Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin mor

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
marlen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Sep 2007 21:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hordaland

Min mor

Innlegg av marlen »

For 6 år siden dødde min mor i et tragisk dødsfall hjemme.
Jeg var ikke blitt fortald noe om i hvilket rom det var eller hvor i rommet.
Jeg gikk inn i stuen, satt meg på en plass jeg visste at ikke min mor brukte.
Da kjente jeg plutselig en varme og en trist følelse fylte meg. Jeg spurte min bror om hvor det hadde skjedd og da kunne han bekrefte det at det var der eg hadde sittet.
Jeg føler får å gråte den dag idag ved tanken, den følelsen kan ingen forklare..
Antall ord: 100
Det er ikke hva du sier, men hvordan....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17

Innlegg av bjørnekvinnen »

Det var nok en tøff opplevelse for deg. Hvis du føler for å gråte idag så gjør det, og gjør det skikkelig. Samtidig som du alltid vil savne henne må du også prøve å gi slipp på sorgen. Du glemmer henne ikke selv om du gir slipp på sorgen. Da huseker du henne med glede i hjertet.
Antall ord: 61
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
marlen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Sep 2007 21:56
17
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av marlen »

Tusen takk for det flotte svaret.
Det nå 6 år siden, jeg brukte 2 år av livet mitt til å sørge og bearbeide sinnet. Det var nemlig en lege tabbe. Men idag sitter eg igjen med gode og varme minner. Hun var et fantastisk menneske, og det var fra henne eg lærte bedre å kjenne mine små evner.
Antall ord: 58
Det er ikke hva du sier, men hvordan....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

acespace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2007 19:46
17
Kjønn (valgfri): kar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av acespace »

Når den beste fuglen min døde så grein jeg selv om eg egentlig ikke måtte:(
Antall ord: 18
God gave rock 'n' roll to YOU

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

anngee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Sep 2007 13:57
17
Lokalisering: Ringerike

Innlegg av anngee »

Jeg føler egentlig ingen trang til å sørge over mine foreldres bortgang, selv om jeg nok syntes at min far gikk bort alt for tidlig, han var bare 69 år. Min mor var 81 da hun gikk over til den andre siden.
Men saken er den at de slapp så lettvindt, faren min døde mens han sov middag, og moren min mens hun satt i favorittstolen sin. Derfor syntes jeg at det er veldig egoistisk av meg å sørge siden de gikk bort så lett! Tror ikke de merket det en gang...
Min far hadde hatt 3 hjerteinfarkt før han gikk bort, min mor 2. Men da tiden var inne gikk de så rolig bort! :-)

Men en ting har jeg lært av at moren min var så opptatt av hvem som skulle stelle gravstedet deres da hun gikk bort, at jeg har sagt til sønnene mine at de får velge hva de vil gjøre med meg den dagen det er min tur.Jeg akter ikke å pålegge noen å stelle et gravsted. Jeg tror fullt å fast på at det er det siste jeg vil bekymre meg om når jeg er gått herifra! ;-)

Til acespace....føler for å gråte selv om du har mistet "bare" en fugl, så gjør det! En hver får sørge som en vil, det er ikke noe andre skal el. bør legge seg borti! :-)
Jeg har også mistet flere dyr, og det har ikke vært morsomt! Men etterpå har jeg prøvd å fokusere på at gleden over å ha hatt de er større enn sorgen over å ha mistet de. Og hvem vet om jeg har mistet de? ;-) Mye mellem himmel og jord enn andre steder! ;-)
Antall ord: 292
Katteelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

følelser går ikke etter verdien av hvem og hva du mistet.. de er sterke og bør tas hensyn til og møtes :)

jeg har grini og sørget hardt over å miste både mennesker jeg er glad i og dyr... jeg sørget selv når den ene tarantellen min døde, den siste som døde fra meg av de jeg kjenner.. jeg sørget og grein også da jeg måtte kjøre en villkatt til dyrlege for avliving.

det er vondt og man skal ikke holde igjen når sorgen og smerten melder seg, og det fins ingen tidsfrist for når og hvor lenge dette holder på og heller ikke rette måten å takle et dødsfall på.
vi er så ulike og det skal vi ha respekt for imøte med sorgen, ens egen og andres.
ofte er det like viktig å være der for den som sørger, mer enn å presse til å snakke om ting.. det er ofte best å la den sørgende bestemme selv, bare ved at du er der og gir denne en mulighet til å bruke en som kanal for sorgen... å dele med.. om det så er bare tilstedeværen.

så vil jeg bare si.. at vi aldri er borte fra hverandre om et individ dør, de døde er ikke borte.. de kan føles og kjennes og kan ha det veldig godt og at døden kan være en velfortjent hvil for noen. likeledes at en brå død ikke alltid er meningsløs.. det er mange svar og måter her ja...
Antall ord: 268
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

akita
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Sep 2007 22:31
17
Lokalisering: mandal

mi mor er å dø

Innlegg av akita »

vet ossen du har det.. begge mine forledre er døe... har følt de selv og vet de er her for å passe på meg.. dette var pågrunn en venn av meg hjalp meg med dette.. og ei venninne da jeg tok bilde av henne lignet hun på min mor på bildet. det var skummelt
Antall ord: 56
gwr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links