Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderen menings diskusjon om å ta bet for hus renselse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg har et ønske om å hjelpe mine medmennesker. Synes ikke det har noe med oppmerksomhet å gjøre. Men jeg har alltid vært glad i mennesker og interessert i selve mennesket, selv om jeg søkte til naturen og dyrene da jeg var barn. Var et stille og søkende barn som hadde underlige opplevelser som jeg fortalte mine foreldre. Far sa aldri noe særlig, men min mor trodde det var noe galt med meg. Jeg sluttet å si noe og holdt ting for meg selv. Trodde at jeg etterhvert mistet mine evner, men en hendelse i slutten av tenårene mine førte til at jeg "dukket" frem igjen...
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Re: ....

Innlegg av miss »

green eyes skrev:Man kan hjelpe for å hjelpe, selv om man tar betalt.

Hvis jeg hjelper noen så gjør jeg det fordi det betyr noe for meg å kunne gjøre det.Hvis alt jeg skulle gjøre i hverdagen var å hjelpe andre, ville jeg gjerne tatt litt betalt, faktisk.Når man bruker tid og energi på ukjente menneskers problemer, burde faktisk ikke det være noe problem.

Jeg kjenner en dame som jobber som medium.Hun er syk selv og er derfor ikke i jobb.Hun jobber rimelig begrenset pga sin sykdom.Likevel sitter hun i telefonen flere timer om dagen med både gamle og nye kunder, med store som små problemer.Mesteparten av dette er gratis arbeid.For hvordan skal man vel kunne ta betalt fra et menneske som egentlig bare ringer for å bestille en time, men prater like lenge i telefonen.Man kan jo ikke akkurat telle timer når det kommer til folks indre.
Dette er for meg på grensen til utnytting, men meg om det.

Dette er ikke en jobb der man slutter klokken fire, går hjem og skifter til noe mer komfertabelt.Det blir ens identitet, det man er, det folk ser på gaten.
Man kan ikke legge fra seg en jobb der man gir så mye av seg selv.Man blir det man gjør sier de, og når det gjelder jobben som medium stemmer det veldig godt.

Folk er egoistiske, seg selv nærmest.Spesielt når de gjennomgår tøffe perioder.Når de ringer øser de av seg alt de orker og føler seg bedre når de legger på.Da sitter mediumet/den klarsynte der med hode fylt av en annens frustrasjon, og dette skal de prøve å gjøre noe med.
Er ikke det verd noe som helst?

Denne diskusjonen engasjerer meg veldig :) Måtte bare få det ut :) Håper ingen tar seg veldig nær av det!

takk for innlegget
takker veldig å er glad for det engasjerte deg.
er enig de sitter igjen med mye etterå
og jeg er å imote utnyttelse folk, må kunne ta hensyn til andres evner
men me burde å ta hensyn til folk er fattig eller rik når vi hjelper dem. :mozilla_wink:
Antall ord: 377
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: ....

Innlegg av green eyes »

miss skrev:
green eyes skrev:Man kan hjelpe for å hjelpe, selv om man tar betalt.

Hvis jeg hjelper noen så gjør jeg det fordi det betyr noe for meg å kunne gjøre det.Hvis alt jeg skulle gjøre i hverdagen var å hjelpe andre, ville jeg gjerne tatt litt betalt, faktisk.Når man bruker tid og energi på ukjente menneskers problemer, burde faktisk ikke det være noe problem.

Jeg kjenner en dame som jobber som medium.Hun er syk selv og er derfor ikke i jobb.Hun jobber rimelig begrenset pga sin sykdom.Likevel sitter hun i telefonen flere timer om dagen med både gamle og nye kunder, med store som små problemer.Mesteparten av dette er gratis arbeid.For hvordan skal man vel kunne ta betalt fra et menneske som egentlig bare ringer for å bestille en time, men prater like lenge i telefonen.Man kan jo ikke akkurat telle timer når det kommer til folks indre.
Dette er for meg på grensen til utnytting, men meg om det.

Dette er ikke en jobb der man slutter klokken fire, går hjem og skifter til noe mer komfertabelt.Det blir ens identitet, det man er, det folk ser på gaten.
Man kan ikke legge fra seg en jobb der man gir så mye av seg selv.Man blir det man gjør sier de, og når det gjelder jobben som medium stemmer det veldig godt.

Folk er egoistiske, seg selv nærmest.Spesielt når de gjennomgår tøffe perioder.Når de ringer øser de av seg alt de orker og føler seg bedre når de legger på.Da sitter mediumet/den klarsynte der med hode fylt av en annens frustrasjon, og dette skal de prøve å gjøre noe med.
Er ikke det verd noe som helst?

Denne diskusjonen engasjerer meg veldig :) Måtte bare få det ut :) Håper ingen tar seg veldig nær av det!

takk for innlegget
takker veldig å er glad for det engasjerte deg.
er enig de sitter igjen med mye etterå
og jeg er å imote utnyttelse folk, må kunne ta hensyn til andres evner
men me burde å ta hensyn til folk er fattig eller rik når vi hjelper dem. :mozilla_wink:

Det er jeg enig med deg i.Absolutt.Ellers blir jo hele poenget med å være et godt medmenneske borte.Man har råd til å hjelpe en trengende uten å ta betalt også.Det er forskjell på å ta man trenger for å leve og på å faktisk tjene store penger.Mener selv at man ikke skal ta mer enn at alle kan ta seg råd til det, det er jo ikke noe som er ment bare for de rike og berømte.

Det jeg blir litt irritert for er de som mener at all form for å ta seg betalt bør være uaktuelt, fordi de klarsynte har fått en "gave".Hvor mye til gave det er, bør være opp til den enkelte.Også da hvorvidt de ønsker å ta litt for det eller ikke.
Antall ord: 514
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheTech

Innlegg av TheTech »

Vet ikke hva jeg skal si. Alle kan rense, alle kan snakke, alle kan se. Men de må lære seg det. INGEN TING KOMMER AV SEG SELV. Selv en blind person kan se ifølge bibelen, Jesus healte jo en person.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

miss skrev:
livingdeaddoll skrev:vel jeg synes det er greit å ta penger for sånt, så lenge folk gidder å betale for det (det er faktisk ikke en ting man trenger for å leve). det er jo en ting ALLE klarer fint å gjøre på egenhånd, så hvis det blir for mye penger å betale for at en "proff" skal gjøre det, er det jo ikke værre at en leser litt om emnet og gjør det selv, er det ikke? men har du penger til å betale en "synsk" person for å gjøre en slik en jobb, ja da har du jo penger til det..

dersverre det er ikke altid folk verken inntereserer seg for sånt og lærer det.
faktisk er det gjedne veldig uhyggeligt for folk med tanken på å nå de personene som har plaget og gjerne skremt dem. ikke glem det er ikke lært på en dag
Men hvis folk har psykiske problemer - skal da psykologen jobbe gratis fordi at de stakkarene med problemer kan jo ikke lære seg egenterapi på en dag? Og ikke minst, hva om psykologen ikke klarer hjelpe pasienten sin? Må nok gjøre gratisarbeid i og med at resultatet ikke er garantert.

Samtidig syns jeg det er veldig flott at du ønsker å gjøre denne jobben gratis. Det er godt at noen klarer seg uten å måtte ta betalt for slikt arbeid, fordi det gir en mulighet også for de som ikke har så mye penger.

Lykke til med gratis husrenselser - og 300,- er forøvrig ikke noen symbolsk pris. Jeg vet ikke helt hvor lang tid det tar med det er nå en helt ok betaling for et par timer - spesielt om du ikke betaler skatt for det. Da er det faktisk en god timelønn altså
Antall ord: 299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hehe...er vel greit å betale viss utøveren kan garantere effekten av rensinga si...skjønt det er bortkasta...problemet ligger gjerne hjå beboeren og ikkje i huset...
Antall ord: 28
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

lureri

Innlegg av miss »

madjava skrev:Hehe...er vel greit å betale viss utøveren kan garantere effekten av rensinga si...skjønt det er bortkasta...problemet ligger gjerne hjå beboeren og ikkje i huset...

hvem kan garentere for at de får til akurat den hus rensinga, ja de må ha store tanker om seg selv. du møter å over mannen din til og med når det gjelder hus rensing ,det er ikke alle som klarer den samme oppgve der heller, faktisk må til og med de beste gi seg av å til.

skal fortelle en liten historie. jeg var på en hus rensing,der det var litt men ikke mye men hoved problemet lå hos beboeren. fikk snakket noe med henne og etterpå løste alt seg, naboer begynte å bestille time de synes det hadde blit så bra hos hun vi var hos,men der fant me lite og ingen ting å ga klar besjed om det,og reiste ikke bort til de, men kan love deg de var villig å betale masse, men hva er vits å lure folk. ærlighet varer lengst. den hus rensningen jeg tok der fikk jeg 150 kr betalt for reisen kostet 100 kr. på
ops vi var 2 stykk på den husrensningen. hun måtte ut med 300 kr tilsammen.
på hus rensing jobber jeg altid i team.
Antall ord: 218
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
18

Re: lureri

Innlegg av green eyes »

miss skrev:
madjava skrev:Hehe...er vel greit å betale viss utøveren kan garantere effekten av rensinga si...skjønt det er bortkasta...problemet ligger gjerne hjå beboeren og ikkje i huset...

hvem kan garentere for at de får til akurat den hus rensinga, ja de må ha store tanker om seg selv. du møter å over mannen din til og med når det gjelder hus rensing ,det er ikke alle som klarer den samme oppgve der heller, faktisk må til og med de beste gi seg av å til.

skal fortelle en liten historie. jeg var på en hus rensing,der det var litt men ikke mye men hoved problemet lå hos beboeren. fikk snakket noe med henne og etterpå løste alt seg, naboer begynte å bestille time de synes det hadde blit så bra hos hun vi var hos,men der fant me lite og ingen ting å ga klar besjed om det,og reiste ikke bort til de, men kan love deg de var villig å betale masse, men hva er vits å lure folk. ærlighet varer lengst. den hus rensningen jeg tok der fikk jeg 150 kr betalt for reisen kostet 100 kr. på
Hvor lang tid bruker du på en husrens?
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

gratis hjelp

Innlegg av miss »

Globeline skrev:
miss skrev:
livingdeaddoll skrev:vel jeg synes det er greit å ta penger for sånt, så lenge folk gidder å betale for det (det er faktisk ikke en ting man trenger for å leve). det er jo en ting ALLE klarer fint å gjøre på egenhånd, så hvis det blir for mye penger å betale for at en "proff" skal gjøre det, er det jo ikke værre at en leser litt om emnet og gjør det selv, er det ikke? men har du penger til å betale en "synsk" person for å gjøre en slik en jobb, ja da har du jo penger til det..

dersverre det er ikke altid folk verken inntereserer seg for sånt og lærer det.
faktisk er det gjedne veldig uhyggeligt for folk med tanken på å nå de personene som har plaget og gjerne skremt dem. ikke glem det er ikke lært på en dag
Men hvis folk har psykiske problemer - skal da psykologen jobbe gratis fordi at de stakkarene med problemer kan jo ikke lære seg egenterapi på en dag? Og ikke minst, hva om psykologen ikke klarer hjelpe pasienten sin? Må nok gjøre gratisarbeid i og med at resultatet ikke er garantert.

Samtidig syns jeg det er veldig flott at du ønsker å gjøre denne jobben gratis. Det er godt at noen klarer seg uten å måtte ta betalt for slikt arbeid, fordi det gir en mulighet også for de som ikke har så mye penger.

Lykke til med gratis husrenselser - og 300,- er forøvrig ikke noen symbolsk pris. Jeg vet ikke helt hvor lang tid det tar med det er nå en helt ok betaling for et par timer - spesielt om du ikke betaler skatt for det. Da er det faktisk en god timelønn altså

det går faktisk an å få gratis hjelp hvis du har problemer med psyken
hva mener du er symbolsk betalt?
ja jeg er ikke rik men jeg er faktisk ganske rik på forståelse til andre som gjedne sliter med å få dagene og nettene igjenom for det huset de bor i er nesten u menneskelig å være i. ja de har lyst å flytte men det er ikke sikert de har råd til det en gang å der sitter de fastklemt. skal du overse de eller hjelpe hva hadde du gjort?
Antall ord: 391
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: lureri

Innlegg av miss »

green eyes skrev:
miss skrev:

Hvor lang tid bruker du på en husrens?

jeg begyner dagen før jeg reiser bort for å finne ut hva som er der så jeg slipper å ta betalt for noe som ikke er tilfelle. har hatt noen av de tilfellene, at det ikke er noe.
Antall ord: 268
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
18

...

Innlegg av green eyes »

Det er bra det da.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Re: gratis hjelp

Innlegg av Globeline »

miss skrev:

det går faktisk an å få gratis hjelp hvis du har problemer med psyken
hva mener du er symbolsk betalt?
ja jeg er ikke rik men jeg er faktisk ganske rik på forståelse til andre som gjedne sliter med å få dagene og nettene igjenom for det huset de bor i er nesten u menneskelig å være i. ja de har lyst å flytte men det er ikke sikert de har råd til det en gang å der sitter de fastklemt. skal du overse de eller hjelpe hva hadde du gjort?
Ja, det går faktisk an å få gratis hjelp hvis du har problemer med psyken - men det er jammen ikke lett, og det er heller ikke gjort i en håndvending. Det går også an å vente i 2 år på hjelp dersom du har problemer med psyken.

Symbolsk betaling er når man betaler lite. Som et symbol, du vet. En fullgod timelønn er ikke symbolsk betaling, det er helt vanlig lønn det.

Overse eller hjelpe? Hva jeg hadde gjort? Som sagt så syns jeg det er fint at du har muligheten til å hjelpe folk gratis. Jeg har ikke muligheten til det fordi jeg går på jobb for å tjene penger til mat og klær.

Men om jeg hadde latt folk lide fremfor å hjelp dem gratis? Det er en helt annen diskusjon og har ikke noe i denne diskusjonen å gjøre.

denne diskusjonen handler, som du selv sa, om betaling for husrenselser. Ikke om vi andre ville eller ikke ville oversett folk som har det vondt. Men om vi syns det er greit å ta betalt.
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det hender at jeg får spørsmål fra venner om jeg kan hjelpe med å fikse på PC'en deres.
Gjerne fordi det har kommet virus eller spionprogram, som gjør at ting ikke fungerer ok.
Med andre ord; dataproblemer.
Siden jeg har dette som hobby, assisterer jeg vennene mine med å fikse dataen, rense vekk virus, og spionprogrammer, kansje vi må reinstallere hele PC, da må vi ofte forsøke å berge data som bilder og adokumenter.

Og siden jeg kan litt om dette, går det greit i de fleste tilfeller, der ikke alt er for ødelagt.
Hadde jeg jobbet i et firma hvor man driver service på data, ville timepris på reparasjon av slikt lett kommetpå 600 - 850 kr timen. Og for firmaet, starter klokka å gå fra man forlater kontoret.
Og hvem ville reagert på at man må betale for å få fikset datamaskinen sin ?
Og hvem kan garantere at det ikke kommer nye virus / spionangrep dagen etter ?
Og kunden betaler IGJEN 600 - 850 kr timen for å få det renset....
Ok, kunden KAN kjøpe antivirus programvare, kan endog få den gratis, og noen gjør akkurat det . .

Men DER stopper sammenligningen med datamaskin ; Det FINNES IKKE programvare som kan forhindre at nye "besøk" dukker opp...
Men man kan jo legge ut krystaller for å skjerme, - whoops- de koster jo og penger....

Jeg kan litt - iallfall teoretisk - innenfor det paranormale. men lærer stadig nye ting.
Om jeg skal rense paranormalt, for andre enn venner, hva da ?
Desverre finnes det ikke fagbrev på paranormale fenomener, det eneste er vel doktorgrad . .
Men det finnes folk som lærer bort, til andre som ønsker å lære.
Om det er engleskoler, eller andre former for kunnskapsformidling, spiller mindre rolle, det som gjelder er at den som skal lære faktisk har tro og interesse for det som læres vekk...

( dersom man skal lære bort høyere matematikk, ville jeg sovnet . . . hverken interesse eller behov . .)

Jeg har svak økonomi, dels pågrunn av at jeg er på attføring , med andre ord, jeg er garantert å få mat...
Men å betale i dyre dommer for å reise til andre for å hjelpe, nei, det har jeg ikke råd til.
Kan jeg da be om at reisa blir betalt ? og evt overnatting ?
Og hva med de tingene jeg ellers driver med på hobbybasis, som må utsettes fordi jeg er "på oppdrag" ? kansje jeg ikke får tatt den fisketuren jeg ellers ville tatt, for å få litt matauk ?

Konklusjonen er enkel ;
Jeg kan mye om datamskiner ( ikke nødvendigvis så mye om allslags programmer , men å få maskina igang, det greier jeg ), DA kan jeg kreve betaling ( og betale skatt) dersom jeg jobber med dette.
Hva da med andre ting ? Det merkelige er at med en gang vi snakker om åndelige saker, skal det ikke betales...
Likevel krever det innsats fra den som jobber med åndelige ting, man skaffer gjerne krystaller, og bøker, bruker timesvis på internett for å lære - og hente tips.
( til data finner vi og bøker, kjøper programvare, disketter, deler til egen pc ( musa slites ut etterhvert... ;-) ) - osv. )

Det er faktisk mange ganger det samme fenomenet, med data kontra det åndelige.
Uten vår hjernes egne aktiviteter, vil ingenting fungere...

Derfor ; å ta betalt for utgifter man har før man kan "rense" et hus, burde være like logisk som å betale for dataservice.
( nå liker ikke jeg vanligvis utrykket "rensing" - jeg foretrekker å si "hjelpe over" - det er jo det som skjer.. i de fleste tilfeller . ..)

Dette var et "dataeksempel" - det finnes sikkert andre...

mvh Asbjørn
Antall ord: 595

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Jada,Asbjørn. Du har det med å skrive den lille beskjeden i en hel stil. Takke f for at du kan skrive,ellers hadde det vært tungt å lese ! :mozilla_tongue:

Det var jo det jeg skrev i min post lenger opp. At man skal ikke ha utgifter for å rense et hus,men jeg mener og at man ikke skal tjene seg rik på sjelers fastsittelse heller.
Det må finnes en mellomting, kjøring evt dekket,er det snakk om besøk til folk på bygda får man ofte servert en god middag også. Med mindre ikke uvelkommne gjester spolerer hele middagen... kan jo teoretisk skje.

Nå har det seg slik at i 2008 er ikke det så veldig vanlig å være healer med dette som full jobb,inntekt og skattebetaling av det. Noen har vi jo,og prise dem for at de har klart det!
Men jeg vil tro,at noen av de som renser hus,påtar seg denne jobben,kanskje gjør dette for spenningen sin del? Og skal de da tjene penger på naive beboere som tror alle åndene forsvinner fordi en spenningslysten,høy-på-pæra moro-knark skal ha det gøy og samtidig reise hjem med noen tusenlapper i lomma?

Jeg syns ikke det.

Ergo: En godt profilert healer som renser kan gjerne kreve betalt fordi han/hun VET hva de gjør,hva for et energi-sug det er å gjøre en slik jobb komplett og hvor sliten man blir.
Men derimot.. skal man og kreve betaling skal man og vite med sikkerhet at "dette kan jeg".
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Azurah skrev:Jada,Asbjørn. Du har det med å skrive den lille beskjeden i en hel stil. Takke f for at du kan skrive,ellers hadde det vært tungt å lese ! :mozilla_tongue:

Det var jo det jeg skrev i min post lenger opp. At man skal ikke ha utgifter for å rense et hus,men jeg mener og at man ikke skal tjene seg rik på sjelers fastsittelse heller.
Det må finnes en mellomting, kjøring evt dekket,er det snakk om besøk til folk på bygda får man ofte servert en god middag også. Med mindre ikke uvelkommne gjester spolerer hele middagen... kan jo teoretisk skje.

Nå har det seg slik at i 2008 er ikke det så veldig vanlig å være healer med dette som full jobb,inntekt og skattebetaling av det. Noen har vi jo,og prise dem for at de har klart det!
Men jeg vil tro,at noen av de som renser hus,påtar seg denne jobben,kanskje gjør dette for spenningen sin del? Og skal de da tjene penger på naive beboere som tror alle åndene forsvinner fordi en spenningslysten,høy-på-pæra moro-knark skal ha det gøy og samtidig reise hjem med noen tusenlapper i lomma?

Jeg syns ikke det.

Ergo: En godt profilert healer som renser kan gjerne kreve betalt fordi han/hun VET hva de gjør,hva for et energi-sug det er å gjøre en slik jobb komplett og hvor sliten man blir.
Men derimot.. skal man og kreve betaling skal man og vite med sikkerhet at "dette kan jeg".
Håper da inderlig ikke at folk gjør en jobb de ikke kan da. Det er som om en murer skal klippe hår, man gjør ikke slikt.
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links