Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Barn som ser
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2007 23:49
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trøndelag
For litt over ei uke siden var utdriveren på besøk. Han fant veldig sterke krefter i huset. Han drev ut to menn, og fram til på fredag var alt fredelig, men så kom den ene igjen. Han forsøker nå å drive ham ut på nytt, og har søkt hjelp fra folk med liknende evner som han selv. To rom er veldig kalde der, og på de rommene står det noen gamle møbler. Han mente det var disse de var knyttet til. Så får vi håpe at han klarer å få dem over til den andre siden ganske fort.
I dag fikk jeg merke litt av min nieses evner. Gikk en tur i området her, og plutselig nektet hun på at vi skulle gå lengre. Farlig mann, sa hun og pekte på noe jeg ikke kunne se. Litt ekkelt må jeg innrømme at det var, men jeg må jo bare tro henne.
I dag fikk jeg merke litt av min nieses evner. Gikk en tur i området her, og plutselig nektet hun på at vi skulle gå lengre. Farlig mann, sa hun og pekte på noe jeg ikke kunne se. Litt ekkelt må jeg innrømme at det var, men jeg må jo bare tro henne.
Antall ord: 158
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
barn er mye mer åpne enn oss voksne.de ser det meste, både på godt og vondt!
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Hun vil aldri vokse det av seg, at ein som er synsk kan prøve å stenge av kan vere ein mulighet, men dt vil ikkje forsvinne. Dette er ei utrolig gave som alle mennesker er født med som en utvikler på forskjellige måter. Og denne lille jenta har hatt dt sikkert fra fødselen av, men ho kan jo selfølgelig fortrenge det om ho får mye styr rundt det og at hun føler det unormalt. men før eller siden vil hun få det tilbake, men på hvilke grunnlag da er det ingn som vet..Bondpie skrev:Ei synsk dame har i dag fortalt at det er to gjenferd i huset, to menn som ikke vil dem noe vondt. Likevel synes de det er greit å få huset renset, så det skal skje en av de nærmeste dagene. Nå håper vi bare at den lille jenta "vokser dette av seg", så hun slipper å leve med slike evner resten av livet, for det er nok ikke helt enkelt.
Antall ord: 173
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Des 2006 22:35
- 17
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 3 ganger
Ja, deres kontakt med åndeverdenen - multidimensjonale selv - EYES OF TRUTH er ganske ren - men det er mye som kan ødelegge for stimuleringen videre i deres liv. Samfunnsbetinget og hvordan de egentlig er som sjeler osv. Selv om de har en veldig ren dialog med frekvensen EYES OF TRUTH så har de et begrenset kommunikasjonsspråk når vi snakker ang ord. Da er det ikke rart at voksne kan undervurdere deres kommunikasjon med EYES OF TRUTH. Om ikke de voksne er bevisste på å jobbe med EYES OF TRUTH - multidimensjonale selvet da......og er vant med det.murmel skrev:barn er mye mer åpne enn oss voksne.de ser det meste, både på godt og vondt!
Antall ord: 116
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvorfor skal du bestemme at hun skal "vokse" det fra seg? Jeg vil gi råd om å stimulere hennes evner videre og så kan hun ta egne valg videre. Selv om det ikke er lett så håper jeg at hun fintuner sine evner. Universet - EYES OF TRUTH - multidimensjonale selv ønsker at flere skal tjene dem og få veiledning av dem. Så jeg ber om at hun jenta har ikke vokser sine "evner" fra seg. Men får veiledning.Bondpie skrev:Ei synsk dame har i dag fortalt at det er to gjenferd i huset, to menn som ikke vil dem noe vondt. Likevel synes de det er greit å få huset renset, så det skal skje en av de nærmeste dagene. Nå håper vi bare at den lille jenta "vokser dette av seg", så hun slipper å leve med slike evner resten av livet, for det er nok ikke helt enkelt.
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Barn som ser
Att gjenstander kan linke gjenferder dit er en gamel teori jeg har hørt mye om.Bondpie skrev:Snakket med min søster på telefonen i dag, og hun kunne fortelle at hennes datter på 2 år, ser noe ingen andre ser. Hun har tidligere ikke lagt så mye vekt på at jenta har snakket om en mann, og til tider blitt redd uten grunn, men nå skjønner hun at det må være noe i dette. En gang løp jenta over gulvet for å hente dukkevogna si, men like før hun nådde den bråsnudde hun og løp tilbake til mamma og klamret seg til henne, helt livredd. Liknende episoder har skjedd flere ganger. Spesielt i den ene enden av stua og gangen, ser den lille denne mannen hun snakker om.
Kan dette være en av hjelperne hennes eller er det en sjel som ikke har fått fred? Min søster sier hun har hørt at ånder ikke bare finnes i hus, men også kan knytte seg til gjenstander og følge dem. Noen som vet noe om dette?
Sylvia Brown ( som vi ikke skal diskutere her) går så langt som og advare folk mot å handle antikviteter...
Se denne linken om akkurat det.
http://uk.youtube.com/watch?v=BNNF9hWAX2o
Antall ord: 219
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
Denne signerer jeg med glede!PlantSpirit skrev:Hvorfor skal du bestemme at hun skal "vokse" det fra seg? Jeg vil gi råd om å stimulere hennes evner videre og så kan hun ta egne valg videre. Selv om det ikke er lett så håper jeg at hun fintuner sine evner. Universet - EYES OF TRUTH - multidimensjonale selv ønsker at flere skal tjene dem og få veiledning av dem. Så jeg ber om at hun jenta har ikke vokser sine "evner" fra seg. Men får veiledning.Bondpie skrev:Ei synsk dame har i dag fortalt at det er to gjenferd i huset, to menn som ikke vil dem noe vondt. Likevel synes de det er greit å få huset renset, så det skal skje en av de nærmeste dagene. Nå håper vi bare at den lille jenta "vokser dette av seg", så hun slipper å leve med slike evner resten av livet, for det er nok ikke helt enkelt.
Du har så rett, PlantSpirit, det er viktig å stimulere evnene til barn! Og nå når det er blitt så mye mer åpenhet om disse fenomenene, tror jeg også det vil være lettere å være barn med evner i denne retningen!( Men bevares, vi har langt igjen!)
De vil forhåpentligvis bli trodd mer på når de forteller sine historier i stedet for å få høre at de fantaserer, noe som lett fører til at de lukker seg.
Og hva skjer så den dagen da dette blusser opp igjen, jo de blir redde for å bli stemplet, og vil nødig igjen oppleve neddyssingen om at det sikkert bare er fantasi, eller en enda værre tilstand!
Nei, stimuler barna, så blir de kanskje sunne, friske individer i voksen alder, mennesker som våger å stå frem som det individet de er og erkjenner sin åndelighet blir som oftest "gode" mennesker og!
Selv har jeg hatt utrolig lyst til å jobbet med barn som "er anderledes" i denne retningen, og hvem vet om det ikke kan bli en realitet en vakker dag :mozilla_wink:
Antall ord: 343
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2007 20:59
- 17
- Lokalisering: helvete
mamma fortalte meg om da jeg var liten. og fortalte da om at jeg pratet om en mann veldig ofte. jeg var ikke redd han men mamma ble jo veldig nervøs og tengte hva i alle dager er det som sjer. når hun spurte meg om for eks. vil du ha litt saft. svarte jeg mange ganger<. ja takk, men kan mannen også få litt saft. og jeg drev og lekte og lo med denne mannaen. som jeg bare kunne se.
jeg tror at barn ser gjenferd, og enkelte bevarer evnen selv når de blir eldre
jeg tror at barn ser gjenferd, og enkelte bevarer evnen selv når de blir eldre
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Bah...trur heller at barn fantaserer meir enn voksne...og når voksne tek barns fantasiar på alvor kunne dei like gjerne tømt bensin på bålet...
Vil og legge til at dei fleste "medium" er redd for sin egen skygge...dvs at dei lever seg så inn i egen skremselspropaganda at frykten rir dei inn i soloppgangen...
Vil og legge til at dei fleste "medium" er redd for sin egen skygge...dvs at dei lever seg så inn i egen skremselspropaganda at frykten rir dei inn i soloppgangen...
Antall ord: 59
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
Barn som blir avfeid og ledd av, har det ikke godt, kjære madjava!madjava skrev:Bah...trur heller at barn fantaserer meir enn voksne...og når voksne tek barns fantasiar på alvor kunne dei like gjerne tømt bensin på bålet...
Det må da være bedre at foreldre tar barna sine på alvor når det kommer til slike ting, sette seg ned og prate med dem, roe de ned. Barn er så mye mer åpne enn voksne, de har alle sansene vidåpne, i motsetning til voksne.
Mange barn har sin, for oss, usynlige venn, det hadde og min eldste sønn, men jeg lot han ha denne vennen, for latteren og samtalene "de" hadde gjorde meg glad... Hadde det derimot vært skremmende opplevelser han hadde, ville jeg derimot søkt råd hos et medium for å prøve å få bukt med det.
Siden min mor også er veldig åpen når det kommer til paranormale ting, har vi alltid snakket åpent om temaet. Jeg var barnet som alltid måtte gå innom kirkegården og besøke "alle vennene" mine da jeg gikk i første klasse, fikk jo litt kjeft av mamma, for jeg glemte meg bort og kom ofte alt for sent til 1. time....
Jeg var ikke redd, fant bare roen på kirkegården.
Nå mener jeg ikke at alle barn opplever slikt, noen er bare redde for mørket, sove alene osv..., men prater de om at noe eller noen som virkelig skremmer dem, må vi ikke bare avfeie dem med at det er fantasi!
Ingen får meg bort fra min tro, jeg VET hva jeg opplever, og der er ingen fantasi!
Og mener andre det er en fantasi, så er det og greit for meg. Min redsel for åndeverden er ikke der.... men jeg kan enda føle stor redsel for de av kjøtt og blod...
Amfelia
Antall ord: 352
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2007 23:49
- 17
- Lokalisering: Trøndelag
Jeg kan ikke bestemme over min nieses fremtid, men en ting er sikkert, og det er at livet hennes vil bli mye lettere å leve om hun slipper å se alt det hun nå ser. Det er slett ikke alle som er glade for å være utstyrt med slike evner selv i voksen alder. Sterke krefter finnes og det skal en sterk psyke til for å mestre et slikt liv. En del folk klarer det ikke og får store problemer.
Jentas redsel for en del av det hun ser, er ikke noe jeg unner min verste fiende å få oppleve. Andre skikkelser prater hun med og tar som en selvfølge, og disse som er snille kan jo godt få være her, men det finnes ikke bare godt i denne verdenen.
Jentas redsel for en del av det hun ser, er ikke noe jeg unner min verste fiende å få oppleve. Andre skikkelser prater hun med og tar som en selvfølge, og disse som er snille kan jo godt få være her, men det finnes ikke bare godt i denne verdenen.
Antall ord: 129
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Vi skal aldri avfeie eller le av barn kjære Amfelia...barn har ikkje åpnere sanser...grunnen til at nokon tolker det dit hen er at barn ikkje har samme grunnlag for å tolke seg sjølv eller alt rundt seg som oss voksne...og når så voksne skal prøve å tolke barna på voksnes premisser vert det gjerne konkludert med at barn er åpnere utan at det er noko anna å finne enn barns manglande kunnskap og seine utvikling av sanser...dvs at dette er normalt...Amfelia skrev:Barn som blir avfeid og ledd av, har det ikke godt, kjære madjava!madjava skrev:Bah...trur heller at barn fantaserer meir enn voksne...og når voksne tek barns fantasiar på alvor kunne dei like gjerne tømt bensin på bålet...
Det må da være bedre at foreldre tar barna sine på alvor når det kommer til slike ting, sette seg ned og prate med dem, roe de ned. Barn er så mye mer åpne enn voksne, de har alle sansene vidåpne, i motsetning til voksne.
Mange barn har sin, for oss, usynlige venn, det hadde og min eldste sønn, men jeg lot han ha denne vennen, for latteren og samtalene "de" hadde gjorde meg glad... Hadde det derimot vært skremmende opplevelser han hadde, ville jeg derimot søkt råd hos et medium for å prøve å få bukt med det.
Siden min mor også er veldig åpen når det kommer til paranormale ting, har vi alltid snakket åpent om temaet. Jeg var barnet som alltid måtte gå innom kirkegården og besøke "alle vennene" mine da jeg gikk i første klasse, fikk jo litt kjeft av mamma, for jeg glemte meg bort og kom ofte alt for sent til 1. time....
Jeg var ikke redd, fant bare roen på kirkegården.
Nå mener jeg ikke at alle barn opplever slikt, noen er bare redde for mørket, sove alene osv..., men prater de om at noe eller noen som virkelig skremmer dem, må vi ikke bare avfeie dem med at det er fantasi!
Ingen får meg bort fra min tro, jeg VET hva jeg opplever, og der er ingen fantasi!
Og mener andre det er en fantasi, så er det og greit for meg. Min redsel for åndeverden er ikke der.... men jeg kan enda føle stor redsel for de av kjøtt og blod...
Amfelia
Det er ganske vanlig at barn snakker med seg sjølv...er nyskjerrige og søker oppmerksomhet i det meste dei gjere...samtidig fanger barna opp mykje meir av voksnes samtaler enn voksne gjerne vil innrømme...poenget er å være fornuftig skjeptisk...for fantasi er ikkje galt...det er nyttig som redskap...dog farlig når det vert omdanna til tro...
Vi må kunne ta oss tid til å fortelle at mørke ikkje er farlig...la barn få oppleve turer i skogen og på fjellet når det er mørkt...la barn lære at naturen ikkje er farligare enn den ubegrunna frykten vi bygger opp inni oss...alt dog utført skånsomt og trygt fordi det er barn...
Er enig i at fantasien ikkje er noko å være redd for...sia eg ser på åndeverdenen som fantasi...når det kjem til virkeligheten...kan nok redselen gjerne småbite litt i rette settinga...
Antall ord: 597
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Forskjellene mellom et "Barn som ser" og klarsynte,synske,medium,sjamaner o.l. er at sistnevnte kan reflektere over hva de erfarer og utvikle det. "Barn som ser" har et veldig begrenset uttrykks-måte og om de har foreldre som overhodet ikke forstår det de erfarer så er det ikke lett å være barn. Og mentalt/intellektuellt sett så kan voksne i større grad reflektere,stenge og åpne kanaler og jobbe med dette. Barn kan ikke det. Jeg snakker av erfaring. Jeg var et barn som "så" og kunne ikke fortelle det til foreldrene mine. Jeg visste at de ikke var mottakelige for det jeg "så" og erfarte. Og intuitivt selv som barn visste jeg at jeg måtte holde det for meg selv og at jeg ville finne det ut i voksen alder. Og det har skjedd. Jeg har fulgt det videre i livet.
Som barn har vi veldig begrenset måte å uttrykke oss på i en slik verden som denne. Som vi kan kalle for "Density Consciousness" verden. I andre verdener hvor "alle" er spirituelt bevisste - så vil barn ha uendelig mye mer måter å uttrykke seg på - spesielt via telepati blant annet og spesielle organiske computere. Og de voksne kan ha samtaler med barn om deres tidligere inkarnasjoner og foreldrene vil vite mer hva dette barnet egentlig har gjennomgått og hva det har oppnådd blant annet. Og ikke minst stimulere,inspirere og hjelpe dem videre. I en Density Consciousness verden så vil barns erfaringer ofte bli oversett - men det kommer an på foreldrene om de er spirituelt modne og bevisste til å ta det i mot og de finnes.
Samfunnet,foreldrene,skolen mm programmerer barn til å tro på sånn og sånn. I en slik verden som vi lever i så er det mange barn som ikke får stimulering og inspirasjon til å jobbe med disse spesielle spirituelle sidene. Barns pinealkjertel - 3 øyet som det også blir kalt for er veldig veldig åpen og i voldsom aktivitet i barns første 5-7 år. Jeg snakker også av erfaring. Og tror noen her inne gjør det samme. Om dette ikke blir stimulert så vil det lukke seg i senere barneår. Og det har skjedd,men jeg har åpnet det igjen mer og mer i voksen alder. Det er stoffer som stimulerer pinealkjertelen og det skjer når vi mediterer,driver med yoga og andre transcenderende metoder som kraftplanter,sjamantromming,chanting,dansing mm. Alle former for transcenderende metoder og verktøy stimulerer pinealkjertelen. Hjernen elsker alle former for transcenderende metoder. Om du er nysgjerrig nok og ikke så kritisk så vil du erfare dette. Om man er for kritisk så overser man visse egenskaper man hadde som barn - det er lett å være det i en verden som denne. Jeg kan leve meg inn - jeg vet hvordan det er å overføre visse egenskaper hos barn som er verdt å ha med seg i det voksne liv. Spesielt om man skal jobbe som lysarbeider - jobbe med healing og renselse på flere måter og jobbe med åndeverdenen. Jobbe som klarsynt,medium og med sjamanistiske metoder krever visse egenskaper som en tar med seg som barn....
Siden jeg husker veldig godt fra barndommen(har et solid minne for menneskemøter blant annet - husker svært mye av mine møter med andre mennesker fra barndommen til i dag) så har det vært naturlig å jobbe med barn - spesielt i barnehagen og har gjort det i flere år og empatien er sterk hos meg - spesielt ang barn siden jeg har beholdt noe av det barnlige som er nødvendig for å jobbe med healing og åndeverdenen senere i livet. Så det å se et barn leke gjør meg rimelig yr og se et barn smile er jo balsam for hjerte og liker å leve meg inn i deres verden. Det er for meg en veldig inspirerende verden. Og vi voksne har mye å lære av den og så kan vi overføre det i vår verden. Å være nysgjerrig,skapende,lekende og åpen i den voksnes verden er flotte egenskaper å ta med seg. En vil også være ganske sensitiv for det ene og det andre.
Jeg husker også veldig godt mye av barneoppdragelsen og om hvordan en barneoppdragelse ikke skal være. Mye sår ble skapt i barndommen min - men da jeg begynte å jobbe i barnehage så ble flere sår healet og jeg visste hvordan barn sånn nonelunde intuitivt skal bli oppdratt konstruktivt. Det er mye kopiering fra foreldrene i sving. Mye uvaner der. Et kompetent barn handler om å skape det så mest mulig selvstendig - og gjøre det tidlig så mulig. De er veldig sensitive overfor de voksne som jobber med dem. De vet om de voksne kan være med å leke med dem eller ikke. De vet om de voksne er til å stole på. De vet mye via kroppspråk og signaler på flere måter. De vet om de voksne er nysgjerrig og åpen. De vet om de voksne ønsker å inspirere dem. Og de vet om de voksne gir dem ubetinget kjærlighet som er tøft......å elske et barn selv om det kan gjøre mye rart. Konstruktiv grensesetting skaper trygge barn. De blir også trygge på de voksne. Svakheter med barnehager er blant annet at flere barn blir oversett og A4 mentaliteten - gruppementaliteten går foran det individuelle.....jeg fokuserte mye på det individuelle da jeg jobbet. Ikke lett i barnehager hvor alle skal tas under en kam-mentalitet herjer blant førskolelærere o.l.
Det er utrolig utfordredende å være forelder i en slik verden som vi lever i med tanke på tidsknapphet. Barn ønsker mer tid med sine foreldre - men det er ikke lett og det er mye som skjer i vår verden i høyt tempo. Det er ikke noe barn liker. De liker sitt eget tempo. Naturlig tempo. Naturbarn. Tempo synkronisert med Naturen. Naturlige prosesser.
Som barn har vi veldig begrenset måte å uttrykke oss på i en slik verden som denne. Som vi kan kalle for "Density Consciousness" verden. I andre verdener hvor "alle" er spirituelt bevisste - så vil barn ha uendelig mye mer måter å uttrykke seg på - spesielt via telepati blant annet og spesielle organiske computere. Og de voksne kan ha samtaler med barn om deres tidligere inkarnasjoner og foreldrene vil vite mer hva dette barnet egentlig har gjennomgått og hva det har oppnådd blant annet. Og ikke minst stimulere,inspirere og hjelpe dem videre. I en Density Consciousness verden så vil barns erfaringer ofte bli oversett - men det kommer an på foreldrene om de er spirituelt modne og bevisste til å ta det i mot og de finnes.
Samfunnet,foreldrene,skolen mm programmerer barn til å tro på sånn og sånn. I en slik verden som vi lever i så er det mange barn som ikke får stimulering og inspirasjon til å jobbe med disse spesielle spirituelle sidene. Barns pinealkjertel - 3 øyet som det også blir kalt for er veldig veldig åpen og i voldsom aktivitet i barns første 5-7 år. Jeg snakker også av erfaring. Og tror noen her inne gjør det samme. Om dette ikke blir stimulert så vil det lukke seg i senere barneår. Og det har skjedd,men jeg har åpnet det igjen mer og mer i voksen alder. Det er stoffer som stimulerer pinealkjertelen og det skjer når vi mediterer,driver med yoga og andre transcenderende metoder som kraftplanter,sjamantromming,chanting,dansing mm. Alle former for transcenderende metoder og verktøy stimulerer pinealkjertelen. Hjernen elsker alle former for transcenderende metoder. Om du er nysgjerrig nok og ikke så kritisk så vil du erfare dette. Om man er for kritisk så overser man visse egenskaper man hadde som barn - det er lett å være det i en verden som denne. Jeg kan leve meg inn - jeg vet hvordan det er å overføre visse egenskaper hos barn som er verdt å ha med seg i det voksne liv. Spesielt om man skal jobbe som lysarbeider - jobbe med healing og renselse på flere måter og jobbe med åndeverdenen. Jobbe som klarsynt,medium og med sjamanistiske metoder krever visse egenskaper som en tar med seg som barn....
Siden jeg husker veldig godt fra barndommen(har et solid minne for menneskemøter blant annet - husker svært mye av mine møter med andre mennesker fra barndommen til i dag) så har det vært naturlig å jobbe med barn - spesielt i barnehagen og har gjort det i flere år og empatien er sterk hos meg - spesielt ang barn siden jeg har beholdt noe av det barnlige som er nødvendig for å jobbe med healing og åndeverdenen senere i livet. Så det å se et barn leke gjør meg rimelig yr og se et barn smile er jo balsam for hjerte og liker å leve meg inn i deres verden. Det er for meg en veldig inspirerende verden. Og vi voksne har mye å lære av den og så kan vi overføre det i vår verden. Å være nysgjerrig,skapende,lekende og åpen i den voksnes verden er flotte egenskaper å ta med seg. En vil også være ganske sensitiv for det ene og det andre.
Jeg husker også veldig godt mye av barneoppdragelsen og om hvordan en barneoppdragelse ikke skal være. Mye sår ble skapt i barndommen min - men da jeg begynte å jobbe i barnehage så ble flere sår healet og jeg visste hvordan barn sånn nonelunde intuitivt skal bli oppdratt konstruktivt. Det er mye kopiering fra foreldrene i sving. Mye uvaner der. Et kompetent barn handler om å skape det så mest mulig selvstendig - og gjøre det tidlig så mulig. De er veldig sensitive overfor de voksne som jobber med dem. De vet om de voksne kan være med å leke med dem eller ikke. De vet om de voksne er til å stole på. De vet mye via kroppspråk og signaler på flere måter. De vet om de voksne er nysgjerrig og åpen. De vet om de voksne ønsker å inspirere dem. Og de vet om de voksne gir dem ubetinget kjærlighet som er tøft......å elske et barn selv om det kan gjøre mye rart. Konstruktiv grensesetting skaper trygge barn. De blir også trygge på de voksne. Svakheter med barnehager er blant annet at flere barn blir oversett og A4 mentaliteten - gruppementaliteten går foran det individuelle.....jeg fokuserte mye på det individuelle da jeg jobbet. Ikke lett i barnehager hvor alle skal tas under en kam-mentalitet herjer blant førskolelærere o.l.
Det er utrolig utfordredende å være forelder i en slik verden som vi lever i med tanke på tidsknapphet. Barn ønsker mer tid med sine foreldre - men det er ikke lett og det er mye som skjer i vår verden i høyt tempo. Det er ikke noe barn liker. De liker sitt eget tempo. Naturlig tempo. Naturbarn. Tempo synkronisert med Naturen. Naturlige prosesser.
Sist redigert av David Skywalker på 30 Sep 2007 12:31, redigert 6 ganger totalt. Antall ord: 994
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Det er viktig å inspirere henne til å finpusse disse åpningene - erfaringene i voksen alder slik at hun kan lettere kontrollere og stenge ute når det passer og ikke få inn dette hele tiden. Men regulere strømmen på en måte. Verden trenger flere som henne - og voksne som forstår hvordan finpusse,stimulere og inspirere hennes egenskaper videre. Som barn er det ikke lett å skape grenser - men senere i livet. Da vil hun være takknemlig for at det var voksne rundt henne som forstod og som visste at hun ville ikke være åpen hele tiden til åndeverdenen og kunne lukke når det trengs. Det er en kunst det også.Bondpie skrev:Jeg kan ikke bestemme over min nieses fremtid, men en ting er sikkert, og det er at livet hennes vil bli mye lettere å leve om hun slipper å se alt det hun nå ser. Det er slett ikke alle som er glade for å være utstyrt med slike evner selv i voksen alder. Sterke krefter finnes og det skal en sterk psyke til for å mestre et slikt liv. En del folk klarer det ikke og får store problemer.
Det er ikke bare gode krefter i verden,nei -men det er sånn livet er. Og om man vil jobbe som synsk,klarsynt,medium,healer,sjaman eller hva det skal være så vil man erfare det. Men det handler om å balansere positiv - negativ energi - lys og mørke - maskulin kraft og feminin kraft osv osv...balansere dualisme på mange måter som er vanlig i denne verdenen.
Antall ord: 313
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2007 21:48
- 17
- Lokalisering: Vestfold
Barn er nærmere den andre siden enn voksne, derfor ser og opplever de oftere ting. Min nevø ser også mennesker ingen andre kan se. Å si at dette er barns fantasi, blir litt dumt. Man kjenner da sitt eget barn.
Antall ord: 40
Hide post links |