Fakta, teori & skepsiskristen eller djevelns tjener

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Ok...så da var nangilima...den plassen de havnet på slutten. Da var den biten på plass.

Håper at de kristne får det driiitkjedelig der de skal.....jeg mener....når de skal være kjipe mot oss andre....så får de ha de kjipt selv. Ooh....kanskje himmelen eller whatever....er en slags søndagskole 24/7?? Ikke at de ville ha mislikt det da.....æsj....den funka dårlig :(
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Høres ut som et kjipt sted, må sikkert gå i kjole og sandaler å spare på maten, og tvsignalene der oppe er vel kanskje ikke de beste.
Hva skal man gjøre der, er jo ingen vits i å be mer å tenke at hvis man ber kommer man til himmelen når man allerede er der.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Ja æsj....off-white kjoler er jo so last century!!!
Du må sikkert belage deg på røykeloven er blitt innført der også....så moralskt folka der mest sannsynlig er....får du sikkert ikke engang ha en fyrstikk eske med deg....sikkert også fordi at det blir assosiert med helvete...som forøvrig virker litt mer tiltrekkende.....jeg mener....der er det varmt. Mens der oppe...i følge de mange millioner visjonene av himmelen, er det sikkert off-white overalt...og hvor kaldt vil ikke det virke?
Tv.....jah...hvis det finnes...går det vel i moralske serier. 7th heaven, joan of arcadia, the promised land, touched by an angel, full house, step by step...trenger jeg å si mer???
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Uff nei *grøss*.
Tar ikke lange tida før jeg tar taue fatt og henger meg i trone stolen til Gud og blir sendt rake veien til hælvete, med ville fester, retten til å røyke hvor man vil, når man vil.
Dyre og ubrukelige ting med tv tusen på den motoriserte parabolen, få litt farge kan jeg sikkert få der å.
Synde dagen lang. Ahhh.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Exactly.....ergo....konklusjonen er at vi bør synde mest mulig før vi ender seks fot under (elsker den serien!!!) :D
Me like the idea!!!
Til og med brunkrembertene burde helle nedover......hvis det er varmt der...at det er badstu temperatur....så burde de tenke på alle kaloriene de kan svette vekk!!!
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA. skrev:
Brenda skrev:Jeg lurer på en ting. Selve Kristendommen kom jo til verden rimelig "sent". 1300-tallet??
Påsken er noe som har blitt feiren siden år 300 ca, julefeiringen kom mange år senere.

Det var ikke de kristne, men jødene som begynte dette. Var det ikke?
Kristendommen kom til verden omtrent ved begynnelsen av vår tidsregning. Da Jesus døde ca år 30 var vel egentlig starten på kristendommen.

Påsken har blitt feiret i mange år før det, og ble visstnok startet som feiring av at Moses førte jødene ut av Egypt.

Jesus ble korsfestet og sto opp igjen fra de døde i påsken, og det er derfor kristendommen feirer påsken.
Jødene feirer ikke påske.
Joda, Det har de gjort siden de var i Egypt, og ofret påskelammet på Herrens befaling.
Jødene har Pesach. Da israelittene var i fangenskap i Egypt, skulle alle førstefødte sønner dø, som straff for at Farao ikke ville slippe israelittene fri. Israelittene slaktet et lam og strøk blodet dens på dørkarmene på husene sine. Slik slapp de unna døden ved lammets blod.
Påske er det norske ordet for pesach. I bibelen står det mange henvisninger til påske, og alle er jødiske. "Pesach" finner du ikke nevnt i bibelen i det hele tatt.
Kristne har Påske. Jesus blir metaforisk sammenlignet med et lam. Da han døde på korset, var det for at kristne skulle få bli frelst, og dermed evig liv. Slik slapp de unna døden ved lammets blod.
Ja, er ikke en slik menneskeofring avskyelig? ;)
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
doodles skrev:Så du blir ikke dømt til helvette hvis du ikke møter opp i kirka, følger de ti bud
osv?
Jo, det blir du sikkert av en eller annen svovelprest. Følger du ikke de ti bud, straffer det seg selv.
Hvrdan da? Jeg tenker f.eks. på dette med misbruk av Guds navn. Hvordan vil banning straffe seg selv? Eller hedre din far og mor? Hvorfor skal den som vokser opp i et hjem med incest og vold hedre sine foreldre? Hvorfor skal de ikke fortelle om hendelsene og dermed vanære disse foreldrene?
BA skrev:Tacitus beskriver de kristne, og bekrefter at de fantes.

Han skriver om de avskyelige kristne. "Kristus, som de har tatt navnet fra led den ekstreme straffen under Tiberius regjeringsperiode, idømt av en av våre prokuratorer, Pontius Pilatus, og en harmfull overtro, som brøt ut ikke bare i Judea,..."
Her sier han jo litt mer enn at det fantes kristne.
Hva da, bortsett fra beskrivelsen om hva de tror?
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links