religionene som stammer fra denne ørkendemonen til Abraham har lite å gjøre med respekt for andre mennesker. Det har tvertimot mye å gjøre med manglende respekt for andre.bjørnekvinnen skrev:BA. hva har respekt for andre mennesker med religion å gjøre? Det virker som fremtiden din ser veldig dyster ut. Håper det bare ser sånn ut på måten du skriver. Jeg respekterer at andre ikke tror på Gud, og jeg forventer ikke at alle andre har respekt for for min tro. Men hvis man begynner med seg selv og slutter med å dømme andre og heller respekterer at andre har andre meninger, tro etc. så vil jo det ikke være umulig på langt sikt å snu menneskenes måte å behandle hverandre på? Håper du en dag får oppleve Gud selv, hvis du ber med hjerte istendfor hodet eller magen, vil du fort oppdage kraften som ligger i bønn. Du får kanskje ikke det du ber om, men du får det du trenger. Anbefaler deg å lese "vinden er min mor" av medisinmannen Bear Heart. Ha en fin kveld.
Når ytterliggående går til det skritt å ta livet av andre for religionens skyld, vitner det om manglende respekt for medmennesker. Når noen uoppfordret forteller arbeidskamerater at det er "grusomt" at de ikke er kristne, vitner det om manglende respekt for medmennesker.
Slike reaksjoner vil du fortsette med, så lenge noen mener de sitter med sannheten om gud. Så lenge de vet hva gud vil, kan de gjøre guds ærend, uavhengig av andre menneskers syn.
Din tro har jeg ingen respekt for. Jeg synes heller ingen andre skal ha respekt for din tro, men deg som person bør man respektere. Det er en veldig viktig forskjell der. Andres tro skal du ikke respektere, men du skal respektere menneskene uavhengig av deres tro.
Hvis jeg skal respektere din tro, hvorfor skal jeg ikke da også respektere islask tro? Hvorfor skal jeg ikke respektere at noen ytterliggående da vil krasje fly i skyskrapere?