Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndenes makt 20 januar 2008-Herøya.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
huldra40
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2008 22:03
16

Innlegg av huldra40 »

Nå er du bare tragisk Adrian...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Kaffe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 03:38
16

Innlegg av Kaffe »

huldra40 skrev:Nå er du bare tragisk Adrian...
Fordi det er den eneste måten at jeg kan bevise hvem jeg er?.. Dere tror jo på ånder, demoner, spøkelser og gud veit hva.. Men å stole på at en fyr er den han sier han er.. "Nei det går virkelig ikke ann"..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

hehe..den var bra
Antall ord: 4
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Kaffe skrev:
huldra40 skrev:Nå er du bare tragisk Adrian...
Fordi det er den eneste måten at jeg kan bevise hvem jeg er?.. Dere tror jo på ånder, demoner, spøkelser og gud veit hva.. Men å stole på at en fyr er den han sier han er.. "Nei det går virkelig ikke ann"..
Det er godt mulig du er akkurat den du sier du er. Og det er helt flott :). Men å påstå at du har vært derute i 20 år og aldri opplevd noe - "så da kan det ikke være noe der-holdning", det er det jeg reagerer på. De som bor der, og mange med dem har opplevd å sett. Går an å være litt mer ydmyk kanskje? Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal skrive og ikke, men i en sånn setting hadde det kanskje vært bedre med: Jeg har vært der, men ikke opplevd eller sett, men det betyr ikke at det ikke er noe der ......
Antall ord: 168
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

huldra40
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av huldra40 »

Jeg vet at du er den du sier du er Adrian. Ydmyk har du aldri vært. Du som har så mange meninger må godta at andre ikke mener det samme som deg. Ellers er du en grei kar.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kaffe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Kaffe »

Ydmykhet er totalt verdiløst, og bør forkastes, ettersom det baserer seg på underkastelse og et kastesystem der enkelte mennesker er bedre enn andre.

Respekt derimot, det bør vi alle ha for hverandre. Og jeg kan være enig i at jeg ofte er respektløs og går over streken. Jeg kan ærlig innrømme at det var sneversynt og trangsynt av meg å skrive "Nutcases", og å forkaste deres "tro" på den måten jeg gjorde, og jeg kan beklage for det.

Men faktum er at flesteparten aldri har opplevd noe spesielt der, mens et par få folk har gjort det. Jeg tror heller at alt dette åndesnakket er et resultat og en kombinasjon av massesugesjon, frykt, fascinasjon og en god porsjon fri fantasi.

Min mening.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

huldra40
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av huldra40 »

Bra at du tar litt selvkritikk. Ikke ofte det skjer :mozilla_smile:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Wikki
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jan 2008 19:49
16
Lokalisering: :)Nede i åsen:)

Innlegg av Wikki »

Kaffe skrev:Ydmykhet er totalt verdiløst, og bør forkastes, ettersom det baserer seg på underkastelse og et kastesystem der enkelte mennesker er bedre enn andre.

Respekt derimot, det bør vi alle ha for hverandre. Og jeg kan være enig i at jeg ofte er respektløs og går over streken. Jeg kan ærlig innrømme at det var sneversynt og trangsynt av meg å skrive "Nutcases", og å forkaste deres "tro" på den måten jeg gjorde, og jeg kan beklage for det.

Men faktum er at flesteparten aldri har opplevd noe spesielt der, mens et par få folk har gjort det. Jeg tror heller at alt dette åndesnakket er et resultat og en kombinasjon av massesugesjon, frykt, fascinasjon og en god porsjon fri fantasi.

Min mening.
hehe et par folk, stemmer vel ikke helt. veldig mange som har historier der.

hils Eli :)
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Kaffe stikker hodet frem i den andre retningen. De på andre siden sier:

Å halleluja for et flott program, og for et idyllisk sted. Dette var EKTE!!!

Kaffe, som forøvrig er en nydelig drikk, går i som sagt i den motsatte retningen og det med mer enn løskrutt i pistolen. Han skyter enkeltrunder med grovkornet kaliber og påskrevet M.E.O på selve kula.

M.E.O er forresten Mine Egne Opplevelser. Og mens de fleste her fant sin tro om ektheten i programmet/stedet/omtalen, så har Kaffe BEEN THERE AND DONE THAT! Selvsagt kan han ikke oppleve noe for han er verken tro eller lyttende. De på den andre side viser seg kun for den med oppgraderte hornhinner.

Og hvor om alt er, og ÅM er ÅM, så bidrar Kaffe som noen andre sa litt over, til et noe mer spennende forum. Han er som Al Pacino i Djevelens Advokat der han stikker fingeren fresende ned i døpefonten mens de på fremste rekke roper Halleluja! Mens Alpacino klokelig holdt kjeften er denne versjonen noe mer høyttalende og da snur jo presten seg med pekefingeren.

For meg blir det fornøyelig lesing og jeg setter like stor pris på Kaffe som på de øvrige. De er i motsetninger at argumentasjonene begynner å se dagslys. Og argumentasjoner lever sjelden lenge på løgnen for de avdekkes i den neste argumentasjonen.

Per du lyver!

StormS;)
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tinkerbell79
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2006 23:55
18

Innlegg av Tinkerbell79 »

Kaffe skrev:Ydmykhet er totalt verdiløst, og bør forkastes, ettersom det baserer seg på underkastelse og et kastesystem der enkelte mennesker er bedre enn andre.

Min mening.

Så Adrian, du mener virkelig at flesteparten der ute på øya ikke har opplevd noe spesielt?
Det kan faktisk du fastslå. Hmmmm.
Da lurer jeg på hevm du har snakket med... Og da tar jo du fryktelig feil.

Jeg er en av de "par" folka du mener har opplevd dette. Da er det jo veldig rart at jeg har en annen opplevelse av det enn deg. Jeg vet faktisk om en del jeg (flere enn et par stykker) Ja da kan vi jo telle sammen, 3 stykk i åndenes makt programmet Helen, victor, Øystein, Huldra her inne og ikke mist et bestyrer par gjennom 35år (og deres barn).. (trur det blir flere enn et par stykk????) Dette er folk som har stått frem i avis/tv.
Se link: http://www.ringblad.no/nyheter/article3289229.ece

Og ja jeg kan nevne flere navn, men gjør det ikke her nå!!! Er nok flere en hva du omtaler som et par stykk hvertfall.
Det er helt feil å si at våres opplevelser er helt på trynet, for det finns trosalt ikke i dine øyne og din mors øyne, dere har ikke opplevd noe... La oss i såfall ha forskjellig syn på det.
Jeg godtar at du ikke trur på det, spiller ingen rolle for meg. Men å komme med påstander om at egentlig så å si hele øya ikke har opplevd noe. Da har ikke du snakket så mye med folk der ute, og heller vært han med pilsen i hånda, småfull og fått med seg det du vil få med deg....

Dra tilbake til Jamaica og ta en joint til, skulle jo tru du hadde sett mange grønne menn i tiden der nede!!!!!! Men det kalles vel kanskje hallunisasjoner det!!!!

Øya er hvertfall et flott sted å være, det er vi enig i:)
Antall ord: 439

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kaffe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Kaffe »

Tinkerbell79 skrev:Så Adrian, du mener virkelig at flesteparten der ute på øya ikke har opplevd noe spesielt?
Jeg tror vi trygt kan slå fast at det er ganske mange tusen som har tilbringt ganske mange dager på Herøya opp igjennom årene. Og jeg tør fremdels bastant påstå at flesteparten av disse ikke har opplevd noe særlig mer enn nærgående svaner, og nærgående menn.

Tinkerbell79 skrev:Da har ikke du snakket så mye med folk der ute, og heller vært han med pilsen i hånda, småfull og fått med seg det du vil få med deg....
Jeg vil også påstå at alkoholinntaket mitt på øya i løpet av en sommer er relativt mye mindre enn gjennomsnittet.
Tinkerbell79 skrev: Dra tilbake til Jamaica og ta en joint til, skulle jo tru du hadde sett mange grønne menn i tiden der nede!!!!!! Men det kalles vel kanskje hallunisasjoner det!!!!
Jeg har aldri vært i Jamaica, og jeg syns det er ganske frekt av deg å påstå at jeg bruker narkotika. Pass på hva du sier.

Forøvrig er det relativt få grønne menn i Karibia, og det er heller ikke mulig å få hallusinasjoner av jointer (med mindre man røyker opium).

Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tinkerbell79
Nybegynner
Nybegynner
18

Kaffe skrev:
Tinkerbell79 skrev:Så Adrian, du mener virkelig at flesteparten der ute på øya ikke har opplevd noe spesielt?
Jeg tror vi trygt kan slå fast at det er ganske mange tusen som har tilbringt ganske mange dager på Herøya opp igjennom årene. Og jeg tør fremdels bastant påstå at flesteparten av disse ikke har opplevd noe særlig mer enn nærgående svaner, og nærgående menn.

Ja det er nok mange tusen som har vært på Herøya over tid, men trur ikke du har snakket med alle de... Men istad sa du "et par stykker" har opplevd.
Jeg sier ikke at flere tusen har opplevd dette på øya, men kan bekrefte at det er fler et et par:) Som var mitt poeng

Tinkerbell79 skrev:Da har ikke du snakket så mye med folk der ute, og heller vært han med pilsen i hånda, småfull og fått med seg det du vil få med deg....
Jeg vil også påstå at alkoholinntaket mitt på øya i løpet av en sommer er relativt mye mindre enn gjennomsnittet.

Tja, litt vanskelig å vurdere hva som er gjennomsnittet der ute. Enkelt mennesker drar den skaalaen veldig opp, men jeg selv de siste åra har dratt den veldig ned.. Er jo ikke alle som sitter på låveterrassen å drekker seg dritings hver dag. Og mange velger å kose seg med et par øl på hytta.
Tinkerbell79 skrev: Dra tilbake til Jamaica og ta en joint til, skulle jo tru du hadde sett mange grønne menn i tiden der nede!!!!!! Men det kalles vel kanskje hallunisasjoner det!!!!
Jeg har aldri vært i Jamaica, og jeg syns det er ganske frekt av deg å påstå at jeg bruker narkotika. Pass på hva du sier.

Ja den dro jeg vel litt langt, enig i det. Men det er jo min påstand akkurat som du mener hele øya bortsett fra 2 stykk ikke trur på det paranormale. Kunne kanskje funnet et annet poeng å understreke det med, men datt desverre ikke noe ned i hode på meg som kunne poengtere det.
Så var det vel karibien eller noe...

Forøvrig er det relativt få grønne menn i Karibia, og det er heller ikke mulig å få hallusinasjoner av jointer (med mindre man røyker opium).

Ok, dette vet jeg egentlig ingenting om, trudde det var mye man kunne få hallunisajoner av.... bland annet en helg på Herøya.
For det er vel ikke spøkelser jeg har sett????
Sikkert bare fått i meg for mye fleinsopp...... Finnes jo ikke spøkelser sier jo du, så det jeg har opplevd er jo bare helt på trynet egentlig. For du har jo ikke opplevd det selv, og da er jo svaret klart da.... At slike tullete ting finnes jo ikke-for det påstår jo du?

Hehe, så da får du være den du er idag-velge og ikke tru på det.
Så kan jeg være meg, og vet hva jeg har opplevd .

Så kan skrullete jeg og Adrian fortsatt ha en flott ferie på øya i sommer.
Adrian på bærtur og jeg på sopptur:) :) :)

Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Wikki
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Wikki »

Tinkerbell79 skrev:
Kaffe skrev:

Ja det er nok mange tusen som har vært på Herøya over tid, men trur ikke du har snakket med alle de... Men istad sa du "et par stykker" har opplevd.
Jeg sier ikke at flere tusen har opplevd dette på øya, men kan bekrefte at det er fler et et par:) Som var mitt poeng

Tja, litt vanskelig å vurdere hva som er gjennomsnittet der ute. Enkelt mennesker drar den skaalaen veldig opp, men jeg selv de siste åra har dratt den veldig ned.. Er jo ikke alle som sitter på låveterrassen å drekker seg dritings hver dag. Og mange velger å kose seg med et par øl på hytta.

Ja den dro jeg vel litt langt, enig i det. Men det er jo min påstand akkurat som du mener hele øya bortsett fra 2 stykk ikke trur på det paranormale. Kunne kanskje funnet et annet poeng å understreke det med, men datt desverre ikke noe ned i hode på meg som kunne poengtere det.
Så var det vel karibien eller noe...

Ok, dette vet jeg egentlig ingenting om, trudde det var mye man kunne få hallunisajoner av.... bland annet en helg på Herøya.
For det er vel ikke spøkelser jeg har sett????
Sikkert bare fått i meg for mye fleinsopp...... Finnes jo ikke spøkelser sier jo du, så det jeg har opplevd er jo bare helt på trynet egentlig. For du har jo ikke opplevd det selv, og da er jo svaret klart da.... At slike tullete ting finnes jo ikke-for det påstår jo du?

Hehe, så da får du være den du er idag-velge og ikke tru på det.
Så kan jeg være meg, og vet hva jeg har opplevd .

Så kan skrullete jeg og Adrian fortsatt ha en flott ferie på øya i sommer.
Adrian på bærtur og jeg på sopptur:) :) :)

Hadde du sitti på låveterrasen ifjor sommer så hadde du fått med deg alle fortellingene Adrian, Det var veldig mange som hadde noe å fortelle:)

Øya er hvertfall et flott sted å være, det er vi enig i:)[/quote][/quote]
Antall ord: 591

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tinkerbell79
Nybegynner
Nybegynner
18

Sovna du Adrian???
Håper du ikke har mareritt om alle gærninga som kommer på øya til sommer da???
Gleder meg til det, blir nok en bra sommer skal du se:)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Wikki
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Wikki »

Tinkerbell79 skrev:Sovna du Adrian???
Håper du ikke har mareritt om alle gærninga som kommer på øya til sommer da???
Gleder meg til det, blir nok en bra sommer skal du se:)
LOL helt sikkert
Antall ord: 37
Med stor tvil kommer stor forståelse, med liten tvil kommer liten forståelse.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links