Du og jeg har forkjellig oppfatning av dette med nådegaver. Personlig kaller jeg det ikke det, men for evner eller den 6 og 7 sans. dette er noe jeg personlig mener alle er født med. Men jeg kan være enig i at når en først går helt inn for det, og finner tro (dette trenger ikke gjelde religion), først da vil evnene utvikle seg bedre. For en urolig, rastløs og rotløs sjel kan ikke utvikle gavene sine på den rette måten, eller den gode veien.misty-gutt skrev:Forstår hva du mener. Men som jeg alt har gitt uttrykk for så er det viktig å vite hva som må ligge til grunn for at de nådegavene jeg snakker om skal være gitt av Gud. Så her er det lett å trå feil om man ikke kjenner Jesus personlig.
Det er ikke noe nytt at mennesker kan mange kunster. Helbredelser til legemeet til en viss, begrenset grad er heller ikke umulig. Men, og det er et viktig poeng, menneskets sjel kan kun oppnå frelse ved Jesus Kristus.
Denne fortellingen forteller ja, om at faraones magikere tryllet frem slanger de også, men de var ikke like sterke. Det kommer jo også mer eller mindre frem at disse magikerne var personer som tenkt på seg selv og sitt eget beste. Da er de klart at deres evner ikke var sterke.Det at vår og Guds fiende, Satan, også gjør kunster er med på å holde mennesker borte fra Gud. Tar et eksempel fra GT: Så gikk Moses og Aron inn til Farao og gjorde som Herren hadde sagt; Aron kastet sin stav ned foran Farao og hans tjenere, og den blev til en slange.
Men en sterk healer, som tenker på andres beste, uansett hvilken religion han/hun følger, så gjør nettopp det faktum at de vil andres beste dem selv sterkere. Og dermed gaven deres sterkere.
Om du kan bringe frem en historie om en god person som ikke er kristen, men har noen av disse nådegavene, likevel er han svakere enn en kristen, så skal jeg høre nærmere.
Det er jeg helt enig i. Som nevnt tidligere ser jeg på det onde i verden som det som finnes i mennesker: sjalusi, misunnelse, sorg, smerte, selvmedlidenhet osv.Håper denne historien kan hjelpe til å forstå, det er iallefall viktig å ikke la seg forherde, slik vi ser Farao her gjør.
jeg ser det som en av våre store oppgaver i livet å overvinne og kue disse følelsene. Det er den eneste onskapen som finnes i mine øyne.
Jeg spurte ikke her om hvorfor du grep tak i tråden, men hvilke tanker du har bak slike diskusjoner som du nå har med meg. Dette trenger du ikke svare på selvsagt, fordi dette er personlig.Grunnen til at jeg grep tråden var spårsmålet "Tror dere man vil kunne gjenopplive de døde en dag?" Om legevitenskapen en dag kommer til å klare det vet jeg ikke. Men at Gud vekker døde enn idag ved Jesus Kristus, og de nådegaver som er oss gitt det vet jeg.Medi skrev:Hvis jeg forstår deg rett (noe jeg ikke vil gjøre for sikkert) så tenker du kanskje at slike diskusjoner som dette er til for å "teste din tro" og eller hjelpe deg å spre den kristne tro, stemmer det? Her vil jeg tråkke meget varsomt.
Jeg fortsetter så med:
Dette er vel hovedvekten bak min grunn til å diskutere med deg.Hvis jeg får trekke den konklusjonen, så vil jeg svare med at jeg er ikke her for å overbevise deg om at du tar feil. Men jeg sitter her og lar fingrene løpe over tastaturet fordi jeg reagerer på at du direkte sier at du har rett og "vi" har valgt en gal vei. det var vel den grunnen til at jeg begynte å diskutere med deg til å begynne med.
Jeg hentet det utsagnet fordi jeg likte måten det var sagt på, men jeg gjorde nok en liten bom der, fordi jeg brukte den som et eksempel på at vi alle sammen er knyttet sammen på et punkt, uansett hvor forskjellige gaver vi måtte ha. Ikke som et eksempel på krisendommen.misty-gutt skrev:Vi er vel allerede enige om at vi respekterer hverandre. Men vi har valgt ulikt og det har bl.a. ført til vårt ordskifte her. Leit at du oppfatter meg på en måte som arrogant. Vi er uenige, ja, men jeg ønsker deg bare alt godt. Kan legge til at jeg svarte på ditt innlegg grunnet sitatet som du hentet hra Bibelen.
Du fortsetter så:
Akkurat her er jeg usikker på hva du mener. Kunne du utdype deg mer?Oppfattet ikke det som arrogant, men heller som misvisende og en sammenblanding.
Ja, nettopp. Som den er kommet deg åpenbart. Kan du forstå at alle har forskjellige åpenbaringer, en som passer akkurat dem? Så jeg vil tørre å påstå at fordi du oppfatter en side av sannheten som den rette, så trenger det ikke bety at alle andre må gjøre det.Det er sannheten slik den er meg åpenbart.
Ja, og det er dette jeg vil med min diskusjon med deg. Å få frem grunn bak hvorfor du mener at din Gud er den rette vei. Ikke for å skrive nedverdigende om deg eller overbevise deg om annet. Det jeg heller vil er at du kanskje stopper opp og tenker at alle andre kanskje ikke likevel trenger å følge den veien til lyset som du har valgt. Men må følge sin egen vei.Greit. Men våre meningsforskjeller kommer klart til uttrykk gjenom vårt lille ordskifte. Og det er også greit.Medi skrev:Vi to er ikke her for å diskutere oss frem til hvem av oss to som har rett. Duskusjoner rundt kristendommen har det vært i mangfolder, så la oss ikke la dette bli en av dem.
Dette virker derimot mer og mer umulig, hehe... men jeg håper at dette i det minste gjør at du fremover ikke er så kjekke med å skrive at vi andre vil hanve i fortapelse(for å si sette ting på spissen igjen) om vi ikke velger din Gud. Kan du tenke deg at selv om noen kan trenge den kristne gud, så er det faktsik de som har det ganske godt med den troen de har. Og det er vel nettopp slike evigvarende: jeg har rett, jeg er her for å hjelpe deg - nei, jeg har rett, jeg er her for å hjelpe deg - diskusjoner som skaper så mye problemer mellom forskjellige religioner og folkeslag.
Dette er er spørsmål jeg ikke har fasitsvar til. Tror neppe det eksisterer ett svar for alle som har opplevd det heller.Men hva får de som benytter seg av slikt EGENTLIG igjen for pengene? Tenker da særlig på medium som hevder å gi beskjeder fra avdøde slektninge og slikt. Så hva får/kjøper de egentlig mener du?
Men tenkt deg om nå, hvis mennesker ikke hadde fått noe godt ut av dette, så hadde mediumene ikke fått flere slike forespørsler. Det hadde kommet fram at dette ikke hjalp det minste, og det hadde vel blitt mye mindre mennesker som spurte et medium om en slik seanse.
Og jeg har ingen faste bevis, men dette er en ting som mange mennesker kommer å spørr om nå. De har kanskje hørt anbefalninger av andre mennesker de kjenner, som kanskje kjenner noen som kjenner noen som har vært på en slik seanse... Uansett, så vil min konklusjon her være at hadde ikke kundene fått noe VIRKELIG GODT ut av dette, så hadde ikke denne type virksomhet vært så akitv som den er.
Forresten er det oppe hver enkeltperson hva de vil bruke penger på.
Her tråkker jeg på usikker grunn, for jeg er ikke helt sikker, men er det ikke slik for eksempel at man har diskutert veldig hvor det virkelige Bethlehem lå?Jeg er helt trygg på at 33 oversettelsen, for å ta den som jeg leser, at den åpenbarer Guds vilje. Det finnes nok noen hebraiske ord som kan være vanskelig å oversette 100% til andre språk, men innholdet er etter orginalskriftene. Bibelen er skrevet av mennesker ja, i lydighet til Gud. Hele Bibelen er innblest av Gud.
Noe som kanskje ikke nevnes i din oversettelse, er at en direkte oversettelse av Bethlehem på hebraisk er slik: Bethlehem: House of bread.
Dette kan hinte til stjernetegne jomfruen, som før alltid var avtegnet med å holde hvete.
Stjernetegnet jomfruen blir omtalt som The house of bread, dette fordi det vies best på høsten hvor hveten og annen avel skulle samles inn på markene. Og alle 12 stjernetegn er forbinnet med et hus, alltså hus - house.
Dette gjør at man kan begynne å tenke seg frem til mange teorier, at for eksempel byen Bethlehem aldri har eksistert, og at bibelen hinter til stjernetegnet jomfruen. Jesus ble født av en jomfru. dette kan igjen føre til at en kan begynne å lure på om mennesket Jesus, noengang har eksistert.
Men denne oversettelsen nevnes vel ikke i din 33 oversettelse?
Dette bare bringer jeg frem for å påpeke at mye kan forsvinne eller bli utelatt når et menneske oversetter.
Vi er alle forskjellige ja, men vil du da har påstå at gjennom de årtusner vi har levd, så har det aldri eksistert en person som var ganske lik deg selv?Vi er alle forskjellige, med særegen personlighet og det er godt. Ingen er prikk like uansett tilhørighet.Medi skrev:Altså, det finnes mennesker der ute som er ganske lik deg, både i væremåte og utseende. Tilogmed tankemåte. Ingen er en tro kopi. Men det primære er likevel det samme. Kan du da forstå at det er flere lik akkurat deg, som tenker nesten nøyaktig det samme om sin tro?
Og du svarte meg ikke helt på mitt spørsmål der. Kan du da forstå at det kan finnes en annen person (mulig flere) der ute som tenker nesten nøyaktig det samme som du tenker om sin tro?
Men her igjen, så finnes det mange tolkninger av hvordan den rette veien er. Som jeg skrev tidligere, hvis du gir en mann hver hans bok om gud, alle med forskjellige oversettelser (og her tenker jeg også på de gangene boken har blitt såpass forandret på at noen ting er tatt bort, og annet lagt til) så vil alle de påstå at deres er den rette sannhet. Det finnes så utallige måter å se én ting på, fordi vi er mennesker alle sammen og vi har alle hvert vårt syn på saken.Så da; min vei var ikke den rette. Guds vei er.
...Har fått nye øyne å se med om du skjønner. Guds Ånd, den største nådegave av dem alle.
Noe du kanskje forresten har lagt merke til, er at jeg skriver Din Gud. Men det gjør jeg nettopp fordi du har din måte å oppfatte den krisntne Gud på, andre personer har sin. Et eksempel:
Menneskene som driver statskirken er kristne. Hvis du er imot statskirken, så er du kanskje imot de personens måte å se på gud på. De kan kanskje se det som Guds vei å drive sin kristendom på, slik de gjør. Du ser det tydeligvis anderledes. Hvordan kan det da være én vei til Gud? Når så mange har så mange forskjellige oppfatninger av hva den veien består av?Jeg er imot statskirken. Sier heller ikke mer om den saken her.
nei, jeg har ingen vanskeligheter med å forstå din måte å oppfatte din gud på. Jeg bare stiller spørsmål som kanskje skal få deg til å tenke at muligheten for at din vei ikke er den eneste til ekte lykke.Vanskelig? Det kan nok være så. Men som du nå vet eller hører, så kjenner jeg han som kan fjerne vanskelighetene. Dette gjør han helt uselvisk og full av nåde og godhet, han som er Kjærlighet.
Jeg skjønner at du har en tro som hjelper deg med å fjerne vanskeligheter. Det synes jeg er flott.
hehe... du har humor ser jegØnsker deg alt godt, kun det, eller rettere, Den Beste.
Ha det like godt du også