Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTror dere på paranormal ??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Tror dere på paranormal ??

Innlegg av @ngel »

HEI!!!
Ja det var en stund siden nu

Nu har jeg vært medlem her i over halvt år el mer...
Jeg har blitt "kjent" med deg, han, hun , dere via her på forum..
Jeg har mye på hjertet og vil dele masse med dere..
Men først vil jeg stille dere to lett spørsmål...

1) TROR DERE PÅ PARANORMAL??

2) Hvis ja HVORFOR????

Grunner til jeg spør er mange... Men en av de er fordi jeg er veldig skeptisk på de flest av dere. (ikke for å være negativ =) )
:mozilla_cool:
Antall ord: 95
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Kom igjen folk og svare =)

Det blir moro!!
Antall ord: 8
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Ja, jeg tror på paranormal. Hva jeg tror om paranormal skal være usagt. Men det er en side som er oppe å går. Og å ikke tro på det ville være å unnlate å forholde seg til virkeligheten.

Så grunnen til at jeg tror på paranormal er fordi jeg sitter her å skriver på paranormals forum.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Tror dere på paranormal ??

Innlegg av Amfelia »

@ngel skrev:HEI!!!

2) Hvis ja HVORFOR????

Grunner til jeg spør er mange... Men en av de er fordi jeg er veldig skeptisk på de flest av dere. (ikke for å være negativ =) )
Dersom du mener om vi er troende med hensyn til paranormale fenomener, så er mitt svar et absolutt JA!!!
Og grunnen til at JEG er troende er enkelt og greit at jeg erfarer masse paranormalt.

Og når du sier at du er skeptisk til de fleste av oss her inne, så lurer jeg litt på hvorfor?
Hadde vært fint om du kunne gi litt opplysninger om hvorfor du er så skeptisk... er det historiene, opplevelsene eller at du finner oss useriøse av en eller annen grunn?

Amfelia
Antall ord: 187
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Sikkert bare nok en skeptisker som krever at alle ting bevises når hn ber om det. Dette er så lame...omg..fatter ikke vitsen
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Det er vel i bunn og grunn din egen usikkerhet du er skeptisk på, så slutt å dra andre inn i den for det handler om deg selv. lykke til :)
Antall ord: 58
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Lille Du skrev:Sikkert bare nok en skeptisker som krever at alle ting bevises når hn ber om det. Dette er så lame...omg..fatter ikke vitsen
Nå er det jo ikke sikkert at trådstarter mener det så galt, da... :D
H*n vil sikkert klare opp i en eventuell "misforståelse", og forklare hva poenget er...

Amfelia
Antall ord: 59
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

2) Hvis ja HVORFOR????

1) Ja ellers hadde jeg vell ikke giddi og vært her

2) der kan jeg bare svare for meg sjøl, for det blir i gjen et definisjons spørsmål. Og det blir opp til en hver enkelt hva en legger i begrep og anna. MEn som sagt ut fra egene erfaringer og ting jeg har sett tror jeg på det som jeg vil kalle paranormalt

Lille Du skrev:Sikkert bare nok en skeptisker som krever at alle ting bevises når hn ber om det. Dette er så lame...omg..fatter ikke vitsen
Det må være lov og stille spørsmål ved det paranormale like lett som det er lov og stille spørsmål ved relgion og politikk.....
Og om du har så mye i mot det hvorfor svarer du da på tråden og dytter den opp???

puma/f
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Hvorfor fatter du ikke vitsen Lille Du? Er det fordi skeptikere ikke er tillatt i din verden? Er de for lame de som ikke kan tro før de får se?

Når noen hevder at de kan "heale" sykdommer, hvorfor kan man da ikke vise til en frisk?
Når noen hører lyder, hvorfor kan man da ikke bare ta dem opp?
Når noen kan lage gnistrende psi-baller, hvorfor kan man da ikke bare ta et bilde av dem?
Når noen kan portere ting, hvorfor ikke filme det?

Og ikke minst

Når noen er klarsynte, hvorfor kan de ikke bevise det?

En må kunne tole at andre har et annet ståsted. Og likeledes må en kunne tåle at andre stiller spørsmålstegn. Akkurat slik de med paranormale evner stiller spørsmålstegn ved de "lame" skeptikerene.

Jeg har vært her en stund, er vel 8-9 mnd + eller noe slikt, og jeg har lest min del andel av innleggene her. Enda er det bare Egon Spangler som har vært i nærheten av noe paranormalt, noe han viste gjennom en liten videosnutt av en elektromagnetisme måler som gjorde utslag mens han sov. Noen har gjort god forsøk med bilder, men enda ingen som virkelig kan stilles spm.tegn ved. Så vidt jeg vet, har enda ingen av "de virkelige klarsynte" gitt et eneste klarsyn her inne, men unntak av Amfelia som i en periode lot oss se deler av hennes evner.

Og enda undres du hvorfor noen er skeptiske?

Hvorfor ikke sluke alle historier råe og bare akseptere at slik er det? Altså at noen besitter de store evner....

Kanskje ikke alle kan gi like fort slipp... kanskje ikke alle bare kan godta et "faktum"....

Og uansett hvordan en vrir og vender på det... så er det den som "hevder" som sitter på bevisbyrden.

Hadde jeg naivt og godtroende godtatt alt hadde jeg ikke sett bort i fra at historien om syvende far i huset var sant. Men et sted går grensene mellom virkelighet og eventyr, og hvor går den grensen her inne?

StormS;)
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Hei!
Interessant... :) Ja der fikk jeg en del "negativ" tilbakemld, hvorfor tror dere at jeg skrev "Ikke for å være negativ"? for jeg ventet meg en del sånn reaksjon.
For å kommentar til noen av dere...

-Hadde vært fint om du kunne gi litt opplysninger om hvorfor du er så skeptisk... er det historiene, opplevelsene eller at du finner oss useriøse av en eller annen grunn?
Amfelia-

Jo jeg har lest gjennom nesten ALLE innlegg, så fikk jeg bare inntrykk at de flest av dere (ikke for å fordøm noen av dere men jeg sier bare hva jeg leser!) kritisere folk, og ler av folk. Men hva om noen VIRKELIG har opplevd det... Så derfor tenkte jeg hvorfor er de her? Jo for å "lære" av hverandre, og dele erfaring osv.. Jeg tror neppe at noen av dere er ALLTID sikker på hva de har opplevd/sett og hva de skal tro. Det er jo også derfor folk er her for å snakke om det. Men det er også dessverre noen som kan være litt overdrama og innbiler seg ting og tang. Og jeg har "møtt" noen som sier dette her er bare tullprat osv.. Derfor vet jeg ikke om de er "seriøst" og har "peiling" på sånt.. Hvis du forstår hva jeg mener da??..

HEI DU LILLE DU!!

Nei Jeg krever ikke bevis. Jeg krever ingenting av dere!!! Jeg trenger ikke deres bevis for noeting jeg!! Jeg vil bare høre deres mening. Det er alt.!

MARIANN66.
Det er vel i bunn og grunn din egen usikkerhet du er skeptisk på, så slutt å dra andre inn i den for det handler om deg selv. lykke til

Hø?? Som sagt til Lille du, det handler INGENTING om meg.. Jeg vil bare høre hva deres mening og begrunnelse til hvorfor dere tror på det. Man kan ikke bare plutselig si man tro på JESUS f.eks uten videre. Dette er tåpelig!! Det er som alltid en el annen grunn til man tro på et el annet.. Jeg har mine grunner til at jeg tror på paranormal. Jeg drar ingen inn i til noe ting jeg!! Og dette handler ikke om meg heller!!

STORMS;)

Takk ;)
Antall ord: 371
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

@ngel skrev:Hei!
Interessant... :) Ja der fikk jeg en del "negativ" tilbakemld, hvorfor tror dere at jeg skrev "Ikke for å være negativ"? for jeg ventet meg en del sånn reaksjon.

-Hadde vært fint om du kunne gi litt opplysninger om hvorfor du er så skeptisk... er det historiene, opplevelsene eller at du finner oss useriøse av en eller annen grunn?
Amfelia-

Jo jeg har lest gjennom nesten ALLE innlegg, så fikk jeg bare inntrykk at de flest av dere (ikke for å fordøm noen av dere men jeg sier bare hva jeg leser!) kritisere folk, og ler av folk. Men hva om noen VIRKELIG har opplevd det... Så derfor tenkte jeg hvorfor er de her? Jo for å "lære" av hverandre, og dele erfaring osv.. Jeg tror neppe at noen av dere er ALLTID sikker på hva de har opplevd/sett og hva de skal tro. Det er jo også derfor folk er her for å snakke om det. Men det er også dessverre noen som kan være litt overdrama og innbiler seg ting og tang. Og jeg har "møtt" noen som sier dette her er bare tullprat osv.. Derfor vet jeg ikke om de er "seriøst" og har "peiling" på sånt.. Hvis du forstår hva jeg mener da??..

HEI DU LILLE DU!!

Nei Jeg krever ikke bevis. Jeg krever ingenting av dere!!! Jeg trenger ikke deres bevis for noeting jeg!! Jeg vil bare høre deres mening. Det er alt.!

MARIANN66.
Det er vel i bunn og grunn din egen usikkerhet du er skeptisk på, så slutt å dra andre inn i den for det handler om deg selv. lykke til

Hø?? Som sagt til Lille du, det handler INGENTING om meg.. Jeg vil bare høre hva deres mening og begrunnelse til hvorfor dere tror på det. Man kan ikke bare plutselig si man tro på JESUS f.eks uten videre. Dette er tåpelig!! Det er som alltid en el annen grunn til man tro på et el annet.. Jeg har mine grunner til at jeg tror på paranormal. Jeg drar ingen inn i til noe ting jeg!! Og dette handler ikke om meg heller!!

STORMS;)

Takk ;)
Takk for svar, regna med at du ville oppklare denne, ja :D
Og jeg føler heller ikke at du regna mitt svar som negativt!

Og ang. Storms innlegg så var det meget bra skrevet, for jeg føler mye av det samme når det kommer til det å "møte" andre her inne..., enkelte roper opp om å ta vare på hverandre, støtte og vise respekt, for så å kaste seg over i en ny tråd og der komme med DEN reprimanden for et innlegg, og over i neste kritiserer andre for å være ufine...(.DET ble en lang setning.)
Tror mange av oss her inne hadde hatt godt av å sette seg ned å lese igjennom sine innlegg, da hadde vi sett hvor mye seriøsitet i forhold til "dill og tant" vi hadde klart og taste ned, og deretter tatt en titt på oss selv.....Og evnt. da kritisert...

Amfelia
Antall ord: 523
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Amfelia skrev:
@ngel skrev:Hei!

Amfelia-

HEI DU LILLE DU!!

MARIANN66.

STORMS;)

Takk ;)
Takk for svar, regna med at du ville oppklare denne, ja :D
Og jeg føler heller ikke at du regna mitt svar som negativt!

Og ang. Storms innlegg så var det meget bra skrevet, for jeg føler mye av det samme når det kommer til det å "møte" andre her inne..., enkelte roper opp om å ta vare på hverandre, støtte og vise respekt, for så å kaste seg over i en ny tråd og der komme med DEN reprimanden for et innlegg, og over i neste kritiserer andre for å være ufine...(.DET ble en lang setning.)
Tror mange av oss her inne hadde hatt godt av å sette seg ned å lese igjennom sine innlegg, da hadde vi sett hvor mye seriøsitet i forhold til "dill og tant" vi hadde klart og taste ned, og deretter tatt en titt på oss selv.....Og evnt. da kritisert...

Amfelia
Ja det stemte, ditt svar var ikke negativt. ;)

Ja er helt enig med det Storms skrev..

Tilbake til poenget mitt er at det er myyyyyyyyyyyye jeg vil fortelle og høre hva dere tror/vet om. Og jeg har ikke noe andre "steder" å gå til for å snakke om det. Mine venner vet om det men de har jo ikke opplevd noe el samme "evne" som jeg har. Og noen har det men de lukket seg bare og ønske ikke å bruke evne sin osv osv.. Derfor må jeg "sjekke" meg litt om rundt her på paranormal først ;)
Antall ord: 622
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Ja, jeg gjør det sånn generelt...
@ngel skrev:2) Hvis ja HVORFOR????
...fordi jeg har opplevd en del rare og uforklarlige ting, og har også hørt merkelige historier fra andre (familie og venner). MEN, jeg stoler ikke på alle som roper ut om utrolige historier og evner, så jeg har nok en liten skeptiker i meg også... Jeg ser på hvert "tilfelle" og gjør meg opp en mening.
@ngel skrev:Grunner til jeg spør er mange... Men en av de er fordi jeg er veldig skeptisk på de flest av dere. (ikke for å være negativ =) )
Jeg er skeptisk til noen som er innom her og deres historier, men jeg er ikke skeptisk til flertallet her inne.

Og du: at man er skeptisk ligger faktisk i seg selv, og har like mye med deg og gjøre som dem du er skeptisk til. Bare tenk på alle fordommene her i verden...
Antall ord: 222
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Svartepus skrev:

Ja, jeg gjør det sånn generelt...
@ngel skrev:2) Hvis ja HVORFOR????
...fordi jeg har opplevd en del rare og uforklarlige ting, og har også hørt merkelige historier fra andre (familie og venner). MEN, jeg stoler ikke på alle som roper ut om utrolige historier og evner, så jeg har nok en liten skeptiker i meg også... Jeg ser på hvert "tilfelle" og gjør meg opp en mening.
@ngel skrev:Grunner til jeg spør er mange... Men en av de er fordi jeg er veldig skeptisk på de flest av dere. (ikke for å være negativ =) )
Jeg er skeptisk til noen som er innom her og deres historier, men jeg er ikke skeptisk til flertallet her inne.

Og du: at man er skeptisk ligger faktisk i seg selv, og har like mye med deg og gjøre som dem du er skeptisk til. Bare tenk på alle fordommene her i verden...
Takk for svaret,
jeg er en fordomfri jente og er åpen for alt.. Når folk forteller meg ting og tang så sier jeg ikke SLUTT og tøyse nu.. Nei jeg tror ikke på dette derre tull prat... En venninnen av meg TROR på julenisse. hun er 26 år.. Jeg sier ikke jeg tror på henne og jeg sier heller ikke jeg tror IKKE på henne... Jeg liker å se mange sider av saken og fordype i dette, og vurderer... Men når det gjelder paranormal så er det vanskjelig å si JA jeg tror på DETTE DER.. nei jeg tror ikke PÅ DETTE DER.. men jeg tror på mye rart ja...
Ja kanskje jeg er skeptisk på meg selv... Vet du HVORFOR?? fordi jeg har opplevd masse og vet hva jeg har opplevd.. så hva skjedde? Folk sier til meg , "du prater bare tull, slutt å tøys, det er bare noe du har funnet på, det er noe du innbiler deg"... Dette er det samfunnet som gjorde meg skeptisk egentlig. Jeg krever ingen bevis el noe argumenter til noeting. Jeg vet hva jeg tro på. Men jeg vet ikke hvem jeg skal tro på og hvem jeg kan stole på.- det er det som er poenget.. Jeg har møtt veggen mange gange og ønsker ikke flere.. :)
Antall ord: 441
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg forholder meg til hva jeg selv opplever og som ikke kan forklares. Jeg leser, hører og har blitt fortalt hva andre opplever, og forsto ettehvert at mine "rare" opplevelser ikke er noe unikt i denne sammenheng. Selv om jeg noen ganger kanskje er noe skeptisk, så er det ikke tvil om at noen opplever uforforklarlige ting. Hvis det er paranormale fenomener, vel, da eksisterer det. Det eksisterer hos meg, så for å svare for meg selv; ja, jeg tror på paranormale fenomener.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links