Fakta, teori & skepsisHva tror du på?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

blackmamba skrev:Hvis gud skapte alt, så skapte h*n vel også begjær, en dødssynd. Hvordan hadde gud tenkt til at verden skulle fortsette?.. (Uten begjær, ingen barn..)
Gud skapte verden fullkommen og god... Han skapte verden av kjærlighet og til kjærlighet.

Begjær (noe som ikke er identisk med seksuell lyst slik du later til å tro - seksuell lyst er av det gode så lenge det er innenfor kjærlighetens rammer) er en synd, slik du så riktig påpeker. Og synden er en mangel i Guds skaperverk, en mangel påført av mennesker. Begjær er et brudd på kjærligheten. Begjær er å ønske noe for seg selv koste hva det koste vil - på bekostning av vår neste.
De kristne sier også at gud er kjærlighet, er h*n også den kjærligheten en mann føler for en annen mann?
Gud er i sitt vesen kjærlighet. Kjærlighet er ikke bare en sentimental følelse i oss. Kjærlighet er handling. Kjærlighet er å sette et annet menneske foran oss selv. Kjærlighet er å gi avkall på vårt eget til andres beste. Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
Den gleder seg ikke over urett,
men har sin glede i sannheten.
Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Kjærligheten tar aldri slutt.

Den som elsker et annet menneske, mann eller kvinne, har del i Guds kjærlighet. Men straks denne kjærligheten krenker vår neste og vi søker vårt eget, da glir den over i synd og begjær, og er ikke lenger kjærlighet, men egoisme.
Er alle som bruker kondom mordere?

Nei.
Ifølge kristendommen starter livet i sædcellen.
Hvor har du hørt det?
Livet starter i det sædcelle og eggcelle smelter sammen.
Bare meg som sitter å tenker..
Jeg synes du har mange spennende tanker.
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av martea »

Jeg tror ikke på noen Gud.
Jeg ser på meg selv som Gud,
det er bare jeg som kan endre min verden.
Ikke en usynlig mann som sitter oppe i skyene.

Jeg bryr meg heller om å leve livet mitt godt,
og havne i helvete hvis denne "gud" finnes.
En å leve livet etter regler nedskrevet i en bok,
og oppdage at det jeg tilba ikke eksisterte.
Antall ord: 65
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Jael skrev:
Ashtar skrev:På skolen i dag sto det to damer og reklamerte for kristendommen, med sine fine og fjonge testament bøker strakk de desperat ut armen til elever som gikk forbi og spurte om de ville ha et eksemplar,det var nesten så de selv la den i lomma di, jeg ble også spurt, men jeg takket gladelig nei og svarte tilbake "det er bare tull" mens de måpte av forskrekkelse.
Noe så idiotisk, det er vel gud som har gitt dem beskjed om å hjernevaske alle ungdommer så kristendommen kan leve videre. :evil: [-(

Har du lest bibelen siden du så frimodig stempler det som "tull"? Kan ikke tro at damene måpte av forskrekkelse av utsagnet ditt, det er da helt normalt å høre. Du er ikke så opprørsk som du kanskje vil tro ;)

Og er det å dele ut en bok å hjernevaske ungdommer? Da har du sannelig liten tiltro til ungdommers evne til å tenke selv... for ikke å snakke om at du har en meget vid definisjon av ordet "hjernevasking".

Nei, fy da, vi må ikke lese bøker, det er hjernevasking det! :D
Hvorfor må jeg ha lest bibelen for å kunne stemple det som tull?, jeg vet jo hva det går ut på, og det er bare en oppdiktet historie.
Og nei, jeg tror ikke jeg er opprørsk, jeg har heller ikke sagt at kun det å dele ut en bok er hjernevasking, men det er innholdet i den boka.
Jeg forstår bare ikke hvordan noen kan være så dumme å tro at en "person", som ikke engang er en person, men en slags usynlig tenkende ånd, som kan være overalt og i alle på en og samme tid, skal ha skapt hele jorda.

uansett, jeg kan skrive hva jeg vil til deg jael, men jeg vet du aldri vil gi deg. :mozilla_wink:
Antall ord: 310
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 17:23
16
Lokalisering: Norge

Innlegg av Verbatim »

Ashtar skrev:Jeg tror kanskje at jorden faktisk er utenfor et stort felleskap av bebodde planeter, at et sted der ute er det et helt solsystem med folk, og at det er VI som på en måte er de "savnede".
Hvem er hjernevasket? Hehe!
Du sier at alle religioner burde fjernes, men selv er du en "new-age" trosbekjenner.
Du kan ikke kritisere andre religioner når du selv har en egen "religion", eller?

please ikke kall bibelen en oppdiktet historie når du selv bygger troen din på andres beretninger. Det du tror på er jo basert ut i fra enkelte personer sine historier, er det ikke? Tenk deg om to ganger før du begynner å kritisere andres tro :mozilla_wink:
Antall ord: 123
Hvis ingenting er noe, blir noe da ingenting?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Helt enig med Verbatim. Man får inntrykk av Ashtars' skriberier at h*n egentlig ikke har noe imot religioner, men er skeptisk vis à vis Bibelen, noe som igjen bevitner om et friksjon av en trang hjerne som ikke er i stand til å begripe en stor idè.
Antall ord: 47
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Ashtar »

Verbatim skrev:
Ashtar skrev:Jeg tror kanskje at jorden faktisk er utenfor et stort felleskap av bebodde planeter, at et sted der ute er det et helt solsystem med folk, og at det er VI som på en måte er de "savnede".
Du sier at alle religioner burde fjernes, men selv er du en "new-age" trosbekjenner.
Du kan ikke kritisere andre religioner når du selv har en egen "religion", eller?

please ikke kall bibelen en oppdiktet historie når du selv bygger troen din på andres beretninger. Det du tror på er jo basert ut i fra enkelte personer sine historier, er det ikke? Tenk deg om to ganger før du begynner å kritisere andres tro :mozilla_wink:
Hvem har sagt at new age er en RELIGION?
jeg ser ikke på new age som en religion
tipper du sitter der hjemme i godstolen,knasker chips og sitter med et tilfreds smil i tro om at du har funnet noe genialt å si mot meg, men,
Det jeg tror er ikke kun basert på andre personers historier, langt ifra, jeg har selv tenkt ut min oppfatning av jordas skapelse og mysterier, og kommet fram til det eneste rette,kristne baserer sin tro på en tjukk bok med historier mange hundre år tilbake, hvor man kun har valget mellom å tro eller ikke tro, og den naturlige "new age" er basert på hva forskere,astronomer og vitenskap har brukt lang tid på å finne ut av, og som man vet er rett. velger heller å tro på forskning enn historier.
Jeg er ikke hjernevasket.

Er du kristen Verbatim?
Antall ord: 269
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Ashtar »

mordecai skrev:Helt enig med Verbatim. Man får inntrykk av Ashtars' skriberier at h*n egentlig ikke har noe imot religioner, men er skeptisk vis à vis Bibelen, noe som igjen bevitner om et friksjon av en trang hjerne som ikke er i stand til å begripe en stor idè.
Å jo, jeg har noe imot religioner, fordi det skaper kun trøbbel og er etter min mening usant.
hvilken store ide er det du snakker om forresten?
Antall ord: 76
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

Ashtar skrev:
Verbatim skrev:

tipper du sitter der hjemme i godstolen,knasker chips og sitter med et tilfreds smil i tro om at du har funnet noe genialt å si mot meg, men,
Det jeg tror er ikke kun basert på andre personers historier, langt ifra, jeg har selv tenkt ut min oppfatning av jordas skapelse og mysterier, og kommet fram til det eneste rette,kristne baserer sin tro på en tjukk bok med historier mange hundre år tilbake, hvor man kun har valget mellom å tro eller ikke tro, og den naturlige "new age" er basert på hva forskere,astronomer og vitenskap har brukt lang tid på å finne ut av, og som man vet er rett. velger heller å tro på forskning enn historier.

Er du kristen Verbatim?
sorry, visste ikke at et sånt solsystem var funnet. Hvem forskere var det som egentlig sa at dette var helt rett?
Du har en rekke svake argumenter her Ashtar, tro eller ikke tro er vel noe man må velge om solsystemet ditt også :mozilla_tongue:

"New age" er en type tro, ergo en religiøs retning = "religion" :mozilla_wink:
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Ashtar »

Verbatim skrev:
Ashtar skrev:
Verbatim skrev:

Er du kristen Verbatim?
sorry, visste ikke at et sånt solsystem var funnet. Hvem forskere var det som egentlig sa at dette var helt rett?
Du har en rekke svake argumenter her Ashtar, tro eller ikke tro er vel noe man må velge om solsystemet ditt også :mozilla_tongue:

"New age" er en type tro, ergo en religiøs retning = "religion" :mozilla_wink:
Det er godt mulig New age er en religion, men det har ikke noe å si, for jeg har aldri tenkt på det som en religion, derfor vil jeg ikke "fjerne" den som du mener jeg vil.
Jeg har ikke ment at 1 spesiell forsker har sagt at det er helt 100% rett,du leter kun etter spesifikke småfeil i det jeg skriver og vrir og vrenger på det, jeg TROR alt jeg tror :D , det er kun teorier, akkuratt som du også har.
når det er sagt, det finnes jo langt flere beviser på at alt har en naturlig forklaring,med big bang osv osv, vi kan se ut i universet, vi har vært på månen,veldig mye av forskning og vitenskap er fakta, bibelen derimot ER det kun opp til hver og en om de vil tro på, litt som med spøkelser.

p.s VI er en fellesbetegnelse for menneskeheten.

Jeg spurte deg, er du kristen? :mozilla_innocent: :) :mozilla_sealed: :mozilla_smile: :mozilla_cool:
Antall ord: 496
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

Ashtar skrev:Det er godt mulig New age er en religion, men det har ikke noe å si, for jeg har aldri tenkt på det som en religion, derfor vil jeg ikke "fjerne" den som du mener jeg vil.
Jeg har ikke ment at 1 spesiell forsker har sagt at det er helt 100% rett,du leter kun etter spesifikke småfeil i det jeg skriver og vrir og vrenger på det, jeg TROR alt jeg tror :D , det er kun teorier, akkuratt som du også har.
når det er sagt, det finnes jo langt flere beviser på at alt har en naturlig forklaring,med big bang osv osv, vi kan se ut i universet, vi har vært på månen,veldig mye av forskning og vitenskap er fakta, bibelen derimot ER det kun opp til hver og en om de vil tro på, litt som med spøkelser.

Jeg spurte deg, er du kristen? :mozilla_innocent: :) :mozilla_sealed: :mozilla_smile: :mozilla_cool:
Hvilke teorier er det jeg har da? Jeg har bare sagt at man skal respektere andre religioner, og ikke krenke dem.
Ikke bland inn Big Bang teorien og månen med dette fremmede solsystemet ditt, er ikke noe bevis på at det er naturlig :mozilla_tongue:
Jeg er enig med deg i Big bang teorien. Jeg har også forståelse overfor din "religion", lykke til i 2012 :mozilla_wink:

Vitenskap er fakta, og tro er håp! Du blander litt av hvert.
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Ashtar »

Verbatim skrev:
Ashtar skrev:Det er godt mulig New age er en religion, men det har ikke noe å si, for jeg har aldri tenkt på det som en religion, derfor vil jeg ikke "fjerne" den som du mener jeg vil.

Hvilke teorier er det jeg har da? Jeg har bare sagt at man skal respektere andre religioner, og ikke krenke dem.
Ikke bland inn Big Bang teorien og månen med dette fremmede solsystemet ditt, er ikke noe bevis på at det er naturlig :mozilla_tongue:
Jeg er enig med deg i Big bang teorien. Jeg har også forståelse overfor din "religion", lykke til i 2012 :mozilla_wink:

Jeg syns egentlig bare du må roe deg ned, og slutte å skrive ting som "å, så tåpelig du er", "nå må du skjerpe deg" og lignende, fordi det er det som svake argumenter.
Og hvorfor skriver "dette fremmede solsystemet" ditt, hvis ikke solsystemet er naturlig, hvordan kan vi da være her? hehe
Jeg respekterer mye rart, men når det gjelder kristendom(la oss holde oss til kristendommen nå) så gjør jeg ikke det.
..Og takk for det, du får ha lykke til du også :mozilla_smile: tror ikke vi kommer til å stryke med da, la oss roe oss ned ett hak nå, orker ikke dette kjøret.
Antall ord: 360
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

Ashtar skrev:
Verbatim skrev:

Jeg syns egentlig bare du må roe deg ned, og slutte å skrive ting som "å, så tåpelig du er", "nå må du skjerpe deg" og lignende, fordi det er det som svake argumenter.
Og hvorfor skriver "dette fremmede solsystemet" ditt, hvis ikke solsystemet er naturlig, hvordan kan vi da være her? hehe
Jeg respekterer mye rart, men når det gjelder kristendom(la oss holde oss til kristendommen nå) så gjør jeg ikke det.
..Og takk for det, du får ha lykke til du også :mozilla_smile: tror ikke vi kommer til å stryke med da, la oss roe oss ned ett hak nå, orker ikke dette kjøret.
Har ikke skrevet "å, så tåpelig du er", "nå må du skjerpe deg", dette er noe du finner på selv?
Med ikke naturlig mente jeg :
Man har ikke noe bevis for at det finnes folk på det fremmede solsystemet, eller kanskje du har?
Skjønner ikke hvorfor du skyr kristendommen? Noen dårlige opplevelser kanskje?
Eller er du satanist?
Om jeg er kristen? Jeg er en agnostiker :mozilla_wink:
Antall ord: 431

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Ashtar »

Nei, jeg er heller ikke satanist, mener omtrent det samme om satanisme, tror ikke på det,
og jeg har heller ikke sagt at jeg har bevis for at det finnes liv i universet, nå må du lese da!, og slutte og slenge ut usaklige frekkheter, jeg skrev ikke at du nødvendigvis har skrevet "å så tåpelig du er", men f.eks "Du har en rekke svake argumenter her Ashtar", men samma det, ikke ta opp det igjen.
Du som sikkert har lest alle mine innlegg, burde forstå hva jeg mener om liv i universet.
Antall ord: 95
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

Ashtar skrev: Hvorfor må jeg ha lest bibelen for å kunne stemple det som tull?, jeg vet jo hva det går ut på, og det er bare en oppdiktet historie.
Hvordan kan du vite hva det går ut på hvis du ikke har lest det? Du baserer deg jo kun på det du antar bibelen handler om, ikke hva du vet den handler om.

Har du ellers lest noe historiefaglig om bibelens skrifter? Hvordan kan du påstå at det er oppdiktet, når historikere unisont sier at det har eksistert en mann ved navn Jesus som ble korsfestet under Pontius Pilatus?

I stedet for å bare påstå og påstå ville jeg blitt glad om du ga noen grunner for det du mener.
Og nei, jeg tror ikke jeg er opprørsk, jeg har heller ikke sagt at kun det å dele ut en bok er hjernevasking, men det er innholdet i den boka.
Du vet jo ikke hva boka inneholder, du har ikke lest den, sier du! På hvilket grunnlag kan du da si at 27 skrifter fra antikken (=Det nye testamentet) er i stand til å hjernevaske noen?

Hva er egentlig din forståelse av "hjernevasking"?
Og har du virkelig så liten tiltro til folks evne til selvstendig tenkning at de må holde seg borte fra visse bøker fordi de kan være "farlige"?
Jeg forstår bare ikke hvordan noen kan være så dumme å tro at en "person", som ikke engang er en person, men en slags usynlig tenkende ånd, som kan være overalt og i alle på en og samme tid, skal ha skapt hele jorda.
Det er altså ikke bibelen du har noe i mot, ei heller kristen tro som sådan, men troen på en Gud?
Det er interessant at du mener at Gud ikke er en person, for det sier bibelen at han er. Altså tror kristne at Gud er en person, og dette må du ta utgangspunkt i i din kritikk. Hvis du mener at Gud ikke er en person, men en upersonlig kraft, må du argumentere for det.

Er det så dumt å tro at det finnes et evig prinsipp bak alt det skapte?
Har du tenkt over hvor alt kommer fra?
Hvorfor finnes vi?
Hvorfor lever du?
Hvorfor finnes det noe i motsetning til ingenting ? Det er jo et kjent faktum at ingenting oppstår av ingenting ... Altså må det finnes noe forut for alt som eksisterer.

Vi vet fra fysikken at energi ikke kan skapes og ikke kan bli borte - det kan kun endre form. Fra matematikken har vi et liggende åttetall som symbol på uendelighet. Er det så umulig å tenke seg at det må finnes noe som i sitt vesen er Evig?
uansett, jeg kan skrive hva jeg vil til deg jael, men jeg vet du aldri vil gi deg. :mozilla_wink:
Du kan skrive hva du vil, ja, men hvis du skriver noe som er velbegrunnet og overbevisende kan det godt hende jeg gir meg ;) Jeg er ikke så interessert i å stå på mitt og hamre det inn i hodet ditt, det er mye mer spennende for deg at du stiller deg selv kritiske spørsmål og åpner sinnet ditt ... Gjennom kritisk refleksjon kan man komme langt. Målet mitt er ikke først og fremst å omvende deg (selv om det ville vært en flott bonus :D ) men å hjelpe deg til å begrunne det syn du har.
Antall ord: 572

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Ashtar »

Hvordan kan du vite hva det går ut på hvis du ikke har lest det? Du baserer deg jo kun på det du antar bibelen handler om, ikke hva du vet den handler om.

Har du ellers lest noe historiefaglig om bibelens skrifter? Hvordan kan du påstå at det er oppdiktet, når historikere unisont sier at det har eksistert en mann ved navn Jesus som ble korsfestet under Pontius Pilatus?

I stedet for å bare påstå og påstå ville jeg blitt glad om du ga noen grunner for det du mener.
Jeg tror du misforstår, det jeg sier er at, kristendommen baserer seg på bibelen, og bibelen er en historie, om gud og jesus,og da er det ingen garanti for at det som står der er korrekt.
Jeg vet hva bibelen handler, men ikke i minste detalj.
Jeg har lært om kristendommen på skolen,kirken og andre steder.
Jeg kan være enig at jesus kanskje kan ha eksistert, men jeg tror ikke at han hadde noen spesielle "krefter".
Det jeg ikke tror på er det med at gud skal ha skapt jorden og alt levende.
Jeg kan desverre ikke gi deg mer begrunnelse av mine påstander enn det jeg har gjort.
Du vet jo ikke hva boka inneholder, du har ikke lest den, sier du! På hvilket grunnlag kan du da si at 27 skrifter fra antikken (=Det nye testamentet) er i stand til å hjernevaske noen?

Hva er egentlig din forståelse av "hjernevasking"?
Og har du virkelig så liten tiltro til folks evne til selvstendig tenkning at de må holde seg borte fra visse bøker fordi de kan være "farlige"?
Jeg må ikke ha lest boken for å forstå hva den handler om, jeg vet hva den handler om.
Jeg vil ikke si jeg har liten tiltro til folks evne til selvstendig tenkning, men jeg syns det er feil å få slikt falskhet slengt i trynet

Min forståelse av hjernevasking : http://no.wikipedia.org/wiki/Hjernevasking =D>

Det er altså ikke bibelen du har noe i mot, ei heller kristen tro som sådan, men troen på en Gud?
Det er interessant at du mener at Gud ikke er en person, for det sier bibelen at han er. Altså tror kristne at Gud er en person, og dette må du ta utgangspunkt i i din kritikk. Hvis du mener at Gud ikke er en person, men en upersonlig kraft, må du argumentere for det.

Er det så dumt å tro at det finnes et evig prinsipp bak alt det skapte?
Har du tenkt over hvor alt kommer fra?
Hvorfor finnes vi?
Hvorfor lever du?
Hvorfor finnes det noe i motsetning til ingenting ? Det er jo et kjent faktum at ingenting oppstår av ingenting ... Altså må det finnes noe forut for alt som eksisterer.

Vi vet fra fysikken at energi ikke kan skapes og ikke kan bli borte - det kan kun endre form. Fra matematikken har vi et liggende åttetall som symbol på uendelighet. Er det så umulig å tenke seg at det må finnes noe som i sitt vesen er Evig?
Jeg har noe imot kristendommen i sin helhet, enkelt og greit.
Jeg vet ikke hva gud er, om han er en person eller ikke, fordi han finnes ikke.
Jeg kan jo spørre deg, HVA er gud?

Hvis ingenting oppstår av ingenting, hvordan oppsto da gud?
:mozilla_wink:
Du kan skrive hva du vil, ja, men hvis du skriver noe som er velbegrunnet og overbevisende kan det godt hende jeg gir meg Wink Jeg er ikke så interessert i å stå på mitt og hamre det inn i hodet ditt, det er mye mer spennende for deg at du stiller deg selv kritiske spørsmål og åpner sinnet ditt ... Gjennom kritisk refleksjon kan man komme langt. Målet mitt er ikke først og fremst å omvende deg (selv om det ville vært en flott bonus Very Happy ) men å hjelpe deg til å begrunne det syn du har.

Jeg kan ikke fatte at du ber meg om å åpne sinnet mitt,jeg er ikke imot kristendommen uten grunn, jeg har tenkt ordentlig igjennom alle muligheter og stilt meg selv kritiske spørsmål.
Jeg tror det heller er du som må stille deg selv mange og kritiske spørsmål.

Dere må gjerne tro på gud, men dere tar feil :), og det er ikke mitt problem, selv om jeg prøver å få dere til å forstå.
Antall ord: 745
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links