Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Vomit

Innlegg av Vomit »

Skal ikke vulkanen i yellowstone eksplodere rundt den tiden?
Den har jo vært på overtid en stund nå, så det kunne vel like gjerne skjedd i morgen for den saks skyld...

Uansett hadde det vært lite vi kunne gjort med det.
Bare fortsett med å leve deres ubetydelige liv så lenge det lar seg gjøre.

Bare se på meg, mitt største problem i verden akkurat nå er en strømregning på 4000, og den største av alt jeg er så røyksugen at det er like før jeg gir opp denne tåpelige ideen om å slutte.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Vomit skrev:Skal ikke vulkanen i yellowstone eksplodere rundt den tiden?
Den har jo vært på overtid en stund nå, så det kunne vel like gjerne skjedd i morgen for den saks skyld...

Uansett hadde det vært lite vi kunne gjort med det.
Bare fortsett med å leve deres ubetydelige liv så lenge det lar seg gjøre.

Bare se på meg, mitt største problem i verden akkurat nå er en strømregning på 4000, og den største av alt jeg er så røyksugen at det er like før jeg gir opp denne tåpelige ideen om å slutte.
Det er vel ingen liv som er ubetydelig for deg eller andre, da alt er sammenhengende.
Strøm regningen får du vel delt opp,og da kan du jo dra å kjøpe deg røyk.
Prøv med selvhypnose når det gjelder røyk,det virker.
Antall ord: 151
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Vomit

Innlegg av Vomit »

Vel, JEG føler at livet bare er en dårlig spøk.

Tenk etter da.
Hva gjør man egentlig som er så nyttig?
Greit man har en funksjon om man er i arbeid, et sykehus for eksempel ville ikke virke om det ikke var for ALLE avdelingene som samarbeidet, men hvis vi ikke hadde vært her så hadde vi ikke trengt arbeidsplasser i det heletatt.

Og når du dør, og alle som kjenner deg dø, vil ingen huske deg, det vil være som om du aldri hadde eksistert.
Så du har tuslet rundt her på denne jorden og ventet på å dø.

Og om det er et liv etter døden, hva i all verden er vitsen med å delta på dette sirkuset vi har her på jorden først?
Jorda hadde vært en mye bedre sted uten oss, det er helt sikkert :p
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Vomit skrev:Vel, JEG føler at livet bare er en dårlig spøk.

Tenk etter da.
Hva gjør man egentlig som er så nyttig?
Greit man har en funksjon om man er i arbeid, et sykehus for eksempel ville ikke virke om det ikke var for ALLE avdelingene som samarbeidet, men hvis vi ikke hadde vært her så hadde vi ikke trengt arbeidsplasser i det heletatt.

Og når du dør, og alle som kjenner deg dø, vil ingen huske deg, det vil være som om du aldri hadde eksistert.
Så du har tuslet rundt her på denne jorden og ventet på å dø.

Og om det er et liv etter døden, hva i all verden er vitsen med å delta på dette sirkuset vi har her på jorden først?
Jorda hadde vært en mye bedre sted uten oss, det er helt sikkert :p
Livet er hva du gjør det til... og dette forteller meg at du ikke vil gjøe så mye ut av det og dermed blir det ganske verdiløst?
Antall ord: 180
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Vomit

Innlegg av Vomit »

Jeg vil bare jobbe i ambulansetjenesten til jeg blir gammel.
Så skal jeg flytte på fjellet, vekk fra mennesker der jeg skal bo til jeg dør. Skal også røyke pipe etter fylt 50 år.

Men hvis vi skal dø 2012, så skal jeg begynne å røyke pipe i år 2011.

Uansett hva du gjør, vil alt bli glemt og du har ikke gjort noen stor forandring på jorden uansett.
Du er bare en bitte liten brikke som ikke betyr noe, bare enda et dyr på jorden.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Vomit skrev:Jeg vil bare jobbe i ambulansetjenesten til jeg blir gammel.
Så skal jeg flytte på fjellet, vekk fra mennesker der jeg skal bo til jeg dør. Skal også røyke pipe etter fylt 50 år.

Uansett hva du gjør, vil alt bli glemt og du har ikke gjort noen stor forandring på jorden uansett.
Du er bare en bitte liten brikke som ikke betyr noe, bare enda et dyr på jorden.
Hvorfor er det så deprimerende å tenke på at man ikke får gjort store forandringer? Og hvor sikker er du på at du ikke gjorde forandring/inntrykk på noe/noen...? Det høres ut som du er litt pessimistisk og har bestemt deg for det og kanksje liker denne mistrøstigheten? Men det er ditt valg..

kanskje er vårt problem som mennesker å ikke se verdien i de nære små ting og at fordi om man dør så blir man aldri borte og verdien av ens liv/inntrykk er et definisjonsspørsmål og ikke et gitt vedtatt svar? Og svaret er ikke at den biologiske massen du er er, er alt du er... men noe mer og utover den biologiske masen...
'uansett hva som skjer etter døden.. så burde cluet være å finne gleden og meningen i livet som det akkurat er!!! Der sliter mange... det har jeg sluttet å slite med for alt er såre vel når det kommer til stykke.. :mozilla_wink:
Antall ord: 260
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Innlegg av -Pedersen- »

Eaglespirit skrev:
-Pedersen- skrev:
Eaglespirit skrev:Tror ikke det skjer noe som helst, som andre årstall det skulle skje noe.

Den som venter for se.
Men vis det skjer, så holder det ikke med "Tror" ikke det skjer noe.

Bedre å være forberedt enn å leve i godtro.
Eneste jeg kan komme på er hvis en komet treffer jorden eller en atombombe sprenges. Eller en vulkan mørklegger jorden.

At en komet treffer jorden har det vært påvist flere ganger, men det har ikke skjedd.
Å hver gang det har blitt sagt, så har det bare vært pga en utrenging.
Atombomber sprenges ikke av seg selv, med mindre det er noe feil med den og da kommer det som et sjokk. Ingen som kan påvise at den kommer til å sprenges f.eks i morgen.
Ang 2012 så er det mye snakk, ikke bare en enkelt ting som det harvært med alt det andre.
Det her er første gangen jeg tror at det faktisk ikke er helt umulig.

Maya-kalenderen som det har vært veldig mye snakk om, slutter i 2012

Crop Cirkles, altså kornsirkler har "de" klart å tyde. Som sagt på denne tråden er det blitt tydet: "Vokt dere 2012"..
Vet ikke om jeg skal tro på at kornsirkler er skapt av utenomjordiske, men hvordan kan man klare å lage en sirkel på flere 100 meter som er så detaljert
som man kan få det iløpet av en natt??

I tillegg så kommer Nibiru, en ny planet tilbake i vårt solsystemet. Også kjent som Planet-X
Planeten Nibiru tilhører et annet solsystem og en del av det andre solsystemet
går "inn" i våres, dvs at Nibiru vil passere oss som det har også har gjort tidligere.
Står videre forklart her: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... 8%26sa%3DX

Ang 2012 og Yellowstone har jeg ikke hørt noe spesielt om, mulig en myte fordi mye annet skjer det året. Kan se om jeg finner nærmere info om Yellowstone.

Når Blaze_01 sier at jorda vil begynne å snurre motsatt vei, så er det feil.
For de som ikke vet det, så er polene på god vei til å endre posisjon.
Det som skjer er at det vil bli endringer i hvordan jorden snurrer, den stopper ikke opp og begynner å snurre motsatt vei.
Det er ikke teknisk mulig, men endringer på rotasjonen og rotasjons-hastigheten har foregått siden 1980. Og frekvensen på jorda er per i dag litt over 12hz..
Dere har vel også merket det er kortere vintere, og lengre sommer?? Det er fordi vi endrer rotasjon pga pol-endringene.

Det er fremdeles mye informasjon som ligger til rådighet hos "The Goverment" og NASA som er klassifisert.
De vil ikke skape panikk hos folket. Vi sitter idag med denne informasjonen pga lekkasjer blandt folk som jobber i bl.a NASA og "The Goverment"

NASA følger per idag med på Nibiru fra Sør-Polen med teleskop. Kan enda kun bli sett med teleskop fra sørpolen,
men menes at den vil kunne sees klart i starten av 2009 lengst sør på jorda og i 2011 kan den sees klart av alle her på jorden.

Mvh Pedersen
Antall ord: 543
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Vomit skrev:Jeg vil bare jobbe i ambulansetjenesten til jeg blir gammel.

Jeg er faktisk ganske enig med deg, men det betyr ikke at du ikke skal nyte livet. For det blir jo, som kjent, hva man gjør det til. Og er man fastlåst i den "oppgittheten" om at vi er ubetydelige, blir det fort til at vi ikke gidder å gjøre så mye.
Det er litt synd da. For uansett hvor "ubetydelige" vi er for helheten, hvor liten brikke vi er, så er vi fremdeles en stor brikke i andres liv. Det handler om hverandre.
Det er mange som er glad i deg, og du er nok også glad i mange.
Hvis ikke kan man jo tillate seg å være det.
For min del er det det som holder oss sammen - meg sammen - med alle de andre menneskene og dyrene rundt meg, og alt det som skjer... ja, om det enn en gang skulle bli glemt for evig tid, så nyter jeg ihvertfall øyeblikkene når jeg klarer det. Jeg prøver å se noe fint i alt, og jeg får det faktisk nokså bra til. Alt kommer an på min innstilling og holdning til det hele. Livet er egentlig en fin plass.
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av -Pedersen- »

Kunne ikke blitt mer enig ;)
Antall ord: 5
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av -Pedersen- »

-Pedersen- skrev:
Eaglespirit skrev:
-Pedersen- skrev:
Eaglespirit skrev:Tror ikke det skjer noe som helst, som andre årstall det skulle skje noe.

Den som venter for se.

Eneste jeg kan komme på er hvis en komet treffer jorden eller en atombombe sprenges. Eller en vulkan mørklegger jorden.

At en komet treffer jorden har det vært påvist flere ganger, men det har ikke skjedd.
Atombomber sprenges ikke av seg selv, med mindre det er noe feil med den og da kommer det som et sjokk. Ingen som kan påvise at den kommer til å sprenges f.eks i morgen.
Ang 2012 så er det mye snakk, ikke bare en enkelt ting som det harvært med alt det andre.

Crop Cirkles, altså kornsirkler har "de" klart å tyde. Som sagt på denne tråden er det blitt tydet: "Vokt dere 2012"..
Vet ikke om jeg skal tro på at kornsirkler er skapt av utenomjordiske, men hvordan kan man klare å lage en sirkel på flere 100 meter som er så detaljert

I tillegg så kommer Nibiru, en ny planet tilbake i vårt solsystemet. Også kjent som Planet-X
går "inn" i våres, dvs at Nibiru vil passere oss som det har også har gjort tidligere.
Står videre forklart her: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... 8%26sa%3DX

Ang 2012 og Yellowstone har jeg ikke hørt noe spesielt om, mulig en myte fordi mye annet skjer det året. Kan se om jeg finner nærmere info om Yellowstone.

Det som skjer er at det vil bli endringer i hvordan jorden snurrer, den stopper ikke opp og begynner å snurre motsatt vei.
Det er ikke teknisk mulig, men endringer på rotasjonen og rotasjons-hastigheten har foregått siden 1980. Og frekvensen på jorda er per i dag litt over 12hz..
Dere har vel også merket det er kortere vintere, og lengre sommer?? Det er fordi vi endrer rotasjon pga pol-endringene.

Det er fremdeles mye informasjon som ligger til rådighet hos "The Goverment" og NASA som er klassifisert.
De vil ikke skape panikk hos folket. Vi sitter idag med denne informasjonen pga lekkasjer blandt folk som jobber i bl.a NASA og "The Goverment"

NASA følger per idag med på Nibiru fra Sør-Polen med teleskop. Kan enda kun bli sett med teleskop fra sørpolen,
men menes at den vil kunne sees klart i starten av 2009 lengst sør på jorda og i 2011 kan den sees klart av alle her på jorden.

Mvh Pedersen
Antall ord: 545
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av -Pedersen- »

-Pedersen- skrev:
-Pedersen- skrev:
Eaglespirit skrev:
-Pedersen- skrev:

Den som venter for se.

Mvh Pedersen
Antall ord: 547
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

-Pedersen- skrev:
BA. skrev:
-Pedersen- skrev:Utrolig spennende dette her. Mye har blitt bekreftet av forskere, som sagt.
Noen som har nærmere informasjon om det som skjer?
Hva av dette har blitt bekreftet av forskere?

Google litt på nettet ang 2012, så finner du flere utrengninger og bevis ang 2012.

Er ikke for å overdrive, men hvis det virkelig vil skje noe, så bør vi være forberedt.
Viss det skjer noe altså
Det står så mye svada om 2012 at å lete fram til noe riktig vil ta nærmest en evighet. Kan du være nill å si meg hva du tenker på, som er bekreftet av forskere?
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Vi ser da hva som skjer...
uansett, spennende å undre seg litt og tenke...
men hva er det med denne besettelsen da?

Altså: denne iherdige fornektelsen av hele 2012-fenomenet
OG denne iherdige hevdingen av at 2012-fenomenet vil skje.

Fanatikere og skeptekstremister!
Ikke rart det er krig i verden når overbevisning
(legg merke til at religion, vitenskap og annet svada er utelukket)
som dette råder...
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

ludoburgero skrev:Vi ser da hva som skjer...

som dette råder...
Aaaamen girl!!! Ooops....eh boy!!

Denne tråden/saken burde ha blitt lagt død......jeg mener.....hvor lenge skal dette foregå??? Heeele veien frem til 2012?? Gjennom 2012?? 20 år etter 2012, fordi at noen er skuffet over at ingenting skjedde, mens andre håner dem, og samtidig som ingen gjorde noe....fordi at alle vil være forståelsesfull???
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Vermilion Oriol skrev:
ludoburgero skrev:Vi ser da hva som skjer...

som dette råder...
Aaaamen girl!!! Ooops....eh boy!!

Denne tråden/saken burde ha blitt lagt død......jeg mener.....hvor lenge skal dette foregå??? Heeele veien frem til 2012?? Gjennom 2012?? 20 år etter 2012, fordi at noen er skuffet over at ingenting skjedde, mens andre håner dem, og samtidig som ingen gjorde noe....fordi at alle vil være forståelsesfull???
Haha! Der sa du det ;)

Jeg tror 2012 vil bli et år hvor store endringer vil skje, mye vil skje:

-de som hevdet at det skulle skje noe vil bli skuffet og siden de har vært så ekstremt fokuserte og ventet på 2012 har de glemt å leve livet sitt normalt, og av den grunn stått på stedet hvil - og da ville de egentlig sett mange av de forandringene som faktisk HAR skjedd de siste årene, og kanskje de etterhvert da vil overbevise seg selv om at de hadde rett, siden enhver av forandringene som har skjedd på alle disse årene vil fremstå som komplett ukronologiske! Hvilken sensasjon (av et tragikomisk paradoks)!

-de som hevdet at ingenting ville skje, vil bli så selvgode at de glemmer å se at det faktisk har skjedd en del forandringer likevel alle disse årene, og siden de har glemt å leve livet sitt normalt i sin besatte fokus på å håne dem som trodde at det ville skje noe spesielt i 2012... OSV.

-disse motsetningene vil fremdeles diskutere ampert og kanskje krige mot hverandre.
Dermed er hele 2012-fenomenet et selvoppfyllende og uunngåelig sannhetsparadoks.

2012 vil bli spesielt, dere.
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links