Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Jeg er ikke selektiv. Hvis du vil så kan jeg linke til hele bibelen, skal jeg? it's all up to you. (engelsk) :mozilla_tongue: :mozilla_wink:

Jeg er sikker i min tro som er full visshet og viten.

Og det er her du bommer gang på gang.

Jeg derimot er helt på det rene med din vantro.
Du er selektiv i måten du svarer på innlegg.

Jeg sa ikke at du ER usikker, jeg spurte deg. Et spørsmål er ikke å bomme.

Min "vantro" har ikke du klart å bevise, og du graver deg lengre og lengre ned for hver gang du velger å overse kritiske spørsmål.
Ok, nei jeg er ikke usikker.

Og svar har du fått i massevis, men du klarer ikke å ta dem, ja du nekter å tro. Og, ja jeg må si det, det er ikke mitt men ditt problem desverre.
Antall ord: 151
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:

Og svar har du fått i massevis, men du klarer ikke å ta dem, ja du nekter å tro. Og, ja jeg må si det, det er ikke mitt men ditt problem desverre.
Du har gitt noen svar, ja, men helheten i det hele forsøker du å manipulere deg ut av.
De svarene du har gitt består dessuten for det meste av Bibelsitater, og ikke dine egne ord.

Det er ikke mitt problem, da slik atferd får deg til å fremstå som fastlåst, lite tenkende, og med et syltynt diskusjonsgrunnlag.
Antall ord: 100
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:

Du har gitt noen svar, ja, men helheten i det hele forsøker du å manipulere deg ut av.
De svarene du har gitt består dessuten for det meste av Bibelsitater, og ikke dine egne ord.

Det er ikke mitt problem, da slik atferd får deg til å fremstå som fastlåst, lite tenkende, og med et syltynt diskusjonsgrunnlag.
Må minne deg om at trådens tema handler om mirakler, noe vantroen ikke kan gripe.

Så får jeg fremstå som jeg fremstår her på forumet for overnaturlige hendelser av ymse slag, jeg tåler det, både her og i dagliglivet forøvrig. :mozilla_smile:
Antall ord: 150
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Må minne deg om at trådens tema handler om mirakler, noe vantroen ikke kan gripe.

Så får jeg fremstå som jeg fremstår her på forumet for overnaturlige hendelser av ymse slag, jeg tåler det, både her og i dagliglivet forøvrig. :mozilla_smile:
Du har ikke mye respekt for andre du, Misty-Gutt? Du skal ikke like gjerne legge til "hunder" etter "vantro"?

Du undervurderer alle andre enn deg selv.
Antall ord: 78
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Må minne deg om at trådens tema handler om mirakler, noe vantroen ikke kan gripe.

Du har ikke mye respekt for andre du, Misty-Gutt? Du skal ikke like gjerne legge til "hunder" etter "vantro"?

Du undervurderer alle andre enn deg selv.
Det er dine ord, og langt fra virkelighetens verden som du gjør krav på, slik jeg har forstått det.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Det er dine ord, og langt vra virkelighetens verden som du gjør krav på, slik jeg har forstått det.
Nei, det er det inntrykket du gir med din væremåte her på forumet, og jeg har vist deg hvorfor. Du gjør ikke noe for å rette opp det inntrykket. Påtatt vennlighet hjelper ikke.
Antall ord: 60
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Det er dine ord, og langt vra virkelighetens verden som du gjør krav på, slik jeg har forstått det.
Nei, det er det inntrykket du gir med din væremåte her på forumet, og jeg har vist deg hvorfor. Du gjør ikke noe for å rette opp det inntrykket. Påtatt vennlighet hjelper ikke.
Din påstand.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Din påstand.
Nei, Misty-Gutt, hvis det bare var en påstand hadde jeg ikke kunnet vise noe grunnlag. Du må lære deg forskjellen mellom påstander og observasjoner.
Antall ord: 34
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Din påstand.
Nei, Misty-Gutt, hvis det bare var en påstand hadde jeg ikke kunnet vise noe grunnlag. Du må lære deg forskjellen mellom påstander og observasjoner.
Apgj 28:24 Og noen ble overbevist ved det han sa, men andre var vantro.

Du tror åpenbart ikke på mirakler, og gjør dine egene observasjoner.

Men, du om det.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Jeg vil bare henvise til følgende lesning siden jeg ikke har tid å delta i debatten, men det vil sikkert være interessang lesning likevel. Den tar for seg hvordan mirakler kommer inn i bildet i det moderne vitenskapelige tanke;

http://www.origins.org/articles/geisler_miracles.html

For å underbygge forrige artikkel vil det være en selvfølge og iallefall et krav av dere skeptikere til å også lese neste studie,
astronomiske bevis for Guds eksistens;

http://www.origins.org/articles/ross_ne ... roofs.html

Selve siden er ikke nylig oppdatert, men det har ingen betydning for disse artiklene.
Antall ord: 99
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Har lest noe av det nå. Ja, intressant lesning. :)

Nå skal det forskes på mirakler, og kartlegges. Skulle vært artig å lese forskningsrapporten når den ferdigligger.

- Historiene til pasienter som har opplevd et uvanlig sykdomsforløp og dem som er blitt friske uten at legenes lærebøker er fulgt, skal nå kartlegges.

http://www.aftenposten.no/helse/article869107.ece

De fleste miraklene i dagens verden skjer i fattige land. Men vi hører ikke så mye om det her på berget. Troen er nok mye større og mer utbredt der enn i f.eks. "rike", iallefall materialistisk rike Norge.

At Gud hjelper fattige, og helbreder de av dem som tror på Guds makt til slik inngripen, er dem vel undt. Iallefall av oss som har tatt imot troens og kjærlighetens gave.

Hebr 11:6 men uten tro er det umulig å tekkes Gud; for den som treder frem for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: De fleste miraklene i dagens verden skjer i fattige land. Men vi hører ikke så mye om det her på berget. Troen er nok mye større og mer utbredt der enn i f.eks. "rike", iallefall materialistisk rike Norge.
Kan ikke dette like gjerne henge sammen med kunnskapsnivået?
Antall ord: 54
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: De fleste miraklene i dagens verden skjer i fattige land. Men vi hører ikke så mye om det her på berget. Troen er nok mye større og mer utbredt der enn i f.eks. "rike", iallefall materialistisk rike Norge.
Kunnskapen til godt og ondt, mener du?
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:
"Godt og ondt" er subjektive begreper.

Nei, jeg mente det generelle kunnskapsnivået. Mennesker med lav utdanning og lite kunnskap om annet enn akkurat det de trenger, er mer tilbøyelige til å tro på det ene og det andre. Ting virker lettere som mirakler om man ikke kjenner til de nødvendige elementene i legevitenskap og psykologi.
Antall ord: 123
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:
"Godt og ondt" er subjektive begreper.

Nei, jeg mente det generelle kunnskapsnivået. Mennesker med lav utdanning og lite kunnskap om annet enn akkurat det de trenger, er mer tilbøyelige til å tro på det ene og det andre. Ting virker lettere som mirakler om man ikke kjenner til de nødvendige elementene i legevitenskap og psykologi.
Eller så behövs fler mirakel där.
De har ju inte samma sociala skydd som oss i I-länderna, läkarvård etc.
Antall ord: 150
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links