Hvor får du det fra at healing er djevelens verk?madjava skrev:Er det sant...uffoguff...jamen...da bedrev jesus djevelens verk oxo...kanskje gud er djevelen i forkledning...oioioi...Brenda skrev:Healing har aldri vært djevelens verk? Jesus bedrev healing.....madjava skrev:Di kristne har rett, alle her inne og alt som står nedtegnet her er djevelens verk og i så måte noko alle må lese for å ta lærdom av at dette er djevelens verk. Alle di som her inne proklamerer religion som det eneste rette er djevelfrø av verste sort, men enda verre er di djevelfrøa som hengir seg til tarot, spåing, synsing og healing. Les og lær og be så til jesus så vil du sikkert bli frelst du oxo, med mindre mine ord oxo er djevelens verk...
Fakta, teori & skepsis ⇒ kristen eller djevelns tjener
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Antall ord: 139
*** OOO***
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Tja...kem andre tyr til svindel og bedrag enn djevelen...bortsett fra jesus og gud...Brenda skrev:Hvor får du det fra at healing er djevelens verk?madjava skrev:Er det sant...uffoguff...jamen...da bedrev jesus djevelens verk oxo...kanskje gud er djevelen i forkledning...oioioi...Brenda skrev:Healing har aldri vært djevelens verk? Jesus bedrev healing.....madjava skrev:Di kristne har rett, alle her inne og alt som står nedtegnet her er djevelens verk og i så måte noko alle må lese for å ta lærdom av at dette er djevelens verk. Alle di som her inne proklamerer religion som det eneste rette er djevelfrø av verste sort, men enda verre er di djevelfrøa som hengir seg til tarot, spåing, synsing og healing. Les og lær og be så til jesus så vil du sikkert bli frelst du oxo, med mindre mine ord oxo er djevelens verk...
Antall ord: 156
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Nå må du svare på det jeg spør om da. Jeg lurer på hvor du får det fra at healing er djevelens verk!!!!!!!!madjava skrev:Tja...kem andre tyr til svindel og bedrag enn djevelen...bortsett fra jesus og gud...Brenda skrev:Hvor får du det fra at healing er djevelens verk?madjava skrev:Er det sant...uffoguff...jamen...da bedrev jesus djevelens verk oxo...kanskje gud er djevelen i forkledning...oioioi...Brenda skrev:Healing har aldri vært djevelens verk? Jesus bedrev healing.....madjava skrev:Di kristne har rett, alle her inne og alt som står nedtegnet her er djevelens verk og i så måte noko alle må lese for å ta lærdom av at dette er djevelens verk. Alle di som her inne proklamerer religion som det eneste rette er djevelfrø av verste sort, men enda verre er di djevelfrøa som hengir seg til tarot, spåing, synsing og healing. Les og lær og be så til jesus så vil du sikkert bli frelst du oxo, med mindre mine ord oxo er djevelens verk...
Antall ord: 183
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Såda...har svart deg...men om svaret ikkje falt i smak...så be til jesus...mulig det hjelper...har eg hørt eller lest...
Antall ord: 25
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Du klarer tydeligvis ikke svare på det nei...du er jo helt i ørska.....madjava skrev:Såda...har svart deg...men om svaret ikkje falt i smak...så be til jesus...mulig det hjelper...har eg hørt eller lest...
Antall ord: 41
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Nå må du ikke glemme at djevelen/Satan er guds sønn.madjava skrev:Er det sant...uffoguff...jamen...da bedrev jesus djevelens verk oxo...kanskje gud er djevelen i forkledning...oioioi...Brenda skrev:Healing har aldri vært djevelens verk? Jesus bedrev healing.....madjava skrev:Di kristne har rett, alle her inne og alt som står nedtegnet her er djevelens verk og i så måte noko alle må lese for å ta lærdom av at dette er djevelens verk. Alle di som her inne proklamerer religion som det eneste rette er djevelfrø av verste sort, men enda verre er di djevelfrøa som hengir seg til tarot, spåing, synsing og healing. Les og lær og be så til jesus så vil du sikkert bli frelst du oxo, med mindre mine ord oxo er djevelens verk...
Og så er jo Jesus guds enbårne sønn. En tanke Schizofreni kanskje?
Antall ord: 154
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nåja, driver djevelen med svindel og bedrag?madjava skrev:Tja...kem andre tyr til svindel og bedrag enn djevelen...bortsett fra jesus og gud...
Selv har jeg ikke funnet en eneste plass at djevelen/slangen/satan lyver. Det gjør derimot gud.
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Har ikkje glemt noko...har dog ikkje forklart tanken bak...gud og jesus er ett...gud og djevelen er sannsynligvis ett(legger herved til grunn at guds løsunger er ett med gud)...
...jesus og djevelen kan ein sjå på som guds gode/dårlige sider(vel å merke er dei god/dårlig alt etter trua som ser)...og da er det klart at djevelen drive med svindel og bedrag liksom gud...
...svindel og bedrag treng ikkje bare være å lyge...
...jesus og djevelen kan ein sjå på som guds gode/dårlige sider(vel å merke er dei god/dårlig alt etter trua som ser)...og da er det klart at djevelen drive med svindel og bedrag liksom gud...
...svindel og bedrag treng ikkje bare være å lyge...
Antall ord: 81
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: kristen eller djevelns tjener
Jeg har ikke noen privat mening for eller imot.skytte skrev:Jeg har en venninne som er blitt frelst å kristen.Kjempebra for henne siden det har hjulpet henne ut av dårlig livsstil.Men vi har diskutert litt om det okkulte og den åndelige verden..Hun sier tarot å spådom er djevelens verk..Hun fraråder meg å ikke drive med dette..Hun sier Jesus er den gode å det beste er å be..Min personlige mening er i bunn å grunn den inngrodde kristendommen som "halshugger" alt det uvitende..Men hvem vet!noen som har noen mening om dette?
Men jeg tror det kommer av att bibelen sier att "man skal ikke kontakte de døde".
Når medium og andre kommer med profetier er det jo akkurat det de gjør.
Videre snakker bibelen om att vi ikke kan se forskjel på en god eller ond ånd og dermed legge oss åpen for å bli veiledet feil og bli lurt om vi retter oss etter den type ting.
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Djevelens verk eller ikke. Det er for det første tvilsomt om tarot forteller noe om virkeligheten eller om fremtiden. For det andre har faktisk sånne spåtelefoner o.l. ruinert folks liv. Samtidig gir disse 800-numrene en falsk trøst og et falskt håp.skytte skrev:Hun sier tarot å spådom er djevelens verk
Hva tenker du på da?Brenda skrev:Det er mye som påstås er djevelens verk om det ikke passer inn i rammene for kristendommen
Engler er også guds sønner. Men ordet som der er oversatt til “enbårne” på norsk, er ikke brukt om noen andre av de enn Jesus.BA. skrev:Nå må du ikke glemme at djevelen/Satan er guds sønn.
Hvor da?BA. skrev:Selv har jeg ikke funnet en eneste plass at djevelen/slangen/satan lyver. Det gjør derimot gud.
Antall ord: 160
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Neida, litt problematisk akkurat det der med "enbårne" og Jobs bok?MikkelRev skrev:Engler er også guds sønner. Men ordet som der er oversatt til “enbårne” på norsk, er ikke brukt om noen andre av de enn Jesus.BA. skrev:Nå må du ikke glemme at djevelen/Satan er guds sønn.
«Du kan spise av alle trærne i hagen. Men treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø.»(1mos 2 16,17)Hvor da?BA. skrev:Selv har jeg ikke funnet en eneste plass at djevelen/slangen/satan lyver. Det gjør derimot gud.
Adam døde ikke den dagen, men "Da ble deres øyne åpnet"(1mos 3 7) og "Nå er mennesket blitt som en av oss og kjenner godt og ondt"(1mos 3 22), nøyaktig slik slangen sa; «Dere kommer slett ikke til å dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»(1mos 3 5)
Deretter ble de vist ut av hagen, så de ikke skulle leve evig.
Antall ord: 213
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2008 01:39
- 16
- Lokalisering: Det lurer jeg på også
Vomit skrev:Jeg tjener gjerne djevelen.
Men han må sende noen til å hente meg først da
Satan har karakter.
Selv om han også bare er en eventry figur.
Men som sagt, om han finnes så stiller jeg meg frivillig til tjeneste. Mye bedre enn kristendommen og islam... tilsammen.
Enig me deg!
Be han plukke opp meg også når du prater med han er du snill :mozilla_wink:
Antall ord: 69
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
Det heter seg at satan er "den store løgneren"...hvordan vet kristenfolket at kristendommen ikke bare er èn stor skrøne kreert av Satan selv?? ;-)
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2008 01:39
- 16
- Lokalisering: Det lurer jeg på også
Hehe det hadde vært no!!Tom_34 skrev:Det heter seg at satan er "den store løgneren"...hvordan vet kristenfolket at kristendommen ikke bare er èn stor skrøne kreert av Satan selv?? ;-)
Jeg respektere kristne mennesker så lenge dem holder troa for seg selv, og ikke prøver og prakke den på meg.
Men kristne fanatikere kan jeg ikke fordra..
Antall ord: 63
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Lokalisering: Bergen
Syke kristne kan ofte gå for langt.. det ble jo sagt at sjokolade var djevelsk også for lang tid tilbake.. hadde man med sjokolade i kirken ble det problemer..
Antall ord: 29
Hide post links |