som ga Satan og hans hær stort spillerom. Og nå står den siste verdensdiktatoren, fortapelsens sønn, den falske messias over alle andre falske messiaser, snart for døren, og den forige verdenskrigen vil bli liten, stor som den var, i forhold til den som kommer, og når den eskalerer. Nåtidens våpen har mye større kraft og rekkevidde enn våpnene under andre verdenskrig. Teknologien har gjort store fremskritt både til det gode og det onde.

Men krigen om menneskenes sjeler, den raser for fullt nå, og har gjort det lenge.

Gud gjorde det enkelt for oss, ja for alle som vil. Han ble menneske, tok all den straff som ville ha rammet oss på seg selv. Ja, han tok selv straffen for vår ulydighet, våre mange synder og gikk i døden. Men døden kunne ikke holde på ham for han var uten flekk og lyte.

Dette er det eneste budskap med kraft til å frelse hver den som tror. Et bedre tilbud enn dette kan ingen gi, med evighets garanti.

Så idag, om du hører hans røst Kimbara?
Antall ord: 820

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Eaglespirit skrev:Her ble det nå krøll med siteringa??????????
Slikt skjer, Eaglespirit, slikt skjer en gang iblandt ja ;) .
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Jordisk lykke kan oppleves individuelt ja, men også i fellesskap med andre. Det er alt ettersom det.

Mange finner lykke i religioner, filosofier. Andre i politikk, vitenskap, penger og diverse avguder. En blanding av mange stimuli f.eks. Mange dyrker popstjerner, filmstjerner og sportsatleter, seg selv, etc. Ja hva er det som ikke kan dyrkes?

Grunnen til dette er at vi er skapt til å dyrke, ja til å tilbe. Og det gjør vi da også på ulike måter uten at vi trenger å tenke så nøye over det, en lar seg ofte rive med når noe "stort" er på gang, for slik er nå engang menneskenaturen.
Ja, psykologisk sett er det mange som føler et behov for å tro på noe; dyrke noe. Kanskje bunner dette ut i usikkerhet og hunger etter svar. Religioner tilbyr enkle svar, og lovnader om en fin bonus eller tre om man følger reglene.

Du bruker ordet "avguder". Ikke glem at din gud også er en avgud for de som tror på noe annet. Dette er mennesker som ofte bruker nøyaktig de samme argumentene som deg, og er like påståelige. Du skal være forsiktig med å ha den holdningen.
Den dyrkelse og tilbedelse som fører til himmelsk evig lykke. Vel, lykke blir egentlig et alt for svakt ord, men som fører til salighet, finner ikke noe sterkere ord, er Gudsdyrkelsen. Ja tilbedelsen av ham som har skapt oss, den tilbedelsen må finne sted i Ånd og sannhet.
Men nødvendig er det absolutt ikke.
Gud er sannhet. Gud er kjærlighet. Gud er liv, evig liv. Jesus har vist oss veien, han som er veien, sannheten og livet.
Du gjentar dette hele tiden, men det er tomme ord. Som sagt blir det ikke mer sant av at du gjentar deg selv som en ødelagt LP.
Jeg hadde selvsagt også hørt om helvete lenge før jeg ble kristen. Men jeg trodde ikke noe på det. Det gjorde ikke noe særlig inntrykk på meg. Det fikk meg bare til å hate den eventuelle guden alt mere. Jeg ble ikke skremt, for jeg trodde ikke noe på det.
Hvis du prøver å gjøre troen din mer sannsynlig ved å hele tiden peke på at du var ateist, så tar du feil.
Nei, det var ikke skremsler, men Guds kjærlighet som drev meg til omvendelse. Jeg innså at livet mitt manglet noe vesentlig, men hva? Jeg søkte i mang en ting og tang. Men mitt hjertes dypeste lengsel ble ordentlig tilfredsstilt først da jeg sa Ja til Jesus. Nådens og kjærlighetens Gud. Og dåpen i Den Hellige Ånd savner sitt sidestykke av hva et menneske får oppleve av Gud her i denne verden, det kan ikke beskrives med ord. Og siden så stadfester han sitt ord med tegn og under, ja mirakler som strider mot alle naturlover.
Men i bunn og grunn bedriver både kirken og Bibelen skremselspropaganda. Du unngikk hele kjernen i det jeg skrev.
Det er åpenbart, han kommer bare for å stjele, myrde og ødelegge. Les Joh. kap.10.
Det står ingenting annet enn slikt Jesus påstår der. Han snakker om at alle som ikke går inn porten sammen med sauene, er tyver og røvere (noe som igjen viser hvor mye selvstendighet og frihet blir slått ned på i denne religionen). Satan blir ikke nevnt. Prøv igjen.
2. verdenskrig var også et resultat av menneskets syndenatur, og som ga Satan og hans hær stort spillerom. Og nå står den siste verdensdiktatoren, fortapelsens sønn, den falske messias over alle andre falske messiaser, snart for døren, og den forige verdenskrigen vil bli liten, stor som den var, i forhold til den som kommer, og når den eskalerer. Nåtidens våpen har mye større kraft og rekkevidde enn våpnene under andre verdenskrig. Teknologien har gjort store fremskritt både til det gode og det onde.
Satan og hans hær viste seg aldri under 2. verdenskrig så vidt det er meg bekjent, men Tyskerne gjorde en del faenskap.

Når kommer denne enorme nye verdenskrigen og diktatoren du snakker om da?
Men krigen om menneskenes sjeler, den raser for fullt nå, og har gjort det lenge.
Kun en påstand. Bevis det.
Gud gjorde det enkelt for oss, ja for alle som vil. Han ble menneske, tok all den straff som ville ha rammet oss på seg selv. Ja, han tok selv straffen for vår ulydighet, våre mange synder og gikk i døden. Men døden kunne ikke holde på ham for han var uten flekk og lyte.
For rundt 2000 år siden - i en tid med utallige slike profeter som sa og gjorde det samme som Jesus. Alt du har å gå etter er en bok, men likevel velger du å kalle dette for "sannhet".
Dette er det eneste budskap med kraft til å frelse hver den som tror. Et bedre tilbud enn dette kan ingen gi, med evighets garanti.

Så idag, om du hører hans røst Kimbara?
Jeg kan gi deg et bedre budskap; tenk selv - lev livet til fulle.

Jeg hører ikke noen røst fra noen gud, så det blir nok Helvete på meg. Om det imot all logikk skulle eksistere en Satan, så vil jeg heller følge ham enn en løgnaktig, påståelig og diktaturisk gud.
Antall ord: 964
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

misty-gutt skrev:Hei på deg, First Day.

Ja, Gud og den åndelige verdenen forøvrig finnes, er virkelig.

Vi opplever mirakler og uforklarlige hendelser som vi bare må erkjenne skjer uten at vi kan forklare hvordan det går til. Selv Satan kan gjøre mirakler til en viss grad.

Men det som er større enn alle mirakler, er frelsen som er oss tilbydt i Jesus Kristus, Guds Sønn. Frelsen til ånd, sjel og legeme, og som gjelder for evigheten. Det er det som er det viktigste.

Bare gode ønsker til deg fra meg. :)
Här kommer ytterligare två upplevelser.
Ofta när jag besöker kyrkan kommer en vind till mig, oftast med en doft av nytvättat linne. Det känns som om någon kommer nära för att hälsa/säga hej.

Har utfört healing med påvisat positivt resultat.

Har du själv varit med om något liknande av de tolv punkterna jag berättat. :mozilla_smile:
Antall ord: 169
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links