Fakta, teori & skepsis ⇒ kristen eller djevelns tjener
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Ja, utifra historien er jo Satan en ganske fornuftig fyr. Han skjønte tidlig at Gud var en tølper, og sa opp sporenstreks (lurt trekk med tanke på å ha en så maktsyk sjef som i tillegg lider av en slags form for overmenneskelig schizofreni).
Hvis kristenfolket kommer til himmelen, så kan jo de kose seg der med kirkekaffe, salmer og så lite seksuelle aktiviteter som mulig...mens vi andre har det gøy i kjelleren med heavy metal, godt drikke og preekteskapelig moro fra morgen til kveld.
Husker det ble påstått i konfirmasjonsheftet mitt at Iron Maiden var satanistisk, djevelens verk, at det var regelrett ondskap. Man kan si mye om kirken og dens tilhengere, men noen evne til å reflektere har de ikke.
Hvis kristenfolket kommer til himmelen, så kan jo de kose seg der med kirkekaffe, salmer og så lite seksuelle aktiviteter som mulig...mens vi andre har det gøy i kjelleren med heavy metal, godt drikke og preekteskapelig moro fra morgen til kveld.
Husker det ble påstått i konfirmasjonsheftet mitt at Iron Maiden var satanistisk, djevelens verk, at det var regelrett ondskap. Man kan si mye om kirken og dens tilhengere, men noen evne til å reflektere har de ikke.
Antall ord: 126
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Er heavy metal ondt også nå? jeg hører nå på maiden og Disturbed.. men men jeg er nå heller ikke kristen da.. jeg tror på en gud.. men om det er den kristne guden eller den muslimske eller hva faen... det vet jeg ikke.. jeg er i vertfall sikker på en ting.. mesteparten, altså så godt som alt som står i både bibelen å koranen.. er bare piss.. etter min mening.. som sagt er jeg spiritist.. som jeg har nevnt før.
Antall ord: 84
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2008 01:39
- 16
- Lokalisering: Det lurer jeg på også
Kimbara skrev:Ja, utifra historien er jo Satan en ganske fornuftig fyr. Han skjønte tidlig at Gud var en tølper, og sa opp sporenstreks (lurt trekk med tanke på å ha en så maktsyk sjef som i tillegg lider av en slags form for overmenneskelig schizofreni).
Hehe vis helvete er som du beskriver det så vil jeg ned ditt når jeg dør
Alt som ikke har noe med kristendommen og gjøre blir jo sett på som djevlens verk!
Antall ord: 163
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Lokalisering: Bergen
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2005 19:25
- 19
- Lokalisering: Østfold
Er det noen som har en mening om hvorfor både Gud og Satan regnes som menn? Kan det være fordi de er to sider av samme sak? Altså det konstruktive og destruktive aspekt av maskulin energi? Eller Yang som det kalles i østlig filosofi.
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Før dette tar helt av. satanisme, kristendom, islam.. whatever.. alt er bare vås fra ende til annen.. dette er tull som er skrevet av mennesker gjennom tidene. Ikke av guder eller demoner.. det ble skrevet for å skremme folk. For å holde folk nede. Vi kaller det FRYKT.
Ikke tro på noen av dem.
Tro på deg selv. Ta vare på deg selv, og finn ut hva DU vil.. ikke la dette styre ditt liv.
Det finnes ingen gud. Kun deg, mennesket, også de andre dyrene på jorda. Ellers har vi et bitte lite håp om at det er andre vesener der ute i universet men det vet vi ikke ennå.
Drit i kristendom, satanisme osv.. er bare tull og fanteri..Det eneste som jeg har funnet ut er bra med disse "religionene", er at de har visse livs guider.. hvordan du burde leve livet ditt..hvordan få det bra med deg selv. Ellers er det jo bare eventyr resten.. føler jeg da.
Sorryyyy.....ødela vel hele tråden nå men...... måtte bare skrive det her :-D
Ikke tro på noen av dem.
Tro på deg selv. Ta vare på deg selv, og finn ut hva DU vil.. ikke la dette styre ditt liv.
Det finnes ingen gud. Kun deg, mennesket, også de andre dyrene på jorda. Ellers har vi et bitte lite håp om at det er andre vesener der ute i universet men det vet vi ikke ennå.
Drit i kristendom, satanisme osv.. er bare tull og fanteri..Det eneste som jeg har funnet ut er bra med disse "religionene", er at de har visse livs guider.. hvordan du burde leve livet ditt..hvordan få det bra med deg selv. Ellers er det jo bare eventyr resten.. føler jeg da.
Sorryyyy.....ødela vel hele tråden nå men...... måtte bare skrive det her :-D
Antall ord: 180
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2005 19:25
- 19
- Lokalisering: Østfold
Hmmm. Når behovet for å misjonere for sin tro overtar styringen helt, så er det et faresignal. Ellers er trossetningen: "Det finnes ingen annen gud enn mennesket", en høyst ordinær forestiilling hos enkelte yang-dyrkere for å bruke det begrepet.
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Enig med du.. tok sikkert litt av. mente bare at det er skremmende å se folk tro blindt på disse religionene.Meum skrev:Hmmm. Når behovet for å misjonere for sin tro overtar styringen helt, så er det et faresignal. Ellers er trossetningen: "Det finnes ingen annen gud enn mennesket", en høyst ordinær forestiilling hos enkelte yang-dyrkere for å bruke det begrepet.
Og når folk begynner å skryte av satanismen:
"Kimbara skrev:
Ja, utifra historien er jo Satan en ganske fornuftig fyr. "
Så blir det litt ekkelt syns jeg...Satan er ikke en fornuftig fyr.
Så lenge satanister har holdt på med sitt, så har de enten fucka opp hue på folk, skremt vettet av folk, eller terrorisert og vandalisert. Også drept folk pga sin overbevisnining. Ikke at Jesus eller gud er noe bedre da men...
Antall ord: 137
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
For det første må du lære deg å se forskjell på seriøse innlegg og tøysete innlegg.Deep Space skrev:Enig med du.. tok sikkert litt av. mente bare at det er skremmende å se folk tro blindt på disse religionene.Meum skrev:Hmmm. Når behovet for å misjonere for sin tro overtar styringen helt, så er det et faresignal. Ellers er trossetningen: "Det finnes ingen annen gud enn mennesket", en høyst ordinær forestiilling hos enkelte yang-dyrkere for å bruke det begrepet.
"Kimbara skrev:
Så lenge satanister har holdt på med sitt, så har de enten fucka opp hue på folk, skremt vettet av folk, eller terrorisert og vandalisert. Også drept folk pga sin overbevisnining. Ikke at Jesus eller gud er noe bedre da men...
For det andre tror jeg ikke du vet så mye om satanisme (kanskje ikke så rart, da det er mange som kaller seg satanister). Den største andelen satanister er nok ikke religiøse mennesker som ofrer jomfruer og dreper folk, slik du fremstiller dem. De er heller mennesker som lever etter "Den Sataniske Bibel", som går ut på å ikke ta dritt fra noen, være seg selv, og ellers være snill og grei. Dette er mer en anti-religiøs bevegelse tror jeg, uten at jeg er for sikker.
Jeg skal ikke påberope meg å kunne mye om dette, men de "satanistene" som brant kirker i Norge tidlig på 90-tallet er nok ikke representativt for satanismen.
Når det er sagt så forsvarer jeg ingen religion, og skjønner lite av hvordan folk kan tillate seg selv å være så lite reflekterende i tankegangen at de velger å følge noen gudetro.
Antall ord: 314
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Skal forsøke å "lese mellom linjene" som det heter neste gang KimbaraKimbara skrev:For det første må du lære deg å se forskjell på seriøse innlegg og tøysete innlegg.Deep Space skrev:Enig med du.. tok sikkert litt av. mente bare at det er skremmende å se folk tro blindt på disse religionene.Meum skrev:Hmmm. Når behovet for å misjonere for sin tro overtar styringen helt, så er det et faresignal. Ellers er trossetningen: "Det finnes ingen annen gud enn mennesket", en høyst ordinær forestiilling hos enkelte yang-dyrkere for å bruke det begrepet.
"Kimbara skrev:
For det andre tror jeg ikke du vet så mye om satanisme (kanskje ikke så rart, da det er mange som kaller seg satanister). Den største andelen satanister er nok ikke religiøse mennesker som ofrer jomfruer og dreper folk, slik du fremstiller dem. De er heller mennesker som lever etter "Den Sataniske Bibel", som går ut på å ikke ta dritt fra noen, være seg selv, og ellers være snill og grei. Dette er mer en anti-religiøs bevegelse tror jeg, uten at jeg er for sikker.
Jeg skal ikke påberope meg å kunne mye om dette, men de "satanistene" som brant kirker i Norge tidlig på 90-tallet er nok ikke representativt for satanismen.
Når det er sagt så forsvarer jeg ingen religion, og skjønner lite av hvordan folk kan tillate seg selv å være så lite reflekterende i tankegangen at de velger å følge noen gudetro.
fortsett denne diskusjonen folkens. Skal ikke blande meg mer
Antall ord: 337
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hehe, alt i orden. Tror ikke denne diskusjonen hadde så mye hold lengre.Deep Space skrev:
Skal forsøke å "lese mellom linjene" som det heter neste gang Kimbara
Antall ord: 37
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Det er vel fordi det var menn som skrev de jødiske og senere kristne og muslimske skriftene.Meum skrev:Er det noen som har en mening om hvorfor både Gud og Satan regnes som menn? Kan det være fordi de er to sider av samme sak? Altså det konstruktive og destruktive aspekt av maskulin energi? Eller Yang som det kalles i østlig filosofi.
De sørget også for at menn opprettholdt sin status ved å legge inn påbud om at prestene måtte være menn, og at kvinner var urene hver måned osv.
Dette var jo også det kvinnesynet som Paulus videreførte, men jeg tror ikke det noengang slo helt igjennom i Norden. Vi hadde tradisjoner for, ikke likestilling, men adskillig mer respekt for hverandre gjennom den norrønne mytologien enn disse ørkenreligionene fremmet.
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Bare bland deg opp i diskusjonene du. Det er ikke noe problem at du skriver om det du tror, så lenge du aksepterer at noen korrigerer det som er feil.Deep Space skrev:Skal forsøke å "lese mellom linjene" som det heter neste gang Kimbara
Hvis du derimot ikke tåler at noen sier fra om at du har feil, så må du bare være sikker på at det du skriver er riktig.
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
Når ble du sjefen over hva som er riktig og feil egentlig??husk at bøker ikke nødvendigvis inneholder fakta da,selv om de er gode å gjemme seg bakBA. skrev:Bare bland deg opp i diskusjonene du. Det er ikke noe problem at du skriver om det du tror, så lenge du aksepterer at noen korrigerer det som er feil.Deep Space skrev:Skal forsøke å "lese mellom linjene" som det heter neste gang Kimbara
Hvis du derimot ikke tåler at noen sier fra om at du har feil, så må du bare være sikker på at det du skriver er riktig.
Antall ord: 116
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nå er det da mye og mangt som blir skrevet her på forumet som er regelrett feil, og sitter man på svar må det være lov å rette på de feilene som blir gjort. Det er ikke snakk om å være "sjef", bare å rette opp i feil.open_palm skrev:Når ble du sjefen over hva som er riktig og feil egentlig??husk at bøker ikke nødvendigvis inneholder fakta da,selv om de er gode å gjemme seg bakBA. skrev:Bare bland deg opp i diskusjonene du. Det er ikke noe problem at du skriver om det du tror, så lenge du aksepterer at noen korrigerer det som er feil.Deep Space skrev:Skal forsøke å "lese mellom linjene" som det heter neste gang Kimbara
Dessuten var det i dette tilfellet snakk om en misforståelse av mitt innlegg, som dermed ble rettet på.
Antall ord: 185
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |