Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderen menings diskusjon om å ta bet for hus renselse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Globeline skrev:
Håper da inderlig ikke at folk gjør en jobb de ikke kan da. Det er som om en murer skal klippe hår, man gjør ikke slikt.
Er garantert mange som gjør det. Da vi renset huset fikk vi det gratis,og det var 3 damer her. Dette bekjente den gang,idag nære venner. Huset BLE renset.
Men jeg har hørt mange historier,om betaling av hus-rens, den lille forsikringen om at "Det som er igjen nå,det skal være her" - og det har ikke forsvunnet noenting.eller "Det kan ta noen dager før det blir borte" - Hvor det aldri egentlig har forsvunnet i hele tatt eller den siste gode som: "Jeg skal meditere på dette når jeg kommer hjem"- mulignes vedkommende har gjort det men det skapte ingen forandring.
....Og fått full betaling.

Det som er så vanskelig er at det er ikke som en flislegger,hvor man ser resultatet,eller en snekker-jobb. Men åndelig jobb, lett å lure,lett å la seg lure.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Asbjørn skrev:Det hender at jeg får spørsmål fra venner om jeg kan hjelpe med å fikse på PC'en deres.
Gjerne fordi det har kommet virus eller spionprogram, som gjør at ting ikke fungerer ok.
Med andre ord; dataproblemer.
Siden jeg har dette som hobby, assisterer jeg vennene mine med å fikse dataen, rense vekk virus, og spionprogrammer, kansje vi må reinstallere hele PC, da må vi ofte forsøke å berge data som bilder og adokumenter.

Og siden jeg kan litt om dette, går det greit i de fleste tilfeller, der ikke alt er for ødelagt.
Hadde jeg jobbet i et firma hvor man driver service på data, ville timepris på reparasjon av slikt lett kommetpå 600 - 850 kr timen. Og for firmaet, starter klokka å gå fra man forlater kontoret.
Og hvem ville reagert på at man må betale for å få fikset datamaskinen sin ?
Og hvem kan garantere at det ikke kommer nye virus / spionangrep dagen etter ?
Og kunden betaler IGJEN 600 - 850 kr timen for å få det renset....
Ok, kunden KAN kjøpe antivirus programvare, kan endog få den gratis, og noen gjør akkurat det . .

Men DER stopper sammenligningen med datamaskin ; Det FINNES IKKE programvare som kan forhindre at nye "besøk" dukker opp...
Men man kan jo legge ut krystaller for å skjerme, - whoops- de koster jo og penger....

Jeg kan litt - iallfall teoretisk - innenfor det paranormale. men lærer stadig nye ting.
Om jeg skal rense paranormalt, for andre enn venner, hva da ?
Desverre finnes det ikke fagbrev på paranormale fenomener, det eneste er vel doktorgrad . .
Men det finnes folk som lærer bort, til andre som ønsker å lære.
Om det er engleskoler, eller andre former for kunnskapsformidling, spiller mindre rolle, det som gjelder er at den som skal lære faktisk har tro og interesse for det som læres vekk...

( dersom man skal lære bort høyere matematikk, ville jeg sovnet . . . hverken interesse eller behov . .)

Jeg har svak økonomi, dels pågrunn av at jeg er på attføring , med andre ord, jeg er garantert å få mat...
Men å betale i dyre dommer for å reise til andre for å hjelpe, nei, det har jeg ikke råd til.
Kan jeg da be om at reisa blir betalt ? og evt overnatting ?
Og hva med de tingene jeg ellers driver med på hobbybasis, som må utsettes fordi jeg er "på oppdrag" ? kansje jeg ikke får tatt den fisketuren jeg ellers ville tatt, for å få litt matauk ?

Konklusjonen er enkel ;
Jeg kan mye om datamskiner ( ikke nødvendigvis så mye om allslags programmer , men å få maskina igang, det greier jeg ), DA kan jeg kreve betaling ( og betale skatt) dersom jeg jobber med dette.
Hva da med andre ting ? Det merkelige er at med en gang vi snakker om åndelige saker, skal det ikke betales...
Likevel krever det innsats fra den som jobber med åndelige ting, man skaffer gjerne krystaller, og bøker, bruker timesvis på internett for å lære - og hente tips.
( til data finner vi og bøker, kjøper programvare, disketter, deler til egen pc ( musa slites ut etterhvert... ;-) ) - osv. )

Det er faktisk mange ganger det samme fenomenet, med data kontra det åndelige.
Uten vår hjernes egne aktiviteter, vil ingenting fungere...

Derfor ; å ta betalt for utgifter man har før man kan "rense" et hus, burde være like logisk som å betale for dataservice.
( nå liker ikke jeg vanligvis utrykket "rensing" - jeg foretrekker å si "hjelpe over" - det er jo det som skjer.. i de fleste tilfeller . ..)

Dette var et "dataeksempel" - det finnes sikkert andre...

mvh Asbjørn
Skjønner ikkje at du samanlikner data og åndeleg aktivitet. Når det kjem til data er det reelle problem som lar seg bevise. Det åndelege lar seg ikkje bevise og er i beste fall fantasi og eventyr...såleis er det ikkje logisk å betale for svindel...det logiske burde være fengsel og straff i form av bøter...

...som du seie...brukeren er sjølv årsaken til problema...enten det er data eller åndeleg...og i dei fleste tilfeller er det så enkelt som mangel på generell kunnskap om data eller seg sjølv...
Antall ord: 694
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Jeg syns egentlig at de som mener åndelig arbeid bør gjøres gratis - de skal bare gjøre det. og på den måten vil de utkonkurrere de som tar betaling,.

Problemet er lite. Så sett i gang, rens gratis, heal gratis og spå gratis. Det er fritt frem.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

TheTech skrev:Vet ikke hva jeg skal si. Alle kan rense, alle kan snakke, alle kan se. Men de må lære seg det. INGEN TING KOMMER AV SEG SELV. Selv en blind person kan se ifølge bibelen, Jesus healte jo en person.

Vi har mange healere i dag også..kanskje kalle de for Jesus? Naboen min (Jesus) kan heale..

Og jesus tok seg betalt! Han fikk seg disipler han..som kysset og vasket føttene hans. Lurer på når naboen min ber oss om å utføre dette UNDERKASTENDE arbeidet på han? Og jeg tror ikke de brukte velduftende Dove den gangen,hadde ikke stort mot fotsopp heller. Nam nam...
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Globeline skrev:Jeg syns egentlig at de som mener åndelig arbeid bør gjøres gratis - de skal bare gjøre det. og på den måten vil de utkonkurrere de som tar betaling,.

Problemet er lite. Så sett i gang, rens gratis, heal gratis og spå gratis. Det er fritt frem.
Ja de fortjener jo ikke mat på bordet eller goder av noe slag :mozilla_undecided:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Sol@ngelica skrev:
Globeline skrev:Jeg syns egentlig at de som mener åndelig arbeid bør gjøres gratis - de skal bare gjøre det. og på den måten vil de utkonkurrere de som tar betaling,.

Ja de fortjener jo ikke mat på bordet eller goder av noe slag :mozilla_undecided:
Jo, det syns jeg egentlig de fortjener, og ettersom de har ønske om å gjøre det gratis så har de nok økonomien til det også. Tror du ikke. Syns at om noen ønsker å gjøre det gratis så må de selvfølgelig få lov til det. Skal ikke stoppe noen jeg. Men det betyr ikke at de kan bestemme at andre skal gjøre det samme. ;)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links