Fakta, teori & skepsisGjenopplive døde?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hulken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2008 17:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Unknown

Gjenopplive døde?

Innlegg av Hulken »

Jeg leste i et forskerblad en artikkel som handlet om det å gjenopplive døde. Det er seriøse forskere som faktisk driver forskning innenfor dette område.
De håper at man kan benytte nanoteknologi, som enkelt uttrykt bygger på at små roboter kan fremstille kopier av seg selv i stadig mindre størrelse. Blir de så små at de kan sendes inn i cellene i kroppen, vil de kunne rekonstruere nesten enhver kjemisk stabil struktur - også menneskekroppen - atom for atom.

Noe jeg mener ikke virker riktig (viss dette i det heletatt er mulig?) er at etter og ha "bygget" opp kroppen igjenn, skal man liksom bare trenge å starte hjertet?
Tror det faktisk ligger mer bak bevisstheten vår enn bare en fungerende kropp?

Tror dere man vil kunne gjenopplive de døde en dag?
Antall ord: 135
You wouldn't like me when I'm angry!

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Det er ikke godt å si hvor langt legevitenskapen vil nå.

Her er en som blir vekket til livet i Afrika: http://www.youtube.com/watch?v=7CIHPor_haA
Antall ord: 28
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

For det første skulle de to som holder på med HLR mest melde seg på et kurs, for det der var dårlig og har liten til ingen effekt over hodet.

For det andre skulle han andre som sitter der hatt juling, for det der er i hvert fall ikke HLR, det er bare å slå en mann som ligger nede.

For det tredje så er dette den dummeste videoen jeg har sett på lenge, og jeg syntes det er skummelt at folk lar seg lure,
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Vomit skrev:For det tredje så er dette den dummeste videoen jeg har sett på lenge, og jeg syntes det er skummelt at folk lar seg lure,
Hvorfor skulle ikke døde kunne bli vekket til livet enn idag? Selv har jeg bedt for et menneske som var helt utslått av to kraftige hjerne slag, det ene i høyre og det andre i venstre side av hjernen. Mennesket ble som følge av det lam, blind, døv, stum.Var helt oppgitt av legene. De kunne intet mere gjøre og ville da koble henne fra respiratoren som holdt henne kunstig i live.

Det var bare en ting å gjøre, og det var å bringe saken inn for Gud i troens bønn (full visshet) om at Gud var mektig til å gi helbredelse. Så i Jesu navn trådte vi inn for nådens trone, og ble bønnhørt.

Jesus Kristus er igår, og idag den samme, ja til evig tid.
Matt 10:8 Helbred syke, oppvekk døde, rens spedalske, driv ut onde ånder! For intet har dere fått det, for intet skal dere gi det.
Antall ord: 191
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

misty-gutt skrev: Selv har jeg bedt for et menneske som var helt utslått av to kraftige hjerne slag, det ene i høyre og det andre i venstre side av hjernen. Mennesket ble som følge av det lam, blind, døv, stum.Var helt oppgitt av legene.

Så i Jesu navn trådte vi inn for nådens trone, og ble bønnhørt.]
I den forbindelse lurer jeg på følgende:
Kunne dette menneske gå, se, høre og snakke etter bønn??

Jeg vil tro at etter to kraftige hjerneslag som rammer såpass vitale og viktige organer, at det var en mening at denne ikke skulle "reddes"?
Antall ord: 113
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Brenda skrev:
misty-gutt skrev: Selv har jeg bedt for et menneske som var helt utslått av to kraftige hjerne slag, det ene i høyre og det andre i venstre side av hjernen. Mennesket ble som følge av det lam, blind, døv, stum.Var helt oppgitt av legene.

Så i Jesu navn trådte vi inn for nådens trone, og ble bønnhørt.]
Ja, hun kunne gå, se, høre og snakke etterpå. Legene skjønte ingenting, for slikt er ikke mulig sa de. Dog, sa de "men du sa jo at du tror på en" :-k .. "Gud", så.. og trakk på skuldrene.. Men de ble jo begeistret også, blandede følelser, de fikk jo noe å tenke på da...
Jeg vil tro at etter to kraftige hjerneslag som rammer såpass vitale og viktige organer, at det var en mening at denne ikke skulle "reddes"?
Jo, hun skulle reddes, og ble reddet. Se sitatet i mitt forige innlegg, selv døde kan vekkes opp i tro til den sanne Gud.

Gud er kjærlighet.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

misty-gutt skrev:

Ja, hun kunne gå, se, høre og snakke etterpå. Legene skjønte ingenting, for slikt er ikke mulig sa de. Dog, sa de "men du sa jo at du tror på en" :-k .. "Gud", så.. og trakk på skuldrene.. Men de ble jo begeistret også, blandede følelser, de fikk jo noe å tenke på da...
Hmm...rart jeg ikke har lest/sett dette i tabloider eller på nyheter. Dette mener jeg er en sensasjon om det stemmer. Merkelig at noe slikt ikke blåses opp....
Jo, hun skulle reddes, og ble reddet. Se sitatet i mitt forige innlegg, selv døde kan vekkes opp i tro til den sanne Gud.
Men jeg tror at det er en mening med liv og død jeg da. At du skal dø om du faktisk har fått slag i hele hjernen og ikke kan verken, se, snakke, høre eller gå noe mer i ditt liv. I noen tilfeller kommer påfølgende propp eller blødning, vil tro at menneske i utgansgpunktet var døden nær? Vet du noe om det?

Gud er kjærlighet.
Hehe, ja, vi er enige om det :)
Sist redigert av Brenda på 07 Apr 2008 13:49, redigert 4 ganger totalt. Antall ord: 215
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Skal svare deg siden Brenda. Må avsted nå.

Hei så lenge. :mozilla_smile:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Brenda skrev:Hmm...rart jeg ikke har lest/sett dette i tabloider eller på nyheter. Dette mener jeg er en sensasjon om det stemmer. Merkelig at noe slikt ikke blåses opp....
Jeg gikk ikke til avisene, TV, med historien. Men "jungeltelegrafen" gikk, heh. Den lille erfaring jeg har med aviser er et intervju jeg ga om skjevheter i eldreomsorgen. Men jeg kjente nesten ikke saken igjen da jeg leste den. Mitt intervju var finpusset og redigert. Mitt viktigste poeng kom ikke frem i det hele tatt, men det er en annen skål. Så likebra at jeg ikke gikk til avisene om dette, hendelsen hadde nok blitt fremstilt på avisens og ikke min måte.

Historien, hendelsen er sann. Helbredelser finner sted også i Norge idag for vantroen hersker da ikke fullkomment ennå, selv om Guds troen har minsket kraftig med årene. I et magasin ved navn -Legedom- der kan man lese om mirakuløse helbredelser. Tror du finner det på nettet også.
Men jeg tror at det er en mening med liv og død jeg da. At du skal dø om du faktisk har fått slag i hele hjernen og ikke kan verken, se, snakke, høre eller gå noe mer i ditt liv.
Jo, en dag er dagen der, og da er det og fast besluttet av Gud. Jeg kan f.eks. ikke fare rundt på kirkegårdene å vekke opp de døde.
Min mor, som var den slagrammede, reiste hjem til Herren nå sist desember, og da var hun rede. Slaget, men og helbredelsen fant sted i 1997, så hun fikk av nåde noen år ekstra. Da hun ble slagrammet var hun ikke rede til å møte sin Skaper, det hadde blitt en trist sorti for henne, men og for oss som da hadde blitt latt tilbake.

Jeg spurte henne etterpå om hun husket noe fra tiden da hun lå i koma, og det gjorde hun.
Hun fortalte: - Jeg befant meg i min hjemby på vestlandet. Men så ble jeg plutselig dratt ned til et forferdlig sted, jeg pintes og smertene var uutholdelig. Jeg ROPTE om hjelp men ingen svarte meg. Bare gru og den største elendighet omringet meg. jeg var helt fortapt og hjelpeløs.

Da med et, fikk jeg øye på en naglemerket hånd langt deroppe og hørte en kjærlig og myndig stemme si; kom opp til meg! Det var Jesus, jeg visste det i samme stund. Og i samme stund våknet jeg, og befant meg på sykehuset, og ble utrolig glad.
I noen tilfeller kommer påfølgende propp eller blødning, vil tro at menneske i utgansgpunktet var døden nær? Vet du noe om det?
Ifølge legene så var begge slagene propp, ikke blødning. Legene brukte også ordet "hjerneinfarkt". Ja, hun var virkelig døden og fortapelsen nær. Ja Brenda, Gud er kjærlighet! :)
Antall ord: 485

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

misty-gutt skrev:[Historien, hendelsen er sann. Helbredelser finner sted også i Norge idag for vantroen hersker da ikke fullkomment ennå, selv om Guds troen har minsket kraftig med årene. I et magasin ved navn -Legedom- der kan man lese om mirakuløse helbredelser. Tror du finner det på nettet også..
Jaha, da må jeg kanskje lete litt etter det bladet. Jeg syns historien er forbløffende og fantastisk selvsagt, men jeg syns det mest minner om et under :) Noe det også er.

Jo, en dag er dagen der, og da er det og fast besluttet av Gud. Jeg kan f.eks. ikke fare rundt på kirkegårdene å vekke opp de døde..
Nei det må da være måte på hva slags egenksaper du er tilegna ;)
Min mor, som var den slagrammede, reiste hjem til Herren nå sist desember, og da var hun rede. Slaget, men og helbredelsen fant sted i 1997, så hun fikk av nåde noen år ekstra.
Kondolerer. Vi snakker om 11 år. Var hun åndsfrisk etter bønnen i alle disse år? Syns nesten det er for.....fantastisk :)
Men så ble jeg plutselig dratt ned til et forferdlig sted, jeg pintes og smertene var uutholdelig. Jeg ROPTE om hjelp men ingen svarte meg. Bare gru og den største elendighet omringet meg. jeg var helt fortapt og hjelpeløs. Da med et, fikk jeg øye på en naglemerket hånd langt deroppe og hørte en kjærlig og myndig stemme si; kom opp til meg! Det var Jesus, jeg visste det i samme stund. Og i samme stund våknet jeg, og befant meg på sykehuset, og ble utrolig glad...
Hva om hun ikke hadde blitt bedt for. Hva hadde da skjedd tror du. Jesus ga henne hånden, men hu ble trekt "tilbake" før hun kom så langt etter det jeg skjønner?

Det er første gang jeg hører om noen som har kommet tilbake fra helvete. Det er jo samlet info fra folk som har dødd og kommet tilbake, alle disse som "dør en kort stund" - ulykker eller mister bevisstheten etc. ser jo alltid lyset?
Antall ord: 360
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Joda, UNDER, mirakel, helbredelse, u name it. :)
Hva om hun ikke hadde blitt bedt for. Hva hadde da skjedd tror du. Jesus ga henne hånden, men hu ble trekt "tilbake" før hun kom så langt etter det jeg skjønner?
Ja, Jesus svarer på bønn bedt i tro. Han reddet henne rett og slett fra døden, fortapelsen. Han sier et sted; vær frimodig, jeg har overvunnet døden. Det gjorde han for vår skyld på korset, og det var/ er ren uselvisk kjærlighet.

Ellers er det å si at det finnes mange lys, tenker på det siste du skriver. Men Jesus er det sanne LYS. Og hos ham finner den som søker og vil, frelse.

PS: Joda hun var åndsfrisk til det siste, hun satte meg fast noen ganger også, vital var hun. :D
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Tror før på julenissen..
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

misty-gutt skrev:
Ellers er det å si at det finnes mange lys, tenker på det siste du skriver. Men Jesus er det sanne LYS. Og hos ham finner den som søker og vil, frelse.
Ja det er jo det lyset jeg mener da. På det planet/dimmensjonen som Gud regjerer.
Men hva mener du med mange lys?
PS: Joda hun var åndsfrisk til det siste, hun satte meg fast noen ganger også, vital var hun. :D
Flott :)
Antall ord: 77
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Brenda skrev:
misty-gutt skrev:
Ja det er jo det lyset jeg mener da. På det planet/dimmensjonen som Gud regjerer.
Ah fint, forstår.
Nei, de skal vi helst bare glemme. :mozilla_wink:
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

misty-gutt skrev:
Brenda skrev:
misty-gutt skrev:
Ah fint, forstår.
Nei, de skal vi helst bare glemme. :mozilla_wink:
Nei, det kan vi ikke glemme :) Når du sier flere lys, så lurer jeg selvsagt på hva du mener. Jeg tror det finnes ETT lys som møter oss.....ikke flere og andre eller uekte....vil bare vite hva du mener ;)
Antall ord: 118
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links