Fakta, teori & skepsis ⇒ Gjenopplive døde?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Den gang for mange år siden jeg selv befant meg i koma etter stort blodtap, da så eller minns jeg ingen ting, var helt bevisstløs. Du nevner andre som har sett lys ved slike opplevelser. Vel, dette vet jeg ikke noe særlig om, så det må da de som har opplevd dette forklare selv. Kanskje du kunne lage en tråd om det? Kan eventuelt stikke innom der da.
Antall ord: 71
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Gjenopplive døde?
Vet ikke jeg,men jeg hadde sikkert hatt et sjokk når jeg våknet eller kanskje ikke?Det er jo kanskje som å være i koma kanskje. Sjokkert hadde jeg vertfall vert vis noen sa "du har stått opp fra de døde".Hulken skrev:Jeg leste i et forskerblad en artikkel som handlet om det å gjenopplive døde. Det er seriøse forskere som faktisk driver forskning innenfor dette område.
De håper at man kan benytte nanoteknologi, som enkelt uttrykt bygger på at små roboter kan fremstille kopier av seg selv i stadig mindre størrelse. Blir de så små at de kan sendes inn i cellene i kroppen, vil de kunne rekonstruere nesten enhver kjemisk stabil struktur - også menneskekroppen - atom for atom.
Noe jeg mener ikke virker riktig (viss dette i det heletatt er mulig?) er at etter og ha "bygget" opp kroppen igjenn, skal man liksom bare trenge å starte hjertet?
Tror det faktisk ligger mer bak bevisstheten vår enn bare en fungerende kropp?
Tror dere man vil kunne gjenopplive de døde en dag?
Antall ord: 182
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er nok som skrevet står; troen er ikke alles sak.Vomit skrev:Tror før på julenissen..
Så du får nå bare tro på nissen da.
Antall ord: 29
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sunnmøre
Fikk tårer i øynene av at denne mannen kom tilbake til livet... Det var en velykket gjennoppliving, selv om den ikke ble utført riktig i det hele... For dem som lurer på HLR, så skal en starte med 30kompresjoner, to innblåsninger, 30 kompresjoner, to inblåsninger..etc... Å at han blei slått i brystet, var vel noen som bare har hørt om det.. Viss en person får ventikkelflimmer, alså at hjertet bare flimrer, ikke slår, da kan en redde menneske med å slå det hardt i brystet, slå hjertet om til Normalrytme igjen.. Men dette bør skje innen 30sek... Viss ikkje ingen vits... Så det hjalp lite han manne på videoen.. Å han mannen som stod og snakka om jesus, det tror jeg er en som har healingevne og bruker navnet jesus og tror det er via han...misty-gutt skrev:Det er ikke godt å si hvor langt legevitenskapen vil nå.
Her er en som blir vekket til livet i Afrika: http://www.youtube.com/watch?v=7CIHPor_haA
Viss en utfører en HLR redning helt korekt så utgjør det bare 20% av det hjertet selv klarer... Var vel ikke 1% en gang på denne videoen, så at denne mannen lever, er nok et mirakel ja!!!
Antall ord: 213
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Ja, jeg har jo ingen erfaring med dette selv, da jeg knapt nok har vært svimmel i mitt liv (takker for god helse , men jeg har lest og hørt andre fortelle sine erfaringer fra dødens terskel.misty-gutt skrev:Den gang for mange år siden jeg selv befant meg i koma etter stort blodtap, da så eller minns jeg ingen ting, var helt bevisstløs. Du nevner andre som har sett lys ved slike opplevelser. Vel, dette vet jeg ikke noe særlig om, så det må da de som har opplevd dette forklare selv. Kanskje du kunne lage en tråd om det? Kan eventuelt stikke innom der da.
Det kan være seg bøker eller Ukeblad/aviser. Sylvia Brown har skrevet endel bøker om dette, hun har selv vært død ved et par anledninger, og sett lyset/møtt famile på den andre siden, før hun ble trekt tilbake... hun har også samlet en hel haug med betroelser fra folk som har dødd og kommet tilbake.
Dette høres rimelig søkt ut syns jeg, men tviler ikke på at det kan skje.
Antall ord: 194
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Sylvia Brown har nok ikke sett det sanne Lyset. Håper at hun en dag vil velge Jesus, for de "lys" som hun setter sin lit til vil på ingen måte bli henne til hjelp når hun virkelig trenger det. Men jeg tror også at det hender at mennesker, og de trenger ikke være kristne, kan dø, men at Gud, nådig som han er, sender de tilbake til legemeet sitt.
Men ikke alle lærer. Hva hun vil velge i fremtiden, det vet jeg ikke. Men her er hun på ville veier: http://www.youtube.com/watch?v=hRc4LkBRjIc
Men ikke alle lærer. Hva hun vil velge i fremtiden, det vet jeg ikke. Men her er hun på ville veier: http://www.youtube.com/watch?v=hRc4LkBRjIc
Antall ord: 103
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Ja det er ganske skremmende.misty-gutt skrev:Sylvia Brown har nok ikke sett det sanne Lyset. Håper at hun en dag vil velge Jesus, for de "lys" som hun setter sin lit til vil på ingen måte bli henne til hjelp når hun virkelig trenger det. Men jeg tror også at det hender at mennesker, og de trenger ikke være kristne, kan dø, men at Gud, nådig som han er, sender de tilbake til legemeet sitt.
Antall ord: 111
*** OOO***
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
e de itj færdi me dein religions greia enno! :mozilla_surprised:
Antall ord: 12
reina
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2005 17:17
- 19
- Lokalisering: Hjemme <3
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 31 ganger
"Det er forskjellige nådegaver, men Ånden er den samme."
(Det nye testamentet, Korinterbrev 12)¨
Selv om feil, fatale feil oppstår og en person har gått seg vil, så å si. Hvem kan likevel dømme at den veien en gikk var den gale? Det lyset en valgte var feil?
Hvem har fasitsvarene?
En kan ikke dømme en annen og si at du tar feil, du har valgt feil. Det lyder bare ikke rett, uansett hvem det er rettet mot. For da får den dømmende en større makt, og den makten er vel bare forbeholdt gud?
jeg er ikke kristen, men kjærligheten er den samme i alle religioner. Jeg kan ikke forsvare Sylvia Brown, men jeg skal heller ikke dømme henne.
Selv om feil, fatale feil oppstår og en person har gått seg vil, så å si. Hvem kan likevel dømme at den veien en gikk var den gale? Det lyset en valgte var feil?
Hvem har fasitsvarene?
En kan ikke dømme en annen og si at du tar feil, du har valgt feil. Det lyder bare ikke rett, uansett hvem det er rettet mot. For da får den dømmende en større makt, og den makten er vel bare forbeholdt gud?
jeg er ikke kristen, men kjærligheten er den samme i alle religioner. Jeg kan ikke forsvare Sylvia Brown, men jeg skal heller ikke dømme henne.
Antall ord: 128
~ Don't feed the internet trolls ~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja. Og nådegaver får man etter at man har tatt imot frelsen. Og da igjen, etter at man har mottatt Åndsdåpen. Da får man forskjellige nådegaver alt etter som Ånden (Guds Ånd) gir hver især. Men Ånden er den samme. Så vokser man etter som tiden går og strekker seg til nye høyder på veien med Gud.Medi skrev:"Det er forskjellige nådegaver, men Ånden er den samme."
De beste og sanne svarene på spørsmålene dine, Medi, vil du finne her:Selv om feil, fatale feil oppstår og en person har gått seg vil, så å si. Hvem kan likevel dømme at den veien en gikk var den gale? Det lyset en valgte var feil?
Joh 12:47 Og dersom noen hører mine ord og ikke tar vare på dem, så dømmer ikke jeg ham; for jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden;
Joh 12:48 den som forkaster meg og ikke tar imot mine ord, har den som dømmer ham: det ord jeg har talt, det skal dømme ham på den ytterste dag.
Jesus ér fasiten om en tror det eller ei.Hvem har fasitsvarene?
Viser til ordene i Joh. ovenfor her.En kan ikke dømme en annen og si at du tar feil, du har valgt feil. Det lyder bare ikke rett, uansett hvem det er rettet mot. For da får den dømmende en større makt, og den makten er vel bare forbeholdt gud?
Hvordan vet du det? Kan du utdype din påstand nærmere?jeg er ikke kristen, men kjærligheten er den samme i alle religioner.
Hvorfor kan du ikke det? Kan det være at du ser at det er noe som ikke stemmer med hennes virke og lære?Jeg kan ikke forsvare Sylvia Brown..
Antall ord: 323
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Klarsynte og mediumer osv, har jo en form for nådegave. De har evenen til å snakk med den andre siden. Ikke alle er like flinke, mange er falske og vet ikke hva de driver med, men det finnes de som faktisk hjelper. De kan hjelpe med å være et mellomledd mellom de avdøde og de som er igjen, for å nevne en av de viktige tingene de gjør. Når så disse personene kjenner igjen ting som mediumet umulig kunne ha visst, er det en bekreftelse på at det er deres kjære som kommer gjennom og sier at de har det bra. Den kjærlighet som da fyller menneskene, mener du at den er falsk da? Når et medium mediterer fylles de med en helt fantastisk kjærlighet, som jeg person har kjent. Jeg utelukker ikke at den ikke er Gud, det er godt mulig.misty-gutt skrev:Ja. Og nådegaver får man etter at man har tatt imot frelsen. Og da igjen, etter at man har mottatt Åndsdåpen. Da får man forskjellige nådegaver alt etter som Ånden (Guds Ånd) gir hver især. Men Ånden er den samme. Så vokser man etter som tiden går og strekker seg til nye høyder på veien med Gud.
Men denne ubetingede kjærligheten gjør at mediumet føler den sterkeste kjærlighet for kunden eller den personen hun/han kanaliserer for. Denne kjærligheten er så ren og vakker. Jeg mener personlig at de som faktisk kan kanalisere ordentlig, er i kontakt med denne kjærligheten. Hvordan kan noe så godt være vondt da?
Det er den ekte kjærlighet, mener jeg. Den som ikke krever noe, men bare elsker. Noe så rent kan ikke være urent. Jeg kan jo ikke legge frem bevis på at noe slikt eksisterer, men det er det de fleste kjente mediumer beskreiver om sine meditasjoner, så derfor snakker jeg om det.
Som sagt, så kan denne energien være Guds kjærlighet. Da er den iallfall åpen for alle, ikke bare de kristne. Men dette er bare en teori, men jeg håper likevel du svarer hva du mener
Dette er det som står skrevet i bibelen, og selv om jeg selv siterte den, så har den vært gjennom mange hender gjennom århundrene. Mye har blitt forandret på, orginalen forsvinner mer og mer hver gang noen forandrer på den. Hvordan kan du vite at disse ordene er sanne? Fordi de står i en flere århundrer gammel bok? Fordi de ordene står i bibelen, utelukker du da at alle andre kan ha rett?Joh 12:47 Og dersom noen hører mine ord og ikke tar vare på dem, så dømmer ikke jeg ham; for jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden;
Joh 12:48 den som forkaster meg og ikke tar imot mine ord, har den som dømmer ham: det ord jeg har talt, det skal dømme ham på den ytterste dag.
Personlig tror jeg ikke på helvete, men vet at alt som eksisterer har en positiv og negativ form. Det negativet (etter min mening) ligger ikke i en plass som evig piner fortapte sjeler. Det negative ligger i oss og har mange navn: tvil, sjalusi, sinne, irritasjon, håpløshet, sorg osv.
jeg tror den virkelige kampen vi mennesker har er å overvinne disse og utvikle oss til større åndelige vesner.
Feil en gjør, gjør en nettopp for å lære av dem. Det kan vel også du være enig i
Den som til syvende og sist kan dømme om en har valgt en gal vei, er resultatet som kommer av handlingene dine på veien. Derfor (og dette kommer jeg til å komme tilbake på) synes jeg ikke vi kan dømme Sylvia Brown. Hun gjorde en grusom feil der. Men det er en grunn til at hun har kommet så langt hun har og til at hun ennå holdet på og folk hører på henne, fordi hun faktisk hjelper. Jeg sier ikke at hun er perfekt, og det er mye med kvinnen jeg ikke liker, men resultaltet, resultatet av hennes valg av vei i livet vises i ansiktene til de mennesker hun faktisk hjelper. Hvordan kan hun ha valgt helt galt da?
her påstår du noe du ikke kan bevise. Hvordan vet du selv dette? har du noe å si som er sterkere enn hva jeg sier jeg tror er sant? På slutten av dagen kan jeg ikke påstå at du skal tro meg. Men jeg håper du respekterer meg. Da håper jeg du også respekterer min rett til å tvile på dette utsagne fra deg. Det du nå gjør kan minne om det noen andre religioner gjør, de påstår at deres religion er rett. Så hvem har rett? På slutten av dagen, så er det eneste vi står igjen med vår egen sannhet. Du har din sannhet og jeg har min. Hvem kan si hvem av oss som har mest rett?Jesus ér fasiten om en tror det eller ei.
Min påstand er at vi kommer alle fra et opphav. En felles plass våre sjeler holder til (kanskje himmelen). Hvorfor skal ikke vi alle være like mye elsket? Når (etter min mening) den ubetingede kjærligheten elsker alle. Derfor tørr jeg si at kjærligheten er den samme i alle religioner. alle religioner har en far og en mor som oppdrar sine barn, sikkert helst til å tro det de tror, fordi det er trygt for dem. Alle foreldre vil ha sine barn trygge. De læres opp til å tro det foreldrene tror, fordi nettopp foreldrene har erfaring med dette og vet at er trygt og kjent.Hvordan vet du det? Kan du utdype din påstand nærmere?
Jeg vil påstå at kjærligheten er den samme i alle religioner, fordi kjærligheten til barne er noe av det samme. Barnas kjærlighet til de rundt dem er den samme. det er trygt, derfor er det godt, derfor elsker de. Skjønner du hva jeg mener? Din kjærlighet til din gud, hvorfor er den anderledes fra en annen manns kjærlighet til sin/e gud/er?
Ja, jeg kan se ting som ikke stemmer helt med hva jeg mener hun burde gjøre. Derfor kan jeg ikke forsvare henne helt, men det fjerner ikke det faktum at hun har hjulpet mange mennesker, noen med lette ting, andre mye mer dypere og vanskeligere problemer.Hvorfor kan du ikke det? Kan det være at du ser at det er noe som ikke stemmer med hennes virke og lære?
Da har jeg skrevet mitt for nå Håper du har en utrolig fin dag
Antall ord: 1144
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Vår forståelse av nådegaver er vidt forskjellig. Det å snakke med den andre siden har ingenting å gjøre med nådegaver, iallefall ikke gitt av Gud, vil si tvert imot. Har alt beskrevet på hvilket grunnlag en får gavene. Her er et skriftsted som forklarer gavene godt:1Kor 12:28 Og Gud satte i menigheten først noen til apostler, for det annet profeter, for det tredje lærere, så kraftige gjerninger, så nådegaver til å helbrede, til å hjelpe, til å styre, forskjellige slags tunger.Medi skrev:Klarsynte og mediumer osv, har jo en form for nådegave. De har evenen til å snakk med den andre siden.misty-gutt skrev:Ja. Og nådegaver får man etter at man har tatt imot frelsen. Og da igjen, etter at man har mottatt Åndsdåpen. Da får man forskjellige nådegaver alt etter som Ånden (Guds Ånd) gir hver især. Men Ånden er den samme. Så vokser man etter som tiden går og strekker seg til nye høyder på veien med Gud.
Men de har ingen garanti om hvem de kommer i kontakt med. Derimot er det gjort oss kjent at Satan og hans demoner skaper seg om til lysets engler. De kommer gjerne med fine og trøstende ord. Ja de kan vise seg, fremstå som avdøde slektninger, snakke slik de gjorde..osv. Og siden de er usynlig for våre øyne, og følger med, ja så har de en viss kunnskap om de avdøde. Deres oppgave er å bedra, og det er nettopp det de gjør. Ikke dermed sagt at de ikke kan vise en hvor den bortkomne hansken ligger for å ta et eksempel. for det kan de nok. Selv om det ikke ligger i deres natur å hjelpe mennesker så gjør de det motvillig, grunnen til det er for å vende mennesker bort fra den ene sanne og kjærlige Gud. Ja få mennesker til å tro at det finnes mange flere alternative veier til saligheten enn Jesus, og dette vil de jobbe for til deres siste virkedag dag, før di blir kastet i illsjøen. De fallne englene kjenner også til den skjebne som er i vente for dem.De kan hjelpe med å være et mellomledd mellom de avdøde og de som er igjen, for å nevne en av de viktige tingene de gjør.
Du skriver også om kjærligheten disse mediene føler over for sine kunder, ja for seansene er vel ikke gratis? Menneskelig kjærlighet har alle mer eller mindre av. Før jeg ble frelst hadde jeg også kjærlighet i meg. Men den alene kan ikke frelse mennesket, eller gjøre oss rettferdig overfor Gud. Derfor måtte Jesus, som er sann Gud og sant menneske selv komme ned til vår jord for å ta all straff som ellers ville ha rammet oss, den tok han på seg selv. Forhenget inn til helligdommen er fjernet og vi har fri adgang til den levende Gud. Ingen makter kan hindre en, bortsett fra en selv. Så for medier og ikke medier, prisen for vår frelse er betalt av Jesus kristus, Guds Sønn, en gang for alle.
Det er mange oversettelser ja. Jeg bruker 1933 oversettelsen mest, den med I og eder men jeg har lert meg å lese det som - dere - Det er en god oversettelse. Ba til Gud over hvilken jeg skulle bruke. Og den første bibelen som ble meg gitt til odel og eie var 33 oversettelsen, så den bruker jeg ennå i dag.Dette er det som står skrevet i bibelen, og selv om jeg selv siterte den, så har den vært gjennom mange hender gjennom århundrene. Mye har blitt forandret på, orginalen forsvinner mer og mer hver gang noen forandrer på den. Hvordan kan du vite at disse ordene er sanne?
At ordene er sanne, har jeg erfart med både tegn, under, men og ledelse . - Får da Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri.
Guds Ånd går det ikke ann å ta feil av, ikke dermed sagt at jeg ikke kan feile, for det gjør jeg, men da kommer Ånden å rettleder meg igjen. Så vet jeg jo også hvordan det er å ha verdens ånd, den som jeg hadde da jeg var ufrelst.
Joda. Og forhåpentlig lærer man av sine feil, noen ganger gjør man det andre ganger ikke. Det finnes jo en drøss av forskjellige feiler en kan gjøre da. Uansett så er det godt å vite at man kan be om tilgivelse når man har gjort eller sagt noe galt.Feil en gjør, gjør en nettopp for å lære av dem. Det kan vel også du være enig i
Bare siterer igjen jeg: Joh 12:47 Og dersom noen hører mine ord og ikke tar vare på dem, så dømmer ikke jeg ham; for jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden;Den som til syvende og sist kan dømme om en har valgt en gal vei, er resultatet som kommer av handlingene dine på veien. Derfor (og dette kommer jeg til å komme tilbake på) synes jeg ikke vi kan dømme Sylvia Brown. Hun gjorde en grusom feil der. Men det er en grunn til at hun har kommet så langt hun har og til at hun ennå holdet på og folk hører på henne, fordi hun faktisk hjelper. Jeg sier ikke at hun er perfekt, og det er mye med kvinnen jeg ikke liker, men resultaltet, resultatet av hennes valg av vei i livet vises i ansiktene til de mennesker hun faktisk hjelper. Hvordan kan hun ha valgt helt galt da?
Veien til frelse er den samme for Sylvia som for deg og meg.
Jesus ér fasiten om en tror det eller ei.
Jeg respekterer deg, slik du respekterer meg tenker jeg. Men våre meninger og tro er veldig avvikende fra hverandre, det er fakta. Du har rett til å tvile på mine utsagn og den samme rett har jeg til å tvile på dine. Jeg hverken kan eller vil tvinge deg til å tro at Jesus er fasiten. Men jeg kan oppfordre deg til å søke ham av hele ditt hjerte, og om du det gjør, det er opp til deg helt og holdent, ja da skal du få svar. Det er et løfte, og han har ennå ikke sviktet sine løfter, og kommer aldri til å svikte heller. Så idag om du hører hans røst..her påstår du noe du ikke kan bevise. Hvordan vet du selv dette? har du noe å si som er sterkere enn hva jeg sier jeg tror er sant? På slutten av dagen kan jeg ikke påstå at du skal tro meg. Men jeg håper du respekterer meg. Da håper jeg du også respekterer min rett til å tvile på dette utsagne fra deg. Det du nå gjør kan minne om det noen andre religioner gjør, de påstår at deres religion er rett. Så hvem har rett? På slutten av dagen, så er det eneste vi står igjen med vår egen sannhet. Du har din sannhet og jeg har min. Hvem kan si hvem av oss som har mest rett?
Så avslutter jeg mitt innlegg med disse sanne og troverdige ord:
Jeg holder fast ved det jeg skrev; Jesus er fasiten, og han vil deg kun det beste, liksom jeg og ønsker for deg. Prisen er betalt.For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, forat hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv;
for Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men forat verden skulde bli frelst ved ham.
Den som tror på ham, blir ikke dømt; den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn.
Antall ord: 1375
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Men jeg tror vi snakker litt om samme nådegaver, skjønner du. For å gjøre meg bedre forstått, så tenkte jeg ikke bare på det å ha kontakt med den andre siden. Men healing er også en av tingene flere (ikke kristne, og kristne) mennesker holder på med. Hvordan vil du forklare at mange som har denne gaven, har en annen tro. Hvor mener du gaven kommer fra? Djevelen? Hvis jeg forstår deg rett her, så mener du at det er de fortapte englene som står bak, slik at de kan forføre mennesker til å tro at det er andre veier. Men hva som det faktsik er flere veier til den ubetingede kjærlighetden /Gud?misty-gutt skrev:Vår forståelse av nådegaver er vidt forskjellig. Det å snakke med den andre siden har ingenting å gjøre med nådegaver, iallefall ikke gitt av Gud, vil si tvert imot. Har alt beskrevet på hvilket grunnlag en får gavene. Her er et skriftsted som forklarer dette godt:1Kor 12:28 Og Gud satte i menigheten først noen til apostler, for det annet profeter, for det tredje lærere, så kraftige gjerninger, så nådegaver til å helbrede, til å hjelpe, til å styre, forskjellige slags tunger.
Hvis jeg forstår deg rett (noe jeg ikke vil gjøre for sikkert) så tenker du kanskje at slike diskusjoner som dette er til for å "teste din tro" og eller hjelpe deg å spre den kristne tro, stemmer det? Her vil jeg tråkke meget varsomt.
Hvis jeg får trekke den konklusjonen, så vil jeg svare med at jeg er ikke her for å overbevise deg om at du tar feil. Men jeg sitter her og lar fingrene løpe over tastaturet fordi jeg reagerer på at du direkte sier at du har rett og "vi" har valgt en gal vei. det var vel den grunnen til at jeg begynte å diskutere med deg til å begynne med.
Du sier at Jesus er fasiten. Jeg tviler ikke på at for deg og mange andre så er ham det, og det synes jeg er flott. jeg har vokst opp med kristendommen og husker at mine besteforeldre var veldig kristne og de hjelp mange og levde et godt liv. Det finnes mye godt i alle religioner når mennesker tror på noe godt.
Og om du klarer å frelse noen til at de får det bedre, så er jeg kjempe glad på deres vegne, hvis de finner et bedre liv i kristendommen. Likevel, skjønner du hvorfor jeg reagerer på at du skriver rett ut at du har rett? Da er du på en måte arrogant, enn så lite. Og jeg for min del føler ikke at din medlidenhet for mitt "valgte lysvei" er nødvendig.
Dette er igjen din sannhet, og jeg kan forstå hvorfor du føler du må "hjelpe" (ikke ta den som negativt ment at jeg satte "" der) andre til å gå det du mener er den rette vei. jeg kan forstå din bestemhet på å la det komme frem at du har rett, på den måten.Selv om det ikke ligger i deres natur å hjelpe mennesker så gjør de det motvillig, grunnen til det er for å vende mennesker bort fra den ene sanne og kjærlige Gud. Ja få mennesker til å tro at det finnes mange flere alternative veier til saligheten enn Jesus, og dette vil de jobbe for til deres siste virkedag dag, før di blir kastet i illsjøen.
Om resultatet blir at glede og lidenskap (og da mener jeg lidenskap over livet) blir spredd rundt til flere, er ikke da veien til denne gleden mindre viktig? Hvordan de kom dit, enten gjennom din gud eller noe annet, så lange glede blir spredd i verden? Du skjønner, jeg tror ikke på at ekte glede og kjærlighet kan føre til noe vondt. Jeg tror på Universets lov om tiltrekkning, som da går ut på at de følelsene du mest går rundt og føler, gjør at du tiltrekker deg flere hendelser som gjør at du opplever denne følelsen om igjen. Da virker det logisk for meg at når du går rundt å tenker at din gud er den rette veien, og virkelig føler den følelsen, da tiltrekker du deg flere hendelser som blir med på å overbevise deg om nettopp det. Men om dette gjør at du føler glede, så som sagt, så er veien til denne gleden nesten ubetydelig, vil jeg våge å si.
Så siden jeg tror på dette, så tror jeg på at gleden en får av at andre hjelper deg, den gjør at du tiltrekker deg mer glede. Gleden av å gi og av å få. Jeg tror ikke at ondskap kan stå bak noe slikt og at resulatet blir evig pinelse (for her antar jeg at du tror på helvete?)
Vi to er ikke her for å diskutere oss frem til hvem av oss to som har rett. Duskusjoner rundt kristendommen har det vært i mangfolder, så la oss ikke la dette bli en av dem.
Nei, den er ikke gratis. De som virkelig lever av dette, må jo ta seg betalt. Må bare få frem at prisene varier mellom person til person, og jeg støtter ikke de som krever altfor store summer for en time.Du skriver også om kjærligheten disse mediumene føler over for sine kunder, ja for seansene er vel ikke gratis?
Men selv kirken krever penger. De som jobber i kirken har også lønningssjekker. Akkurat her sier jeg ikke mer.
Ja, dette er jeg litt enig i. Menneske kjærlighet er ikke fullkommen, og er ofte betingende. Altså : hvis du gjør ting for meg, så skal jeg elske deg.Menneskelig kjærlighet har alle mer eller mindre av. Før jeg ble frelst hadde jeg også kjærlighet i meg. Men den alene kan ikke frelse mennesket, eller gjøre oss rettferdig overfor Gud.
Men dette er ikke den kjærlighet jeg snakker om. Den jeg snakker om er den ubetingede. Den som elsker uten å kreve noe tilbake. Som sagt så har jeg selv følt denne, og da er det virkelig sånn at jeg føler for å gråte, fordi jeg elsker alle da og føler meg elsket. Den kjærligheten er bare god, og det er denne de fleste mediumer kobler seg til.
Dette var faktisk vakre ord som rørte meg. Jeg kan forstå hvorfor du føler så sterkt for din tro. Hva jeg eller andre mener om dette, skal jeg ikke gå ut på her. Men selv om dette er vakre ord, er det likvel ord som har kommet fra en menneskeskrevet bok, eller iallfall en bok som har vært gjennom mange hender.Derfor måtte Jesus, som er sann Gud og sant menneske selv komme ned til vår jord for å ta all straff som ellers ville ha rammet oss, den tok han på seg selv. Forhenget inn til helligdommen er fjernet og vi har fri adgang til den levende Gud. Ingen makter kan hindre en, bortsett fra en selv. Så for medier og ikke medier, prisen for vår frelse er betalt av Jesus kristus, Guds Sønn, en gang for alle.
Med alle disse forskjellige oversettelsene, da vil jo (for å sette det på spissen) det virke som at kristendommen er spredd. Gir du hver av oversettelsene til flere mennesker, vil de påsto at det som står i akkurat deres bok, må være den rette sannhet. For å sette dette enda mer på spissen, så tar vi flere religioner med inn her. En muslim vil være akkurat som deg og mene at hans bok er den sanne sannhet. Kan du sette deg i en slik manns sko og virkelig se det fra et upåvirket synspunkt, uten å tenke at han er villedet? Hvis du klarer det, så skjønner du vel at han vil ha reagert likt som du, og sagt at din vei var gal og at du må snu for å komme til det rette lyset. Min spørsmål her er da: av alle de bøker og veier som er å gå i religionen, hvorfor mener du din er den rette? Tenker du at det er den rette for deg, eller våger du å gå så langt å tenke at det er den rette for alle?Det er mange oversettelser ja. Jeg bruker 1933 oversettelsen mest, den med I og eder men jeg har lert meg å lese det som - dere - Det er en god oversettelse. Ba til Gud over hvilken jeg skulle bruke. Og den første bibelen som ble meg gitt til odel og eie var 33 oversettelsen, så den bruker jeg ennå i dag.
En klok mann sa en gang til meg: du er ikke halvparten så spesiell som du tror du er.
Altså, det finnes mennesker der ute som er ganske lik deg, både i væremåte og utseende. Tilogmed tankemåte. Ingen er en tro kopi. Men det primære er likevel det samme. Kan du da forstå at det er flere lik akkurat deg, som tenker nesten nøyaktig det samme om sin tro?
Så igjen: hvorfor er din vei den rette?
Kanskje du vil svare her at Gud er den eneste veien. Men jeg undertrykker mitt spørsmål tydeligere: hvorfor er akkurat din måte å se på Gud, den rette?
jeg vil sette pris på at du ikke svarer meg her med å bare sitere noe fra din 33 utgave.
At ordene er sanne, har jeg erfart med både tegn, under, men og ledelse . - Får da Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri.
dette føler jeg på samme måte. Kanskje min vei på å se på tro og verden er gal, det utelukker jeg ikke, det er godt mulig. Men jeg har erfart med både tegn, under og bekreftelser at den veien jeg har begynt å gå på er den rette (for meg iallfall).
her er jeg helt enig.Joda. Og forhåpentlig lærer man av sine feil, noen ganger gjør man det andre ganger ikke. Det finnes jo en drøss av forskjellige feiler en kan gjøre da. Uansett så er det godt å vite at man kan be om tilgivelse når man har gjort eller sagt noe galt.
Det er veldig mulig det, men da vil jeg spørre: Hvorfor er det du mener den rette veien til frelsen?Veien til frelse er den samme for Sylvia som for deg og meg.
Ja, jeg tror vi begge respekterer hverandre godt, har ikke merket tegn til noe annetJeg respekterer deg, slik du respekterer meg tenker jeg.
Vår tro er ulik, ja. Men jeg tror vi begge har de samme målene, og det er nettopp å hjelpe mennesker og verden, hjelpe dem til noe bedre.Men våre meninger og tro er veldig avvikende fra hverandre, det er fakta.
Dette var godt sagt. Det gjør meg glad å høre at du ikke vil tvinge din tro på meg, eller andre.Du har rett til å tvile på mine utsagn og den samme rett har jeg til å tvile på dine. Jeg hverken kan eller vil tvinge deg til å tro at Jesus er fasiten.
Og jeg kan oppfordre deg til å respektere meg så pass at du ikke føler medynk på at du tror at jeg er på vei mot evig pinelse. Jeg kan faktisk si at det er jeg ikke, det er noe jeg vil stå fast på. Så ikke føl medynk for mitt valg.Men jeg kan oppfordre deg til å søke ham av hele ditt hjerte, og om du det gjør, det er opp til deg helt og holdent, ja da skal du få svar. Det er et løfte, og han har ennå ikke sviktet sine løfter, og kommer heller aldri til å svikte heller. Så idag om du hører hans røst..
jeg vil også at du som medmennekse og person skal ha det godt. Når du føler glede, sprer du den videre. Og det takker jeg deg for at du gjør. ha en god nattJeg holder fast ved det jeg skrev; Jesus er fasiten, og han vil deg kun det beste, liksom jeg og ønsker for deg.
Antall ord: 2070
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Forstår hva du mener. Men som jeg alt har gitt uttrykk for så er det viktig å vite hva som må ligge til grunn for at de nådegavene jeg snakker om skal være gitt av Gud. Så her er det lett å trå feil om man ikke kjenner Jesus personlig.Medi skrev:Men jeg tror vi snakker litt om samme nådegaver, skjønner du.
Det er ikke noe nytt at mennesker kan mange kunster. Helbredelser til legemeet til en viss, begrenset grad er heller ikke umulig. Men, og det er et viktig poeng, menneskets sjel kan kun oppnå frelse ved Jesus Kristus.Hvordan vil du forklare at mange som har denne gaven, har en annen tro.
Det at vår og Guds fiende, Satan, også gjør kunster er med på å holde mennesker borte fra Gud. Tar et eksempel fra GT: Så gikk Moses og Aron inn til Farao og gjorde som Herren hadde sagt; Aron kastet sin stav ned foran Farao og hans tjenere, og den blev til en slange.
- Da lot Farao sine vismenn og trollmenn kalle, og de, Egyptens tegnsutleggere, gjorde det samme med sine hemmelige kunster de kastet hver sin stav, og de ble til slanger; men Arons stav slukte deres staver.
- Men Faraos hjerte ble forherdet, og han hørte ikke på dem, således som Herren hadde sagt.
Håper denne historien kan hjelpe til å forstå, det er iallefall viktig å ikke la seg forherde, slik vi ser Farao her gjør.
Grunnen til at jeg grep tråden var spårsmålet "Tror dere man vil kunne gjenopplive de døde en dag?" Om legevitenskapen en dag kommer til å klare det vet jeg ikke. Men at Gud vekker døde enn idag ved Jesus Kristus, og de nådegaver som er oss gitt det vet jeg.Hvis jeg forstår deg rett (noe jeg ikke vil gjøre for sikkert) så tenker du kanskje at slike diskusjoner som dette er til for å "teste din tro" og eller hjelpe deg å spre den kristne tro, stemmer det? Her vil jeg tråkke meget varsomt.
Vi er vel allerede enige om at vi respekterer hverandre. Men vi har valgt ulikt og det har bl.a. ført til vårt ordskifte her. Leit at du oppfatter meg på en måte som arrogant. Vi er uenige, ja, men jeg ønsker deg bare alt godt. Kan legge til at jeg svarte på ditt innlegg grunnet sitatet som du hentet hra Bibelen. Oppfattet ikke det som arrogant, men heller som misvisende og en sammenblanding.Og om du klarer å frelse noen til at de får det bedre, så er jeg kjempe glad på deres vegne, hvis de finner et bedre liv i kristendommen. Likevel, skjønner du hvorfor jeg reagerer på at du skriver rett ut at du har rett? Da er du på en måte arrogant, enn så lite. Og jeg for min del føler ikke at din medlidenhet for mitt "valgte lysvei" er nødvendig.
Det er sannheten slik den er meg åpenbart.Dette er igjen din sannhet
- Tyven (djevelen) kommer bare for å stjele og myrde og ødelegge; jeg er kommet forat de skal ha liv og ha overflod.
Greit. Men våre meningsforskjeller kommer klart til uttrykk gjenom vårt lille ordskifte. Og det er også greit.Vi to er ikke her for å diskutere oss frem til hvem av oss to som har rett. Duskusjoner rundt kristendommen har det vært i mangfolder, så la oss ikke la dette bli en av dem.
Men hva får de som benytter seg av slikt EGENTLIG igjen for pengene? Tenker da særlig på medium som hevder å gi beskjeder fra avdøde slektninge og slikt. Så hva får/kjøper de egentlig mener du?Nei, den er ikke gratis. De som virkelig lever av dette, må jo ta seg betalt. Må bare få frem at prisene varier mellom person til person, og jeg støtter ikke de som krever altfor store summer for en time.
Jeg er imot statskirken. Sier heller ikke mer om den saken her.Men selv kirken krever penger. De som jobber i kirken har også lønningssjekker. Akkurat her sier jeg ikke mer.
Ja, enig. Slik er det så alt for ofte. Jesus er den som viser oss hva kjærlighet er, for han er kjærlighet. Og når alt kommer til alt så er det den fullkomne kjærligheten, altså Jesus vi alle trenger. Forstå dette; kjærligheten er skrevet i blod, Jesu blod. Han ga sitt liv for at vi skulle finne det, det sanne liv.Ja, dette er jeg litt enig i. Menneske kjærlighet er ikke fullkommen, og er ofte betingende. Altså : hvis du gjør ting for meg, så skal jeg elske deg.
Jeg er helt trygg på at 33 oversettelsen, for å ta den som jeg leser, at den åpenbarer Guds vilje. Det finnes nok noen hebraiske ord som kan være vanskelig å oversette 100% til andre språk, men innholdet er etter orginalskriftene. Bibelen er skrevet av mennesker ja, i lydighet til Gud. Hele Bibelen er innblest av Gud.Dette var faktisk vakre ord som rørte meg. Jeg kan forstå hvorfor du føler så sterkt for din tro. Hva jeg eller andre mener om dette, skal jeg ikke gå ut på her. Men selv om dette er vakre ord, er det likvel ord som har kommet fra en menneskeskrevet bok, eller iallfall en bok som har vært gjennom mange hender.
Vi er alle forskjellige, med særegen personlighet og det er godt. Ingen er prikk like uansett tilhørighet. Det som binder oss kristne sammen er at vi har sagt ja til Jesus, er født påny åndelig. Har fått smakt at Gud er god, noe vi ikke trodde eller forstod da vi var ufrelste og vandret på forskjellige andre veier.Altså, det finnes mennesker der ute som er ganske lik deg, både i væremåte og utseende. Tilogmed tankemåte. Ingen er en tro kopi. Men det primære er likevel det samme. Kan du da forstå at det er flere lik akkurat deg, som tenker nesten nøyaktig det samme om sin tro?
Så igjen: hvorfor er din vei den rette?
Så da; min vei var ikke den rette. Guds vei er.
Har fått nye øyne å se med om du skjønner. Guds Ånd, den største nådegave av dem alle.Kanskje du vil svare her at Gud er den eneste veien. Men jeg undertrykker mitt spørsmål tydeligere: hvorfor er akkurat din måte å se på Gud, den rette?
Vanskelig? Det kan nok være så. Men som du nå vet eller hører, så kjenner jeg han som kan fjerne vanskelighetene. Dette gjør han helt uselvisk og full av nåde og godhet, han som er Kjærlighet.
Ønsker deg alt godt, kun det, eller rettere, Den Beste.
Antall ord: 1161
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2008 03:56
- 16
- Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte
Hva har gud med trådstarters emne å gjøre, med mindre gud benytter nanoteknologi for å gjenopplive døde, så er det skikkelig off-topic.
Jeg ser ikke bort ifra at det er mulig å gjennopplive døde med nanoteknologi en dag, ganske utolig hvordan de klarer å få satt inn avanserte funksjoner i så små brikker.
og forresten, Gud er kjærlighet.
Jeg ser ikke bort ifra at det er mulig å gjennopplive døde med nanoteknologi en dag, ganske utolig hvordan de klarer å få satt inn avanserte funksjoner i så små brikker.
og forresten, Gud er kjærlighet.
Antall ord: 60
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå!
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå!
Hide post links |