Drømmer, NDO & ut av kroppenkan noen fortelle meg litt om reinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

savoir84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2007 00:52
17

kan noen fortelle meg litt om reinkarnasjon

Innlegg av savoir84 »

hei alle sammen!

har dere noen gang følt at dere har vært et sted dere aldri har vært?
rare drømmer om mennesker dere aldri har møtt?
og minner og føleser som plutselig flasher opp uten at du noen gang har opplevd de minnene?

vel det har jeg....av ren nysgjerrighet var min første tanke reinkarnasjon.

en kveld satt jeg alene og begynnte og filisofere litt og begynnte og tenke på døden.
hvor havner vi når vi dør?
jeg har litt vannsklig for og tro at du kommer til himmelen og alt er perfekt.

jeg tenkte og bestille meg time hos en som holder til i asker altså www.innerjourney.no
men før jeg gjør dette vil jeg gjerne vite om noen qandre har gjort dette og hva de fikk ut av det..kan det hjelpe deg med og forstå litt mere enn du selv forstår?
som plutselig ubehagelige føleser og minner jeg aldri har opplevd..

jeg fortalte min bestemor om hva jeg hadde lyst til,men der var hun meget negativ.
i vår familie er alle damene veldig følsomme for det paranormale og da sa min bestemor at det kunne være farlig siden jeg er så følsom,at jeg kansje blir hengende tilbake i mitt tidligere liv.

noen meninger om dette?

obs om du ikke har noe hyggelig og si og bare legger igjen spydige komentarer og ect vennligst ikke legg igjen svar
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Her er litt om det du lurer på

http://skepdic.com/reincarn.html
Antall ord: 13
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Eller denne dokumentaren funnet på youtube

Den må du se.

http://uk.youtube.com/watch?v=1RRs7fXjs_w
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Savoir, stol på din intuisjon og hva din indre veileder sier deg. Selv om det går imot alle i din families(eller det var bare bestemoren din her?) holdninger til dette emnet. Stol på din skaper- og dømmekraft. Du er vel gammel nok til å ta beslutninger selv(du er vel 23?). Familien din speiler en viss form for frekvenskontroll som de har i seg - og det handler om å tørre å gå utover den kontrollen. Og gjøre det du vil. Så gjør det du føler. Ring denne personen du ønsker. Det er ditt liv. Ingen har rett til å kontrollere deg eller din bevissthet. Selv ikke din familie. Det kan være en ensom vei du kan komme til å gå - og få endel motstand fra din familie og venner - men du vil tiltrekkes nye venner og allierte i verden - så det handler om å gjøre det du virkelig vil av hele ditt hjerte og sinn. La din bevissthet og intuisjon bestemme. Er mitt råd.

Reinkarnasjon eksisterer i aller høyeste grad. Informasjonen om reinkarnasjon ble slettet fra Bibelen av Julius Cæsar og andre høystående mennesker i Vatikanet og den katolske ordenen og vi har sett en ENORM frekvenskontroll fra Kirken i lang tid etter det og vi ser det også i dag. Men flere og flere erkjenner at reinkarnasjon eksisterer. Stol på din dømme- og skaperkraft. Stol på din intuisjon.Stol på deg selv. Og det du tiltrekkes av informasjon er riktig for deg der og da.

Det kan hende at tunge og mørke ting dukker opp underveis - men om man skal jobbe med seg selv og ta et stort ansvar for å hjelpe planeten videre så er det å jobbe med positive og negative sider veldig viktig å gå igjennom. En kan ikke bare jobbe med lyse sider ang det åndelige - også mørke sider vil dukke opp - og så handler det om å takle det best mulig konstruktivt for å akseptere det - gi det kjærlighet/lys og tilgi. Og dermed gi slipp på det(selv om den er lagret i ens kropp og minne).
Antall ord: 351
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

En liten dokumentar til om en 2 år gamel gutt som visste så alltfor mye om tekniske detaljer fra den 2.verdenskrig.
Han kom med navn på fly, skip han sa han hadde tjenestegjort på, koleger han hadde jobbet med ...Hva får du ut av det ?

http://uk.youtube.com/watch?v=_EWwzFwUOxA
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Jeg måtte sjekke opp den "terapeuten" Carol Bowman i den snutten.

Litt om henne her, scroll ned til halve siden omtrentlig

http://skepdic.com/refuge/bunk4.html
Antall ord: 28
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

skeptikeren skrev:Jeg måtte sjekke opp den "terapeuten" Carol Bowman i den snutten.

Litt om henne her, scroll ned til halve siden omtrentlig

http://skepdic.com/refuge/bunk4.html
Forstår du den Engelske teksten selv skeptikeren ?
Det lurer jeg litt på. Kan du komme med en oppsummering på Norsk?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

David Skywalker skrev: (..........)
Reinkarnasjon eksisterer i aller høyeste grad. Informasjonen om reinkarnasjon ble slettet fra Bibelen av Julius Cæsar og andre høystående mennesker i Vatikanet og den katolske ordenen og vi har sett en ENORM frekvenskontroll fra Kirken i lang tid etter det og vi ser det også i dag.(.............).
Julius Cæsar
Født 12. juli 100 f.Kr. , Roma
Tiltredelse Oktober, 49 f.Kr.
Døde 15. mars 44 f.Kr., Roma

Så uhmmm ja kan du forklare meg hvordan Julius Cæsar slettet ting i vatikanets bibliotek???????
jeg mener siden han døde 44 år FØR jesu fødsel ???
Det måtte i så fall være en reinkarnet utgave....

har ikke no i mot reinkranasjon og vatikanet har mye artig gjemt i sine bibliotek... MEN prøv og få historiske fakta rett! ellers blir det utrolig lite troverdig det du har og fare med.....

http://no.wikipedia.org/wiki/Julius_C%C3%A6sar

http://no.wikipedia.org/wiki/Vatikanet

legger til de to linkene der
pluss når det kommer til sensur og bibelen er vell de ulike kristene gruppene seg i mellom like gode.
anbefaler faktisk at du prøver og finne lesestoff om thomas evangeliet....

Puma/f
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Blitt takket: 5 ganger

.....

Innlegg av green eyes »

Det er nok ingen fare for at du kommer til å henge igjen som din bestemor sier.Det som derimot kan skje, er at du ikke klarer å distansere deg fra det hvis det har skjedd noe forferdelig med sjelen din tidligere.
Det kan virkelig hjelpe deg å forstå fobier og tankemønstre, men det er ikke sikkert de blir borte.
Det er det jeg vet og har erfart om saken:)
Antall ord: 68
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

puma/f skrev:
David Skywalker skrev: (..........)
Reinkarnasjon eksisterer i aller høyeste grad. Informasjonen om reinkarnasjon ble slettet fra Bibelen av Julius Cæsar og andre høystående mennesker i Vatikanet og den katolske ordenen og vi har sett en ENORM frekvenskontroll fra Kirken i lang tid etter det og vi ser det også i dag.(.............).
Julius Cæsar
Født 12. juli 100 f.Kr. , Roma
Tiltredelse Oktober, 49 f.Kr.
Døde 15. mars 44 f.Kr., Roma

Så uhmmm ja kan du forklare meg hvordan Julius Cæsar slettet ting i vatikanets bibliotek???????
jeg mener siden han døde 44 år FØR jesu fødsel ???
Det måtte i så fall være en reinkarnet utgave....

har ikke no i mot reinkranasjon og vatikanet har mye artig gjemt i sine bibliotek... MEN prøv og få historiske fakta rett! ellers blir det utrolig lite troverdig det du har og fare med.....

http://no.wikipedia.org/wiki/Julius_C%C3%A6sar

http://no.wikipedia.org/wiki/Vatikanet

legger til de to linkene der
pluss når det kommer til sensur og bibelen er vell de ulike kristene gruppene seg i mellom like gode.
anbefaler faktisk at du prøver og finne lesestoff om thomas evangeliet....
Puma/f
Jeg skal arrestere meg litt der. Jeg fikk opp Julius Cæsar i min bevissthet - han er på en måte et symbol for romerene - romerrikets ledere - det var de som var bak sletting av reinkarnasjon sammen med Vatikanets ledere for ca 2000 år siden. Altså romerrikets ledere sammen med Vatikanets ledere, som hadde et solid samarbeid på den tiden.
Antall ord: 271
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg jobber med regresjon som en del av den terapiformen
jeg bruker og har vært i regresjon mange ganger.

Det er ikke farlig på noen måte om terapeuten bruker metoder
som følger vanlige normer for hvordan det gjøres.
Da vil du ikke komme inn i noe du ikke takler og få både healing
og en god prat om hva du har opplevd etterpå.

Du må ha med i bergningen at det ikke alltid kommer liv som du
ser som på en film. Noen får bare fornemmelser, bare VET noe eller
føler ting som har skjedd.

Det behøver heller ikke være ett liv du tidligere har levd som kommer,
ja det er det så klart ikke. DU har ikke levd før har du vel?
Det kan være en av din sjels tidligere inkarnasjoner, eller det kan like godt
være noen andres som du blir vist forde du har noe å lære akkurat der.

Uansett er ikke dette noe en bør gjøre bare for underholdningen, da kan en
få seg en opplevelse en gjerne skulle vært foruten og åpne for noe en
ikke egentlig ønsket å ta tak i akkurat nå for sjelens ønsker og personlighetens
er ikke alltid sammefallende før en har en viss sjelskontakt.
Antall ord: 219
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Det finnes noen ville teorier i verden.
Det finnes folk som vil innbille deg helt usannsynlige ting.
Som det at vi lever bare ett liv.

Bruce hadde fobier. Mot vann b.l.a. I terapi kom det etter hvert noen hvirkelige fasinerende opplysninger opp. Om ett liv i en U-båt under den 2.verdenskrig.

Bruce finnes sikkert i hvite sider for USA om du vil ringe og diskutere opplevelsen og tilsynelatende det som virker som beviser, med ham selv. :mozilla_smile:

http://uk.youtube.com/watch?v=qtkWwSFSK64
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev:Det finnes noen ville teorier i verden.
Kanskje du kan forklare hvorfor dette er "helt usannsynlig"?
Antall ord: 36
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:
Metodisten skrev:Det finnes noen ville teorier i verden.
Kanskje du kan forklare hvorfor dette er "helt usannsynlig"?
Det er helt usannsynlig for att det inneholder mindre logikk en berettningene/tesen/teorien/modellen/ observasjonene om det med flere liv.
Videre er det samlet etterhvert ett gigantisk materiale fra de fleste land, med både voksne og unger som peker på att, sånn er det.
Jeg får meg ikke til å tro på den ville teorien om att vi lever bare ett liv. Det er alltfor fantastisk og usannsynlig.
Men så er jo jeg litt sånn skeptiker av meg.

Hadde vert interssesant å visst om linken med han som husket ett liv i en ubåt gjør noe som helt inntrykk på deg, eller om du bare feier allt vekk som storstilet svindel.
Unsolved mysteries er en av USA`s mest sette serier og har gått i mange år.
Den innkluderer flere folk i hver historie (som du ser ett eks. på her), i så fall er alle skuespillere og svindlere.
Tenk på det att om det fremkommer bare en eneste avsløring om svindel i bare ett av disse historiene, så er showet torpedert og ferdig en gang for alle.
Jeg har etter beste evne prøvd og satt meg inni troverdigheten av serien og har aldri sett noe spor av sånne anklager fra noe hold. Rett nok har jeg holdt meg på internett enn så lenge.
Antyder du att du tror att det er en slags svindel, må du ta b.l.a det med i betraktningen.

Vil du att jeg skal flushe forumet med linker til bok litteratur om emnet kan jeg godt begynne med det også.
Det kan kansje berike livet ditt Kimbera, og tenke litt utenfor A4 rammene av og til.Man trenger ikke gjøre seg opp konklusjoner, men det er ikke sunt og avfeie modeller som mange setter frem og sier de har erfaringer med i bekreftende rettning.
Store deler av verden tar reinkarnasjon som en selvfølge ,men det er kansje eksempler på overtro for deg. Jeg vil advare mot å gå i fella med den enkle tankestrukturen som sier att det som er nyere, er mere sannsynlig rett en det som er gammelt. Like ofte er det motsatt. Det "gammle" viste seg å være rett alikevel, gjerne etter verden har levd i ett par hundre år med ett (for dem da,) "moderne" syn.Totalen i synet var kansje ikke helt rett, men bitene i det som var avfeid viste seg å ha noe for seg alikevel. Det har vi sett mange ganger. Folk før var ikke dummere en nå, bare teknologisk mindre fremskredne.

Vil du ikke av prinsipp lære noe, eller stille deg åpen for ukjent mark, men bare mure deg inne med eksisterende tørr bokfakta av det som kan bevises i ett laboratorium, nekter du deg selv gleden ved og ta inn over deg aha opplevelser og utvikkle syn på hvordan ting "må" være, og verdien av å "ane", "anta" og "forstå" på egne premisser etter hvert som du samler deg opplysninger over tid. Du vil mest sannsynlig ikke kunne bevise noe av det, men du vil alikevel forstå mere, siden volumet av informasjon gjør att det "overbeviser" deg. Overbeviser i gåseøyne, siden du vanskelig kan skrive en doktoravhandling om det som fungerer som bevis i en rettsal.
På samme måte som man lenge ikke kunne bevise att jorden var rund i en rettsal. Man forsto det bare. Om man var klok nok da.
Skulle du mot all formodning gjøre så mye ut av det att du klare å bevise reinkarnasjon i en vitenskaplig samenheng, blir du sikkert den første i verden og da hører avhandlingen egentlig ikke til først og fremst på dette forumet. Men vi vil jo alikevel høre om det.

Det er heller ikke sikkert att det overbeviser deg, selv om det overbeviser mange andre, det beror på hvor mye og hvordan du gjør ut av det. Poenget er att om du ikke vil, kan det heller ikke skje noe. Kansje er også det godt nok å greit for deg. Men du må leve med att jeg utrykker att det ikke er godt nok for meg.

Om ikke dette når frem til deg, kan heller ikke jeg hjelpe deg.

Hilsen skeptikeren meg.
Antall ord: 748

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links