Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUrolig om natten

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bobbibrown
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2008 21:20
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hitra, 13 år

Urolig om natten

Innlegg av Bobbibrown »

Da jeg var rundt 1-5 år, bodde jeg på en gammel prestgård like nedenfor der jeg bor nå. Jeg fikk slettes ikke sove om nettene og kjente en intens uro. Gråt og vred meg så og si hver natt, og måtte ofte ligge sammen med moren og faren min, pga jeg ikke turte å ligge alene. Som 3- åring påstod jeg at jeg så ei dame som satt ved sengen min når mamma kom inn, det tror jeg ikke er så utenkelig, pga mamma og pappa har hørt skritt i trappen, romstering på loftet, knust vindu, osv,osv. Det jeg lurer på, tror dere jeg er en person som kan se eller høre "de vi ikke ser"? Jeg tror sånn 50/50 på gjenferd og andre energier, men noen ganger er jeg helt overbevist over at det finnes mer enn vi egentlig kan se. Likevel liker jeg ikke tanken på å se ett gjenferd noen gang..
Jeg bor nå i ett så og si helt nytt hus (ca. 5 år gammelt) som jeg ikke merker noen ting i, men jeg er av type en veldig stresset/urolig person (da og pga en diagnose jeg har) men jeg lurer på om dere tror det kan komme av det jeg opplevde som baby/småbarn?? :mozilla_undecided:
Antall ord: 220
Hest er best!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
tinusen_83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 09:01
16
Lokalisering: Oslo

Re: Urolig om natten

Innlegg av tinusen_83 »

Bobbibrown skrev:Da jeg var rundt 1-5 år, bodde jeg på en gammel prestgård like nedenfor der jeg bor nå. Jeg fikk slettes ikke sove om nettene og kjente en intens uro. Gråt og vred meg så og si hver natt, og måtte ofte ligge sammen med moren og faren min, pga jeg ikke turte å ligge alene. Som 3- åring påstod jeg at jeg så ei dame som satt ved sengen min når mamma kom inn, det tror jeg ikke er så utenkelig, pga mamma og pappa har hørt skritt i trappen, romstering på loftet, knust vindu, osv,osv. Det jeg lurer på, tror dere jeg er en person som kan se eller høre "de vi ikke ser"? Jeg tror sånn 50/50 på gjenferd og andre energier, men noen ganger er jeg helt overbevist over at det finnes mer enn vi egentlig kan se. Likevel liker jeg ikke tanken på å se ett gjenferd noen gang..
Jeg bor nå i ett så og si helt nytt hus (ca. 5 år gammelt) som jeg ikke merker noen ting i, men jeg er av type en veldig stresset/urolig person (da og pga en diagnose jeg har) men jeg lurer på om dere tror det kan komme av det jeg opplevde som baby/småbarn?? :mozilla_undecided:

Tja, det er jo ganske sannsynlig at det er ett eller annet.. Ettersom du kunne se en dame, og at det visstnok skal ha skjedd mye annet i huset der du bodde. Men nå tror jeg også at barn er mer mottagelige når det gjelder dette med å se ting ikke mange ser. De er ganske åpne i sinnet sitt, og som treåring vet man hva et "spøkelse" er, men ikke som form av et menneske. Mer det at de forbinder det med hvite laken... Som man gjerne finner i barnebøker. Har du merket noe ettersom du ble eldre???
Antall ord: 324
Jeg vet at jeg skal bli et spøkelse når jeg blir stor :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

tro meg. det er ikke noe annet vi ikke kan se... jeg mener og se energier gjenferd osv

(jeg kan se energier) men ikke gjenferd...... du kan se energier og gjenferd bare du lærer deg det :mozilla_wink:

ikke cvannskelig og se energier..synes jeg da :mozilla_smile:
Antall ord: 49
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Innlegg av athene1974 »

Som barn er du mer åpen for ting, men det er ting vi lærer at vi ikke skal snakke om, jeg tror derfor at vi mister litt av evnene som vi alle er født med.
Men du har nok evner, da du har opplevd slike ting.
Hvis det var et gammelt hus du bodde i, så er det vel ganske sannsynlig at det kan være forskjellige ting som skjer der.
Men du vil ikke oppleve mer enn det du tåler, tror jeg.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

athene1974 skrev:Som barn er du mer åpen for ting, men det er ting vi lærer at vi ikke skal snakke om, jeg tror derfor at vi mister litt av evnene som vi alle er født med.
Men du har nok evner, da du har opplevd slike ting.
Hvis det var et gammelt hus du bodde i, så er det vel ganske sannsynlig at det kan være forskjellige ting som skjer der.
Men du vil ikke oppleve mer enn det du tåler, tror jeg.
For...10, kanskje 15 årsida snakka nesten ingen om ånder og slikt, da var man gal!
Og som nevnt i oppover på denne sida så skiller jo ikke en 2-3 åring hva som er spøkelse
eller levende menneske, det er sånn deres verden er på det stadiet!
Synd at vi gradvis lukker oss...
Antall ord: 144
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Uno*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Mar 2008 00:54
16

Innlegg av *Uno* »

Hvis huset var ganske gammelt osv, kan det nok hende det har skjedd en del der ja . Husker du hvordan den damen så ut da ? Man kan jo ganske lett se om hun har på seg gammeldagse klær og lignende.
Det er mange innlegg her inne der det står at man har opplevd det som liten, og det tror jeg er fordi man kan merke ting osv lettere når man er mindre. Sånn som de andre her har skrevet, tror jeg man har evnen til sånne ting når man er mindre, men at det blir borte gradvis.
Antall ord: 103
Nyt dagen idag som om det er den siste ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xmaggiex
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mar 2008 21:27
16
Lokalisering: Trønderriket

Innlegg av xmaggiex »

Ikke meningen å være frekk; men jeg tror kanskje du tillegger dine tidligere erfaringer for mye ift den situasjonen du nå står ovenfor (les; jeg tror!=) ). Det som gjør meg skeptisk er diagnosen du nevner ift stress og urolighet. But hey; hverken lege eller "troende"=)
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links