Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderen menings diskusjon om å ta bet for hus renselse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det finnes de som tar flere tusen,
noen gjør det gratis og alt i mellom.
Noen vil ikke betale og noen er villig
til å betale mye.
Da er det noe for alle og ikke noe problem?

Hvorfor skal andre mene noe om hva hver enkelt
tar betalt om de selv har det bra med det de gjør?

Jeg er utdannet terapeut både innen healing og
psykologi. Jeg hjelper derfor mange som har det
vondt. Burde jeg da gjøre dette helt gratis?
Og selv om noen tar vel mye betalt etter manges
mening, hva vet vi om de ikke gjør unntak?
Jeg kjenner hvertfall flere som gjør det på denne måten.

Når du har holdt på en stund så er pris noe som regulerer
pågangen sånn at en ikke jobber seg i hjel også.
Antall ord: 143
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hvordan kan du vite hvor renset huset ditt egentlig er etterpå da ?

Det er det som styrer verdien av "jobben".

Og, har du ikke postet dette under feil tråd?
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17

Innlegg av miss »

livingdeaddoll skrev:vel jeg synes det er greit å ta penger for sånt, så lenge folk gidder å betale for det (det er faktisk ikke en ting man trenger for å leve). det er jo en ting ALLE klarer fint å gjøre på egenhånd, så hvis det blir for mye penger å betale for at en "proff" skal gjøre det, er det jo ikke værre at en leser litt om emnet og gjør det selv, er det ikke? men har du penger til å betale en "synsk" person for å gjøre en slik en jobb, ja da har du jo penger til det..

dersverre det er ikke altid folk verken inntereserer seg for sånt og lærer det.
faktisk er det gjedne veldig uhyggeligt for folk med tanken på å nå de personene som har plaget og gjerne skremt dem. ikke glem det er ikke lært på en dag
Antall ord: 150
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

magnolia skrev:
Da jeg var barn, trodde jeg at folk med slike evner ikke eide noen ting. Jeg innbilte meg at de var til kun for å bruke evnene sine til å hjelpe folk, og at de tok i mot gaver og penger fra dem som hadde penger. Men, akk, slik fungerer det jo ikke.
.
og vet du hvorfor sånne ting ikke funker? fordi folk liker å få ting, men er ikke så glad i å gi tilbake. er en ting gratis, er den GRATIS. leste om en healer som begynte å ta imot pasienter gratis, og etter en uke med masse arbeid fant han bare noen få kronestykker, søppel og knapper i doneringsbøtta han hadde satt frem. og det betaler ikke for de han hadde ansatt, lokalet han leide og andre utgifter. så han måtte begynne å ta seg betalt, for at han skulle ha råd til å holde healing klinikken sin åpen. så han prøvde å hjelpe, men det funket ikke fordi folk ikke ga ham gaver.
mener du det er riktig at folk med slike gaver skal gå rundt som tiggerfanter, sove hos de som slepper de inn, spise når folk har lyst å spandere noe mat på dem? mener du det er riktig for de å lide pga. de har fått en slik en gave?
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

miss skrev: dersverre det er ikke altid folk verken inntereserer seg for sånt og lærer det.
faktisk er det gjedne veldig uhyggeligt for folk med tanken på å nå de personene som har plaget og gjerne skremt dem. ikke glem det er ikke lært på en dag
en husrens er en husrens, det er en ting man leser om og gjør, veldig simpelt. men det jeg mener er at hvis man ikke gidder eller ikke interesserer seg for å lære/prøve ut husrens selv, er det litt teit å klage over at det koster så mye.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Dette temaet her blir nok heftig diskutert i de fleste hjem der det evt er aktuelt å rense,hvor mye de er villig til å betale for det.

Min mening: 3000 var veldig dyrt. Jeg synes og det er dyrt å betale 500 for en regresjon.
Men, hvis man forhører seg litt rundt,finnes det garantert enn vennlig sjelder ute som hjelper de åndene som trengs uten å ta betalt for det.

Saken kan jo stilles på mange måter. Hvis man oppsøker et medium eller en healr,og den som blir oppsøkt må reise mange mil for å gjøre dette, syns jeg kjøregodtgjørelse og en 300 for jobbe er mer enn nok.

Personlig syns jeg ikke at NOEN skal gjøre seg rik på at ånder sitter fast et sted, er man god til sinns hjelper man de man kan men uten utlegg selv. En symbolsk betaling er greit.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

forsjell på grisk og symbolsk

Innlegg av miss »

Azurah skrev:Dette temaet her blir nok heftig diskutert i de fleste hjem der det evt er aktuelt å rense,hvor mye de er villig til å betale for det.

Min mening: 3000 var veldig dyrt. Jeg synes og det er dyrt å betale 500 for en regresjon.
Men, hvis man forhører seg litt rundt,finnes det garantert enn vennlig sjelder ute som hjelper de åndene som trengs uten å ta betalt for det.

Saken kan jo stilles på mange måter. Hvis man oppsøker et medium eller en healr,og den som blir oppsøkt må reise mange mil for å gjøre dette, syns jeg kjøregodtgjørelse og en 300 for jobbe er mer enn nok.

Personlig syns jeg ikke at NOEN skal gjøre seg rik på at ånder sitter fast et sted, er man god til sinns hjelper man de man kan men uten utlegg selv. En symbolsk betaling er greit.

faktisk jeg er enig i det du skriver, der synbolisk bet holder pluss kjøregodtgjørelse
det kommer ikke noe bra ut av det med å være grisk.
det gjelder begge partner
Antall ord: 185
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Er det ikke slik det verden dreier seg om i dag da??? Penger og makt???
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The kid
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 22:58
17

Innlegg av The kid »

Ja, jeg hadde hvertfall betalt glatt 10000kr for å bli kvitt sånt fra mitt hus.. istedefor å handlet masse anna forskjellige ting som en ellers egentlig ikke har brukfor..

Pengene forsvinner kjapt, det er vi vel alle enige om.. Det vi kan bestemme er jo hva vi bruker det på...

Om noe galt sjer med noe elektrisk eller med vannet ringer vi raskt etter hjelp, det samme hadde jeg hjort hvis jeg hadde hade oppdaget sånne usynlige vesen som bråker i huset mitt..

Men vi er forskjellige..
Antall ord: 88
jeg tror ikke på tilfeldighetene..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Blitt takket: 5 ganger

.....

Innlegg av green eyes »

Det er ganske energikrevende å rense et hus, og i mange tilfeller holder det ikke å bare være der.Mediumet bruker kanskje mange dager sammenlagt med den dagen h*n er der.Hvis en person tar 2000 kr for jobben og bruker 20 timer, og ikke har noen annen inntekt, er det da mye?Andre menneskers innsats er faktisk verd noe.For mange er det både fysisk og psykisk utmattende og jobbe som medium, de syns jeg folk bør ha respekt for.
Antall ord: 83
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Re: .....

Innlegg av Dan »

green eyes skrev: For mange er det både fysisk og psykisk utmattende og jobbe som medium, de syns jeg folk bør ha respekt for.
For ikke å snakke om den risikoen de løper for å bli hengt ut til spott og spe for hele verden dersom de mislyktes kanskje bare èn gang.

Har sett mer enn et eksempel på det - blant annet her inne ...

Mvh Dan
Antall ord: 67
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: .....

Innlegg av miss »

Dan skrev:
green eyes skrev: For mange er det både fysisk og psykisk utmattende og jobbe som medium, de syns jeg folk bør ha respekt for.
For ikke å snakke om den risikoen de løper for å bli hengt ut til spott og spe for hele verden dersom de mislyktes kanskje bare èn gang.

Har sett mer enn et eksempel på det - blant annet her inne ...

Mvh Dan

faktisk er det mye spot på de som kan noe, har selv opplevd feller men avslører de men tids krevende er det . og det er ikke skam å ikke klare alt faktisk, er det så at det er forsjelige grenser per enkelte. men det mener jeg mediumet må forklare før de kommer. :mozilla_wink:
Antall ord: 124
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

livingdeaddoll skrev:
magnolia skrev:
Da jeg var barn, trodde jeg at folk med slike evner ikke eide noen ting. Jeg innbilte meg at de var til kun for å bruke evnene sine til å hjelpe folk, og at de tok i mot gaver og penger fra dem som hadde penger. Men, akk, slik fungerer det jo ikke.
.
og vet du hvorfor sånne ting ikke funker? fordi folk liker å få ting, men er ikke så glad i å gi tilbake. er en ting gratis, er den GRATIS. leste om en healer som begynte å ta imot pasienter gratis, og etter en uke med masse arbeid fant han bare noen få kronestykker, søppel og knapper i doneringsbøtta han hadde satt frem. og det betaler ikke for de han hadde ansatt, lokalet han leide og andre utgifter. så han måtte begynne å ta seg betalt, for at han skulle ha råd til å holde healing klinikken sin åpen. så han prøvde å hjelpe, men det funket ikke fordi folk ikke ga ham gaver.
mener du det er riktig at folk med slike gaver skal gå rundt som tiggerfanter, sove hos de som slepper de inn, spise når folk har lyst å spandere noe mat på dem? mener du det er riktig for de å lide pga. de har fått en slik en gave?
Du forsto ikke denne du. Det var slik jeg trodde det var da jeg var barn. Ikke nå! Men du har rett i at mennesker ofte bare skal "få" og "få" og ikke yte igjen. Det blir feil! Poenget er at vi alle må tjene penger til livets opphold, og slik er det også med de som har evner og bruker dem aktivt. Det er jo ikke slikat man kan trylle heller.Vi lever i et samfunn som er basert på penger, penger, penger. Uten penger er man ingenting. Hvis den som har evnen lever kun av å hjelpe andre, må han ta seg betalt.

Om personen har en full jobb utenom, er det ikke sikkert at denne ville tatt betaling eller kreve så mye. Man kan gjerne si at man da lett blir misbrukt, men den som har evner må kunne si i fra. Selv må jeg gjøre det noen ganger,ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er sliten, og da fungerer jeg ikke særlig bra. Jeg har aldri følt meg utnyttet eller brukt, men er blitt kjent med utrolig mange mennesker pga dette. Det vet jeg å sette pris på.
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

magnolia skrev:
Du forsto ikke denne du. Det var slik jeg trodde det var da jeg var barn. Ikke nå! Men du har rett i at mennesker ofte bare skal "få" og "få" og ikke yte igjen. Det blir feil! Poenget er at vi alle må tjene penger til livets opphold, og slik er det også med de som har evner og bruker dem aktivt. Det er jo ikke slikat man kan trylle heller.Vi lever i et samfunn som er basert på penger, penger, penger. Uten penger er man ingenting. Hvis den som har evnen lever kun av å hjelpe andre, må han ta seg betalt.

Om personen har en full jobb utenom, er det ikke sikkert at denne ville tatt betaling eller kreve så mye. Man kan gjerne si at man da lett blir misbrukt, men den som har evner må kunne si i fra. Selv må jeg gjøre det noen ganger,ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er sliten, og da fungerer jeg ikke særlig bra. Jeg har aldri følt meg utnyttet eller brukt, men er blitt kjent med utrolig mange mennesker pga dette. Det vet jeg å sette pris på.
joda, leste hva du skrev, så skjønte den.
det som er greia hvis man har full jobb uten om, er at man må bruke fritiden til å hjelpe fremmede, og det blir jo litt feil igjen, fordi alle skal jo ha rett på tid sammen med familien sin og disponere sin egen fritid som man ønsker. men det er jo noen, som deg, som liker den oppmerksomheten man får ved å hjelpe noen, og å få kontakt med mennesker man ellers ikke hadde blitt kjent med. og det er veldig bra at det fortsatt er noen som hjelper for å hjelpe!:)
Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Man kan hjelpe for å hjelpe, selv om man tar betalt.

Hvis jeg hjelper noen så gjør jeg det fordi det betyr noe for meg å kunne gjøre det.Hvis alt jeg skulle gjøre i hverdagen var å hjelpe andre, ville jeg gjerne tatt litt betalt, faktisk.Når man bruker tid og energi på ukjente menneskers problemer, burde faktisk ikke det være noe problem.

Jeg kjenner en dame som jobber som medium.Hun er syk selv og er derfor ikke i jobb.Hun jobber rimelig begrenset pga sin sykdom.Likevel sitter hun i telefonen flere timer om dagen med både gamle og nye kunder, med store som små problemer.Mesteparten av dette er gratis arbeid.For hvordan skal man vel kunne ta betalt fra et menneske som egentlig bare ringer for å bestille en time, men prater like lenge i telefonen.Man kan jo ikke akkurat telle timer når det kommer til folks indre.
Dette er for meg på grensen til utnytting, men meg om det.

Dette er ikke en jobb der man slutter klokken fire, går hjem og skifter til noe mer komfertabelt.Det blir ens identitet, det man er, det folk ser på gaten.
Man kan ikke legge fra seg en jobb der man gir så mye av seg selv.Man blir det man gjør sier de, og når det gjelder jobben som medium stemmer det veldig godt.

Folk er egoistiske, seg selv nærmest.Spesielt når de gjennomgår tøffe perioder.Når de ringer øser de av seg alt de orker og føler seg bedre når de legger på.Da sitter mediumet/den klarsynte der med hode fylt av en annens frustrasjon, og dette skal de prøve å gjøre noe med.
Er ikke det verd noe som helst?

Denne diskusjonen engasjerer meg veldig :) Måtte bare få det ut :) Håper ingen tar seg veldig nær av det!
Antall ord: 324
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links