Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTrandumskogen+linker til bilder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

På hvilken måte kan det ha vært skummelt da?

Menn væpnet til tennene og trent til å drepe kan da umulig ha noe å være redde for ...

Mvh Dan
Antall ord: 31
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dan skrev:På hvilken måte kan det ha vært skummelt da?

Menn væpnet til tennene og trent til å drepe kan da umulig ha noe å være redde for ...

Mvh Dan
Jo, russere på fisketur i lakksko ;) Og kvinnelige streifvakter som er lette på avtrekker'n etter mørkets frembrudd :lol:
Antall ord: 51
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Da regner det med at det blir tur snart da?
Har nettopp kommet fra en nabo, og hun kunne fortelle om flere steder her i Nes hvor det er verdt å dra. Jeg bor 5 minutters gåtur fra det stedet det sies at Norges siste (?) heks ble brendt, det er flere gravplasser fra vikingetiden, så det er mye å utforske!

Ja, Svartepus, du bør absolutt komme deg sørover! Det går jo an å ta seg en helgetur om ikke annet, har du ingen kjente eller kjære her, er Amfelias ytterdør åpen for deg!

Amfelia
Antall ord: 97
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Amfelia skrev:Da regner det med at det blir tur snart da?
Har nettopp kommet fra en nabo, og hun kunne fortelle om flere steder her i Nes hvor det er verdt å dra. Jeg bor 5 minutters gåtur fra det stedet det sies at Norges siste (?) heks ble brendt, det er flere gravplasser fra vikingetiden, så det er mye å utforske!

Ja, Svartepus, du bør absolutt komme deg sørover! Det går jo an å ta seg en helgetur om ikke annet, har du ingen kjente eller kjære her, er Amfelias ytterdør åpen for deg!

Amfelia
Takk for det, snille Amfelia!
Man skal aldri si aldri... Hvis jeg en gang får råd og tid (og kattepass) kan det jo hende at jeg hiver meg rundt :mozilla_wink: Har en del kjente rundt i Norge, så det kan jo være at jeg finner noen i nærheten jeg kan hospitere hos. Hvis ikke får jeg mote meg opp og banke på døra til Amfelia :mozilla_innocent:
Antall ord: 171
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Svartepus skrev:

Amfelia
Takk for det, snille Amfelia!
Man skal aldri si aldri... Hvis jeg en gang får råd og tid (og kattepass) kan det jo hende at jeg hiver meg rundt :mozilla_wink: Har en del kjente rundt i Norge, så det kan jo være at jeg finner noen i nærheten jeg kan hospitere hos. Hvis ikke får jeg mote meg opp og banke på døra til Amfelia :mozilla_innocent:
Amfelias dør er åpen for alle kattelskere fra paranormal.no, bare ikke på en gang....
og du vil iallefall ikke savne katter når du er hos meg, så har du lyst har du lov!
Amfelia skal selv bringe deg trygt fra Gardermoen og tilbake!

Amfelia
Antall ord: 220
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Sol@ngelica skrev:
Vermilion Oriol skrev:Agreed!!!!
Dere må i alle fall gi oss alle juicy detaljer om turen!!! Hvis det blir noe da :D
Klart det blir tur, enten på den ene eller andre måten, ligger ikke en halvtime unna engang =D

Vi har vært på en god del turer allerede i år, men pga så stor negativitet her, har vi valgt og holde mye spennende for oss selv.
Kanskje vi engang skriver om det? Hvem vet :D
Hmm....jeg er ikke negativ!!! :D
Neida....jeg skjønner dere godt :)
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Vermilion Oriol skrev:
Sol@ngelica skrev:
Vermilion Oriol skrev:Agreed!!!!
Dere må i alle fall gi oss alle juicy detaljer om turen!!! Hvis det blir noe da :D
Klart det blir tur, enten på den ene eller andre måten, ligger ikke en halvtime unna engang =D

Vi har vært på en god del turer allerede i år, men pga så stor negativitet her, har vi valgt og holde mye spennende for oss selv.
Kanskje vi engang skriver om det? Hvem vet :D
Hmm....jeg er ikke negativ!!! :D
Neida....jeg skjønner dere godt :)
Jeg har også forståelse for at dere velger å holde ting litt hemmelig...
Antall ord: 106
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frosty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2007 22:29
17
Lokalisering: Skedsmo

Innlegg av frosty »

Asbjørn skrev:Har kikket litt på bildene, og en ting som jeg reagerte litt på , var at utydeligheten i bildene ( tåkevirkningen ) kan tyde på at det var bittelitt fukt på linsa.
Det skal veldig lite til, før lysere partier "diffuseres" / spres slik vi ser antydning til her.
Ser det og der "himmelen kommer ned mot muren", mellom trærne.
Det kan og skje om det er litt høy luftfuktighet på stedet, at "diffuseringen" foregår FØR linsa.

Ellers er det ok bilder, og ja, kan merke at det er "noe mer" der...

mvh Asbjørn

Jeg tok bilder med mobilen min. en soony ericsson. Ja ikke veit jeg, Men uansettvar det fint vær og varmt, hadd eikke regna på lenge , og ikke vått i gresset.Men nå er jo jeg litt overtroisk da. :mozilla_money:
Men noe spes med stedet er det i hvertfall, spesiell stemmning.

Klem fra meg
Antall ord: 154
I can be a devil if you wount.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Keen på en tur Mysticool? Amfelia MÅ også være med.
Thomas G. har nå lovet å kjøre oss to ihvertfall, jeg gjorde han en tjeneste, så han lovte og gi meg en tilbake.
Men det blir ikke noe før til neste helg da, for denne helga her skal jeg på Samantha Fox konsert :oops:, det er enda en tjeneste.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Sol@ngelica skrev:Keen på en tur Mysticool? Amfelia MÅ også være med.
Thomas G. har nå lovet å kjøre oss to ihvertfall, jeg gjorde han en tjeneste, så han lovte og gi meg en tilbake.
Men det blir ikke noe før til neste helg da, for denne helga her skal jeg på Samantha Fox konsert :oops:, det er enda en tjeneste.
Hei Sola mi!
Jeg så Thomas på TV i morges....., du fikk vel sms fra meg da???
Ja, vi kan vel ta en tur til helga, men vi bør dra før det blir for mørkt, for den derre elgjævel`n er jeg ikke så glad i :mozilla_undecided:
Så prøv å få Mysticool med så drar vi!

Klem fra Amfelia
Antall ord: 125
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Amfelia skrev:
Sol@ngelica skrev:Keen på en tur Mysticool? Amfelia MÅ også være med.
Hei Sola mi!
Jeg så Thomas på TV i morges....., du fikk vel sms fra meg da???
Ja, vi kan vel ta en tur til helga, men vi bør dra før det blir for mørkt, for den derre elgjævel`n er jeg ikke så glad i :mozilla_undecided:
Så prøv å få Mysticool med så drar vi!

Klem fra Amfelia
Ja, jeg fikk meldinga di, jeg lå og sov jeg da, he he he.
Men det er Thomas B.
Han Thomas som skal kjøre er Thomas G.
Min Thomas, men han skulle sitte i bilen han da, sutreungen.
Hi hi hi.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fatboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Sep 2007 12:01
17
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Fatboy »

Amfelia
Hei Amfelia.

Jeg bor på Årnes, og lurer på hvor heksa ble brent, og evt. hvor de andre spesielle stedene er ?

Jeg har vært mye på kirkeruinene, men bare 1 gang på natta. Jeg var på Trandumskogen for ca. 6 år siden.

Viking opplegget du nevner, er det på Raknehaugen på Jessheim/Sand ?
Antall ord: 153
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

På Romerike finnes det tusenvis av graver fra viking- og middelalderen.

Mange er kjente - som Raknehaugen - men de aller fleste ligger som bortgjemte hauger i skogen...

Mvh Dan
Antall ord: 28
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Fatboy skrev:

Amfelia
Hei Amfelia.

Jeg bor på Årnes, og lurer på hvor heksa ble brent, og evt. hvor de andre spesielle stedene er ?

Jeg har vært mye på kirkeruinene, men bare 1 gang på natta. Jeg var på Trandumskogen for ca. 6 år siden.

Viking opplegget du nevner, er det på Raknehaugen på Jessheim/Sand ?
Hei Fatboy!

Koselig med en sambygding, velkommen skal du være!

Denne heksa skal være brendt på Kværnhaugen, tror jeg det heter...
"Steingubben" på Kulmoen (du vet hvem han er, vel ?) har et utklipp fra Dagbladet hengene på kontoret sitt som omhandler denne hendelsen.
En av disse vikingegravene skal ligge like ved Gamle Hvam, de andre har jeg blitt fortalt hvor er, men da jeg ikke er "innfødt" må jeg bli geleidet dit....

Kanskje du du og vil rangle litt rundt med oss :mozilla_smile: ?
Plass til mange i "vår" gjeng, og alltid koselig å treffe likesinnede!

Amfelia
Antall ord: 256
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker