Fakta, teori & skepsisgud elsker oss alle!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

bjørnekvinnen skrev:BA. hva har respekt for andre mennesker med religion å gjøre? Det virker som fremtiden din ser veldig dyster ut. Håper det bare ser sånn ut på måten du skriver. Jeg respekterer at andre ikke tror på Gud, og jeg forventer ikke at alle andre har respekt for for min tro. Men hvis man begynner med seg selv og slutter med å dømme andre og heller respekterer at andre har andre meninger, tro etc. så vil jo det ikke være umulig på langt sikt å snu menneskenes måte å behandle hverandre på? Håper du en dag får oppleve Gud selv, hvis du ber med hjerte istendfor hodet eller magen, vil du fort oppdage kraften som ligger i bønn. Du får kanskje ikke det du ber om, men du får det du trenger. Anbefaler deg å lese "vinden er min mor" av medisinmannen Bear Heart. Ha en fin kveld.
religionene som stammer fra denne ørkendemonen til Abraham har lite å gjøre med respekt for andre mennesker. Det har tvertimot mye å gjøre med manglende respekt for andre.

Når ytterliggående går til det skritt å ta livet av andre for religionens skyld, vitner det om manglende respekt for medmennesker. Når noen uoppfordret forteller arbeidskamerater at det er "grusomt" at de ikke er kristne, vitner det om manglende respekt for medmennesker.

Slike reaksjoner vil du fortsette med, så lenge noen mener de sitter med sannheten om gud. Så lenge de vet hva gud vil, kan de gjøre guds ærend, uavhengig av andre menneskers syn.

Din tro har jeg ingen respekt for. Jeg synes heller ingen andre skal ha respekt for din tro, men deg som person bør man respektere. Det er en veldig viktig forskjell der. Andres tro skal du ikke respektere, men du skal respektere menneskene uavhengig av deres tro.

Hvis jeg skal respektere din tro, hvorfor skal jeg ikke da også respektere islask tro? Hvorfor skal jeg ikke respektere at noen ytterliggående da vil krasje fly i skyskrapere?
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Kanskje en ide å lese boken? Før du definerener min tro? Eller generaliserer du alle kristne som hun du referte til ovenfor, som har en kristen tro basert på frykt, angst og helvete? Du har helt rett at vi må respektere hverandre som mennesker, og mennesker har forskjellige trosyn. Hvis du ikke respekterer at andre har forskjellige tro, da motsier du deg selv. Du trenger ikke være enig med den troen, men du må respektere at andre har en tro som du er uenig i. Uansett hvor trangsynt du synes andres tro er, må du respektere at det er deres tro, hvis ikke respekterer du ikke de som mennesker. Sånn ser iallefall jeg på den saken.
Antall ord: 118
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

bjørnekvinnen skrev:Kanskje en ide å lese boken? Før du definerener min tro? Eller generaliserer du alle kristne som hun du referte til ovenfor, som har en kristen tro basert på frykt, angst og helvete? Du har helt rett at vi må respektere hverandre som mennesker, og mennesker har forskjellige trosyn. Hvis du ikke respekterer at andre har forskjellige tro, da motsier du deg selv. Du trenger ikke være enig med den troen, men du må respektere at andre har en tro som du er uenig i. Uansett hvor trangsynt du synes andres tro er, må du respektere at det er deres tro, hvis ikke respekterer du ikke de som mennesker. Sånn ser iallefall jeg på den saken.
Mitt innlegg var generelt, og gjelder for all religiøs tro. Jeg har ikke definert hverken kristendom eller annen religion her, og behøver heller ikke lese din bok for å mene det jeg gjør.

Hva som er din religion spiller ingen rolle for meg, og jeg respekterer deg uansett hva du tror på eller ikke tror på. Men din tro ser jeg ingen grunn til å respektere, uansett hva din tro er.

Ikke alle kristne er slik som beskrevet, ikke alle muslimer er selvmordsbombere, men uten religion hadde de ikke oppført seg slik. Det er ingen grunn til at jeg skal respektere en religion som fører til drap på abortleger (kristendom), eller drap på filmskapere (som Theo Van Gogh).
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dynapert
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Okt 2007 15:16
17

Innlegg av dynapert »

Nå må man ikke være så opphekta på bibelen, og hva som står der, fks i
gamle testamen står det at Gud skapte alt innen
7 dager det vil si dyr, planter, menneske, mørke, lys.. osv..osv.. og
brukte siste dag som hvile"Søndag"
Men hva med fks, dinosaurus, som levde 250 millioner år før det første
menneske oppstod?
250 millioner år er ikke 7 dager...
Eller hvem kom først: var det Adam og Eva, eller apemennesker?
Det vitenskapelige fakta, mot verdens største eventyrbok, som man
kanskje kan kalle det for.
Adam og Eva fikk to sønner Kain og Abel, Kain drepte Abel,
så var det bare 3 igjen, far, mor og en sønn.
3 personer i hele verden, trekant....hmm !!??

Bibelen er ikke noe man kan fastslå som fakta, det er bare et skriv.
Det beviste dokumenterte vitenskaplige fakta er utvikling i løpet av
xx antall milliarder år..
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Herlig Chop
Det kan ta lang tid å frigjøre seg fra alt det mennesker har skapt Gud til å være. Enten de har skapt det gjennom en bok, prekener eller allmenn hjernevask. Det må nok settes litt på spissen for å se hvilken maktsyk og perverst bilde vi egentlig går å bærer på.
Kanskje det vi skulle kunne kalle en opprinnelse, Gud eller skaper, aldri kan bekles med våre ord og tanker.
Antall ord: 73
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

dynapert skrev:Nå må man ikke være så opphekta på bibelen, og hva som står der, fks i
gamle testamen står det at Gud skapte alt innen
7 dager det vil si dyr, planter, menneske, mørke, lys.. osv..osv.. og
brukte siste dag som hvile"Søndag"
Men hva med fks, dinosaurus, som levde 250 millioner år før det første
menneske oppstod?
250 millioner år er ikke 7 dager...
Eller hvem kom først: var det Adam og Eva, eller apemennesker?
Det vitenskapelige fakta, mot verdens største eventyrbok, som man
kanskje kan kalle det for.
Adam og Eva fikk to sønner Kain og Abel, Kain drepte Abel,
så var det bare 3 igjen, far, mor og en sønn.
3 personer i hele verden, trekant....hmm !!??
Var det bare disse problemene du fant i Bibelens første kapittel?
Antall ord: 146
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jun 2006 10:47
18
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

definer gud
Antall ord: 2
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Agaton skrev:definer gud
Hvem krever du det av? Satser på at det er trådstarter du spør.
Antall ord: 18
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

jada jada gammel tråd....
MEN!!!
in my ass...
de som er virkelige kjøtt og blod! ;) får elske meg!!!!!! men ikke den greia de kristne tror på som bor der oppe...
Sist redigert av PearlDrop89 på 23 Nov 2007 01:50, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 33
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Han elsker oss så høyt så han lar oss død når vi er gamle og grå og ikke orker mer.
Eller så har han som hobby og lage en liten katastrofe her og der, og for ikke å glemme at han dreper uskyldige barn, jammen så god gud vi har.
Takk for at i det minste noen av oss har
mat på bordet og overlever, men dessverre er han så gjerrig at han lar ikke alle få seg et måltid engang om dagen.
Han lurte en naiv og gal mann til å la seg henge på korset for våre synder!(siinnsykdom mest sannsynlig pga omgang med prostituerte.)
Bra jobba, hipp hurra!

Det funka dårlig!
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades

Re: gud elsker oss alle!

Innlegg av Xirque Z'dataan »

ChopSuey skrev:men bare for å være sikker på at du ikke gjør no dumt som får han til å slakte deg..

-ikke jobb på søndager!! denne dagen skal man slappe av og tilbe gud, hvis ikke skal du dø.. så hvis du jobber på bensinstasjon er du i stor fare her :/

-hvis du er homofil så må du alikevel anstrenge deg for å holde deg vekk fra gutter, har du sex med samme kjønn må du dø..

-hvis du ikke hører på mor og far skal du dø.. helst ved steining

-og aldri aldri vær utro, dette sårer ikke bare din nærmeste men også deg når du senere skal bli drept for det..

og ikke glem, gud elsker oss alle og viser bare kjærlighet!! pris herren!
"Fader vår, du som er i himmelen: BLI DER!!!!!!!!!!!!!"
I alle fall om dette er den "gode" guden som kristne snakker om.:evil: :evil: :evil:
Antall ord: 158
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2007 15:33
17
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av shadowgirl »

Xirque Z'dataan skrev:
ChopSuey skrev:men bare for å være sikker på at du ikke gjør no dumt som får han til å slakte deg..

-ikke jobb på søndager!! denne dagen skal man slappe av og tilbe gud, hvis ikke skal du dø.. så hvis du jobber på bensinstasjon er du i stor fare her :/

-hvis du er homofil så må du alikevel anstrenge deg for å holde deg vekk fra gutter, har du sex med samme kjønn må du dø..

-hvis du ikke hører på mor og far skal du dø.. helst ved steining

-og aldri aldri vær utro, dette sårer ikke bare din nærmeste men også deg når du senere skal bli drept for det..

og ikke glem, gud elsker oss alle og viser bare kjærlighet!! pris herren!
"Fader vår, du som er i himmelen: BLI DER!!!!!!!!!!!!!"
I alle fall om dette er den "gode" guden som kristne snakker om.:evil: :evil: :evil:
hehe... enig i det ass
Antall ord: 167
Et Kyss Om Dagen, Er Bra For Magen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

Xirque Z'dataan skrev:"Fader vår, du som er i himmelen: BLI DER!!!!!!!!!!!!!"
¨

Han er der og her. :mozilla_smile:

Bless ya!
Antall ord: 23
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hvemhvahvor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2007 17:34
16

Innlegg av hvemhvahvor »

Vilma skrev:
Frodo skrev:
ChopSuey skrev:humm dont kill the messenger on this one :(
hvem synes du jeg var frekk mot?
jeg jobber på en plass der man må aksepterer alle,svart,hvit,gul,homofil,lesbisk osv
og når jeg leser dette så blir jeg forbannet!!

Ikke noe å bli forbannet over, det er jo så og si sant. En religion som utgir seg for å være så kjærlig og inkluderende, men som i realiteten er skremmende ekskluderende og snevsynt. Det sto jo bare det som faktisk står i bibelen, men med moderne språk. (Ok, jeg har ikke lest bibelen, men jeg går utifra at det er hentet derfra)

\:D/ Veldig bra. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv.
Antall ord: 123
"Visdommens begynnelse er tvil. Tvilen stiller spørsmål. Når vi leter etter svaret, kommer vi nærmere sannheten"

I'm the truth-hunter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schnugaf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2006 12:54
18

Innlegg av Schnugaf »

Gud ble skapt av en gruppe menneske som ikke hadde klarte å leve uten veiledning, dette spredde seg og ble mer og mer seriøst, nå tror verdens svake mennesker som ikke klarer å leve med tanken at det er ingen der til å veilede dem gjennom livet og at det er ingen der til å redde dem.
Antall ord: 54
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links