Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBare noen random spørsmål.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

kimmag skrev:Men åssen i helvette tørr noen og la en ånd styre dem? er de helt ute av vettet?! Ikke frekt ment, men det er jo livsfarlig!
Hvis du tenker på automatiskskrift så lar du jo noen kommunisere gjennom deg, og er slik jeg har forstått det fortsatt fullt bevisst. Og jeg er helt enig med deg at det virker helt sinnsykt å tillate en ånd å skulle ta over hele kroppen å bruke som sitt verktøy. Men, jeg er vel heller usikker på om det i det hele tatt lar seg gjøre....
Å kommunisere med ånder derimot, det har jeg litt større tro på.
Noen oppfatter jo ting i bilder, andre en fornemmelse, noen ser...det som er felles for alle er at de bare for bruddstykker. Og det er akkurat det jeg syntes er spennende, fordi jeg vet at det går ann å vite noe som skjer i fremtiden, men jeg aner ikke hvordan. Og det er vel helt greit å si at ingen mediumer eller synske har noe særlig kontroll over hva de får vite eller når det skjer. Det er bare glimt, men hvor kommer de fra? Mediumene sier jo ofte "nå ser jeg ikke noe mer", og de fleste ser jo ut til å få kun en bitteliten kvote med fornemmelser. Er det noe som stenger oss fra tilgang til denne informasjonen, eller er vi ikke "opplyste" nok? ...tenke,tenke og kjenner jeg såvidt begynner å bevege meg ut på viddene, så nå tar jeg med meg reinsdyret mitt og tusler heimatt gårds...
Antall ord: 262
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hmm kom en error, så trudde ikke noe ble postet, sorry for 3 inlegg...
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

kimmag skrev:Men åssen tør de og la en ånd styre dem?!
Når en gjør det har en god kontakt både med seg selv
og sine Guider. De tar ikke bare over, det er ett samarbeid
akkurat som når du samarbeider om en oppgave med noen
du kjenner.
Når en er kjent med ulike energier og vet hva som er hva
er ikke dette farlig.

Jeg lever i beste velgående og er sikker på at jeg vil fortsette
med det lenge.
:D
Antall ord: 88
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

WTF, har vi mennesker også energi?! WTF?! Kan jeg liksom knuse ting rundtm eg og slik :D? Det vil jeg lære :D:D:D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Re: Bare noen random spørsmål.

Innlegg av Mysticool »

Amfelia skrev:
kimmag skrev:Hei! Er litt ny innen paranormale ting, og ånder og slik. Jeg tenkte bare jeg skulle spørre noen kanskje dumme spørsmål, så jeg kunne bekreftet om det var sant eller ikke.

1. Hvis en ånd er i huset, kan man prate direkte til dem og få "snakking" tilbake ? Som
"Er du tilstede nå?" "Ja det er jeg" aktig? Eller kan man bruke en pen og få dem til og skrive og slik, går det ann?

2. Kan de komme til en mennekselig form, hvis du sier "Vis deg" så kommer det en mann midt i ansiktet på deg?

3. Kan liksom demoner få deg til og få hjerteinfark rett uten videre? Kan de ødelegge noe for deg i det hele tatt?

4. Hvorfor skal slike ånder som er i "Åndenes makt" og "A haunting" være så slemme? flytte på ting og slik?

Håper på seriøse svar, og noen bekreftninger eller avbekreftninger, ikke glem at jeg ikke vet allverden innen dette temaet, så hadde vært fint med noen svar ;)

EDIT: Nei, jeg har ingen ånder i leiligheten min antar jeg, dette er bare noe jeg lurer på.
Siden vi alle er forskjellige og reagerer på ulike måter vil du få ulike svar på spørsmålene dine....

1. Du kan prate dirrekte til åndene, men for å få svar krever det at du er åpen for det..,
jeg får aldri svar i form av stemmer, men i bilder, film, og følelser. Automatskrift er en annen måte, det har jeg ikke prøvd.

2. De kan absolutt vise seg, selv ser jeg mer og mer til mine guider og hjelpere, men jeg "ser" dem ikke fysisk foran meg, men i meditasjon.

3. Demoner har jeg ikke tro på, men at det kan forekomme mørke energier, er jeg mer åpen for..., men man kan be om kontakt med de energier som er gode, og avvise de som ikke føles gode. Tror heller ikke du vil komme i kontakt med så mange mørke energier heller, er man redd og usikker på åndeverden, tror jeg ikke at man får "se" noe man ikke er klar for.

4. Åndenes makt og lignende serier er jo lagd for å skape spenning og mystikk, så det er mye unødvendige effekter som legges til...

Så dette ble mitt bidrag i denne debatten :mozilla_smile:

Amfelia
Veldig enig med Amfelia.
Hvis jeg kan føye til noe i PUNKT 3) :
Mange forbinder onde ånder med demoner! Men som Amfelia skriver så forekommer mørke energier. Jeg har egentlig litt tro på de mørke energiene ( i de fleste tilfeller) er snakk om ens egen energi, dysterhet, depressivitet, osv slik at man selv skaper "åndelig aktivitet" ved at man kan frembringe poltergeist, altså en energi (ikke ånd) som er mørk og ond!
Antall ord: 481
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19

Innlegg av madjava »

magnolia skrev:Det er faktisk mulig at gjenstander som beveger seg eller plutselig uten noen tilsynelatende grunn faller ned o.l, kan være forårsaket av en selv. Det høres kanskje noe søkt ut, men jeg har i allefall opplevd dette. Vi er enrgier vi også, og noen ganger når jeg har samlet opp mye energi, har det hendt at jeg, bare ved mitt nærver, har knust ting, sprengt lyspærer og kortsluttet tv og lignende apparater. Da kan man jo også tro at det er noen tilstede som man ikke ser, mens det kankje egentlig er deg selv. Dette med poltergeist kan være slik.

Husker for mange år siden, jeg var ikke så gammel, men fikk en gang et raserianfall(som småunger kan få), fordi jeg følte meg så urettferdig behandlet. Min bror hadde gjort noe som min min mor ga meg skylden for. Jeg fikk starff, og gjett om jeg ble forbannet! Først på min mor og så rettet jeg sinnet mot min bror. Husker godt jeg kjente noen voldsomme energier samlet seg i meg, og det værste av alt var at jeg var så pass liten at jeg ikke kunne gjøre noe annet en å bli illsint! Jeg var ca seks år den gang. Dette raseriet skjedde på kjøkkenet og min bror sto bak skjørtet på min mor og rakte tunge til meg mens han godtet seg fordi jeg fikk straff. På veggene hang det mye rart, blant annet pyntegjenstander, potteplanter, bilder og mye mer. Da mitt raseri var på sitt værste, begynte alt på veggene å riste. Jeg lagde ikke noe bråk, hverken skrek eller kjeftet, for da hadde jeg kommet til å få juling(som forøvrig var ganske vanlig i vårt hjem) og det ønsket jeg ikke.

Jeg bare sto der på gulvet og kjente det flammende raseriet steg opp. Kan hende jeg skalv litt, men det var også alt. Som sagt, begynte alle ting på veggene å dirre, og uten forvarsel falt både potteplanter, pyntegjenstander og bilder ned og knuste. Min bror ble svært skremt og fikk plutselig voldsomme smerter i magen, mens min mor sto med foldede hender og ba til Gud i fortvilelse. Hun var overbevist om at jeg der og da var besatt av en demon, og ba høyt for demonbarnet sitt. Mitt raseri gikk over til redsel, for jeg syntes mor oppførte seg skremmende der hun sto og ba høyt om demoner og djævler.
Hun kom mot meg og skulle til å ta tak i meg, antagelig for å riste meg kraftig, fikk hun voldsomme støt og gnistrene sto mellom oss.
Den opplevelsen kommer jeg ikke til å glemme, og flere år senere fortalte min mor meg at jeg så demonisk ut. Øynene mine var kullsvarte med små gylne flammer, og hun så at en skygge vokste over meg. For henne var det skremmende, og hun trodde oppriktig at jeg nærmest var besatt. Hun fortalte også at min bror den gang hadde fortalt at det føltes som om noen slo ham kraftigt i magen

Senere har jeg klart å utløse så kraftige energier at ting har beveget på seg og jeg har knust lyspærer o.l. Har også opplevd at det har smelt kraftig i luften i nærheten av meg. Som om noen smeller med en pisk i løse luften. Sist gang dette skjedde med meg, var i midten av juni dette året. Da hadde jeg tilbrakt mange timer på et healerkurs der jeg sannsynligvis hadde samlet opp store mengder energier som fikk sitt utløp senere på kvelden. Men det har ikke vært pga sinne.

Vi besitter noen mektige energier som kan gjøre skade, og det hender nok at slike ting skjer rundt om og er således ikke nødvendigvis pga ånder.
Meir sannsynleg at du lar fantasien din spille deg eit puss...
Antall ord: 659
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Det hender at fantasien spiller også, men dette er ikke fantasi! Disse energiutladningene er ikke noe bare jeg selv var vitne til da de oppsto. Så dette var ikke noe som bare jeg selv opplevde. Hører at du er skeptisk, og det er greitt, men det skjedde virkelig og det skjer fremdeles. Ikke noe jeg har kontroll på. Sånn er det bare, og akkurat dette med energiutladninger kan sikkert forklares. Om det ikk eer noe som er dagligdagse hendelser å knuse ting, så skjer det anyway rundt om på kloden fordi noen av oss kan ha store energiutladninger. Synes ikke det er unormalt, for vi består av energi og vi er elektriske. Helt vanlig å få støt når man tar i bildøren eller håndhilser, men noen ganger er det større energisamlinger og da kan det skje noe mer.
Jeg har lest om dem som klarer å skape så stor energi mellom hendene sine at de får fram lyskuler(tror de kaller det psi). Jeg har aldri selv sett det og opplevd det, men det er ren energi det handler om! Vi er strømførende. så slik sett søker også f. eks lyn til oss, og vi blir truffet noen ganger.
Ikke noe paranormalt med dette!
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19

Innlegg av madjava »

magnolia skrev:Det hender at fantasien spiller også, men dette er ikke fantasi! Disse energiutladningene er ikke noe bare jeg selv var vitne til da de oppsto. Så dette var ikke noe som bare jeg selv opplevde. Hører at du er skeptisk, og det er greitt, men det skjedde virkelig og det skjer fremdeles. Ikke noe jeg har kontroll på. Sånn er det bare, og akkurat dette med energiutladninger kan sikkert forklares. Om det ikk eer noe som er dagligdagse hendelser å knuse ting, så skjer det anyway rundt om på kloden fordi noen av oss kan ha store energiutladninger. Synes ikke det er unormalt, for vi består av energi og vi er elektriske. Helt vanlig å få støt når man tar i bildøren eller håndhilser, men noen ganger er det større energisamlinger og da kan det skje noe mer.
Jeg har lest om dem som klarer å skape så stor energi mellom hendene sine at de får fram lyskuler(tror de kaller det psi). Jeg har aldri selv sett det og opplevd det, men det er ren energi det handler om! Vi er strømførende. så slik sett søker også f. eks lyn til oss, og vi blir truffet noen ganger.
Ikke noe paranormalt med dette!
Statisk energi kjem av kleda vi går i og korleis desse reagerer på omgjevnaden osv. Statisk energi har ikkje noko med energien i kroppen å gjere. Energien i kroppen er minimal og ledeevna elendig.
Antall ord: 249
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links