Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBare noen random spørsmål.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjest

Bare noen random spørsmål.

Innlegg av Gjest »

Hei! Er litt ny innen paranormale ting, og ånder og slik. Jeg tenkte bare jeg skulle spørre noen kanskje dumme spørsmål, så jeg kunne bekreftet om det var sant eller ikke.

1. Hvis en ånd er i huset, kan man prate direkte til dem og få "snakking" tilbake ? Som
"Er du tilstede nå?" "Ja det er jeg" aktig? Eller kan man bruke en pen og få dem til og skrive og slik, går det ann?

2. Kan de komme til en mennekselig form, hvis du sier "Vis deg" så kommer det en mann midt i ansiktet på deg?

3. Kan liksom demoner få deg til og få hjerteinfark rett uten videre? Kan de ødelegge noe for deg i det hele tatt?

4. Hvorfor skal slike ånder som er i "Åndenes makt" og "A haunting" være så slemme? flytte på ting og slik?

Håper på seriøse svar, og noen bekreftninger eller avbekreftninger, ikke glem at jeg ikke vet allverden innen dette temaet, så hadde vært fint med noen svar ;)

EDIT: Nei, jeg har ingen ånder i leiligheten min antar jeg, dette er bare noe jeg lurer på.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
acespace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2007 19:46
17
Kjønn (valgfri): kar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av acespace »

vetdafaen
Antall ord: 1
God gave rock 'n' roll to YOU

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: Bare noen random spørsmål.

Innlegg av magnolia - sluttet »

kimmag skrev:Hei! Er litt ny innen paranormale ting, og ånder og slik. Jeg tenkte bare jeg skulle spørre noen kanskje dumme spørsmål, så jeg kunne bekreftet om det var sant eller ikke.

1. Hvis en ånd er i huset, kan man prate direkte til dem og få "snakking" tilbake ? Som
"Er du tilstede nå?" "Ja det er jeg" aktig? Eller kan man bruke en pen og få dem til og skrive og slik, går det ann?

2. Kan de komme til en mennekselig form, hvis du sier "Vis deg" så kommer det en mann midt i ansiktet på deg?

3. Kan liksom demoner få deg til og få hjerteinfark rett uten videre? Kan de ødelegge noe for deg i det hele tatt?

4. Hvorfor skal slike ånder som er i "Åndenes makt" og "A haunting" være så slemme? flytte på ting og slik?

Håper på seriøse svar, og noen bekreftninger eller avbekreftninger, ikke glem at jeg ikke vet allverden innen dette temaet, så hadde vært fint med noen svar ;)

EDIT: Nei, jeg har ingen ånder i leiligheten min antar jeg, dette er bare noe jeg lurer på.
Svar 1: Noen hevder at man kan få direkte kontakt, men de fleste jeg har hørt, lest og sett om, bruker medium for å opprette kontakt. Har ellers hørt om automatskrift og ånder som overtar mediumer slik at disse muligens kan skrive.

Svar 2: Dette vet jeg ikke noe om. Kanskje??? Tror heller det er mer snakk om ulike tegn på at "noen" er til stede. Det blir pendler, quija, klarsynte og medium.

Svar: Det kan hende? Har ikke hørt om det. Har du sett haunting på discovery? Amerikanske dokumentarer som jeg ofte synes er overdrevet!

Svar 4: Åndene i åndenes makt er stort sett rolige og lite ondskapsfulle i forhold til i dok.serien haunting(tar det for det er) da den siste er amerikansk sience fiction, typisk amerikansk!

Slik ble mitt svar, så får vi høre hva andre svarer.
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Takk for at du tok deg tid til og svare Magnolia, jeg har sett på A Haunting ja, det er ganske "skummelt" og tenke på at en ånd kan gjøre så mye f***skap mot et menneske, Hva er en medium??? Er de splitter pine gale?! Lar bare ånder ta over dem som de vil for og skrive høres ufattelig dumt tenkt ut, ikke for og være frekk altså, men det hadde jeg ALDRI turt! Og på Åndenes makt, foreksempel, der flytter ånder på ting, men ikke angriper folk, men hvorfor skal de flytte på ting og lage lyder? Bare for og skremme dem ut av huset elle noe slik?

HÅPER PÅ FLERE SVAR ;) Takk Magnolia for svar!
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Messenger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2007 18:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Innlegg av Messenger »

Det går og kommunisere med ånder ja på mange forsjelige måter, og de kan ha menneskelig form ja. Men når det gjelder denne historien om han gutten du så på (Haunting) så vil jeg si at den er fremstilt veldig skremmende det er faktisk ikke bra og se denne form for fremstilling, fordi vi kan bli skremt og det kan skape en blokkering, frykt ved kontakt med ånder. Ånder er ofte snille og veiledende, men de åndene vet at di er døde og og har gådt inn i lyset og kommer tibake mer for og hjelpe heale. Men de åndene som ikke har det klart for seg at de er i en mellomstadie og kansje ikke vet at de er døde, de er ofte veldig forvirra og kontaktsøkende, ja de kan tilsynelatende virke slemme men de er et helvete for dem og være i en slik mellomtilstand det energien løser seg mer og mer opp. og da bilr de åndene gjerne helt idioter. de trenger bare veilednig inn i lyset og kjærligheten. "The divine state". Når det gjelder Haunting filmen så smelte de på en djevel på slutten, men det var egentlig en oppfatning fra moren, gjennom opplevelsen av kulde og død og foråtnelse og med destruerende energi han døde gutten var i, husk han var en vanlig gutt som ikke viste hva han skulle gjøre som død, sælig siden han døde traumatisk. Han søkte ubevist/bevist om hjelp. kjenner til historien litt. Derfor er det så synd at så mange mennesker i dag ikke vet om at det er noe etter døden, de kan rote seg bort. Jeg er glad for at så mange her søker kunnskap om åndelige temaer det vil kunne hjelpe dem på mange måter. Spørmål til deg, sliter du litt med og få de bildene av den demonen på slutten ut av hodet?.

Kjærlighet er den høyeste virkelighet for oss mennesker nå.
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Det er faktisk mulig at gjenstander som beveger seg eller plutselig uten noen tilsynelatende grunn faller ned o.l, kan være forårsaket av en selv. Det høres kanskje noe søkt ut, men jeg har i allefall opplevd dette. Vi er enrgier vi også, og noen ganger når jeg har samlet opp mye energi, har det hendt at jeg, bare ved mitt nærver, har knust ting, sprengt lyspærer og kortsluttet tv og lignende apparater. Da kan man jo også tro at det er noen tilstede som man ikke ser, mens det kankje egentlig er deg selv. Dette med poltergeist kan være slik.

Husker for mange år siden, jeg var ikke så gammel, men fikk en gang et raserianfall(som småunger kan få), fordi jeg følte meg så urettferdig behandlet. Min bror hadde gjort noe som min min mor ga meg skylden for. Jeg fikk starff, og gjett om jeg ble forbannet! Først på min mor og så rettet jeg sinnet mot min bror. Husker godt jeg kjente noen voldsomme energier samlet seg i meg, og det værste av alt var at jeg var så pass liten at jeg ikke kunne gjøre noe annet en å bli illsint! Jeg var ca seks år den gang. Dette raseriet skjedde på kjøkkenet og min bror sto bak skjørtet på min mor og rakte tunge til meg mens han godtet seg fordi jeg fikk straff. På veggene hang det mye rart, blant annet pyntegjenstander, potteplanter, bilder og mye mer. Da mitt raseri var på sitt værste, begynte alt på veggene å riste. Jeg lagde ikke noe bråk, hverken skrek eller kjeftet, for da hadde jeg kommet til å få juling(som forøvrig var ganske vanlig i vårt hjem) og det ønsket jeg ikke.

Jeg bare sto der på gulvet og kjente det flammende raseriet steg opp. Kan hende jeg skalv litt, men det var også alt. Som sagt, begynte alle ting på veggene å dirre, og uten forvarsel falt både potteplanter, pyntegjenstander og bilder ned og knuste. Min bror ble svært skremt og fikk plutselig voldsomme smerter i magen, mens min mor sto med foldede hender og ba til Gud i fortvilelse. Hun var overbevist om at jeg der og da var besatt av en demon, og ba høyt for demonbarnet sitt. Mitt raseri gikk over til redsel, for jeg syntes mor oppførte seg skremmende der hun sto og ba høyt om demoner og djævler.
Hun kom mot meg og skulle til å ta tak i meg, antagelig for å riste meg kraftig, fikk hun voldsomme støt og gnistrene sto mellom oss.
Den opplevelsen kommer jeg ikke til å glemme, og flere år senere fortalte min mor meg at jeg så demonisk ut. Øynene mine var kullsvarte med små gylne flammer, og hun så at en skygge vokste over meg. For henne var det skremmende, og hun trodde oppriktig at jeg nærmest var besatt. Hun fortalte også at min bror den gang hadde fortalt at det føltes som om noen slo ham kraftigt i magen

Senere har jeg klart å utløse så kraftige energier at ting har beveget på seg og jeg har knust lyspærer o.l. Har også opplevd at det har smelt kraftig i luften i nærheten av meg. Som om noen smeller med en pisk i løse luften. Sist gang dette skjedde med meg, var i midten av juni dette året. Da hadde jeg tilbrakt mange timer på et healerkurs der jeg sannsynligvis hadde samlet opp store mengder energier som fikk sitt utløp senere på kvelden. Men det har ikke vært pga sinne.

Vi besitter noen mektige energier som kan gjøre skade, og det hender nok at slike ting skjer rundt om og er således ikke nødvendigvis pga ånder.
Antall ord: 646

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mattao92

Innlegg av mattao92 »

wow, kult og skremmende på en gang!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Messenger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2007 18:52
17
Lokalisering: akershus

Innlegg av Messenger »

Ja enig med magnolia energier kan osså gjøre mye uten at det er ånder, ja man må bare ha åpen sind for at ting som sjer kan være mange forsjelige ting, det viker om du magolia har en stort energi akumulerings potensial / healing potensial, får du til og flytte gjenstander prøv.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Bare noen random spørsmål.

Innlegg av Amfelia »

kimmag skrev:Hei! Er litt ny innen paranormale ting, og ånder og slik. Jeg tenkte bare jeg skulle spørre noen kanskje dumme spørsmål, så jeg kunne bekreftet om det var sant eller ikke.

Siden vi alle er forskjellige og reagerer på ulike måter vil du få ulike svar på spørsmålene dine....

1. Du kan prate dirrekte til åndene, men for å få svar krever det at du er åpen for det..,
jeg får aldri svar i form av stemmer, men i bilder, film, og følelser. Automatskrift er en annen måte, det har jeg ikke prøvd.

2. De kan absolutt vise seg, selv ser jeg mer og mer til mine guider og hjelpere, men jeg "ser" dem ikke fysisk foran meg, men i meditasjon.

3. Demoner har jeg ikke tro på, men at det kan forekomme mørke energier, er jeg mer åpen for..., men man kan be om kontakt med de energier som er gode, og avvise de som ikke føles gode. Tror heller ikke du vil komme i kontakt med så mange mørke energier heller, er man redd og usikker på åndeverden, tror jeg ikke at man får "se" noe man ikke er klar for.

4. Åndenes makt og lignende serier er jo lagd for å skape spenning og mystikk, så det er mye unødvendige effekter som legges til...

Så dette ble mitt bidrag i denne debatten :mozilla_smile:

Amfelia
Antall ord: 403
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Huff, jeg har ikke lyst til og møte noe spøkelse, men det hadde jo vært interresangt, men smo sagt, jeg er redd for dem selv om jeg ikke har sett dem, men liksom etter og ha sett "A Haunting", "Åndenes makt" etc, så harj eg såklart blitt redd for dem! Noen som har MSN og vil PMe den til meg? vil snakke med noen som vet mye mo spøkelser :D
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Messenger skrev:Ja enig med magnolia energier kan osså gjøre mye uten at det er ånder, ja man må bare ha åpen sind for at ting som sjer kan være mange forsjelige ting, det viker om du magolia har en stort energi akumulerings potensial / healing potensial, får du til og flytte gjenstander prøv.
Jeg må innrømme at da jeg i min ungdom ble klar over hvor sterk energi jeg kunne utstråle, har forsøkt å bevege på ting, men jeg har ikke bevisst til nå klart det. Likevel skjer det noen ganger, men jeg kan tydeligvis ikke selv bestemme når jeg skal klare det. Har egentlig ikke prøvd så hardt, for dette har virket litt skremmende på meg. Men når det er i ferd med å skje noe i meg, da vet jeg nå i forkant at ting kan skje. Den helgen jeg hadde vært på healingkurset, visste jeg at jeg antagligvis kom til å knuse noe. Jeg turte ikke å røre tv`n f. eks, for det er en helt ny pionèr 42" flatskjerm, og jeg var redd for at jeg skulle skade den. Men jeg klarte jo å tenne blåhvit gnistregn da jeg skulle ta i microen.

Når jeg har det slik, er jeg veldig varm i hodet og på hendene, og det føles veldig spesielt inni meg. Kan ikke forklare det, men det føles kanskje litt ut som det flyter glødende glør gjennom systemet. Jeg er i allefall fryktelig varm, og det hender jg blir litt skremt for jeg begynner å tenke på disse menneskene man har både lest og hørt om som har selvantent. Hvordan har de hatt det i akkurat det øyebliket.
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
SicMaggot
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2007 18:34
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av SicMaggot »

Tviler på at det er så voldsomt, men har sett filmer og hørt historier om at to bank = ja
og et bank = nei, Men dem kan også svare deg, hvis du ser på filmen Interview with a Poltergeist.
Antall ord: 39
-
Sic Maggot

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Men åssen i helvette tørr noen og la en ånd styre dem? er de helt ute av vettet?! Ikke frekt ment, men det er jo livsfarlig!
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Men åssen i helvette tørr noen og la en ånd styre dem? er de helt ute av vettet?! Ikke frekt ment, men det er jo livsfarlig!
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Men åssen tør de og la en ånd styre dem?!
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links