Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVoktere 16-1700 tallet..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sahara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2004 00:30
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold, Halden

Voktere 16-1700 tallet..

Innlegg av sahara »

Har en ånd her hjemme som bærer en uniform m/hodeplagg og en stavlign. ting med lyslykt på. Han sier han var en vokter på Karl den 12 tid..som da var mellom 16-1700 tallet. Jeg bor rett under festningen i Halden, så siden Karl holdt til der voktet vel denne mannen nettopp der.
Får ikke frem noe navn og er fremdeles usikker på om han har bodd i mitt hus, eller kjente noen her.
Antall ord: 78
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Du beskriver en gamel vekter.
De var ofte eldre menn som gikk brannvakt i byer og steder.
De hadde ofte en sånn stang med lys på, så ropte de ut klokkeslett til befolkningen gjenom natten.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Ånden trenger jo ikke ha bodd i huset, går han på vakt vil han jo, ikke nødvendigvis, følge "vaktruta" si og patruljere for å si det enkelt...at det er "liv" på festningen forbauser ikke!
Antall ord: 37
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

...

Innlegg av sahara »

Mysticool skrev:Ånden trenger jo ikke ha bodd i huset, går han på vakt vil han jo, ikke nødvendigvis, følge "vaktruta" si og patruljere for å si det enkelt...at det er "liv" på festningen forbauser ikke!
Jeg VET at han bor her hos meg, han har selv sagt det og nå har nettopp en annen også bekreftet dette. Han hadde et forhold til ei kokke som bodde her, og etter han døde valgte han å bli igjen hos henne.
Nei, mye liv generellt i bygningene nedover her..fant en side med opplysninger om hvem som har bodd i husene-men da fra 1800 og oppover.
Antall ord: 108
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

Takk : )

Innlegg av sahara »

Metodisten skrev:Du beskriver en gamel vekter.
De hadde ofte en sånn stang med lys på, så ropte de ut klokkeslett til befolkningen gjenom natten.
Aha!! Så han bør ikke nødvendigvis ha holdt til på festningen da...hmm, det har jo vært et par branner her også.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Takk : )

Innlegg av Diablesse »

sahara skrev:
Metodisten skrev:Du beskriver en gamel vekter.
Aha!! Så han bør ikke nødvendigvis ha holdt til på festningen da...hmm, det har jo vært et par branner her også.
Vokteren kan jo ha vært tilsetde under en av brannene, kanskje vært ute på sin vanlige vakt, og kommet styrtende for å hjelpe da det brant. Hvis dette er tilfellet, kan han jo ha dødd under brannen, og at det er derfor han går igjen der? Bare gjentninger fra min side, altså ;)
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: ...

Innlegg av Hecate »

sahara skrev:
Mysticool skrev:Ånden trenger jo ikke ha bodd i huset, går han på vakt vil han jo, ikke nødvendigvis, følge "vaktruta" si og patruljere for å si det enkelt...at det er "liv" på festningen forbauser ikke!
Jeg VET at han bor her hos meg, han har selv sagt det og nå har nettopp en annen også bekreftet dette. Han hadde et forhold til ei kokke som bodde her, og etter han døde valgte han å bli igjen hos henne.
Nei, mye liv generellt i bygningene nedover her..fant en side med opplysninger om hvem som har bodd i husene-men da fra 1800 og oppover.
Men er det slutt med kokka, nå da eller???
Antall ord: 119
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Hecate skrev:
sahara skrev:
Men er det slutt med kokka, nå da eller???
ntåh , det er jo åpenlyst. død kjærlighet :mozilla_kiss:
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

sahara skrev:
Utroskapen lenge leve!
Hun kokka går ikke igjen hun eller? Stakkars mann, han føler nok
en sterk tilknyttning hos deg..På en måte er det litt
fredelig (på en bizarre måte) også at noen går igjen.
Harmløst er det jo!
Antall ord: 156
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av sahara »

Mysticool skrev:
sahara skrev:
Utroskapen lenge leve!
Hun kokka går ikke igjen hun eller? Stakkars mann, han føler nok
en sterk tilknyttning hos deg..På en måte er det litt
fredelig (på en bizarre måte) også at noen går igjen.

Vokteren viste seg å være en politimann, kokka var elskerinnen og bodde i huset over gaten. Moren til konen visste om dette og prøvde desperat å få datteren sin til å forstå dette. Så til sist fant vi ut at politimannen, konen, moren til kona, elskerinnen, de 3 barna + en gutt elskerinnen hadde med politimannen fremdeles var her. De trengte bare en oppklaring..
Så nå er alle trygt tilbake der de hører hjemme, og moren til kona har allerede vært her på besøk og takket meg. Alltid koselig når det ender godt

Det at jeg fikk sjekket at navn og adresse stemte via digitalarkivet var EKSTREMT gøy!!!

Harmløst er det jo!
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links