På seg selv, kjenner en andre!!Globeline skrev:Dumming
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ besatt av djevelen?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Antall ord: 9
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Du er så frekk, og arargon er min!!! for han er virkelig, det har bibelen sagt. Og sånn er det bare.Mariann66 skrev:På seg selv, kjenner en andre!!Globeline skrev:Dumming
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du har ingen rett til å si at eg er frekk, for du kjenner meg ikke!!Globeline skrev:Du er så frekk, og arargon er min!!! for han er virkelig, det har bibelen sagt. Og sånn er det bare.Mariann66 skrev:På seg selv, kjenner en andre!!Globeline skrev:Dumming
Antall ord: 50
Alt er grenseløst.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Mariann66 skrev:Du har ingen rett til å si at eg er frekk, for du kjenner meg ikke!!Globeline skrev:Du er så frekk, og arargon er min!!! for han er virkelig, det har bibelen sagt. Og sånn er det bare.Mariann66 skrev:På seg selv, kjenner en andre!!Globeline skrev:Dumming
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja bare gråt, for det er meg han vil haGlobeline skrev:Mariann66 skrev:Du har ingen rett til å si at eg er frekk, for du kjenner meg ikke!!Globeline skrev:Du er så frekk, og arargon er min!!! for han er virkelig, det har bibelen sagt. Og sånn er det bare.Mariann66 skrev:På seg selv, kjenner en andre!!Globeline skrev:Dumming
Antall ord: 65
Alt er grenseløst.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Nei, han vil ikke det. For han har sagt at dersom han er bevist så kommer han og jeg kan ... så mye jeg vilMariann66 skrev:Ja bare gråt, for det er meg han vil haGlobeline skrev:Mariann66 skrev:Du har ingen rett til å si at eg er frekk, for du kjenner meg ikke!!Globeline skrev:Du er så frekk, og arargon er min!!! for han er virkelig, det har bibelen sagt. Og sånn er det bare.Mariann66 skrev: På seg selv, kjenner en andre!!
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Det å tru at ånder eksisterer er det nærmaste ein kjem besettelse...kor fanatisk denne besettelsen utvikler seg er individuellt...det som er komisk er den religiøse "gode" sida si vinkling av at besettelse er av det onde...for i realiteten er besettelsen eit produkt av religionen og den "gode" sida si misjonering...besettelse kan enkelt forklarast som eit biprodukt av religionens manipulerande makt...Azurah skrev:marikken skrev:Det er inges om sparker å tråkker på.Dette er et forum hvor det er kan diskuteres alle veier.....opp og ned frem og tilbake....Azurah skrev:Ja det var det jeg prøvde å spørre om,men det er sikkert ikke lett for angel å skrive det når disse hormontuppene angriper til de grader. Kanskje han hadde hatt godt av å få en skikkelig foklaring? Og ikke bli tråkket og rakket ned på. Kanskje han seriøst tror at noen han kjenner er besatt,eller at han selv er besatt? Det som blir svart her er lite til hjelp uansett. Jeg sier ikke at djevelen driver og besetter mennesker, men jeg sier at de som tror det må få lov å snakke om det og kanskje få hjelp til å innse at det ikke skjer. Ikke spark noen som ligger nede.Vermilion Oriol skrev:Hmm.....merkelig tråd. Men hvorfor lurer man på noe sånt da???
Men man kan da ikke bli besatt om det ikke finnes en djevel :mozilla_surprised:
Det virker som Angel mener det finnes en djevel. Og hvis han selv tror han er besatt er det bedre å klarne opp i det og være til hjelp enn å si at det ikke finnes djevler.
Men jeg spør: Mange sier det finnes Engler,Ånder og Hjelpere. Hvorfor skal det da bare finnes "gode" utgaver og ikke onde? Jeg tror selv ikke på djevelen som en enkelt person,men jeg tror på djevelske ånder som skaper faenskap.
Antall ord: 318
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
[quote=quote]
Det å tru at ånder eksisterer er det nærmaste ein kjem besettelse...kor fanatisk denne besettelsen utvikler seg er individuellt...det som er komisk er den religiøse "gode" sida si vinkling av at besettelse er av det onde...for i realiteten er besettelsen eit produkt av religionen og den "gode" sida si misjonering...besettelse kan enkelt forklarast som eit biprodukt av religionens manipulerande makt...[/quote]
Det var en fin forklaring du har her Madjava.
Siden du ser ut til og sitte med en fasit vi ikke andre har, hadde det vert fint og få sett litt referanser til den.
Det å tru at ånder eksisterer er det nærmaste ein kjem besettelse...kor fanatisk denne besettelsen utvikler seg er individuellt...det som er komisk er den religiøse "gode" sida si vinkling av at besettelse er av det onde...for i realiteten er besettelsen eit produkt av religionen og den "gode" sida si misjonering...besettelse kan enkelt forklarast som eit biprodukt av religionens manipulerande makt...[/quote]
Det var en fin forklaring du har her Madjava.
Siden du ser ut til og sitte med en fasit vi ikke andre har, hadde det vert fint og få sett litt referanser til den.
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
misty-gutt skrev:Djevelen og hans åndehær finnes. Det er heller ikke umulig for disse å utgi seg for å være lysets engler, gode hjelpere osv..de kommer i forskjellige forkledninger, tar på seg ulike masker til forskjellige anledninger, alt dette for å forføre oss mennesker som er det kjæreste Gud har skapt og kommer til å skape, da vi er skapt etter hans lignelse, i hans bilde.Azurah skrev:Det virker som Angel mener det finnes en djevel. Og hvis han selv tror han er besatt er det bedre å klarne opp i det og være til hjelp enn å si at det ikke finnes djevler.
Men jeg spør: Mange sier det finnes Engler,Ånder og Hjelpere. Hvorfor skal det da bare finnes "gode" utgaver og ikke onde? Jeg tror selv ikke på djevelen som en enkelt person,men jeg tror på djevelske ånder som skaper faenskap.
Englene, en tredjedel av av dem, gjorde opprør mot Gud, ja syndet. Og for disse vesenene finnes det ikke frelse eller tilgivelse å få av Gud, kun en evig fortapelse når deres virke er over gjenstår, og de vet det alle som en.
Vi mennesker derimot har fått en mulighet å vende tilbake til hans himelske rike, og den veien går gjenom hans Sønn, Jesus Kristus.Jak 2:19 Du tror at Gud er én; du gjør vel; djevlene tror det også og skjelver.Også dere har han gjort levende, dere som var døde ved deres overtredelser og synder,
2 som dere før vandret i efter denne verdens løp, efter høvdingen over luftens makter, den ånd som nu er virksom i vantroens barn,Dette er bare noen sitater fra Bibelen om disse maktene som er rundt oss og oppererer ut fra den usynlige - for våre øyne - verden. Men de manifisterer seg på flere måter, og noenganger besetter de mennesker. Men det vanligste er alle løgnene som de pøser ut om mangt og meget.Matt 12:43 Når den urene ånd er faret ut av et menneske, går den gjennem tørre steder og søker hvile, men finner den ikke.
Men et av Satans største triks, løgn, er det å overbevise mennesker om at han ikke eksisterer. Ja, også at Gud ikke eksisterer, og at Jesus ikke er menneskenes frelser er hans favoritt løgner.
Så nest etter Gud, så er kristne de han hater mest, og særlig de som står på Ordet og sier det som det er, men han hater selvsagt også alle mennesker, ja hele skaperverket.
Hvordan vet jeg dette? Jo, for Gud er levende og han åpenbarer sannheten slik den er, selv om ingen forstår til fulle all Guds visdom. Men en ting som også skjedde da Jesus ble korsfeste for våre synder var dette:Kol 2:15 Han avvæpnet maktene og myndighetene og stilte dem åpenlyst til skue, idet han viste sig som seierherre over dem på korset.
Du trenger ikke å sitere halve bibelen for meg,hadde jeg ønsket å lese den hadde jeg funnet den frem. Hvis du er en fortapt disippel på misjon,kan ikke du heller kalle frem Jesus`s DØDE (Ja,han er død...en død healer) ånd og få han til å helbrede litt på Angel,slik at han slipper å bekymre seg så mye? DER har du misjonen din! Enda en til Kristendommen! Beklager men misjonærer som mosjonerer tasteknottene adressert til meg får ikke særlig "guddommelig" respons.
Antall ord: 590
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
Har ikke sitert halve Bibelen for deg.Azurah skrev:Du trenger ikke å sitere halve bibelen for meg
Det er sant.hadde jeg ønsket å lese den hadde jeg funnet den frem.
Jesus døde for våre synder, men han stod opp igjen tre dager derefter, etter å ha preket for hele ondskapens hær, hele djevelens velde er ham underlagt. Han sitter nå, ja akkurat nå, ved Faderens høyre side. Men han skal komme igjen, og da blir det tusen år med fred over hele, ja på hele jorden. Er du da rede min venn?Hvis du er en fortapt disippel på misjon,kan ikke du heller kalle frem Jesus`s DØDE (Ja,han er død...en død healer) ånd og få han til å helbrede litt på Angel,slik at han slipper å bekymre seg så mye?
Det er vel så.Beklager men misjonærer som mosjonerer tasteknottene adressert til meg får ikke særlig "guddommelig" respons.
Antall ord: 160
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Okt 2006 21:03
- 18
- Lokalisering: Buskerud
misty-gutt skrev:Har ikke sitert halve Bibelen for deg.Azurah skrev:Du trenger ikke å sitere halve bibelen for megDet er sant.hadde jeg ønsket å lese den hadde jeg funnet den frem.Jesus døde for våre synder, men han stod opp igjen tre dager derefter, etter å ha preket for hele ondskapens hær, hele djevelens velde er ham underlagt. Han sitter nå, ja akkurat nå, ved Faderens høyre side. Men han skal komme igjen, og da blir det tusen år med fred over hele, ja på hele jorden. Er du da rede min venn?Hvis du er en fortapt disippel på misjon,kan ikke du heller kalle frem Jesus`s DØDE (Ja,han er død...en død healer) ånd og få han til å helbrede litt på Angel,slik at han slipper å bekymre seg så mye?Det er vel så.Beklager men misjonærer som mosjonerer tasteknottene adressert til meg får ikke særlig "guddommelig" respons.
Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg svarte deg slik jeg gjorde. Jeg har ikke noe imot kristne,vi har alle vår tro,men jeg ser på den som noe av det mest personlige vi bærer på. Jeg er medlem av Statskirken,døpt,konfirmert og gift i kirken. Og jeg ble sur fordi du drar opp Gud i denne debatten,men når jeg tenker over det respekterer jeg det du skrev og har ingen rtt til å bli sur for at en særdeles kristen også deltar i debatten.
Meningen min med dette,var at det virker som mange har tro på at "gode" ånder kan ta besittelse i en levende kropp,men at de mener samtidig at om det samme skjer med onde ånder er det "galskap". Det var dette jeg ville diskutere.
Antall ord: 301
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
Re: besatt av djevelen?
Siden jeg ikke tror det finnes noen djevel tror jeg heller ikke at jeg noen gang får oppleve å se en som er besatt av denne! Den ondskapen som eventuellt bor i et menneske tror jeg heller er påvirkninger fra vår mange ganger onder verden....*angel92* skrev:Hvordan ser vi at noen er besatt av djevelen?
Amfelia
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Hehe...tenk heller over kva som får deg til å reagere som du gjere...Metodisten skrev:Det var en fin forklaring du har her Madjava.madjava skrev: Det å tru at ånder eksisterer er det nærmaste ein kjem besettelse...kor fanatisk denne besettelsen utvikler seg er individuellt...det som er komisk er den religiøse "gode" sida si vinkling av at besettelse er av det onde...for i realiteten er besettelsen eit produkt av religionen og den "gode" sida si misjonering...besettelse kan enkelt forklarast som eit biprodukt av religionens manipulerande makt...
Antall ord: 117
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
Det er iorden.Azurah skrev:Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg svarte deg slik jeg gjorde.
Det er av den største betydning at mennesker får høre om disse ting. Og når *angel92* kommer med spørsmål av en slik karakter, ser jeg ingen grunn til ikke å steppe inn i debatten. Og nettopp ditt innlegg som jeg tok utgangspunkt fra, var fordi det virket ærlig og seriøst.Og jeg ble sur fordi du drar opp Gud i denne debatten,men når jeg tenker over det respekterer jeg det du skrev og har ingen rtt til å bli sur for at en særdeles kristen også deltar i debatten.
Så for de som vil vite mer om hvordan en besettelse av en eller flere onde og urene ånder kan te seg så vil jeg vise til denne historien fra Bibelen:
Onde ånder er en realitet, ja også i vår tid. Kan ta et eksempel fra mitt virke, da det finnes mennesker som tror at slikt bare hendte i bibelsk tid. Dvs. vi lever ennå i bibelsk tid i den forstand at Guds Ord er evig og da også gjelder for vår tid, selv om Bibelen er ferdigskrevet som bok, men den er vår veileder enn idag.Og da han var gått ut av båten, kom det straks mot ham ut av gravene en mann som var besatt av en uren ånd.
Han hadde sitt tilhold der i gravene, og de kunde ikke lenger binde ham, ikke engang med lenker;
for han hadde ofte vært bundet med fot-jern og lenker, og lenkene hadde han revet av seg, og fot-jernene hadde han sønderslitt, og ingen kunde rå med ham,
og han var alltid, natt og dag, i gravene og på fjellene og skrek og slo seg selv med stener.
Og da han så Jesus langt borte, løp han til og falt ned for ham,
og ropte med høi røst: Hvad har jeg med deg å gjøre, Jesus, du den høieste Guds Sønn? Jeg besverger deg ved Gud at du ikke må pine meg!
For han sa til ham: Far ut av mannen, du urene ånd!
Og han spurte ham: Hvad er ditt navn? Og han sa til ham: Legion er mitt navn; for vi er mange.
Og han bad ham meget at han ikke måtte drive dem ut av bygden.
Men det gikk en stor svineflokk og beitet der ved fjellet,
Og de bad ham: Send oss inn i svinene, så vi kan fare i dem!
Og han gav dem lov til det. Og de urene ånder fór ut og fór i svinene; og flokken styrtet sig ut over stupet ned i sjøen, omkring to tusen i tallet, og druknet i sjøen.
En person ble hver natt plaget av en ond ånd/ånder på sykehuset der personen befant seg. Sykepleierne var helt fortvilet og visste ikke hva de skulle gjøre, for ingenting hjalp. Det utartet seg ved stor angst, høye skrik og ingenting kunne berolige den besatte. Dette skjedde altså hver natt i en ukes tid, og varte i to til tre timer av gangen før åndene slapp taket, for så å komme igjen natt etter natt, på samme viset.
Jeg fortalte sykepleierne hva jeg ville gjøre og tok mennesket med meg til sykehus-kapellet hvor det ikke var andre tilstedet. Truet åndene i Jesu navn, og beordret de å fare ut, og tillot de ikke å vende tilbake, alt dette i Jesu navn. Førte så mennesket tilbake og sa til sykepleierne at problemet var over og at nattesøvnen til pasienten ikke mere ville bli forstyrret av disse mørke kreftene.
Og slik ble det. Gud være takk.
Antall ord: 635
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |