Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Noen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Innlegg av Kråka »

Jeg ringte en synsk før jul for å få litt informasjon om noe jeg hadde mistet, men endte opp i en samtale på nesten en time om at jeg hadde levd før. Dette ble en meget dyyyr samtale, men spennende da :D
Da man først tar det skrittet å ringe en synsk, ønsker man jo svar på alt mulig som detter ned i huet på en, så jeg spurte om han kunne se meg i ett annet liv.
Det kunne han...
Du har høye kinnben du, sier han. Eh- ja, jeg har kanskje det, svarte jeg og lurte på om han kunne "se" det. Ja, og han kunne "se" at jeg hadde brune, litt store øyne, og var melankolsk i sinn. Jaaa.. Det kunne stemme det, har alltid vært litt tankefull og drømmende uten å skjønne at det var pga mine forrige liv... :mozilla_frown:
Vet du hvor Bhutan er sier han. Nei, Afrika, tenker jeg? Selvfølgelig ikke, det er ett land mellom Tibet, Kina og Nepal og der har jeg visstnok bodd på seint 1600 tall, som datter av en stor klanhøvding. Jeg ble giftet bort til en kriger, som falt i krig, og som jeg gikk og savnet hele resten av livet mitt.
Da han fortalte dette, så jeg meg selv vandrende på en veranda med epletrær i blomstring og i hvit kjole. Vet ikke om det vokser epletrær i Bhutan heller da...

Men saken er at jeg hele livet har drømt om fjell. Jeg har vandret i fjellriker, i drømmer som har kommet tilbake, gang på gang. Jeg har hele livet vært fasinert av fjell, og særlig de høyeste. Så jeg tror på det han "så"

Noen som vet hva de har vært før?
Jeg hadde visst vært i flere liv, men da syntes jeg det begynte å bli litt dyrt, så det var best å avslutte samtalen.
Jeg syntes denne sagaen om savn og lengsel var så vakker, så jeg kan leve lenge på den, jeg :D
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Re: Noen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Innlegg av Mysticool »

Kråka skrev:Jeg ringte en synsk før jul for å få litt informasjon om noe jeg hadde mistet, men endte opp i en samtale på nesten en time om at jeg hadde levd før. Dette ble en meget dyyyr samtale, men spennende da :D
Da man først tar det skrittet å ringe en synsk, ønsker man jo svar på alt mulig som detter ned i huet på en, så jeg spurte om han kunne se meg i ett annet liv.
Det kunne han...
Du har høye kinnben du, sier han. Eh- ja, jeg har kanskje det, svarte jeg og lurte på om han kunne "se" det. Ja, og han kunne "se" at jeg hadde brune, litt store øyne, og var melankolsk i sinn. Jaaa.. Det kunne stemme det, har alltid vært litt tankefull og drømmende uten å skjønne at det var pga mine forrige liv... :mozilla_frown:
Vet du hvor Bhutan er sier han. Nei, Afrika, tenker jeg? Selvfølgelig ikke, det er ett land mellom Tibet, Kina og Nepal og der har jeg visstnok bodd på seint 1600 tall, som datter av en stor klanhøvding. Jeg ble giftet bort til en kriger, som falt i krig, og som jeg gikk og savnet hele resten av livet mitt.
Da han fortalte dette, så jeg meg selv vandrende på en veranda med epletrær i blomstring og i hvit kjole. Vet ikke om det vokser epletrær i Bhutan heller da...

Men saken er at jeg hele livet har drømt om fjell. Jeg har vandret i fjellriker, i drømmer som har kommet tilbake, gang på gang. Jeg har hele livet vært fasinert av fjell, og særlig de høyeste. Så jeg tror på det han "så"

Jeg hadde visst vært i flere liv, men da syntes jeg det begynte å bli litt dyrt, så det var best å avslutte samtalen.
Jeg syntes denne sagaen om savn og lengsel var så vakker, så jeg kan leve lenge på den, jeg :D
Jeg tror også at man på en måte har evig liv...at man har levd før og vil leve et nytt liv ivdere etter dette livet her...

Ingen skal vel kunne hevde å huske konkret, men det er jo diskutert mye da om disse flashene man får, eller dejavuene, at man VET man har har vært på et sted før, selv om man aldri har vært der...

Men det er et vanskelig og nesten utenkelig og bevisende tema det med tidligerer liv!
Antall ord: 433
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Lokalisering: Østlandet

Re: Noen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Innlegg av Kråka »

Mysticool skrev:
Kråka skrev:Jeg ringte en synsk før jul for å få litt informasjon om noe jeg hadde mistet, men endte opp i en samtale på nesten en time om at jeg hadde levd før. Dette ble en meget dyyyr samtale, men spennende da :D
Det kunne han...

Jeg tror også at man på en måte har evig liv...at man har levd før og vil leve et nytt liv ivdere etter dette livet her...

Ingen skal vel kunne hevde å huske konkret, men det er jo diskutert mye da om disse flashene man får, eller dejavuene, at man VET man har har vært på et sted før, selv om man aldri har vært der...

Men det er et vanskelig og nesten utenkelig og bevisende tema det med tidligerer liv!
Har hørt at man skal gjennom alle stjernetegnene før man er ferdig med alle sine liv. Jeg er skytte, så da har jeg vel ikke så mange igjen jeg da... :mozilla_wink:
Antall ord: 469

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg er steinbukk, så jeg kan da virkelig lure, hmmmm...
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Jeg er vekten, så vet ikke hvor det plasserer meg i livsløpet...Hehe...
Antall ord: 14
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

For en vakker historie :)

Jeg er fisk, snart ferdig jeg da? Ett liv igjen?
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Problemet med teorien om tidligere liv er befolkningsvekst. Tror ikke jeg trenger å utdype den.
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:Problemet med teorien om tidligere liv er befolkningsvekst. Tror ikke jeg trenger å utdype den.
Det må du gjerne gjøre......vet ikke helt om jeg har hørt den nemlig.
Antall ord: 32
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Det kommer noe an på hvilken utgave av "tidligere liv" man tror på, men hvis det har seg sånn at alle har evig liv gjennom gjenfødsel, så kan man lure på denne drastiske befolkningsøkningen som har skjedd de siste 100-200 årene. Og hva skjer når befolkningen minsker igjen?
Antall ord: 53
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

De aller, aller fleste har levd et eller mange liv før.
Men - det er også dem som sier at vi tar inn andres liv som våre - så "who knows".

Men det er lov til å tro hva man vil, så det er alltid spennende å "gå tilbake" for å se, hva har jeg gjort før. Såkalt regresjon. Dette er nyttig når man skal fjerne gamle mønstre (les problemer) for å få det bedre i dag.

Det at vi har levd flere liv gjør oss til kloke personer, forstår mer og av og til husker vi mer av det vi skal glemme - nemlig hva som skjedde på den andre siden, da vi var der.
For vi kommer fra universet, går ned til jorden for å leve og lære og går tilbake til universet - og slik fortsetter det - til vi er fullmodne sjeler.

Det er flere kurs som lærer deg dette slik at du kan gå tilbake når du vil.... Jeg har truffet mange mennesker i dette liv, som jeg "kjenner" fra før. :mozilla_sealed: :mozilla_tongue:
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:Det kommer noe an på hvilken utgave av "tidligere liv" man tror på, men hvis det har seg sånn at alle har evig liv gjennom gjenfødsel, så kan man lure på denne drastiske befolkningsøkningen som har skjedd de siste 100-200 årene. Og hva skjer når befolkningen minsker igjen?
I følge de som har greie på det, så blir vel ikke alle gjenfødt heller. De som har mer å lære blir reinkanert, de andre, som kanskje har levd alle sine liv, forblir ånd/sjel/energi. Vi vet jo ikke hvor mange liv vi skal leve, eller når vi er ferdig utlært.
Sist redigert av Brenda på 31 Mar 2008 12:30, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 111
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Noen sier 30 - 40 liv... :mozilla_innocent:
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Angel2003 skrev:Noen sier 30 - 40 liv... :mozilla_innocent:
Jeg har faktisk hørt ennå flere.
Spennende med regresjon, jeg tenkte å bestille meg en time til det.
Antall ord: 25
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å snakke om at noen "har greie på det", for det finnes så mange individuelle teorier og synsing at vi snarere skal ta det med en stor klype salt. Alt kan forklares og bortforklares etter eget forgodtfinnende.

Hvis noen drar nytte av denne troen så er det greit nok, men man burde likevel stille spørsmål til slike ting.
Antall ord: 68
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å snakke om at noen "har greie på det", for det finnes så mange individuelle teorier og synsing at vi snarere skal ta det med en stor klype salt. Alt kan forklares og bortforklares etter eget forgodtfinnende.

Hvis noen drar nytte av denne troen så er det greit nok, men man burde likevel stille spørsmål til slike ting.
Med det mener jeg de som har forsket/jobbet mer med dette enn meg. Det var en variant av: "noen tror og mener"...... jeg tror også du skjønte det - men du skulle bare påpeke litt igjen :)
Antall ord: 108
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links