Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Re: Jesus skal kaste, sammen med den falske profet levende i ildsjøen.

Vem har skrivit detta ?
Den jesus som jag känner är min vän och han skulle aldrig kasta någon. Vare sig
människa eller dyr hut onda de än är.
Det är med upplysning och förlåtande i kärlekens tecken som vi skall vandra.

OBS du skall verka på ett gott sätt ty det onda smittar av sig och inte bara på
oss medmänniskor och dyr utan även det liv som står i bibeln "skapade genom eld"
(en tolkning som gjordes på den tiden när inte så mycket kunskap fanns). Jag själv
kallar de livsformer för änglar och processoperatörer.

Ta även bort ordet makt i skrivna religiösa texter och ersätt det med förmåga ! :mozilla_innocent:
Antall ord: 141
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Skal gjøre det veldig enkelt for deg. For troen min er nå, ja i motsettning til da jeg var på søk etter det som jeg tenkte kanskje kunne være sannheten. Den, sannheten, er nå blitt til full visshet, ja viten om at Jesus Kristus er veien, SANNHETEN og livet. Som ateist vågde jeg alikevel å søke og prøve finne ut om det kunne finnes en Gud, og ja, jeg fant ham omsider. Jeg nektet å gi opp! Det var en kamp, men den gikk jeg seirende ut av. Jeg trengte meg inn i Guds rike med makt. Ja jeg lærte ettrpå å forstå dette skriftstede:

Luk 16:16 Loven og profetene hadde sin tid inntil Johannes; fra den tid forkynnes evangeliet om Guds rike, og enhver trenger seg inn i det med makt.

Mitt ego samt Satan prøvde å hindre meg, men mislyktes. :D
Bla bla bla...Det at du ser deg nødt til å skrive "sannheten" med store bokstaver sier litt om din fastlåste holdning. Du kan komme med så mange rosenrøde historier du vil, som klippet rett ut fra Predikant-Håndboka, men det forandrer ikke det enkle faktum at troen din er subjektiv. Selv om du er hellig overbevist, betyr ikke det noe annet enn at du har latt deg overbevise, og at din "visshet" om at det er sant rett og slett er psykisk. Du har ingen beviser annet enn slikt du påstår. Alt er subtilt og langt ifra åpenbart. Det at man "må tro for å vite" sier litt om graden av sannhet i dette.

Ekte sannheter trenger man ikke tro på for å vite om, de er der, fritt til observasjon for alle. Det å fornekte disse er bare ren og skjær dumhet.

Det du kaller "ego" og "satan" er hva vi andre kaller selvstendighet og sunn fornuft.
Han var og er fortsatt ikke langt vekk. Med andre ord, han er mulig å nå nårsomhelst for hvemsomhelst som søker ham.
Tydeligvis ikke for alle som lider her i verden.
Men dette med ondskapen, all urettferdigheten, fattige og rike her i verden som du strever med og lurer på. Ondskapen kommer jo fra menneskehjertene, altså menneskets ånd, ja den falne syndenaturen i menneskene, og det vil bare bli værre og værre.
Vær vennlig å definér "ondskap" for meg, og forklar så hvorfor du mener det er "ondskap".
En falsk Messias skal fremstå, og mange vil tro at han med hele sitt system vil ha løsningen på verdens og menneskenes problemer, men det vil med tiden vise seg at han er den værste diktator som kommer til å regjere verden, men før han viser sitt sanne ansikt, så vil mengder av menneskeheten ha latt seg dåre og forføre av denne fortapelsens sønn. Det er altså han som Jesus skal kaste, sammen med den falske profet levende i ildsjøen.
:D Når skal denne falske Messias fremstå da?
Vi lever nå i en brytningstid, og Satan og hele hans hær gjør seg nå klar til den nest siste strid, en kamp og strid han i lengden ikke vil makte.
Hvor befinner denne hæren seg da? Hvor skal striden utkjempes? Hvordan?
Du er vel ikke en av disse Ringenes Herre-fanatikerne?

Haha, nei. Hvis denne striden kommer, ville jeg nok valgt Satans side ut ifra hva jeg har lest om ham i Bibelen. Heller en forkjemper for frihet enn en egoistisk og stormannsgal diktator.
Satan skal igjen komme for å føre strid, men det blir ikke før etter tusenårsriket, og det blir da bare for en kortere periode. Da skal også han kastes i ildsjøen. Under tusenårsrikets gang holdes han i varetekt, uten mulighet for permisjon.
Var det ikke Hitler som var Satan? Eller var det Stalin? Saddam? Bush? Skulle ikke verden gå under ved årsskifte 1999/2000?
Hvor er Ildsjøen?
I Mateus 24 kapittel profeterer Jesus selv om endens tid før hans gjenkomst og overtakelsen av hele jorden.
Jaha? Og når er dette da?
Jeg kan jo sitere hele kapittelet, og om du er våken nok så skulle du være istand til å få svar på mangt:
Og Jesus gikk ut av templet og drog derfra, og hans disipler kom til ham for å vise ham templets bygninger.

2 Men han svarte og sa til dem: Ser dere ikke alt dette? Sannelig sier jeg dere: Her skal ikke levnes sten på sten som ikke skal brytes ned.

3 Men da han satt på Oljeberget, gikk hans disipler til ham i enerom og sa: Si oss: Når skal dette skje? og hva skal tegnet være på ditt komme og på verdens ende?

4 Og Jesus svarte og sa til dem: Se til at ikke noen fører dere vill!

5 For mange skal komme i mitt navn og si: Jeg er Messias; og de skal føre mange vill.

6 Og dere skal høre krig og rykter om krig; se til at dere ikke lar dere skremme! for det må så skje, men enden er ikke enda.

7 For folk skal reise seg mot folk, og rike mot rike, og det skal være hunger og jordskjelv både her og der.

8 Men alt dette er begynnelsen til veene.

9 Da skal de overgi dere til trengsel og slå dere ihjel, og dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld.

10 Og da skal mange ta anstøt, og de skal forråde hverandre og hate hverandre;

11 og mange falske profeter skal oppstå og føre mange vill.

12 Og fordi urettferdigheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste.

13 Men den som holder ut inntil enden, han skal bli frelst.

14 Og dette evangelium om riket skal forkynnes over hele jorderike til et vidnesbyrd for alle folkeslag, og da skal enden komme.

15 Når dere da ser ødeleggelsens styggedom, som profeten Daniel har talt om, stå på hellig grunn - den som leser det, han se til å skjønne det! -

16 da må de som er i Judea, fly til fjells,

17 og den som er på taket, ikke stige ned for å hente noe fra sitt hus,

18 og den som er ute på marken, ikke vende tilbake for å hente sin kappe.

19 Ve de gravide og dem som gir die, i de dager!

20 Men be om at deres flukt ikke må skje om vinteren eller på sabbaten!

21 for da skal det være så stor en trengsel som ikke har vært fra verdens begynnelse inntil nå, og heller ikke skal bli.

22 Og ble ikke de dager forkortet, da blev intet kjøtt frelst; men for de utvalgtes skyld skal de dager bli forkortet.

23 Om noen da sier til dere: Se, her er Messias, eller der, da skal dere ikke tro det.

24 For falske messiaser og falske profeter skal opstå og gjøre store tegn og under, så at endog de utvalgte skulde føres vill, om det var mulig.

25 Se, jeg har sagt dere det forut.

26 Om de da sier til dere: Se, han er ute i ørkenen, da gå ikke der ut; se, han er inne i kammerne, da tro det ikke!

27 For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være.

28 Hvor åtselet er, der skal ørnene samles.

29 Men straks efter de dagers trengsel skal solen bli formørket, og månen ikke gi sitt skinn, og stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes.

30 Og da skal Menneskesønnens tegn vise sig på himmelen, og da skal alle jordens slekter jamre seg, og de skal se Menneskesønnen komme i himmelens skyer med kraft og megen herlighet.

31 Og han skal sende ut sine engler med basunens veldige røst, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra himmelbryn til himmelbryn.

32 Lær en lignelse av fikentreet: Så snart det kommer saft i dets grener, og dets blader springer ut, da vet dere at sommeren er nær;

33 således skal også dere, når dere ser alt dette, vite at han er nær for døren.

34 Sannelig sier jeg dere: Denne slekt skal ingenlunde forgå før alt dette skjer.

35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal ingenlunde forgå.

36 Men den dag og time vet ingen, ikke engang himmelens engler, men alene min Far.

37 Og som Noahs dager var, således skal Menneskesønnens komme være;

38 for likesom de i dagene før vannflommen åt og drakk, tok til ekte og gav til ekte, like til den dag da Noah gikk inn i arken,

39 og de visste ikke av før vannflommen kom og tok dem alle, således skal også Menneskesønnens komme være.

40 Da skal to være ute på marken; en blir tatt med, og en blir latt tilbake.

41 To kvinner skal male på kvernen; en blir tatt med, og en blir latt tilbake.

42 Våk derfor! for dere vet ikke hvilken dag deres Herre kommer.

43 Men det skal dere vite at dersom husbonden visste i hvilken nattevakt tyven kom, da vilde han våke, og ikke la nogen bryte inn i sitt hus.

44 Derfor vær også dere rede! for Menneskesønnen kommer i den time dere ikke tenker.

45 Hvem er da den tro og kloke tjener, som hans husbond har satt over sine tjenestefolk for å gi dem deres mat i rette tid?

46 Salig er den tjener som hans husbond finner å gjøre så når han kommer.

47 Sannelig sier jeg dere: Han skal sette ham over alt det han eier.

48 Men dersom den onde tjener sier i sitt hjerte: Min herre gir sig tid,

49 og så gir seg til å slå sine medtjenere og eter og drikker med drankerne,

50 da skal denne tjeners herre komme en dag han ikke venter, og en time han ikke vet,

51 og hugge ham sønder og gi ham lodd og del med hyklerne; der skal være gråt og tenners gnidsel.

Ja, her kan man tolke til krampa tar en. Det er det som er det fine med Bibelen, er det ikke? At alt er så subtilt og mystisk at alle kan lage sin egen "sannhet". Jeg kan også lett si "det vil komme mange falske messiaser", for da er jeg sikret. Når noen spør "når kommer den ekte?" kan jeg lett svare "Når tiden er inne", for da er jeg sikret.

Jeg skjønner at Bibelen er skrevet på en så episk og avansert måte at du er imponert over det, men jeg har tidligere bedt deg skrive med egne ord, ikke Bibelsitater.
Sist redigert av Kimbara på 06 Mai 2008 20:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1831
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

First Day skrev:Re: Jesus skal kaste, sammen med den falske profet levende i ildsjøen.

Vem har skrivit detta ?
Du etterlyser skriftstedet, og her er det: Åp 19:20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilba dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.

I denne sammenheng viser jeg også ti dette skriftsted: 2Tess 2:8 og da skal den lovløse åpenbares, han som den Herre Jesus skal fortære med sin munns ånde og gjøre til intet ved åpenbarelsen av sitt komme.
Antall ord: 117
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Legger forresten merke til at du til stadighet velger å kun svare på ett eller to punkter fra innleggene mine. Jeg tar det som et bevis på at du ikke klarer å svare på de andre punktene.

Er du så lite sikker på deg selv at du må være selektiv, og svare kun med Bibelen i hånd? Ta spørsmålet som du vil, men det er et legitimt spørsmål i denne sammenhengen.
Antall ord: 75
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn K Bøe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 15:52
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Asbjørn K Bøe »

Dette var en morsom og frisk diskusjon om TRO, TVIL og UTRO. Jeg tror :mozilla_surprised: jeg vil kaste inn en liten brannfakkel eller tre.

Jeg vil nok ikke kalle meg troende i ordets rette forstand, men enhver får være salig i sin tro. Jeg tror på en høyere makt - men mer i form av ren energi enn en personifisert gud. Livet er nok mer enn vår tid på vår arme jord, men hva mer ........ ? Se det vet vel ingen.

Det er blitt kastet ut mange sitater i denne diskusjonen, både fra nytestamentet og fra bibelen. De som tror på gud sier ofte at man kan ikke trekke ut enkelte sitater fra bibelen og bruke de i en diskusjon (har fått mange slike beskjeder fra troende), men det er jo nettopp dette de gjør selv.

Nå har jeg lest bibelen fra perm til perm. Det er mye av interesse der, og jeg anbefaler alle å lese den - men vær et selvstendig tenkende menneske når du gjør det.

Det snakkes mye om jesus i denne diskusjonen, han var visst guds eneste sønn. Men var han det? Sitat fra første mosebok kap. 6 vers 1 og 2: "Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. 2 Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha." Det var brannfakkel nr 1, og så 2: Lilith (skrives på mange måter) var Adams kone nr 1, men de ble skilt siden Adam synes at hun ikke var underdanig nok. Fakkel 3: Les profeten Esekiel.
Antall ord: 277
Det er DU som kan gjøre noe med det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

misty-gutt skrev:
First Day skrev:Re: Jesus skal kaste, sammen med den falske profet levende i ildsjøen.

Vem har skrivit detta ?
Du etterlyser skriftstedet, og her er det: Åp 19:20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilba dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.

I denne sammenheng viser jeg også ti dette skriftsted: 2Tess 2:8 og da skal den lovløse åpenbares, han som den Herre Jesus skal fortære med sin munns ånde og gjøre til intet ved åpenbarelsen av sitt komme.
Har svårt att tolka vad betyder: munns ånde ?
Begriper inte hur man kan skriva så ont om jesus.
Det är helt enkelt inte sant eller en feltolkning.
Antall ord: 148
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn K Bøe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 15:52
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Asbjørn K Bøe »

For de som ikke har bibelen finnes det en nettutgave på bibelen.no
Antall ord: 13
Det er DU som kan gjøre noe med det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

First Day skrev:Har svårt att tolka vad betyder: munns ånde ?
Jeg har ikke lest i noen svenske oversettelser av biblen, men fant en på nettet. Det blr jo enklere for deg å lese dette på svensk, det er jo ditt morsmål First Day, så jeg siterer kapittelet for deg på svensk.

Jeg ser at tolkningen er den samme på svensk som på norsk:
I fråga om vår Herres, Jesu Kristi, tillkommelse, och huru vi skola församlas till honom, bedja vi eder, käre bröder,

att I icke -- vare sig genom någon "andeingivelse" eller på grund av något ord eller något brev, som förmenas komma från oss -- så hastigt låten eder bringas ur fattningen och förloren besinningen, som om Herrens dag redan stode för dörren.

Låten ingen bedraga eder om vad sätt det vara må. Ty först måste avfallet hava skett och "Laglöshetens människa", fördärvets man, hava trätt fram,

vedersakaren, som upphäver sig över allt vad gud heter, och allt som kallas heligt, så att han tager sitt säte i Guds tempel och föregiver sig vara Gud.

Kommen I icke ihåg att jag sade eder detta, medan jag ännu var hos eder?

Och I veten vad det är som nu håller honom tillbaka, så att han först när hans tid är inne kan träda fram.

Redan är ju laglöshetens hemlighet verksam; allenast måste den som ännu håller tillbaka först skaffas ur vägen.

Sedan skall "den Laglöse" träda fram, och honom skall då Herren Jesus döda med sin muns anda och tillintetgöra genom sin tillkommelses uppenbarelse --

honom som efter Satans tillskyndelse kommer med lögnens alla kraftgärningar och tecken och under

och med orättfärdighetens alla bedrägliga konster, för att bedraga dem som gå förlorade, till straff därför att de icke gåvo kärleken till sanningen rum, så att de kunde bliva frälsta.

Därför sänder ock Gud över dem villfarelsens makt, så att de sätta tro till lögnen,

för att de skola bliva dömda, alla dessa som icke hava satt tro till sanningen, utan funnit behag i orättfärdigheten.

Men vi för vår del äro pliktiga att alltid tacka Gud för eder käre bröder, I Herrens älskade, därför att Gud från begynnelsen har utvalt eder till frälsning, i helgelse i Anden och i tro på sanningen.

Härtill har han ock genom vårt evangelium kallat eder, för att I skolen bliva delaktiga av vår Herres, Jesu Kristi, härlighet.

Stån alltså fasta, käre bröder, och hållen eder vid de lärdomar som I haven mottagit av oss, vare sig muntligen eller genom brev.

Och vår Herre Jesus Kristus själv och Gud, vår Fader, som har älskat oss och i nåd berett oss en evig hugnad och givit oss ett gott hopp,

han hugne edra hjärtan, och styrke eder till allt vad gott är, både i gärning och i ord.
Antall ord: 567
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Heal skrev:Healing er bedre enn den der "Guds Kraft" greiene dine

Har du noen gang tenkt på hva healing er? Guds kraft finnes i mange former, og hjelper oss hele tiden i våre vanelige liv, uten at vi merker dem, og de vi merker forbinder vi ofte ikke med Gud. Kanskje healing er en form av Guds kraft. Tenk på det.
Antall ord: 63
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:Misty-gutt, har du sjekket at denne historien faktisk stemmer da? Eller legger du frem enda en løgnhistorie, slik jeg har vist deg at du har gjort så mange ganger før?
Du tenker på den historien ombord i krigsskipet? Ja, antar at jeg gikk fem på ved den historien. Noe jeg også har skrevet til deg allerede BA. :)

Ellers vet jeg at du ikke har tro verken på Gud eller åndeverdenen forøvrig.
Da du sendte ut løgnen om det krigsskipet, så spurte jeg deg om du hadde dobbeltsjekketden historien. Du har også tidligere viderefortalt løgner, som var "historier du hadde lyst til å dele". Poenget er at kristne lyver.

De lager slike historier for å overbevise andre om sin falske tro.

Og noen fortsetter med å videreformidle disse løgnene i "det godes tjeneste".

Som jeg skrev til deg tidligere, hvis du fortsetter å spre disse løgnene, uten å dobbeltsjekke dem, så er du selv en av disse løgnerne.

Det kan du ikke unnskylde med at du gikk på limpinnen. Du gjør det til tross for at du vet de aller fleste av disse mirakelhistoriene er løgner.

Det gjør deg også til en løgner, misty-gutt.

Ellers så ser det igjen ut til at madjava har undersøkt saken bedre, og funnet gode grunner til å tro at også dette var humbug. Takk, madjava.

Du er litt som 11 september konspirasjonsteoretikerne. De er veldig lite selvkritiske, og kan ikke omvendes fra sin tro uansett om dem fikk kosmiske beviser imot seg.
Dems egen mening er sannhet uansett hva sannheten er.
Antall ord: 272
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:Du har vel lest min berettning om min mors mirakuløse helbredelse BA? Hvis ikke så kan du lese om det her på forumet. Men du vil nok alikevel kalle meg en "løgner" og du om det.
Ne, jeg har ikke lest om din mors mirakuløse helbredelse, men jeg antar at du har passet på å nevne en masse irrelevante ting, og valgt å ikke fortelle en del relevante ting, som kan gi den skikelige grunnen til helbredelsen, slik du gjorde ved iallefall ett annet tilfelle her.

det er fullt mulig å gi feil personer/entiteter æren for ting, hvis man unnlater å fortelle om alle relevante hendelser.

Så här anntar du at det ikke er sant, selv om du ikke har lest det engang!

På den måten lärer man seg ingen ting om mennesket, og det har du allerede bevist.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mick Wild skrev: Du er litt som 11 september konspirasjonsteoretikerne. De er veldig lite selvkritiske, og kan ikke omvendes fra sin tro uansett om dem fikk kosmiske beviser imot seg.
Dems egen mening er sannhet uansett hva sannheten er.
Før du vifter med pekefingeren så burde du kanskje se i rettning "Misty-Gutt"? Eller er det ikke likt for alle? Gjelder det bare skeptikere, kanskje?
Antall ord: 66
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

First Day skrev:
misty-gutt skrev:

Vem har skrivit detta ?

Har svårt att tolka vad betyder: munns ånde ?
Tolk det inte ord för ord som om det skulle varit precis så.
Kom ihåg at man skrev böcker mycket annerlunda på den tiden enn vad man gör nu.
Det som menas som ont, kan betyda bra. Lite som drömmar, man måste tolka dom för at få fram den viktiga meningen:)
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Er du så lite sikker på deg selv at du må være selektiv, og svare kun med Bibelen i hånd? Ta spørsmålet som du vil, men det er et legitimt spørsmål i denne sammenhengen.
Jeg er ikke selektiv. Hvis du vil så kan jeg linke til hele bibelen, skal jeg? it's all up to you. (engelsk) :mozilla_tongue: :mozilla_wink:

Jeg er sikker i min tro som er full visshet og viten.

Og det er her du bommer gang på gang.

Jeg derimot er helt på det rene med din vantro.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Jeg er ikke selektiv. Hvis du vil så kan jeg linke til hele bibelen, skal jeg? it's all up to you. (engelsk) :mozilla_tongue: :mozilla_wink:

Jeg er sikker i min tro som er full visshet og viten.

Og det er her du bommer gang på gang.

Jeg derimot er helt på det rene med din vantro.
Du er selektiv i måten du svarer på innlegg.

Jeg sa ikke at du ER usikker, jeg spurte deg. Et spørsmål er ikke å bomme.

Min "vantro" har ikke du klart å bevise, og du graver deg lengre og lengre ned for hver gang du velger å overse kritiske spørsmål.
Antall ord: 111
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links