Ut fra ditt ståsted, så gjør jeg nok det. Men du har forstått det regner jeg med at du selv tror, ja kanskje at du endog vet livets sammenheng til punkt og prikk?Kimbara skrev:Her synser du igjen.misty-gutt skrev: Selvsagt er ikke en schizofren person Gud, om han aldri så mye selv er overbevist om at han er det. Men de urene åndsmaktene som han plages av er virkelig nok de, og påvirker hans psyke negativt.
Ser ut til, sier du. Da vil det jo si at det bare er synsing og intet annet.Schizofreni ser ut til å være genetisk og sosialt betinget.
Mangt påvirker mennesket fra vogge til grav, ulike skjebner altså.Ulike elementer fra fosterstadiet og oppover er med på å øke faren for schizofreni hos de som er utsatt.
Skal jeg våge å gi deg et lite smil her...?...Ja!Det var ikke mye jeg skrev om schizofreni der, men likevel var det uendelig mye mer enn du klarer å skrive.
De urene åndsmaktene tar kontroll over personen, du kan se det på adferden.Hvis åndsmakter driver en person til schizofreni, så er du hjertelig velkommen til å vise meg hvordan, hvorfor, og hvorfor de legevitenskapelige funnene ikke teller.
Hvorfor kan ikke legevitenskapen helbrede schizofreni?
Ja, og mange med meg. De er virkelige, men ikke alle vil tro det på det nåværende tidspunkt, men med tiden skal alle få det å vite. Ja jeg vet, dette tror du ikke noe på, og det får så være.Gud og Satan er virkelige nok - for deg.
Noen tror, andre ikke. Du befinner deg blandt de andre, og det vet jeg. Tro nå ikke at jeg er her for å tvinge deg til å tro. Nei det vil jeg på ingen måte gjøre.Hvis du kan påstå så skråsikkert at jeg blir påvirket av åndeverdenen, så burde det heller ikke være noe problem for deg å fortelle meg hvordan og hvorfor. Antakeligvis kan du ikke det, siden du ikke klarte å svare for deg i andre diskusjoner vi har hatt.
Du har muligheten til å søke Ham selv. Men om du vil det eller ikke, blir jo din sak.Da får du gi meg denne forklaringen da.
Fra en famlende ateistisk start til tvil og tro, søkeperiode.... Til møtet med Jesu åpenbarelse, frelse og full visshet. Dåpen i Den Hellige Ånd med kraft. Bønnesvar i fleng, mirakuløse helbredelser. Ja Guds Ord ble levende og fylte hjertet. Gud (Jesus) er kjærlighet, full av nåde og tilgivelse.Vel, for å snu på flisa; da kan ikke du påstå at Gud er noe annet enn din fantasi heller, noe som er grunnen til at ikke jeg kan motbevise Guds eksistens.
For deg eksisterer han, men det er og blir subjektivt.
Ingen er som Herren.
Du får tro hva du vil, jeg vet!